Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wassen/douchen zonder washandje oid.

<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2014 13:23

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Susan schreef:Het is hier wel voorgekomen dat ik de billen van de kinderen heb afgeveegd met een washand als de billendoekjes op waren (volgens mij zijn er ook zat ouders die helemaal geen billendoekjes kopen maar alleen washandjes gebruiken), alleen zou ik dan niet zo'n washand laten slingeren, maar meteen uitspoelen en in de wasmand.

Ja dit dus, bij kinderen vind ik dat ook niet vreemd inderdaad.

Nouja, in ieder geval uitgespoeld in de wasmand gooien. Bahbah haha!
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 13:46

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Nougat schreef:Washandjes zijn zoooooo 1990


Dank je
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 13:48

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Harrison schreef:Ohh washandjes vind ik inderdaad ook een beetje viezig. Net als die gele doekjes voor het aanrecht zegmaar haha!
Ik was me gewoon met water en met mijn handen. Soms met zeep maar niet te vaak want daar krijg je een droge huid van enzo.


Wat is er vies aan? Ik was ze op 60 gr en soms op 90 dus niks vies aan hoor.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 13:49

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Herfstblaadjes schreef:Volgens mij heb ik zelf nog nooit in mijn leven een washandje gebruikt, maar ik heb ze wel eens zien liggen bij iemand, zo'n met poep besmeurd nattig ding. Ik vind dat toch een beetje vies.


Dat vind ik ranzig om dat van een ander te zien. Zo'n iemand schaamt zich zeker niet.
<<

Anoniem75

Bericht 18 Nov 2014 13:56

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Ik gebruik voor down under altijd een washandje en daarna nog een keer met de sproeier. Douchegel voor de rest van m'n lichaam doe ik gewoon met de hand. Mijn man gebruikt altijd zo'n puff. Ik douche iedere dag en pak elke dag een schoon washandje.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 14:15

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Ik douche ook ieder dag en gebruik dan ook een schoon washandje.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2014 14:24

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

iemand waar ik werk heeft 2 washandjes 1 voor beneden en 1 voor boven ze doet ze eens per 2 weken in de was zo vies bah

ik gebruik iedere ochtend een schoonwashandje. En als ik douche gewoon in mijn handen
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 18 Nov 2014 14:31

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

sarah1985 schreef: iemand waar ik werk heeft 2 washandjes 1 voor beneden en 1 voor boven ze doet ze eens per 2 weken in de was zo vies bah

ik gebruik iedere ochtend een schoonwashandje. En als ik douche gewoon in mijn handen


:pale: Bah.. Ik pak ook iedere dag / douchebeurt een nieuwe.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 14:40

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

sarah1985 schreef:iemand waar ik werk heeft 2 washandjes 1 voor beneden en 1 voor boven ze doet ze eens per 2 weken in de was zo vies bah

ik gebruik iedere ochtend een schoonwashandje. En als ik douche gewoon in mijn handen


Jij hoeft haar washandjes toch niet te wassen he?
<<

Anoniem88

Bericht 18 Nov 2014 14:42

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

caribbeanlover schreef:
sarah1985 schreef:iemand waar ik werk heeft 2 washandjes 1 voor beneden en 1 voor boven ze doet ze eens per 2 weken in de was zo vies bah

ik gebruik iedere ochtend een schoonwashandje. En als ik douche gewoon in mijn handen


Jij hoeft haar washandjes toch niet te wassen he?

Als Sarah in de thuiszorg werkt, dan moet inderdaad gewoon.
<<

Anoniem81

Bericht 18 Nov 2014 14:51

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Kwam het bij oudere mensen vaker tegen, 1 voor boven, 1 voor onder en dan 1x per week in de was.
<<

Anoniem148

Bericht 18 Nov 2014 14:57

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Dan maakt een cliënt het hier nog erger.
Zij gebruikt de hele week dezelfde washandje voor boven en onder :thumbdown:
Ik vind dat zo vies! En als ze dan in de douche gaat, dan gebruikt ze die ook gewoon (dus het vuile washandje) en de dag erna pas een nieuwe. Wel 2 handdoeken.
Het komt dus voor dat ze op maandag haar billen wast waar nog wat ontlasting aanzit om vervolgens de volgende dag met dat vieze washandje haar gezicht te wassen :pale:
Ik spoel hem altijd uit met heet water maar dat kookt natuurlijk niet en krijg haar ook niet zo ver om dan een nieuw washandje te pakken.
<<

Anoniem148

Bericht 18 Nov 2014 15:01

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Ow en zelf gebruik ik ook altijd een washandje om meteen dode huidcellen te verwijderen, dus beetje schuren. Met alleen handen vind ik niet fijn, doe ik ooit op vakantie maar dat werkt toch niet zo fijn vind ik.
Ik douche dan wel om de dag en de andere dag alleen even mijn gezicht, oksels en van onder even wassen. Meeste tijd gebruik ik alleen water maar 2 keer in de week wat douchegel omdat ik er absoluut niet tegen kan maar vind het een frisser idee.
Helaas van alles geprobeerd maar niets werkt tegen mijn allergie :(
<<

Anoniem81

Bericht 18 Nov 2014 15:02

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Een handdoek vaker gebruiken kan ik nog wel inkomen, je droogt je pas af als je schoon bent, maar washandjes... brrrr.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 15:32

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Dundas schreef:
caribbeanlover schreef:
sarah1985 schreef:iemand waar ik werk heeft 2 washandjes 1 voor beneden en 1 voor boven ze doet ze eens per 2 weken in de was zo vies bah

ik gebruik iedere ochtend een schoonwashandje. En als ik douche gewoon in mijn handen


Jij hoeft haar washandjes toch niet te wassen he?

Als Sarah in de thuiszorg werkt, dan moet inderdaad gewoon.


Is het niet zo dat de klant aangeeft wat je moet doen? Er kan ook iemand zijn waarvan de was niet gedaan hoeft te worden omdat bijv. een kind van ze dat doet.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 15:42

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Dandelion schreef:Dan maakt een cliënt het hier nog erger.
Zij gebruikt de hele week dezelfde washandje voor boven en onder :thumbdown:
Ik vind dat zo vies! En als ze dan in de douche gaat, dan gebruikt ze die ook gewoon (dus het vuile washandje) en de dag erna pas een nieuwe. Wel 2 handdoeken.
Het komt dus voor dat ze op maandag haar billen wast waar nog wat ontlasting aanzit om vervolgens de volgende dag met dat vieze washandje haar gezicht te wassen :pale:
Ik spoel hem altijd uit met heet water maar dat kookt natuurlijk niet en krijg haar ook niet zo ver om dan een nieuw washandje te pakken.


He gatver. Draag je wel handschoenen als je die meuk aanraakt? Is af en toe scrubben iets voor je of kan je daar ook niet tegen. Ik had tot 2 jaar geleden altijd 3 of 4 washandjes mee op vakantie die ik regematig uitspoelde/waste met reiswasmiddel wat natuurlijk niet helemaal schoon wordt.
Ik gebruikte dan dezelfde s'ochtends om even mijn gezicht te wassen en dan s'avonds om te douchen (op vakantie douche ik altijd dan en thuis altijd s'ochtends vind ik frisser).
Het kwam wel eens voor dat ik hetzelfde washandje de volgende ochtend weer gebruikte, maar dan deed ik die binnenste buiten en daarna ging die ik de zak bij de vuile was.
Als ik er geen een meer had, dan haalde ik die uit de zak om ze vervolgens in een heet sopje gaar te koken ehhh wassen.
Sinds vorig jaar neem ik wegwerpwashandjes mee. Ik kan er niet zo mee boenen/scrobben als een echte zeg maar omdat ze niet zoveek structuur hebben en wat glad. Vind het ideaal, is hygenischer en hoppa eenmaal gebruikt, weggooien ermee. Gebruik er dan 3 per dag, soms 2. s'Ochtends 1, s'avonds om te douchen en voor het slapen gaan ook een mits ik make up op heb wat ik niet iedere dag doe op vakantie.
<<

Anoniem275

Bericht 18 Nov 2014 16:01

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Ik douche vrijwel nooit met een washandje, zeep me gewoon in met mijn handen. Zo vies ben je ook niet als je dagelijks en soms om de dag doucht..

Ik kom op het werk soms ook dingen tegen waarvan ik echt denk :wtf: laatst een vrouw (was niet eens heel oud) die haar onderste waste met een washandje en deze vervolgens (zonder af te spoelen, maar ook dan had ik het vies gevonden) door haar gezicht haalde..
<<

Anoniem79

Bericht 18 Nov 2014 16:22

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

bubble schreef:Ik douche vrijwel nooit met een washandje, zeep me gewoon in met mijn handen. Zo vies ben je ook niet als je dagelijks en soms om de dag doucht..

Ik kom op het werk soms ook dingen tegen waarvan ik echt denk :wtf: laatst een vrouw (was niet eens heel oud) die haar onderste waste met een washandje en deze vervolgens (zonder af te spoelen, maar ook dan had ik het vies gevonden) door haar gezicht haalde..


Oh gatver, ik hoop dat de mensen die ik weleens drie zoenen geef dat niet doen. :pale:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2014 16:23

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Herfstblaadjes schreef:Oh gatver, ik hoop dat de mensen die ik weleens drie zoenen geef dat niet doen. :pale:

Haha oh god. Nu durf ik niemand meer te zoenen. :palm:
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Nov 2014 16:41

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Niet meer doen dus.
<<

Anoniem149

Bericht 18 Nov 2014 17:08

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

caribbeanlover schreef:
Elize schreef:Ik gebruik eigenlijk nooit een washandje. Ik douche iedere dag dus ben nooit zo smerig dat ik mezelf helemaal schoon moet schrobben.


Ik bedoelde niet zozeer scrobben zoals assepoester in het sprookje de vloer moest scrobben :laughcry: , maar gewoon voor mezelf vind ik het idee van een washandje fijner.

Hahah dat begreep ik gelukkig wel ;-)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Nov 2014 18:19

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

"]
Dundas schreef:
caribbeanlover schreef:
sarah1985 schreef:iemand waar ik werk heeft 2 washandjes 1 voor beneden en 1 voor boven ze doet ze eens per 2 weken in de was zo vies bah

ik gebruik iedere ochtend een schoonwashandje. En als ik douche gewoon in mijn handen


Jij hoeft haar
Als Sarah in de thuiszorg werkt, dan moet inderdaad gewoon.

Is het niet zo dat de klant aangeeft wat je moet doen? Er kan ook iemand zijn waarvan de was niet gedaan hoeft te worden omdat bijv. een kind van ze dat doet.

Nee gelukkig niet. Maar gekke is die vrouw is echt panisch betreft bacteriën maar washandjes wast ze eens per 2 weken. Vaatdoeken voor aanrecht gooit ze na een week weg. Dweil en schoonmaakdoekjes wast ze nooit
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 18 Nov 2014 18:48

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Voor mijn lichaam gebruik ik een douchepuff, voor van onderen een washandje, deze gaat na het douchen in de was.
Douchepuff neem ik regelmatig een nieuwe. Verder gebruik ik altijd douchegel, behalve voor van onderen daar alleen water. Lactacyd enz is super slecht.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Nov 2014 21:51

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Als ik me eens was bij een wasbak gebruik ik een washandje, onder de douche was ik me gewoon met mijn handen.
Vind een washandje dan echt niet nodig en gedoe.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem331

Bericht 18 Nov 2014 21:59

Re: Wassen/douchen zonder washandje oid.

Stofzuiger schreef:Kwam het bij oudere mensen vaker tegen, 1 voor boven, 1 voor onder en dan 1x per week in de was.



Je zult ze maar per ongeluk omwisselen :)

Ik gebruik ook nooit washandjes.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers