Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby 10 maand rolt nog niet om

<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 18 Nov 2014 15:02

Baby 10 maand rolt nog niet om

Mijn zoon is bijna 10 maand. Een lief, vrolijk en rustig ventje. Alleen misschien wel erg rustig, hij rolt nog steeds niet om. Heel soms perongeluk van buik naar rug waar hij dan van schrikt.
Het frustreert hem ook niet en geeft het gauw op wanneer hij niet bij een speeltje kan. Hij is wel sterk en kan ook goed zitten.

Meer moeders met baby's die pas laat gingen draaien?
<<

Anoniem159

Bericht 18 Nov 2014 15:10

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Gaat hij dan uit zichzelf zitten of niet? En onderneemt hij wel pogingen om te kruipen/tijgeren?
Wat zeggen ze er op het consultatiebureau van? Ik neem aan dat ze het daar wel aangeven als het niet 'normaal' is?

O ja, de kinderen van mijn zus deden ook allemaal tot ik geloof 9 maanden vrijwel niets. Is uiteindelijk helemaal goed gekomen, dus het hoeft echt niet zorgwekkend te zijn.
<<

Anoniem85

Bericht 18 Nov 2014 15:14

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Zelf zou ik contact opnemen met het cb, de huisarts of een kinderfysio. Kijken wat zij erover zeggen.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Nov 2014 15:16

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Hier was M 11mnd toen hij begon te rollen. hebben daarna wel fysio ingeschakeld omdat hij wel gefrustreerd is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 18 Nov 2014 15:16

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Mijn oudste kon dat ook pas met 8-9 maanden. De jongste daarentegen al met 4,5 maand en tijgert nu al heel de kamer rond (is nu 8 maanden). Verschilt dus heel erg. Ik weet nog dat ze bij de oudste begonnen over fysio maar daar had ik echt geen trek in. Ik ben hem toen zelf gaan helpen een paar keer op een dag en na een week had hij het onder de knie. Misschien zou je ook een paar keer met hem kunnen oefenen?
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 18 Nov 2014 15:42

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Bedankt voor de reacties. Ben twee week terug op het cb geweest. Die vinden het niet zo'n punt, hij is namelijk heel lief en vrolijk. Hij gaat niet zelf zitten. Hij speelt veel op zijn buik en gaat de hele kamer door, achteruit, en gaat nu wel steeds op handen en knieën zitten. Hij vindt het heerlijk op z'n buik spelen.

Hij is denk ik sowieso gewoon erg rustig van karakter en vermaakt zich lang met een klein speeltje.

Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Ik oefen en op het kdv oefenen ze, maar het lijkt wel hoe harder je pusht, hoe minder hij doet. Hij gaat ook heel ver op z'n zij liggen, maar dat laatste stukje doet ie niet.
Als het hem zo frustreren dan zou ik er natuurlijk iets mee doen, maar nu weet ik het niet zo goed.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Nov 2014 15:54

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Ik zou het nog even aankijken, vooral ook omdat je pas op het cb bent geweest. Sommige kinderen zijn nou eenmaal vlotter als een ander.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem193

Bericht 18 Nov 2014 15:57

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Ik zou het ook aankijken.
Hij doet verder wel heel veel als hij op de grond ligt.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 18 Nov 2014 21:34

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Ik zou me er niet druk om maken. Komt vanzelf, de 1 is nou eenmaal sneller met iets dan de ander.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 18 Nov 2014 21:37

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Komt vanzelf goed.
Mn buurmeisje van 10 mnd staat al 1,5 maand maar heeft nog geen tandjes en praat nog niet.
mn dochter rolt en kruipt maar heeft tandjes en zegt mama en papa.
De een is snel en de ander traag. Kan ie wel staan?
Komt goed hoor!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem84

Bericht 18 Nov 2014 21:39

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Als hij verder wel bewegelijk is en de rest van zijn ontwikkeling geen reden tot zorg zijn, zou ik me ook geen zorgen maken. Als dat wel het geval was geweest, dan had je dat op het cb waarschijnlijk wel gehoord.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:07

Bericht 18 Nov 2014 21:45

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Ik maak me ook niet veel zorgen, maar als ik het wel eens vergelijk met andere baby's of iemand zegt 'draait ie nog niet?' of 'ik had niet gedacht dat Mats al bijna 10 maand is' (terwijl hij qua gewicht en lengte bovengemiddeld is), dan begin ik wel eens te twijfelen. Hij 'gedraagt' zich ook nog best 'baby-achtig', slaapt ook nog best veel bijvoorbeeld.

Verder is hij wel bewegelijk, het is voornamelijk dat draaien. Staan doet hij ook nog helemaal niet.
Ik kijk het nog wel even aan, maar hoef pas in het 2015 weer naar het cb.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 18 Nov 2014 23:48

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Ik zou mij ook nog geen zorgen maken maar ik snap wel dat je vergelijkt met andere kindjes. Dat doe je vanzelf denk ik. Ik betrap mezelf er in ieder geval regelmatig op dat ik J. met andere kindjes vergelijk.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Nov 2014 10:26

Re: Baby 10 maand rolt nog niet om

Mijn dochter ging met 9 maanden rollen. Ik maakte me ook zorgen toen. We hebben toen ze kleiner was fysio gehad en die zei al dat ze overal wat later mee zal zijn. Dochter ging met 10 maanden tijgeren en met bijna 11 maanden zitten, kruipen en staan. Met haar verjaardag liep ze langs en achter dingen en met 14 maanden liep ze los.

Ze heeft dus ineens een enorme groeispurt gemaakt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers