Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

<<

Anoniem186

Bericht 18 Nov 2014 19:17

Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Hoe doen jullie dat met avondeten en de wensen van jullie kinderen? Houden jullie kinderen van dezelfde dingen als jullie?
Of juist niet?

Ik merk de laatste tijd dat de kinderen van andere dingen houden dan wij. En op zich wil ik daar wel rekening mee houden, maar niet de hele week. Zij zijn bijvoorbeeld echt gek op stamppot, ik ben daar juist niet zo van fan. Dus we eten dat 1 keer in de week. Gister aten we bijvoorbeeld iets wat ik wel heel lekker vind, maar zij dus niet. Gevolg is dat m'n zoon geen enkele hap nam en m'n dochter viste eruit wat ze wel lustte. Uiteindelijk hebben ze allebei nog maar wat olijfjes en plakjes worst op.

Hoe doen jullie dat met dingen die jullie kinderen echt niet lusten? Maak je dan wat anders? Daar heb ik namelijk weinig zin in. Of eten jullie die dingen dan helemaal niet meer?

Ik ben gewoon even benieuwd hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat.
<<

Anoniem92

Bericht 18 Nov 2014 19:27

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Kan je niet iets meer stamppot maken en ze dat de dag erna als jij iets eet wat ze niet lekker vinden, voor hun neus zetten?

Ik hou hier wel rekening met wat ze lust (nu is het sowieso geen beste eter), en als ik weet dat ze iets echt niet lekker vindt krijgt ze een alternatief.
<<

Anoniem162

Bericht 18 Nov 2014 19:53

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik maak datgene waarvan ik hoop dat hij het op eet. (het enige wat hij lust is rijst of gekookte aardappels :palm: )
Hij eet dramatisch dus ik vind het belangrijk dat hij in elk geval de mogelijkheid heeft om wat te eten. iets proberen doet hij toch niet. Als hij echt weigert te eten (dus ook rijst of aardappels) mag hij een boterham als hij die wil, maar over het algemeen eet hij niet.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Nov 2014 20:46

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik heb een langere tijd er rekening mee gehouden, dat hielp helemaal niks, zij aten niks toen ben ik gaan eten waar ik gewoon zin in had, en kijken wat zij daar van zouden eten. Dat hielp ook niet en nu wissel ik het af, ik weet dat ze bami heel lekker vinden, dus dat eten we wel regelmatig maar ik eet ook gewoon waar ik zin in heb. Ik hou er alleen maar rekening mee als we makkelijk eten, bijv een pizza, ik weet dat ze daar niet heel erg van houden en ik ze dan net zo blij maak met een boterham, dan vind ik dat prima dat zij dat eten.

Maar als ik echt heb gekookt eten ze gewoon wat de pot schaft, ik bied geen alternatief aan. Ze mogen best dingen niet lekker vinden maar ik heb geen zin om allerlei verschillende dingen te moeten koken. Als ik het idee heb dat ze het echt niet lusten (ik heb nog niet echt iets ontdekt) of als ze gewoon minder honger hebben en slecht eten, dan eten we vaak nog fruit na het eten dan hebben ze toch nog wat meer in hun maag.
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Nov 2014 21:13

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik hou er alleen rekening mee qua kruiden, ik hou het vrij basic voor hem. En verder niet. Hij eet bijzonder weinig 's avonds en het maakt eigenlijk niet uit wat ik hem voor z'n neus zet, het komt vaak zat voor dat hij twee hapjes neemt (of zoals vnv twee sperzieboontjes) en verder niks. Dus ik heb geen reden om rekening met hem te houden :)

In jouw geval zou ik ze misschien allebei 1 maaltijd per week laten kiezen, maar zoiets doe jij al zoals ik het lees.
#teammaple🍁
<<

Anoniem124

Bericht 18 Nov 2014 21:16

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ja ook qua kruiden/scherpte. Heb al weeeeeken zin in Indiaas maar het komt er maar niet van omdat ik geen zin heb in twee menu's koken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Nov 2014 21:22

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik hou er wel rekening mee. We hebben bijvoorbeeld vanavond zuurkoolschotel gegeten. Dat plan ik dan op een dag dat de oudste er niet is. Hij vind die sliertjes niet lekker vd zuurkool.


Als hij er wel is eten we vaker de dingen die hij wel lekker vind/lust.
Vorige week vond hij iets niet lekker. Hij moet het dan wel proberen en een paar happen eten. Hij heeft toen wel wat meer rijst gegeten en wat extra wortels die ik toevallig voor de jongste in voorraad gekookt had.

De jongste heb ik het een en ander voor in de vriezer als wij iets eten wat ze niet mag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Nov 2014 21:28

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Dingen waarvan ik weet dat ze t echt niet lust (rauwkost vooral, maar laatst ook mosselen) of dingen die ze nog niet mag van mij (pizzabroodjes ofzo) dan krijgt ze iets anders.
Maar dingen die ze liever niet heeft dan heeft ze pech, dan krijgt ze niks anders. Ze heeft ook liever aardappelen/vlees/groenten (hoewel ze dat de laatste keren ook slecht at) dus dat maak ik wel iets vaker, maar andere gerechten krijgt ze ook gewoon
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem286

Bericht 18 Nov 2014 21:32

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Dingen die ze niet goed eet of die niet zo gezond zijn die probeer ik wel een beetje te omzeilen. Ze lust een hoop maar ze krijgt bijv rundvlees slecht weg. Stamppotjes en pasta is hier favoriet dus dat eten we regelmatig. Als we pizza eten of patat eet ze af en toe mee, maar het komt ook voor dat zij een restje eet en wij wat later onze maaltijd. Ze snoept dat wel een paar hapjes mee maar als je haar een bord patat geeft is ze na 3 patatjes wel klaar.
Als ze wat groter is en echte voorkeuren krijgt vind ik dat ze 1 ding mag kiezen dat ze echt niet lust en dus ook niet hoeft te eten. Daarnaast mag ze 1x in de week kiezen, vind ik wel zo leuk :)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 18 Nov 2014 21:52

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Hij eet momenteel weer zo goed als niets, dus ik hou er ook niet zoveel rekening mee.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 18 Nov 2014 22:18

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ze eten hier niet supergoed en wat ze de ene keer wel lusten, hoeven ze de volgende keer weer niet... Dus ik ga niet speciaal voor ze koken, ze eten (of in ieder geval proeven) in principe wat de pot schaft. Dat gaat de ene avond beter dan de andere. Soms heb ik wel iets over van de dag ervoor en als ze dat dan liever eten dan wat ik die avond gekookt heb, krijgen ze dat.

Ik let er wel op dat ze in ieder geval een of twee avonden in de week iets voorgeschoteld krijgen waarvan ik zeker weet dat ze het graag lusten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Nov 2014 22:32

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik hou er geen rekening (meer) mee.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 18 Nov 2014 22:33

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Hier eet vooral de jongste slecht, maar de oudste lust ook niet alles. Ik zorg er wel voor dat we de helft van de week iets eten wat ze echt lekker vinden. Maar de andere dagen eten we ook wel eens iets wat ze minder vinden. Ga dan niet apart koken, ze kunnen eten wat er is en krijgen een toetje na.
2010 2012 2015 2017
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 18 Nov 2014 22:49

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik hou er wel rekening mee. De ene dag eten we wat we allemaal lusten. Soms eten de kinderen hetzelfde en wij als ouders ook hetzelfde maar iets anders.
De meiden proeven wel maar zet ze wel graag iets voor wat ze lusten. Nu eten mijn meiden graag Hollandse pot en met een stoomoven is dat heel makkelijk.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 18 Nov 2014 22:50

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Hoe doen jullie dat met vlees?
Die pikt E er als eerste uit, om vervolgens niks meer te eten. Ik weet dat wij vroeger het vlees kregen als we aantal hapjes hadden gegeten.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Nov 2014 22:55

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Elsa schreef:Hoe doen jullie dat met vlees?
Die pikt E er als eerste uit, om vervolgens niks meer te eten. Ik weet dat wij vroeger het vlees kregen als we aantal hapjes hadden gegeten.

Ik geef hem 3 stukjes vlees als ik zeker weet dat hij dat vlees lekker vindt. Als hij ze op heeft en om meer zeurt krijgt hij nog een stukje na elk hapje groente/aardappel dat hij eet. Maar hier maak ik geen strijd van, als hij niet wil dan lekker niet maar dan dus ook geen vlees meer.
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Nov 2014 22:59

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Er zijn maar twee of drie soorten groenten die hij echt niet lekker vindt en als we dat eten maak ik voor hem wat anders. Voor de rest is het eten wat de pot schaft en omdat hij dat weet is dat is bijna nooit een probleem. Hij eet erg langzaam maar alles wel met smaak.

Hopen dat beeb ook een beetje zoals grote broer wordt. :bounce:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Nov 2014 10:31

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik kook niet voor D apart maar houd er wel rekening mee dat als hij al een paar dagen slecht eet dat we dan iets eten wat hij wel lust. Anders eet ie zo een hele week niets en dat vind ik te gek worden.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 19 Nov 2014 10:35

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Nosa schreef:Hier eet vooral de jongste slecht, maar de oudste lust ook niet alles. Ik zorg er wel voor dat we de helft van de week iets eten wat ze echt lekker vinden. Maar de andere dagen eten we ook wel eens iets wat ze minder vinden. Ga dan niet apart koken, ze kunnen eten wat er is en krijgen een toetje na.


Hier exact zo!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem186

Bericht 19 Nov 2014 10:41

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik probeer het inderdaad ook af te wisselen, we eten niet 3 dagen achter elkaar iets wat ze niet lusten.

Ik wil trouwens niet andere dingen voor ze koken. En eigenlijk ook geen restjes bewaren. We eten gemiddeld 1 keer per week iets van een stamppot en 1 keer gebakken aardappeltjes. 2 keer aardappels vind ik wel echt genoeg. Ik wil dat ze ook genoeg andere dingen eten.
Het enige nadeel is dat mijn zoon 's ochtends echt vroeg wakker wordt van de honger, als hij de avond ervoor weinig heeft gegeten.

Elsa, mijn dochter is niet zo'n vleeseter. Mijn zoon wel, die houdt er echt van. Maar ik denk dat we 3, misschien 4 keer in de week vlees eten. Dus dan mag het van mij gewoon. Hij moet ook wel een hapje van de rest van z'n eten nemen voordat hij nog een stukje vlees krijgt, dat werkt eigenlijk best goed.

Lady, dat hoop ik ook voor je! Hier zijn ze ook niet heel moeilijk hoor. Alleen sommige dingen lusten ze gewoon niet graag. Een salade eten ze bijvoorbeeld niet graag.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Nov 2014 11:15

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik hou er geen rekening mee met wat we eten. Wel schep ik hun eten uit de pan voor ik de kruiden erdoor gooi.
Zoon eet heel weinig avond eten. Hij neemt wel 9 vd 10x één hapje, maar hij gaat er echt van kokhalzen. Voor hem maken we standaard een boterham. Een aantal dingen eet hij wel, één van die dingen eten we dan 1x per week. Dat is dan aardappels uit de actifry, spaghetti met knakworstjes (als spinnetjes gemaakt), runderworstjes.
Dochter lust alles, maar is echt een mieperd. Zij moet altijd haar bord leeg eten wat soms voor wat gedoe zorgt. Ik schotel haar echt geen dingen voor die ze niet lust. Maar voor zover ik dat nu weet is dat alleen spruitjes en die eten we nooit.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Nov 2014 13:47

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Een beetje. Als we bijv. spruitjes eten wat hij dus niet lust zorg ik wel voor vlees of vis dat hij bijv. lekker vind met aardappelen. Daarbij snij ik wat plakjes komkommer en tomaat zodat hij toch wat groente binnen krijgt. Hij moet sowieso altijd wel een spruitje proeven. Verder vind S. stamppot, pizza en pasta lekker. Ik zorg dan wel dat we een van die dingen in een week eten. Met kruiden houd ik geen rekening. Alleen wel als het pittig is dan schep ik eerst voor hem op en maak ik het pittiger voor ons.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Nov 2014 14:00

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Ik houd er wel rekening mee omdat ze beide maar heel weinig niet lusten, dan vind ik het geen moeite om daar rekening mee te houden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Nov 2014 19:19

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Jans schreef:Lady, dat hoop ik ook voor je! Hier zijn ze ook niet heel moeilijk hoor. Alleen sommige dingen lusten ze gewoon niet graag. Een salade eten ze bijvoorbeeld niet graag.



Mijn stiefzoontje houdt inderdaad ook echt niet van sla. En omdat hij voor de rest nagenoeg alles eet, gaan we daar ook echt niet moeilijk over doen en krijgt hij dan gewoon iets wat hij wel lekker vindt. En als ik bijvoorbeeld een pittige curry maak, maak ik voor hem vaak pannenkoeken. Dan is hij zo gelukkig. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 19 Nov 2014 19:28

Re: Avondeten, in hoeverre rekening mee houden?

Het eten wat de kinderen lekker vinden maak ik altijd in grotere hoeveelheid en vries het dan in porties in. Als wij dan wat eten wat hun echt niet lekker vinden pak ik er voor hun een eigen maaltijd bij.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers