Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 16:24

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nou, ik vind het wel aardig extreem wanneer je je familie langs stuurt als iemand even een ochtend de telefoon niet opneemt. Of het een probleem vindt, als je vriendin naar buiten loopt en daar een taxi neemt. Wat is er zo erg aan alleen in een taxi? Dat snap ik echt niet!

En beschermend zijn wanneer er dronken mensen in de omgeving zijn, vind ik ook wat overdreven. Hoe moet ik door voor me zien? Gaat hij dan voor je staan? Of met zijn armen om je heen, zodat je niet in de buurt van die dronken mensen kan komen? Ik snap dat soort teksten niet zo.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 16:26

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:Nou, ik vind het wel aardig extreem wanneer je je familie langs stuurt als iemand even een ochtend de telefoon niet opneemt. Of het een probleem vindt, als je vriendin naar buiten loopt en daar een taxi neemt. Wat is er zo erg aan alleen in een taxi? Dat snap ik echt niet!

En beschermend zijn wanneer er dronken mensen in de omgeving zijn, vind ik ook wat overdreven. Hoe moet ik door voor me zien? Gaat hij dan voor je staan? Of met zijn armen om je heen, zodat je niet in de buurt van die dronken mensen kan komen? Ik snap dat soort teksten niet zo.


Ok dat eerste is misschien ook wat overdreven, maar ik snap de vriend van Caro (toch??) wel.

En dat laatste, sorry, maar zo'n uitspraak gaat mij dus even te ver. Lekker dat jij het niet snapt, ik weet precies waar het om gaat en ook al denk ik soms dat het niet nodig is, ik vind het wel fijn dat hij het doet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 16:29

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Maar ik ben echt benieuwd wat hij dan doet om je te beschermen tegen die dronken mensen? Want dronken mensen zijn misschien luidruchtig en kunnen wat wild zijn, maar het is niet dat ze jou constant aan het aanvallen zijn, ofzo, neem ik aan. Dus hoe ziet dat er dan uit als hij jou beschermd?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 16:32

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

-
Laatst gewijzigd door Tom op 18 Nov 2014 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 16:33

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Maar waarom zouden ze bij jou willen komen en je iets aan willen doen? Het zijn geen wilde honden ofzo, die je proberen te bijten. Sorry, maar ik probeer het te begrijpen, maar kan hier echt niet bij met mijn hoofd. Vind je het dan zo bedreigend als mensen alcohol drinken? Of vind je vriend dat eng? Waar is hij/zijn jullie dan precies bang voor?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 16:37

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Laat maar. Je wilt het niet snappen of inzien, dat maakt mij verder niet uit. Je probeert mij (of wij) nu af te schilderen als bang en dat is gewoon niet waar.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem108

Bericht 18 Nov 2014 16:39

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Mijn exen zijn altijd beschermend geweest naar mij toe in de buurt van dronken mensen en veelal dronken mannen. Waarom? Of omdat er sprake was van een grimmige sfeer, of omdat diegene nog amper zijn/haar bewegingen onder controle had en mijn exen mij daartegen wilden beschermen. Dus niet dat ze mij als een wilde hond zouden aanvallen, maar meer als hij/zij zelf zou vallen, niet over mij heen zou vallen of zo hard aanstootte dat ik pijn zou hebben. En hoe mijn exen dat deden? Zorgen dat ik niet direct naast diegene stond.

Dit lijkt me vrij simpel zelf te beredeneren. :)
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 16:43

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Haha, ok ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht. Ik zie regelmatig mensen die onder invloed zijn, maar ik heb me nooit bedreigd door hen gevoeld en ben ook nooit bang geweest dat ze op mij zouden vallen of iets dergelijks. Mijn man gaat dan ook niet voor me staan. Gewoon omdat we dat niet zien als bedreigende situatie.
<<

Anoniem108

Bericht 18 Nov 2014 16:47

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Bedreigend vind ik ook niet het juiste woord. Ik word er alleen niet heel blij van als ik met drankje en al op de grond lig.;-) In drukke menigtes is het dus idd wel eens voorgekomen dat mijn toenmalige vriend tussen mij en een dronken persoon in ging staan, maar niet omdat die dronken persoon het op mij had voorzien, of zo. Zo belangrijk ben ik niet; zo'n iemand is op dat moment druk genoeg met zichzelf/eigen vrienden. :)
<<

Anoniem140

Bericht 18 Nov 2014 16:52

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Als ik ga stappen en er is een bepaalde vriend mee dan gaat hij ook bij mij staan of tussen mij en andere groepen mensen in als die wat dreigend overkomen. En ik vind dat alleen maar heel erg lief.
<<

Anoniem79

Bericht 18 Nov 2014 16:53

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Haha, ik zie dronken mensen ook niet als bedreigend of gevaarlijk en ik zou het echt gek vinden als mijn vriend dan ineens daar tussen zou gaan staan of zo. Hij is sowieso niet zo beschermend en zou me niet zo snel ergens ophalen omdat ik bang ben om alleen terug te fietsen in het donker langs het bos (wat ik dan wel weer jammer vind).
Ik heb 1 keer meegemaakt met mijn ex dat we in het bos liepen, er komt een grote hond op ons afrennen en hij springt achter me en duwt mij voor hem. Dat vond ik wel echt heel raar, achteraf schaamde hij zich wel dood haha.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 16:54

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

In al die jaren dat ik regelmatig uitga, ben ik nog nooit op de grond gevallen met mijn drankje, of nou ja, dat is wel gebeurd, maar dan was het mijn eigen schuld, haha! Dus nee, kan me dat beschermende niet zo goed voorstellen.

Misschien nu wel, nu ik zwanger ben, dat wanneer we door een drukke menigte zouden lopen mijn man wat meer beschermend zou zijn, voor mij/mijn buik. Maar in andere gevallen weet mijn man ook wel dat ik 'mijn mannetje' sta. Ik ben niet zo iemand die gelijk op de grond valt, wanneer iemand eens tegen me aan duwt ofzo.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Nov 2014 16:56

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Daar gaat het toch ook niet over? Ik heb wel eens in de kroeg gestaan waar de groep naast ons met elkaar op de vuist ging, en ik stond precies zo dat ik nergens heen kon. En die vriend heeft mij toen naar achter getrokken en is zelf op die plek gaan staan.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 16:59

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Ik heb dat andersom wel eens gedaan, er brak een vechtpartij uit en ik ben toen in een reflex voor mijn ex gaan staan. Zelf word ik namelijk heel rustig en beheerst in dat soort 'noodgevallen', terwijl hij behoorlijk in paniek kon raken. Ik denk dat het in dit soort gevallen vaak een eerste reactie is en het vanzelf gaat om voor iemand te gaan staan, of iemand te helpen.

Maar dronken mensen die je elk weekend weer in de kroeg ziet staan gaan gelukkig niet standaard met elkaar op de vuist.
<<

Anoniem108

Bericht 18 Nov 2014 17:11

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:In al die jaren dat ik regelmatig uitga, ben ik nog nooit op de grond gevallen met mijn drankje, of nou ja, dat is wel gebeurd, maar dan was het mijn eigen schuld, haha! Dus nee, kan me dat beschermende niet zo goed voorstellen.

Misschien nu wel, nu ik zwanger ben, dat wanneer we door een drukke menigte zouden lopen mijn man wat meer beschermend zou zijn, voor mij/mijn buik. Maar in andere gevallen weet mijn man ook wel dat ik 'mijn mannetje' sta. Ik ben niet zo iemand die gelijk op de grond valt, wanneer iemand eens tegen me aan duwt ofzo.


Good for you. Ik dus wel, domweg omdat ik vrij klein ben en het regelmatig is gebeurd dat iemand mij niet eens zag staan. Als iemand dus geheel onverwacht zelf uit balans raakt, ben ik over het algemeen niet sterk genoeg om dit op te vangen als ik het niet zie aankomen. Maar wat wil je nou eigenlijk van me horen? Ik vind je reactie namelijk nogal onprettig worden. Alsof ik een breekbaar popje ben die al omvalt als je ernaar kijkt. Dat is namelijk niet het geval en toch moet je even laten weten dat jij het je niet kan voorstellen. Prima, maar wil je mij daar niet mee lastigvallen? Heb ik niet zo'n trek in. Dank.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 17:13

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Izar, ik kreeg zo'n zelfde idee en daarom ben ik maar gestopt met reageren. Jij en ik weten prima waar het om gaat en waarom onze partners het doen en dat is toch prima?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 17:16

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Ik probeer me gewoon voor te stellen waar die bezorgdheid en hang om te beschermen vandaan komt, aangezien ik het in mijn omgeving niet op die manier ken. Door jullie reacties kan ik me daar nu beter een voorstelling van maken.
<<

Anoniem140

Bericht 18 Nov 2014 17:19

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:Ik probeer me gewoon voor te stellen waar die bezorgdheid en hang om te beschermen vandaan komt, aangezien ik het in mijn omgeving niet op die manier ken. Door jullie reacties kan ik me daar nu beter een voorstelling van maken.


Misschien om dezelfde reden dat jij voor je vriend bent gaan staan in die kroeg.
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 17:20

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Ja, maar ik wist dat hij snel in paniek raakt, dus daarom vraag ik het ook, want als er zo'n reden is dan is het gemakkelijker te begrijpen.
<<

Anoniem108

Bericht 18 Nov 2014 17:24

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:Ik probeer me gewoon voor te stellen waar die bezorgdheid en hang om te beschermen vandaan komt, aangezien ik het in mijn omgeving niet op die manier ken. Door jullie reacties kan ik me daar nu beter een voorstelling van maken.


Niet lullen, dat doe je niet. Je zegt namelijk letterlijk dat je het niet je kan voorstellen. Prima, maar dan is het klaar. Jij jouw voorstellingsvermogen die dit niet bevat en ik de ervaring die het dus wel begrijpt. Nogal flauw om dan te zeggen dat jij je mannetje wel staat en je hiermee suggereert dat ik dat niet doe (of anderen die hier reageren). Ik heb dat namelijk nergens gesteld over mijzelf, dus zo'n misplaatste analyse van mijn gehele persoonlijkheid zit ik absoluut niet op te wachten. Ook dat had je zelf kunnen bedenken. :)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 17:26

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nougat schreef:Ik probeer me gewoon voor te stellen waar die bezorgdheid en hang om te beschermen vandaan komt, aangezien ik het in mijn omgeving niet op die manier ken. Door jullie reacties kan ik me daar nu beter een voorstelling van maken.


In jouw omgeving kom je nooit iets tegen van wat hier op het forum is, opvallend. Laat het gewoon.


Edit: Izar, jij verwoordt precies mijn idee hierbij. Een ander in zijn waarde laten is soms wat lastig merk ik hier.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem114

Bericht 18 Nov 2014 17:28

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Ik mag 's avonds niet alleen over straat van m'n vriend. Klein stukje, prima, maar lange stukken fietsen wil hij niet hebben. Verder gaan we nog wel 's naar concerten waar 't erg druk is en er enthousiast gebeukt kan worden, dan beschermt-ie me in de letterlijke zin :D

Hij past altijd heel goed op me, dwingt me een extra sjaal om te doen etc omdat ik dat nog wel 's wil vergeten... Draagt de zware spullen, omdat ik snel last heb van m'n rug en zo. Ja, mijn vriend is wel beschermend!
<<

Anoniem125

Bericht 18 Nov 2014 17:30

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Ik zeg niks over jou, ik zeg alleen iets over mij. Ik heb geen moeite met dronken mensen die wat baldadig worden. En dat is misschien ook de reden waarom mijn man dus niet voor mij gaat staan. Hij ziet ook wel in dat dit nergens voor nodig is.

Kijk, als er iets gebeurt, natuurlijk komen we dan voor elkaar op. Dat lijkt me logisch, ook met vrienden doe je dat, maar zolang er niet echt iets aan de hand is, heb ik geen bodyguard nodig. Dat anderen dat wel nodig hebben vind ik dus verrassend en vandaar ook dat ik vraag of er een speciale reden voor is (zoals bij mijn ex het geval was) of als iemand in een rolstoel zit, of zwanger is, kan ik het me ook allemaal voorstellen, vandaar dus dat ik het me afvroeg.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2014 17:34

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Nodig hebben vind ik ook wel weer wat zwaar op de hand, ook dat wordt nergens gezegd. Het is meer dat de partner het uit zichzelf doet gewoon om het te doen. Ik weet zeker dat ik mijzelf kan redden in zo'n situatie maar mijn vriend doet het gewoon.

"Hij ziet ook wel in dat dit nergens voor nodig is". Jij vindt het nergens voor nodig, maar iemand anders kan dat anders zien. Laat diegene dat lekker vinden zonder te prediken dat het onzin is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem108

Bericht 18 Nov 2014 17:36

Re: N.a.v. Hoe beschermend is jouw vriend/man?

Maar in jouw omgeving herken je het niet, stel je heel duidelijk. Ken je dan geen kleine mensen of ging ik op stap in heel andere tenten dan jij? Ik heb ook geen bodyguard nodig, dat maak jij ervan. Ik vind het nogal badinerend hoe je dit brengt en vreemd dat we het over dezelfde omgeving hebben, maar zulke andere ervaringen. Je hoeft me niet naar beneden proberen te halen, daar ben ik niet van gediend. En als je dat al probeert, kan je het beter gewoon zeggen en is dit dus mijn reactie. Eromheen draaien duurt zo onnodig veel langer.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers