Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering 2015

<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 15 Dec 2014 15:29

Re: Zorgverzekering 2015

Wij zaten altijd bij cz en gaan komend jaar over naar cz direct. Ging toch al nooit naar een kantoor.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 15 Dec 2014 20:17

Re: Zorgverzekering 2015

Super fijn dit topic! Ik twijfelde nog over CZ-direct vanwege het ontbrekende contract met mijn tandarts, maar dat issue is dus ook van de baan. Thanks ไม่เป็นไร .
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 15 Dec 2014 20:30

Re: Zorgverzekering 2015

Wij blijven bij ZKA.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem84

Bericht 15 Dec 2014 20:54

Re: Zorgverzekering 2015

Ik heb de basisverzekering net bij zilveren kruis afgesloten. Met mooie collectiviteitskorting, hoogste eigen risico en premie per jaar betalen. Ik kom nu uit op een bedrag van 58.32 per maand.
<<

Patsy

Bericht 16 Dec 2014 18:48

Re: Zorgverzekering 2015

Fbto loopt volgens mij gigantisch achter met het bijwerken van de zorgverleners met wie ze een contract hebben. Maar mijn verloskundige staat er eindelijk bij, dus ik blijf bij Fbto.
<<

Anoniem85

Bericht 16 Dec 2014 20:20

Re: Zorgverzekering 2015

Ik zat bij cz jongeren, maar de collectiviteit die ik had stopt. Vanwege de plannen om zwanger te worden gekeken naar verzekeringen die alles vergoeden ( eigen bijdrage Kraamzorg en bevalling in zkh en eventueel de combinatie test) maar dat is wel een stuk duurder per maand en dan zou ik binnen 3 maanden zwanger moeten raken om het voordeel te hebben.

Dus nu bij zilveren kruis via het werk van mijn man. Ga 108 euro betalen en man 98 (hij hoeft geen vrije zorgkeuze, ik wel)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 16 Dec 2014 20:29

Re: Zorgverzekering 2015

Ik had het ook gevonden, van die tandartsen. Had ze van het weekend ook gemaild en ik kreeg dezelfde reactie als TukTuk. Mijn fysio is alleen niet aangesloten bij CZ. Maar ik ben er al een hele poos niet geweest. Dus dan stap ik gewoon over naar een ander als ik het nodig heb.

Hoe zit het met een herhaalrecept van de pil bijvoorbeeld? Moet ik die via internet aanvragen of kan ik die gewoon bij de apotheek meekrijgen zoals ik nu altijd doe? En als ik van de huisarts medicijnen voorgeschreven krijg, kan ik die gewoon ophalen bij de apotheek of moet dat ook allemaal via internet geregeld worden?
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 16 Dec 2014 20:54

Re: Zorgverzekering 2015

ไม่เป็นไร schreef:Heb toch maar even gebeld met CZ, bij tandartsen is het inderdaad geen enkel probleem en krijg je gewoon alles vergoed! (In geval van CZdirect dan 75% v/d behandeling). Bedankt Nijntje4, zonder jouw reactie was ik er automatisch van uit gegaan dat ik alleen naar een tandarts met contract kon gaan.


Alstu!
<<

Anoniem159

Bericht 17 Dec 2014 21:49

Re: Zorgverzekering 2015

Misschien heel naief, maar ik heb me hier echt nog nooit in verdiept. En ik geloof dat we dus heel veel kunnen besparen. Aanvullende zorg als fysio, brillen, noem maar op, hebben we allemaal nooit nodig + bij de tandarts hebben we ook nooit veel.
Omdat de basisverzekering bij mijn huidige verzekeraar best een stuk duurder is dan anderen, wat ik zo zie, denk ik erover om over te stappen. Maar waar kies ik dan voor? Kan iemand hier me adviseren? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 18 Dec 2014 16:57

Re: Zorgverzekering 2015

Wat ik zelf erg prettig vind is kijken waar je eventueel collectief gebruik kan maken van een verzekeraar. Bijvoorbeeld via je werkgever, een stichting of club waar je bij zit. Ook kun je gebruik maken van diverse vergelijkingssites waar je zorgverzekeringen kunt vergelijken. Dit kun je zelf ook doen door naar diverse zorgverzekeraars de prijzen te vergelijken.

Verder is het belangrijk om te kijken wat je allemaal belangrijk vindt om in je pakket te hebben. Ga je vaak naar de fysio? Of juist helemaal niet? Draag je een bril/lenzen? Heb je (hoge) kosten bij de tandarts, of ga je alleen op controle en heb je verder niks? Dan kun je er voor kiezen om wel of geen tandartsverzekering te nemen. Je moet vooral de risico's afwegen tegen de kosten die je ervoor betaald.
<<

Anoniem84

Bericht 19 Dec 2014 16:17

Re: Zorgverzekering 2015

Floddertje schreef:Misschien heel naief, maar ik heb me hier echt nog nooit in verdiept. En ik geloof dat we dus heel veel kunnen besparen. Aanvullende zorg als fysio, brillen, noem maar op, hebben we allemaal nooit nodig + bij de tandarts hebben we ook nooit veel.
Omdat de basisverzekering bij mijn huidige verzekeraar best een stuk duurder is dan anderen, wat ik zo zie, denk ik erover om over te stappen. Maar waar kies ik dan voor? Kan iemand hier me adviseren? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.


Welke zorg denk je komend jaar te gaan gebruiken? Fysio misschien, of staat er een baby in de planning, hoe is jullie gezondheid? Als je gezond bent, geen gekke dingen verwacht, dan zou ik de grote aanvullende pakketten er sowieso al uitgooien. Ik zou heel goed kijken naar de dingen die in een aanvullend pakket zitten: is dat écht nodig, verwacht je daar gebruik van te gaan maken? En als je het aanvullend pakket eruit gooit, kun je dan de kosten dragen mocht je toch iets overkomen waar de kosten van het aanvullend pakket bij komen te kijken?
Hoe is je gebit, heb je vaak gaatjes of andere problemen? Weegt een (dure) aanvullende verzekering op tegen de kosten die je maakt? Twee keer een controle en eventueel een gaatje vullen is vaak goedkoper dan een aanvullende tandartsverzekering.

Verder kun je dan nog nadenken over het verhogen van je vrijwillig risico. Je hebt standaard 375 euro eigen risico, maar als je weinig tot nooit gebruikt maakt van zorg (huisarts geldt niet voor het eigen risico) kun je overwegen om het eigen risico te verhogen met 500 euro naar 875 euro. Bij de meeste verzekeringen betaal je dan 20 tot 25 euro per maand minder. Je bespaart daarin dus ongeveer 250 euro op jaarbasis. Mocht je de pech hebben dat je wel flink zorg nodig hebt (door bijvoorbeeld een ongeluk met ziekenhuisopname), betaal je dus wel dat volledig eigen risico van 875 euro (en betaal je dus 250 euro aan het eind van de rit zelf, omdat je ook 250 euro bespaart hebt). Als je die kosten niet kunt dragen, of verwacht veel zorg nodig te hebben, dan zou ik het eigen risico laag houden.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 21 Dec 2014 14:40

Re: Zorgverzekering 2015

Hmz, ik ben al lang aan het twijfelen, en ik twijfel nog steeds, maar ik denk dat ik toch maar ga overstappen naar CZ Direct :) Nu dan alleen weer een nieuwe overweging, ga ik per maand betalen of gewoon alles in 1 keer. Als je per jaar betaalt krijg je nog weer 3% korting wat voor mij uitkomt op 37 euro extra korting dus gemiddeld nog weer 3 euro per maandmminder. En ik kan het op zich wel missen nu, al vind ik het ook wel weer veel geld om ineens uit te geven.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 21 Dec 2014 16:43

Re: Zorgverzekering 2015

Ik ben ook overgestapt naar CZdirect. Betaal de verzekering ook in 1x dit jaar en neem ook voor het eerste jaar volledige eigen risico op.
Op maandbasis ga ik er ruim 30 euro per maand op vooruit, zolang ik niet boven de normale eigen risico val.

CZdirect heeft best wel een aantal Yesleden erbij gekregen als ik dit topic zo lees. Goede promotie!
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 21 Dec 2014 17:58

Re: Zorgverzekering 2015

Inderdaad, echt grappig dat er meerdere hier overstappen naar CZdirect!

Ik ben ook net overgestapt, en ik heb er voor gekozen om het gelijk voor 1 jaar te betalen.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 21 Dec 2014 18:12

Re: Zorgverzekering 2015

Ik ben bij mijn huidige zorgverzekeraar gebleven, ik heb wel een ander aanvullend pakket genomen. Ik bespaar nu 20 euro per maand. Ik had met name mijn aanvullende verzekering voor de tandarts en eventueel fysiotherapie. De aanvullende verzekering die ik nu ga krijgen, vergoed deze 2 dingen en nog brillen/lenzen. Het is in 2015 voor het eerst dat ze deze verzekering hebben.
<<

Anoniem147

Bericht 21 Dec 2014 18:45

Re: Zorgverzekering 2015

Ik zou mijn eigen risico ook wel willen verhogen. Ik heb daar nog nooit meer dan €30,- van gebruikt. Maar ik ben zo bang dat ik dan dit jaar bijv. word aangereden ofzo. Dus durf niet zo goed.
<<

Anoniem74

Bericht 21 Dec 2014 18:55

Re: Zorgverzekering 2015

Rejoy schreef:Ik heb de basisverzekering net bij zilveren kruis afgesloten. Met mooie collectiviteitskorting, hoogste eigen risico en premie per jaar betalen. Ik kom nu uit op een bedrag van 58.32 per maand.



Ik heb exact dit plus tandpakket 2 sterren. Volgend jaar moet ik echt genoeg moed hebben verzameld om verstandskies te laten verwijderen :)
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 22 Dec 2014 23:02

Re: Zorgverzekering 2015

Weet iemand hier toevallig al wanneer CZdirect gaat afschrijven, als je er voor hebt gekozen om voor het hele jaar ineens te betalen? Anders bel ik er zelf nog even achteraan :)
<<

Anoniem122

Bericht 22 Dec 2014 23:16

Re: Zorgverzekering 2015

Ik heb dan betaling per maand, maar in 1 van de brieven die online in mijn account staan, staat wel een datum wanneer ze afschrijven. Misschien bij jou ook ergens?
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 23 Dec 2014 08:40

Re: Zorgverzekering 2015

Ik heb nog geen inlogcode dus kan nog niet kijken :)
<<

Anoniem122

Bericht 23 Dec 2014 09:03

Re: Zorgverzekering 2015

Jawel, je kan inloggen met je Digid! :-)
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 23 Dec 2014 19:23

Re: Zorgverzekering 2015

ไม่เป็นไร schreef:Jawel, je kan inloggen met je Digid! :-)


Aha! In de mail stond dat ik binnen 10 dagen een brief krijg met mijn inloggegevens en ik moet eerlijk zeggen dat ik verder nog niet heb gekeken ;) Maar dat ga ik zo dan maar eens even doen!
<<

Anoniem273

Bericht 23 Dec 2014 20:20

Re: Zorgverzekering 2015

Wij stappen ook over naar CZ Direct :) Betalen meteen voor het hele jaar.
<<

Anoniem99

Bericht 23 Dec 2014 23:03

Re: Zorgverzekering 2015

Ik ben zojuist overgestapt van CZ direct naar Anderzorg. Deze boden mij (voor mij belangrijke dingen) hogere vergoedingen voor dezelfde prijs. Mijn vriend en ik zijn beiden daar naar overgestapt, dus ik ben benieuwd! En anders stappen we volgend jaar weer over :)
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 24 Dec 2014 21:22

Re: Zorgverzekering 2015

Ik stap komend jaar over van Ohra naar Delta Loyd.
Vergoeden hetzelfde alleen is de laatst genoemde een stuk goedkoper.
Make happy memories
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers