Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


plannen

<<

Anoniem165

Bericht 18 Nov 2014 15:08

plannen

Ik vind het moeilijk om dingen te plannen.

Op het moment zit ik in de ziektewet met lichamelijke klachten. Ik ga wel een paar uurtjes naar het werk om dingen op kantoor te doen.

Maar ik vind het lastig om een goed overzicht te maken zodat ik weet wat ik de hele week ga doen en er niet achter kom dat ik te veel geplant heb. Ik gebruik wel mijn agenda op de telefoon maar dit vind ik toch niet zo handig. Hebben jullie handige tips? Zat zelf ook te denken om een whiteboard te kopen maar ik wil eigenlijk niet dat bezoek ziet wat ik allemaal ga doen.

Ook wil ik beter gaan letten op me eten. Schrijven jullie wel eens voor jezelf van te voren op wat je mag eten? Of zou dit niet werken?

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Nov 2014 15:14

Re: plannen

Had dingetje hier niet ooit een topic over.. hoe heet ze nu ook alweer? Die van het spijkerbroeken gooien?

Nee, lekker nutteloze reactie haha! Maar het is echt niet zo gek om met een agenda je planning en je eten bij te houden hoor!
<<

Anoniem162

Bericht 18 Nov 2014 15:22

Re: plannen

Is zo'n familyplanner kalender niet handig om dingen in bij te houden, die kan je natuurlijk gewoon dichtvouwen of omdraaien als je niet wilt dat visite wat ziet.
Je hebt er meerdere kolommen dus je kunt gemakkelijk bij houden wat je doet/gaat doen/gepland hebt. Maar je kunt natuurlijk ook een kolom besteden aan je eten.
<<

Anoniem165

Bericht 18 Nov 2014 15:53

Re: plannen

Mirthe schreef:Is zo'n familyplanner kalender niet handig om dingen in bij te houden, die kan je natuurlijk gewoon dichtvouwen of omdraaien als je niet wilt dat visite wat ziet.
Je hebt er meerdere kolommen dus je kunt gemakkelijk bij houden wat je doet/gaat doen/gepland hebt. Maar je kunt natuurlijk ook een kolom besteden aan je eten.


Welke familyplanner bedoel je dan? Heb je een voorbeeld?
<<

Anoniem81

Bericht 18 Nov 2014 16:10

Re: plannen

En voor iedere dag een schema om te beginnen?

Simpel beginnen met tijd van opstaan en naar bed gaan noteren. Tussendoor 3 eetmomenten en de rest verdelen tussen inspanning en rust. Dit kan heel makkelijk in gewoon een notitieboekje.

Dan is het misschien de eerste tijd handig om voor jezelf eind van de dag even terug te kijken hoe je planning was en of het te veel/ te weinig was.

Loopt dit lekker dan gaan plannen voor en paar dagen, midweek, week enz.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 18 Nov 2014 16:24

Re: plannen

Heel ouderwets; een gewone agenda! ;)
En dan zo'n eentje met een ringband erin, die kan je dan makkelijk op tafel open laten liggen en dichtklappen als er bezoek is.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem291

Bericht 18 Nov 2014 21:34

Re: plannen

https://www.kruidvat.nl/familieplanner- ... /p/3235338

Dit is een voorbeeld van een familieplanner, maar je kan ze in veel winkels kopen tegenwoordig. Normaal is het dus voor meerdere mensen dezelfde agenda (familie), maar je kan het dus ook voor 1 persoon gebruiken en dan de verschillende vakjes gebruiken voor verschillende taken.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Nov 2014 21:49

Re: plannen

Ik gebruik zelf altijd een notieboekje of een excel document. Daarin maak ik mijn eigen gekleurde schema's met dingen die ik perse moet doen, met afspraken, het huishouden en eventuele extra dingen die ik moet en/of wil doen. Het schema print ik ook wel eens uit als ik daar behoefte aan heb. Ik heb het document ook op dropbox staan, zodat ik er op verschillende apparaten aan kan werken indien nodig.
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2014 21:50

Re: plannen

En kleur coderen! Dat werkt ook heel goed. Verschillende categorieën van activiteiten verschillende kleurtjes geven. Zo heb je sneller overzicht. Ik werk altijd op kleur, dan wel in een digitale agenda, maar kleur coderen werkt heel duidelijk voor mij.
<<

Anoniem162

Bericht 19 Nov 2014 14:16

Re: plannen

Hoochie schreef:https://www.kruidvat.nl/familieplanner-2015-met-rozen/p/3235338

Dit is een voorbeeld van een familieplanner, maar je kan ze in veel winkels kopen tegenwoordig. Normaal is het dus voor meerdere mensen dezelfde agenda (familie), maar je kan het dus ook voor 1 persoon gebruiken en dan de verschillende vakjes gebruiken voor verschillende taken.


Inderdaad zoiets bedoel ik.
ipv dat de verschillende kolommen dan voor verschillende personen zijn kan je het ook anders indelen.
Bijvoorbeeld. dagelijkse/wekelijks afspraken (ik noem maar wat he. Bijvoorbeeld de container aan de straat zetten, planten water geven, was wassen). belangrijke/eenmalige afspraken (huisarts, therapie, levering van de wehkamp die is afgesproken). bijvoorbeeld nog een kolom voor visite of andere leuke uitjes. en een kolom voor eten

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers