Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


naar rook ruiken na gastouder

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 19 Nov 2014 15:48

naar rook ruiken na gastouder

Allebei de jongens ruiken naar rook als ze bij de gastouder zijn geweest. Voor zover ik weet rookt ze niet in huis, maar ik vind het zo vies....zouden jullie daar wat van zeggen? En zo ja, hoe?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem97

Bericht 19 Nov 2014 15:51

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ja dat zou ik zeker aan geven, ik vind dat niet normaal dat ze zo naar rook ruiken. Als ze 1 à 2 keer zou roken buiten dan ruiken de kinderen echt niet naar rook.
Als je t niet rechtstreeks zou durven dan zou ik t bij t bureau aangeven.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 19 Nov 2014 16:14

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ja ik zou het zeker aangeven.
Mijn dochter rook ook een keer naar rook toen ik haar van de Gastouder ophaalde. Ik heb dit meteen nagevraagd en bleek dat ze op bezoek was geweest bij haar ouders. Die roken in huis, niet op het moment dat mijn dochter er was maar hun huis ruikt zo sterk. Heb toen aangegeven dat ik het niet prettig vind en ze is daarna nooit meer langs haar ouders geweest als mijn dochter daar was.
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 19 Nov 2014 16:43

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ik zou dat ook absoluut aangeven. Je kids stinken niet van 1 sigaret dan moeten ze toch wel langer en vaak in de rook zitten
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Nov 2014 17:12

Re: naar rook ruiken na gastouder

Eens met de andere meiden!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 20 Nov 2014 09:15

Re: naar rook ruiken na gastouder

Als de kinderen binnen zijn en zij rookt buiten, kunnen ze niet naar rook ruiken.
Wat wel kan is dat ze gewoon binnen rookt als de kinderen er niet zijn (bijv 's avonds) en die geur dus in het huis zit en in hun kleren trekt.
Smerig hoor! En ook niet echt kindvriendelijk.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem144

Bericht 20 Nov 2014 09:37

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ik zou er ook zeker iets van zeggen. Mijn man en ik roken buiten en wassen daarna onze handen , maar de kinderen stinken nooit naar rook. Het lijkt mij dat ze ergens is geweest waar er binnen wordt gerookt. Bij mijn vader thuis roken ze niet binnen als wij er zijn , maar we stinken na een bezoek een uur in de wind.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 20 Nov 2014 09:46

Re: naar rook ruiken na gastouder

Een gastouder die kinderen in haar huis op vangt, moet er altijd voor zorgen dat het huis rookvrij is, ook op momenten dat zij geen kinderen opvangt. Roken in huis, op welk moment dan ook, mag dus gewoon niet.
Ik zou er naar vragen. 'Goh Jannegie, de laatste tijd ruiken de kinderen vaak naar sigarettenrook als ik ze heb opgehaald, ik vind dat vervelend, kunnen we daar een oplossing voor bedenken?'
Of, 'Jannegie, het is me opgevallen dat de kinderen de laatste tijd naar sigarettenrook ruiken als ik ze heb opgehaald hier, zou je daar ook om willen denken?
Eventueel zou je het nog schriftelijk kunnen doen in het overdrachtsschriftje. Ik kan me voorstellen dat dat makkelijker is.

Wij hebben een soortgelijk probleem. Alleen gaat het dan om een extreme dierengeur en dierenharen. Vind ik ook moeilijk om wat van te zeggen, omdat ik dat bijna niet kan verwoorden, zonder dat het als een aanval overkomt.
<<

Anoniem144

Bericht 20 Nov 2014 10:16

Re: naar rook ruiken na gastouder

Dat lijkt mij ook vervelend. Dierenharen. Ik zorg er thuis de hele dag voor dat de vloer zoveel mogelijk hondenhaar vrij is, op de plekken waar ze spelen ( loop de hele dag te swifferen :palm: ) Maja de hond kan er ook niets aan doen :wink: Balen als je kinderen dan onder de dierenharen thuis komen. Geur kunnen ze denk ik niet zoveel aan doen.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Nov 2014 11:31

Re: naar rook ruiken na gastouder

Milou schreef:Als de kinderen binnen zijn en zij rookt buiten, kunnen ze niet naar rook ruiken.
Wat wel kan is dat ze gewoon binnen rookt als de kinderen er niet zijn (bijv 's avonds) en die geur dus in het huis zit en in hun kleren trekt.
Smerig hoor! En ook niet echt kindvriendelijk.

Je kan prima naar rook ruiken als je bij iemand hebt gestaan die buiten rookt. Heb ik ook altijd als ik bij een vriendin ben geweest die rookt waar ik naast sta.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2014 11:32

Re: naar rook ruiken na gastouder

Nougat schreef:
Milou schreef:Als de kinderen binnen zijn en zij rookt buiten, kunnen ze niet naar rook ruiken.
Wat wel kan is dat ze gewoon binnen rookt als de kinderen er niet zijn (bijv 's avonds) en die geur dus in het huis zit en in hun kleren trekt.
Smerig hoor! En ook niet echt kindvriendelijk.

Je kan prima naar rook ruiken als je bij iemand hebt gestaan die buiten rookt. Heb ik ook altijd als ik bij een vriendin ben geweest die rookt waar ik naast sta.
<<

Anoniem125

Bericht 20 Nov 2014 11:35

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ja, ik sta dan binnen, zij buiten bij de deuropening.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Nov 2014 11:40

Re: naar rook ruiken na gastouder

Waarom doe je nou zo dom? Buiten roken is iets anders dan bij de deuropening roken met de deur open. Als je in of net naast een deuropening gaat staan roken wappert de rook net zo hard weer naar binnen.

Lijkt me duidelijk dat Milou met buiten ook echt buiten bedoeld en niet in de deuropening waar de kinderen naast staan.
<<

Anoniem88

Bericht 20 Nov 2014 11:46

Re: naar rook ruiken na gastouder

Je hebt de vrijheid een gastouder te selecteren waar binnen niet gerookt wordt, dus als jouw kinderen naar rook ruiken dan heb je het volste recht daar iets van te zeggen.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:37

Bericht 20 Nov 2014 12:07

Re: naar rook ruiken na gastouder

RiLiJu schreef:Een gastouder die kinderen in haar huis op vangt, moet er altijd voor zorgen dat het huis rookvrij is, ook op momenten dat zij geen kinderen opvangt. Roken in huis, op welk moment dan ook, mag dus gewoon niet.
Ik zou er naar vragen. 'Goh Jannegie, de laatste tijd ruiken de kinderen vaak naar sigarettenrook als ik ze heb opgehaald, ik vind dat vervelend, kunnen we daar een oplossing voor bedenken?'
Of, 'Jannegie, het is me opgevallen dat de kinderen de laatste tijd naar sigarettenrook ruiken als ik ze heb opgehaald hier, zou je daar ook om willen denken?
Eventueel zou je het nog schriftelijk kunnen doen in het overdrachtsschriftje. Ik kan me voorstellen dat dat makkelijker is.

Wij hebben een soortgelijk probleem. Alleen gaat het dan om een extreme dierengeur en dierenharen. Vind ik ook moeilijk om wat van te zeggen, omdat ik dat bijna niet kan verwoorden, zonder dat het als een aanval overkomt.



Het laatste stukje over dierengeur en dierenharen hebben we toen ter sprake gebracht bij een evaluatie moment met iemand van het bureau erbij. Mijn gastouder vertelde toen dat ze dat erg jammer vond en het echt geen probleem vind als ik dit aan haar zelf meld. Nu brengt ze haar hond eens in de zoveel tijd naar een trimsalon en de kattenbak maakt ze extra schoon. Het was wel even een dingetje maar is gelukkig goed uitgesproken.
Ik vind dat ook altijd moeilijk om aan te geven, maar nu weet ik dat ze er wel voor openstaat en dat maakt het wel makkelijker de volgende keer.
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 20 Nov 2014 12:19

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ik heb vanaf maart kinderopvang nodig maar twijfel nog over een kdv of een gastouder. Er zijn natuurlijk voors en tegens, maar neig toch meer naar een kdv n.a.v. wat ik laatste tijd hoor/lees over gastouders.
De meiden die in een kdv werken hebben daar ook allemaal een opleiding voor moeten doen en stages moeten lopen. En iedereen kan zich maar aanmelden bij een gastouderbureau. Krijg daar altijd een beetje het gevoel van dat het vaak huisvrouwen zijn die een centje willen bijverdienen. Maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo en misschien heb ik het hartstikke fout.
Dus eerst maar eens goed orienteren en mijn vooroordeel bijstellen misschien. Sowieso wil ik mijn kind niet bij iemand brengen die huisdieren binnen heeft (een vis of vogel prima, liever geen katten en honden).

@ cotton je hebt gelijk.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem86

Bericht 20 Nov 2014 12:20

Re: naar rook ruiken na gastouder

Milou om gast ouder te zijn heb je ook minimaal mbo helpende 2 nodig en bij voorkeur opleiding met kinderen, dus zijn niet "gewoon" huisvrouwen via officieel gast ouder bureau hoor!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 20 Nov 2014 12:27

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ken er wel een aantal hoor Pippa. Vriendin van mn moeder was dus huisvrouw, heeft ehbo gedaan en wat aanpassingen in hrtnhuis en is nu gastouder. Ze is heel lief voor de kindjes en doet veel leuke dingen met ze.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem74

Bericht 20 Nov 2014 12:31

Re: naar rook ruiken na gastouder

Nee hoor pippa, dat hoeft helemaal niet.
Ehbo en een veilig huis is vaak al afdoende.

Wij hebben overwogen om mijn moeder een ehbo cursus te laten doen, in te laten schrijven bij een go bureau...maar financieel was dat toch niet zo aantrekkelijk voor een ieder.
<<

Anoniem86

Bericht 20 Nov 2014 12:47

Re: naar rook ruiken na gastouder

Ok, de officiële wegen die ik ervoor bewandeld heb met bureaus hadden dat echt als verplichting!!
<<

Anoniem86

Bericht 20 Nov 2014 12:47

Re: naar rook ruiken na gastouder

Was overigens voor bij gezin thuis; niet bij mij zelf thuis

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers