Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 14:23

N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Naar aanleiding van een discussie in een ander topic, ben ik benieuwd hoe beschermend jouw vriend/man is. Is hij snel ongerust over je? Laat hij je vrij om de dingen te doen die je wil doen, of wil hij sommige dingen liever niet hebben (alleen over straat 's avonds/'s nachts, zelf een taxi pakken als je uit bent geweest, alleen op reis, etc.) Verbied hij het je dan, of beidt hij aan om je bijvoorbeeld op te halen, of moet je bellen, of blijft hij op tot je thuis bent?

Welk gevoel geeft dit gedrag je? Ben je er blij mee, of juist niet?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 18 Nov 2014 14:30

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Mijn man laat mij erg vrij en dat vind ik heel fijn. Hij gaat er vanuit dat ik zelf wel in kan schatten wat veilig is en wat niet. Ook wil hij mij best ergens komen ophalen 's avonds laat als ik anders ergens alleen achteraf moet fietsen, maar we hebben allebei een auto dus het komt eigenlijk bijna nooit voor dat dat nodig is.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 14:32

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Mijn vriend is zeker beschermend: als we ergens zijn en er zijn bijvoorbeeld dronken mensen om ons heen, dan beschermt hij me. Ik mag zeker doen wat ik wil, maar ik zou niet alles zelf willen doen, zoals alleen naar huis fietsen na een avond stappen.

Ik ben blij met hoe hij is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Nov 2014 14:34

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

:popcorn:
<<

Anoniem88

Bericht 18 Nov 2014 14:34

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Hij is wel heel beschermend in de zin dat hij gauw doorgeeft wanneer ik teveel van mezelf vraag en me daar dan ook op wijst, probeert dingen uit handen te nemen, me naar bed stuurt of de deur uit stuurt/neemt om wat leuks te doen, etc etc. Maar alleen naar huis fietsen in het donker, dat doe ik gewoon zelf. Ik wil ook niet eens dat hij me komt halen :)
Vorig jaar ben ik alleen op reis geweest en daarin heeft hij juist de knoop min of meer voor me doorgehakt omdat ik zo twijfelde.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Nov 2014 14:36

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Eigenlijk dat wat Zonnetje zegt.
M'n vriend weet dat ik goed voor mezelf kan zorgen en voor me op kan komen.
Hij maakt zich niet zo snel zorgen. "Het loopt wel los".

In de tijd van m'n burnout durfde ik bijvoorbeeld niet in het donker alleen te fietsen. Dan kwam hij me altijd ophalen.
Maar nu ik me weer beter voel durf ik gewoon weer alleen te fietsen dus is het niet meer nodig.
Ik weet dat als ik iets (of mezelf) niet vertrouw dat hij er geen punt van maakt om stad en land af te fietsen om me te halen. Dat vind ik fijn, maar ik vind het ook fijn dat ik niet afhankelijk ben van hem met zulke dingen. Zou me benauwen als ie me persé elke keer op zou willen halen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2014 14:38

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Hij haalt mij heel vaak op 's avonds na t werk maar dat komt met name omdat we elkaar dan nog net wat uitgebreider zien. Hij is wel beschermend maar hij laat me ook gerust vrij en weet dat ik de halve wereld al in m'n eentje over heb gereisd. Ik ben wel wat zelfstandiger dan hij. Maar een beetje bezorgdheid op z'n tijd vind ik ook niet vervelend. Ik vind het ook altijd fijn als hij na het stappen ergens laat weten dat ie weer veilig in bed ligt (in hotel of bij vrienden ofzo), net als dat ik altijd even laat weten dat ik veilig op m'n werk ben aangekomen als ik op rare tijden er heen ga. Dat vind ik niet heel erg beschermend maar gewoon normaal weten dat degene van wie je houdt veilig is.

Als ik op de fiets s avonds en s nachts ga, zet ik wel zo'n Glympse aan, zo'n app waar mee de ander je route kan tracken. Ik zet m dan altijd voor vier uur lang (het maximum) . Stel dat er wat gebeurd, kan ie m'n route tracken. Ik ben niet zo snel bang op de fiets maar na verhaal van een collega die is overvallen en laatst een verkrachter bij mij in de buurt vind ik t toch niet heel prettig. Dus dan geeft het me een prettig gevoel dat hij evt zou weten waar ik ben. Ik vind dat juist wel grappig, vroeger fietste ik gerust stom dronken s nachts in m'n eentje, was ik veel naïever over dat soort dingen. Nu vind ik t wel prettig dat er iig iemand is die op me let of ik wel veilig thuis kom.

Verder doen we best veel dingen alleen en ieder voor zich, dus daarin zijn we niet zo beschermend naar elkaar. Alleen het even laten weten dat je ergens veilig bent vind ik wel fijn dus.
<<

Patsy

Bericht 18 Nov 2014 14:41

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Mijn man laat mij ook heel vrij. Er is hier op een route tussen mijn toenmalige werk en huis een tijd een man geweest die vrouwen lastig viel, toen moest ik van hem, wanneer ik er in het donker lang moest, met de auto gaan. Dat vind ik alleen maar heel lief en zeker niet té beschermend, omdat er toen daadwerkelijk de kans was dat er iets zou gebeuren.

Hij blijft niet altijd op tot ik thuis ben, hij moet meestal tussen 4 en 5 uur opstaan morgens, maar slaapt altijd heel licht als ik nog niet thuis ben.

Ik vind het precies goed zoals het bij ons is.

Trouwens, hij is wel heel goed in mij tegen mezelf in bescherming nemen. Ik ben er heel goed in om signalen van mijn lichaam te negeren en gewoon door te gaan wanneer mijn lichaam om rust schreeuwt. Dan zet min man het bad voor me aan en stuurt me in bad. Of hij stuurt me, met thee, koekjes en een dvd op bed. Op zulke momenten vind ik dat wel eens irritant, maar het is maar goed dat hij het doet, anders was ik allang weer overspannen geweest.

Kortom, ik ben dolblij met hoe beschermend mijn man is en hoe vrij hij me laat.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Nov 2014 14:42

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Hij laat mij lekker vrij in de dingen die ik wil doen.
In het donker fietsen langs bossen vind hij niet zo fijn en laat hij mij het liefst ook niet doen (nu doe ik het zelf ook niet want ik vind het niks haha).
Hij belt mij wel als ik zou bellen rond een bepaalde tijd (bijv na het werk wanneer ik naar huis rijd, of als ik naar een feestje ben of zo) en het duurt langer.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 14:52

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Waar ik dan eigenlijk ook wel gelijk benieuwd naar ben: hoe beschermend ben jij naar je vriend/man? Wil jij ook liever niet dat hij 's nachts nog langs de bossen fietst, of een afgelegen route neemt, of andere dingen wel of niet doet? Of is het alleen naar jou toe?
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 18 Nov 2014 14:53

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Caro schreef::popcorn:

:lol:
<<

Anoniem119

Bericht 18 Nov 2014 14:56

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:Waar ik dan eigenlijk ook wel gelijk benieuwd naar ben: hoe beschermend ben jij naar je vriend/man? Wil jij ook liever niet dat hij 's nachts nog langs de bossen fietst, of een afgelegen route neemt, of andere dingen wel of niet doet? Of is het alleen naar jou toe?


Wat ik zeg: Ik vind het ook fijn dat hij even laat weten aan mij dat ie ergens veilig is. Ik zit niet echt in de positie om hem met de auto op te halen, maar ik vind het wel fijn om te weten dat ie ergens veilig is aangekomen. Een whatsappje is dan al genoeg hoor, haha.

Zoals gisteren bijvoorbeeld, heeft ie acht uur gereden naar Duitsland. Ja dan wil ik graag wel even horen dat ie veilig in z'n hotelkamer is en niet ergens langs de weg ligt. Al zou ik t dan vroeg of laat ook wel horen neem ik aan.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Nov 2014 14:58

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:Waar ik dan eigenlijk ook wel gelijk benieuwd naar ben: hoe beschermend ben jij naar je vriend/man? Wil jij ook liever niet dat hij 's nachts nog langs de bossen fietst, of een afgelegen route neemt, of andere dingen wel of niet doet? Of is het alleen naar jou toe?


Ik vind het geen fijn idee als hij in het donker alleen een heel stuk zou moeten fietsen maar dat komt door mijn eigen angst van in het donker fietsen. Gelukkig gebeurd het sowieso nooit (nee niet omdat ik het nie wil maar het loopt gewoon zo ) dus hoef ik mij daar ook niet druk om te maken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 15:00

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Marin schreef:
Nougat schreef:Waar ik dan eigenlijk ook wel gelijk benieuwd naar ben: hoe beschermend ben jij naar je vriend/man? Wil jij ook liever niet dat hij 's nachts nog langs de bossen fietst, of een afgelegen route neemt, of andere dingen wel of niet doet? Of is het alleen naar jou toe?


Wat ik zeg: Ik vind het ook fijn dat hij even laat weten aan mij dat ie ergens veilig is. Ik zit niet echt in de positie om hem met de auto op te halen, maar ik vind het wel fijn om te weten dat ie ergens veilig is aangekomen. Een whatsappje is dan al genoeg hoor, haha.

Zoals gisteren bijvoorbeeld, heeft ie acht uur gereden naar Duitsland. Ja dan wil ik graag wel even horen dat ie veilig in z'n hotelkamer is en niet ergens langs de weg ligt. Al zou ik t dan vroeg of laat ook wel horen neem ik aan.


Hier sluit ik me helemaal bij aan. Fietsen in het donker gebeurt niet omdat we beide een auto hebben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Patsy

Bericht 18 Nov 2014 15:04

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:Waar ik dan eigenlijk ook wel gelijk benieuwd naar ben: hoe beschermend ben jij naar je vriend/man? Wil jij ook liever niet dat hij 's nachts nog langs de bossen fietst, of een afgelegen route neemt, of andere dingen wel of niet doet? Of is het alleen naar jou toe?



Ik ben soms te beschermend naar mijn man toe. Onder invloed van hormonen (leuk joh, zwanger zijn) ben ik vaak heel bang dat hem iets overkomt. Dat hij smorgens dus heel vroeg vertrekt maakt dat alleen nog maar erger. Ik ben vaak bang dat hij bijvoorbeeld te weinig geslapen heeft en in slaap valt achter het stuur. Het liefst zou ik voor hem bepalen wanneer hij gaat slapen zodat ik daar geruster op ben. Nou weet ik zelf heel goed dat dit allemaal tussen mijn oren zit dus probeer ik er zo weinig mogelijk mee te doen. Over een maand of 6 is het allemaal weer over.

Normaal ben ik niet heel beschermend denk ik. Hij komt voor zijn werk vaak op verlaten landweggetjes waar achter iedere boom een overvaller zou kunnen staan, als ik daar continue over inzit heb ik geen leven meer. Als hij ergens ver weg naartoe gaat belt of appt hij sowieso als hij er is, dat is al sinds het begin van onze relatie zo, niet omdat ik er om gevraagd heb. Maar ik vind het wel heel prettig.
<<

Anoniem159

Bericht 18 Nov 2014 15:07

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Ik geloof dat ik beschermender ben dan hij. :razz:
Ik vind het altijd fijn om te weten waar hij is ('s avonds laat) en of hij al weet hoe laat hij thuis is. Ben ooit eens midden in de nacht wakker geworden terwijl hij om 11 uur zei met een halfuurtje thuis te zijn, en toen was hij er dus nog niet. En z'n batterij was ook nog leeg waardoor ik hem niet kon bellen. Toen stond ik echt op het punt om hem te gaan zoeken haha.

Verder hebben we ook allebei een auto dus hij hoeft ook niet over me in te zitten en ik denk dat ik ook zelf te bang ben om dingen te gaan doen die hij gevaarlijk zou kunnen vinden. :angel:
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 18 Nov 2014 15:18

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Mijn man is heel beschermend en heeft het liefst dat ik thuis ben/blijf als het donker is. Hij heeft zijn ouders ook al een paar keer naar ons huis laten rijden om te kijken of het goed ging hier, als ik de telefoon 's morgens niet opnam omdat de kinderen, en ik dus ook, langer sliepen dan normaal. Heel leuk, niet alleen man is dan piet paniek maar de hele schoonfamilie, terwijl wij heerlijk lagen te slapen. Voordat de kinderen er waren haalde hij mij ook altijd van de trein, maar zulke dingen kunnen nu natuurlijk niet meer. Als er aan het eind van de dag of 's avonds nog boodschappen gedaan moeten worden, dan doet hij dat liever dan dat hij mij in het donker laat gaan. Hij heeft liever ook niet dat ik alleen een taxi in stap. Hij wil ook graag dat ik de deuren goed op slot doe als hij er niet is.

Maar hij verbiedt mij niks, hij wil alleen wel dat ik zorg dat mijn batterij goed opgeladen is als ik dan wel weg ga.

Ik vind het zelf overigens ook fijn als hij even appt als hij op het werk is als hij vroeg begint, vooral op zondagochtend. Zondag ging hij om 4u van huis om te gaan werken en moest eerst ruim een half uur lopen naar de bus. Echt zo'n tijd dat er dronken en onguur volk op straat hangt. Dan vind ik het wel fijn om te lezen dat hij op werk is aangekomen als ik even wakker ben geworden, wat eigenlijk standaard is als hij zo vroeg moet, dan slaap ik toch lekkerder verder.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 18 Nov 2014 15:22

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Mijn ex en ik lieten elkaar erg vrij. Wij wisten van elkaar dat we niet bewust gevaarlijke situaties gingen opzoeken. Was wel blij met dat vertrouwen in elkaar. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren maar ik vond niet dat ik hem dingen kon verbieden en hij dacht daar hetzelfde over. Toen we een relatie kregen had ik nog geen auto en moest ik 's avonds wel in het donker fietsen van mijn werk naar huis. Daar heeft hij nooit moeilijk over gedaan.

Wel vonden wij het allebei fijn om van elkaar te horen dat je veilig was thuisgekomen na een reis, feest o.i.d. Dan stuurden we altijd wel een appje. Als het niet te laat was bleef ik vaak ook wel wakker totdat hij thuis was. Sliep dan toch altijd wat lekkerder. Het 'probleem' was wel dat als hij geen berichtje stuurde ik wel gelijk bezorgd werd.. maar dat ligt meer aan mij. Ben sowieso wel snel bezorgd.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem173

Bericht 18 Nov 2014 15:25

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Hij is niet heel erg beschermend ik vind gewoon op een normaal niveau. Liever niet s nachts door slechte wijken fietsen en door het bos. Dan haalt ie me op of ik krijg de auto mee.

Ik heb een beetje hetzelfde. Hij weet wel waar hij wel en niet moet komen. Als ik lastig gevallen wordt is ie wel heel erg beschermend.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Nov 2014 15:31

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Wat ik niet snap Nougat is dat je je afvraagt waarom die ongelijkheid er is van beschermendheid van mannen naar vrouwen. Waarom dat andersom veel minder gebeurd. Dat lijkt me eerlijk gezegd evident. Vrouwen zijn nu eenmaal vaker het slachtoffer van aanrandingen en verkrachtingen bijvoorbeeld, vrouwen zijn over het algemeen echt minder sterk dan mannen ook en in een vrouw tot man gevecht delft een vrouw qua kracht echt wel het onderspit.
Dus waarom precies mogen mannen dan niet beschermend zijn? Omdat jij dat een aanfluiting vind voor jouw zelfstandigheid als vrouw?
<<

Anoniem75

Bericht 18 Nov 2014 15:39

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Een beetje tussen vrij en beschermend in. Hij laat mij gewoon m'n ding doen maar hij wil wel altijd weten waar ik naar toe ga en hoelaat ik ongeveer thuis ben. Niet om mij in 'de gaten' te houden maar stel er is iets dat hij mij dan kan bereiken. Ik ben hetzelfde hier in.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2014 15:40

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Lang leve 2 auto's.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 16:08

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Als vrouw heb je een groter risico om slachtoffer te worden van seksueel geweld, ja dat is zeker waar. Aan de andere kant heb je als man weer een groter risico om slachtoffer te worden van andere soorten van geweld. Dus tja, ik vind nou niet zozeer dat je als man altijd veilig bent en als vrouw altijd onveilig, dat beeld is wat vertekend. Daarnaast vind ik dat wanneer je een volwassen vrouw bent, je zelf wel in staat bent om risico's in te schatten. Ik heb daar in elk geval geen man voor nodig.

Bij ons zou het geen doen zijn om constant zo bezorgd om elkaar te zijn. We zijn allebei regelmatig in het buitenland en werken op gekke uren, 's avonds en 's nachts is geen uitzondering. Als ik dan niet meer het huis uit zou mogen van mijn man, dan zou ik geen werk meer hebben.

Ook na een feestje fiets ik gerust nog naar huis door het donker. We sturen elkaar wel constant berichtjes en ik vind het fijn als hij mij bijvoorbeeld appt dat hij veilig is aangekomen op zijn bestemming, dat doet hij ook standaard. En ik app hem ook over dat soort dingen, maar dat is gelukkig geen kwestie van controleren, of de ander iets verbieden.

Daar zou ik echt niet tegen kunnen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Nov 2014 16:15

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Als een man je iets verbiedt, vind ik het ook niet echt overkomen als een gelijkwaardige relatie. Gelukkig lees ik dat ook verder niet in dit topic.

Iets niet leuk vinden of liever niet hebben klinkt al een stuk vriendelijker dan verbieden. Mijn vriend wil liever niet dat ik 's nachts alleen naar huis fiets. Als het wel voorkomt stuur ik hem ieder geval een appje als ik thuis ben. Hij verbiedt het me dus niet, maar liever zou hij het anders zien.

Verder laat hij me heel vrij en als hij een dag niets tot weinig van me hoort raakt hij niet in paniek. Ik zou het vervelend vinden als ik hem constant berichtjes zou moeten sturen over waar ik uithang. Ik doe dat meer uit mezelf omdat ik iets met hem wil delen of laten weten wat ik aan het doen ben.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 16:19

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Ik lees nergens in dit topic dat er overbezorgd wordt gereageerd, meer dat de ander het fijn vindt als die weet waar je uithangt. Lijkt me overigens niet meer dan normaal om het op zo'n manier te regelen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers