Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

<<

Anoniem123

Bericht 19 Sep 2013 12:03

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Ik had gezegd dat ze een andere keer langs mocht komen.

Bij S kwam een vriendin op kraamvisite en ze zat er half ziek en een dag later had ze echt de griep te pakken. Ik was eerlijk gezegd echt boos op haar, iemand kan zelf toch ook wel bedenken dat je niet ziek bij een klein baby'tje gaat kijken? Dit heb ik haar achteraf ook gezegd en enige reactie wat ik kreeg: ja ik wou S graag zien. Ja logisch maar S liep op dat moment nog niet weg dus hij was er een week later of twee weken later ook nog wel.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 19 Sep 2013 12:21

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Sarahkey wat een grappige onderschrift zeg. Logisch dat je boos was zeg.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2013 12:25

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Bij mij kwam er toen Ezra een paar weken oud was ook iemand langs met een snipverkouden, half zieke peuter, zonder overleg vooraf. Het was de dag voor Sinterklaas, waar wij en zij ook bij zouden zijn, en haar toelichting was: 'Ik ga haar toch echt niet weghouden van Sinterklaas, dus kan ik nu ook net zo goed gewoon komen.' Ja, maar wij hadden eventueel wel kunnen besluiten om niet naar de Sinterklaasviering te gaan om geen risico te lopen. Uiteindelijk was het andere kind de volgende dag ziek, dus ze was er niet eens bij en we hebben met Ezra ook een paar keer naar de huisarts gemoeten omdat hij strontverkouden was en hij nog zo piepklein was. Was ik ook niet heel blij mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 19:40

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Ik kreeg toen een boze reactie van een vriendin, die sindsdien mijn vriendin ook niet meer is. Ze wilde langskomen net op het moment dat we weer kraamvisite mochten, maar aan de telefoon zei ze dat één van haar kinderen heel erg verkouden was. Dus ik vroeg of ze dan een poosje later wilden komen, want verkoudheid en mijn zoon was geen goede combi (hij kreeg zelfs die inentingen om te voorkomen dat hij ziek werd, hij had longschade opgelopen door de beademing en hij woog ongeveer zoveel als een normale pasgeborene en hij was toen 3/4 maanden).

Maar dat vond ze onzin, 'dan kan ik de hele winter dus niet op visite komen, er is er altijd wel 1 verkouden'. Uitgelegd dat het echt later iets minder streng zou worden, nog uitgelegd waarom, maar ze bleef me overbezorgd vinden en haar situatie (twee thuisgeboren 8 ponders) vergelijken met de mijne.

Ze is nooit meer op kraamvisite geweest. Sterker nog: ik heb haar nooit meer gezien.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Sep 2013 19:50

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Getver, wat onnadenkend en asociaal. Dan kan ze de hele winter niet langskomen, nou, pech. De gezondheid van de baby waar je langsgaat gaat toch voor, het is toch geen tentoonstelling of zo waar je vrijkaartjes voor hebt? Desnoods ga je een keer zonder kinderen op kraamvisite. Maar als het gedurende de eerste maanden helemaal niet gaat doordat het risico te hoog is, nou, dan niet toch? Dan kijk je naar de foto's.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 19 Sep 2013 21:30

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Tot wanneer kunnen ze ook alweer dat RS- virus krijgen dat het zo gevaarlijk is? Alleen de eerste mnd toch?
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 21:34

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Je kunt het je hele leven krijgen, maar hoe jonger, hoe heftiger. Mijn zoon kreeg tot zijn eerste jaar injecties (in de winter) dus ik neem aan tot ongeveer een jaar. Maar bij een gezonde baby van 11 maanden verloopt het milder dan bij een zuigeling van een maand.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Sep 2013 21:35

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Artemis schreef:Je kunt het je hele leven krijgen, maar hoe jonger, hoe heftiger. Mijn zoon kreeg tot zijn eerste jaar injecties (in de winter) dus ik neem aan tot ongeveer een jaar. Maar bij een gezonde baby van 11 maanden verloopt het milder dan bij een zuigeling van een maand.



Ja dat weet ik maar als je ouder wordt is het meer een hele flinke verkoudheid toch? Ik vind dat rs virus altijd wat eng, ken meerdere kindjes ( maar die waren allemaal heel klein) die ermee in het ziekenhuis gelegen hebben.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Sep 2013 21:37

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Ella schreef:Sarahkey wat een grappige onderschrift zeg. Logisch dat je boos was zeg.


Dank je! Wij noemen S thuis de directeur omdat meneer het allemaal wel even beslist op zijn manier. En echt kan mopperen als het hem niet zint :thumbup: :nerd: :angel:
<<

Anoniem123

Bericht 19 Sep 2013 21:38

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Belachelijk Artemis, juist iemand met kinderen moet toch ergens wel weten hoe link het is met kleine baby's. Laat staan een baby wat veel te vroeg geboren is. (Ook al heb ik geen te vroeg geboren kindje gekregen)
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 21:39

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Printje schreef:
Artemis schreef:Je kunt het je hele leven krijgen, maar hoe jonger, hoe heftiger. Mijn zoon kreeg tot zijn eerste jaar injecties (in de winter) dus ik neem aan tot ongeveer een jaar. Maar bij een gezonde baby van 11 maanden verloopt het milder dan bij een zuigeling van een maand.



Ja dat weet ik maar als je ouder wordt is het meer een hele flinke verkoudheid toch? Ik vind dat rs virus altijd wat eng, ken meerdere kindjes ( maar die waren allemaal heel klein) die ermee in het ziekenhuis gelegen hebben.

Ik zou me als ik jou was niet zoveel zorgen meer maken hoor, natuurlijk kan ze flink verkouden worden, maar heel ziek er an worden is niet heel waarschijnlijk.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Sep 2013 21:45

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Artemis schreef:
Printje schreef:
Artemis schreef:Je kunt het je hele leven krijgen, maar hoe jonger, hoe heftiger. Mijn zoon kreeg tot zijn eerste jaar injecties (in de winter) dus ik neem aan tot ongeveer een jaar. Maar bij een gezonde baby van 11 maanden verloopt het milder dan bij een zuigeling van een maand.



Ja dat weet ik maar als je ouder wordt is het meer een hele flinke verkoudheid toch? Ik vind dat rs virus altijd wat eng, ken meerdere kindjes ( maar die waren allemaal heel klein) die ermee in het ziekenhuis gelegen hebben.

Ik zou me als ik jou was niet zoveel zorgen meer maken hoor, natuurlijk kan ze flink verkouden worden, maar heel ziek er an worden is niet heel waarschijnlijk.



Dank je wel. Hoor allemaal van die verhalen over kinderen die dan erg lang in het ziekenhuis liggen maar dat zijn idd allemaal wel hele kleintjes. N is idd alweer 8 mnd dus niet zo heel klein meer.
<<

Artemis

Bericht 19 Sep 2013 21:48

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Nee dat valt echt mee hoor. De grootste risicogroep zijn pasgeborenen, prematuren of kinderen met een sterk verminderende weerstand geloof ik. Om een gezonde baby van 8 maanden zou ik me niet al teveel zorgen maken, en bij acht maanden geldt wel: je voorkomt het niet.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Sep 2013 21:49

Re: Kraamvisite collega's en 1 ervan is verkouden

Dat is ook zo, en op de opvang is het zo opgelopen natuurlijk.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers