Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Nov 2014 15:40

Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Ik werk op een woongroep waar mensen met een ernstige verstandelijke beperking en gedragsproblemen wonen. Nu bevalt me deze baan al tijden niet, maar ben ik er nu echt klaar mee. De sfeer in het team is klote en de werkzaamheden bevallen me niet. Nu wil ik dus graag op zoek naar een andere baan maar ik weet niet wat. Ik heb diploma's; jongerenwerker en maatschappelijk werker. In beide sectoren zou ik liever niet aan de slag willen. Iets administratiefs waarbij ik wel in contact ben met anderen, met een regelmatig rooster zou heel fijn zijn. Daarnaast heb ik ook een certificaat als trainer/coach (op de werkvloer niet in de sport ;-)) opzich zou ik daar wel wat in willen doen. Maar waar start ik nou? Hoe vind ik uit wat ik leuk vind en waar ik geschikt voor ben?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem222

Bericht 19 Nov 2014 16:40

Re: Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Lastig he, uitvinden wat je leuk vindt.
Omdat je nu het gevoel hebt dat je niet op je plek zit zou ik dat dus even laten voor wat het is. Ik zou op een rijtje zetten wat jij in het algemeen belangrijk vindt. Bij mij was dat bijvoorbeeld dat ik het leuk vind om te luisteren naar vrienden/familie, door te vragen en daar een passende oplossing voor vinden.
Soms staar je je namelijk zo blind op wat je kunt met je opleidingen en je werkervaring dat je niet meer breder kunt kijken naar wat nou eigenlijk echt jouw drijfveren zijn.

Als je daar een antwoord op hebt gevonden zou ik kijken naar wat die drijfveren betekenen voor wat jij zoekt in een baan. Je zegt zelf al dat je in ieder geval in contact met anderen wilt staan bijvoorbeeld! Wat voor banen passen daar bij, en probeer dan nog steeds je opleidingen los te laten want dan zie je soms toch nog dingen over het hoofd die wel mogelijk zijn. Dus kijk zo breed mogelijk.

Vervolgens zou ik met iedereen gaan praten die iets doet waarvan jij niet precies weet wat het is of waar je, al is het maar een minibeetje, wel een beetje het idee van hebt dat het je leuk lijkt.

Op die manier zou ik banen op een rijtje gaan zetten die je leuk lijken en dan pas zou ik gaan kijken wat daar de harde criteria voor zijn en of het nu een optie is om naar zoiets op zoek te gaan. En wellicht als dat niet zo is gaan kijken of er een mogelijkheid tot omscholen is.

En nog een tip: ik heb een paar gesprekken gehad met een loopbaanbegeleider en vond dat echt zeeer verhelderend!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Nov 2014 16:48

Re: Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Wow bedankt! Hier had Ik echt nooit aan gedacht. Hier kan ik echt wat mee, super fijn!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem119

Bericht 19 Nov 2014 17:08

Re: Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Misschien heb je een beetje iets aan de rubriek die ik een tijdje geleden heb geschreven.

rubriek-w-s-4-volg-je-hart-en-maak-van-je-passie-je-baan-t9546.html
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Nov 2014 19:00

Re: Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Dank je Marin! Ook hier heb ik zeker heel veel aan. Ik heb m opgeslagen in mijn favorieten. Je schrijft heel motiverend, dat werkr bij mij ook heel motiverend! Heel erg bedankt!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 19 Nov 2014 19:10

Re: Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Is er via je werk de mogelijkheid om te kijken naar opties bij je huidige werkgever? Of wil je dat ook niet, bij deze werkgever blijven? Ik heb momenteel gesprekken met een bedrijfsmaatschappelijk werker omdat ik tegen dezelfde dingen aanloop die jij aangeeft en daarbij ook nog lichamelijke klachten heb die mijn werk belemmeren.

Of anders eens een gesprek met een (job)coach of iets dergelijks buiten je werk om?

De tips van Harrison vind ik ook erg goed. Ik hoop dat je wat hebt aan de tips en je werksituatie snel ten positieve verandert!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Nov 2014 19:34

Re: Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Ik zou heel graag bij deze instelling blijven, maar ik ben bang dat mijn teamleider er achter komt als ik intern solliciteer. Ik voel (nog) niet de behoefte om dit bespreekbaar te maken, hij reageert nogal bot op dat soort dingen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem178

Bericht 19 Nov 2014 20:06

Re: Uitzoeken wat ik qua baan leuk vind. Hoe?

Moeilijk hé? Momenteel ben ik ook erg zoekende naar wat ik écht wil. Wat dat is ben ik nog steeds niet helemaal uit, maar ik weet wel dat hetgeen wat ik nu doe niet wil. Nu helpt het misschien best wel dat ik op mijn werk mijn hakken flink in het zand gezet heb, waardoor het niet echt een geheim is dat ik het rotwerk vind.

Op het moment ben ik veel aan het uitproberen. Echt dingen doen in mijn vrije tijd. Misschien is het makkelijker voor mij, ik ben technisch ontwerper, 3D-tekenaar. Houd kleine projectjes met mezelf en blog er ook over, da's een stimulans het ook echt uit te voeren.
Gek genoeg wordt die blog vooral opgepikt door mijn werkgever (behalve de manager waar ik direct onder val :eyes: ), dus ik heb ergens de hoop dat ze inzien dat mijn talenten totaal ergens anders liggen dan waar ze me nu voor inzetten. In de tussentijd presenteer ik me ook bij anderen en vind zo meer uit wat ik leuk vind. Kan vanalles gaan zitten bedenken, maar de praktijk leert me meer wat ik écht leuk vind.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers