Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reflux en achterstand motoriek

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 17 Nov 2014 21:09

Reflux en achterstand motoriek

Hallo allemaal

Zoals sommigen weten heeft onze M veel last van reflux. Hierdoor is hij het afgelopen jaar veel onrustig geweest en hebben we weinig met hem kunnen oefenen om zijn motoriek te kunnen stimuleren. Ik was altijd blij als M even zelf kon spelen en als ik dan ging oefenen kwam gelijk zijn fles er weer uit en had ik de hele dag een huilend mannetje. Vanaf dat hij 10 mnd was werd m echter steeds gefrustreerder, want hij had heel veel in zijn hoofd, maar zijn lichaampje werkte niet mee. Hiervoor is er fysio gekomen, maar dit haalt tot nu toe weinig uit. Nu sprak de fysio haar zorgen uit of hij door zijn reflux deze achterstand heeft opgelopen of dat er meer aan de hand is. Mijn idee is dat ons mannetje ondanks de nexium de hele dag misselijk is en daarom niet wil voort bewegen. Hij wil namelijk alleen maar staan en lopen en heeft dan de grootste glimlach. Hij kan helaas niet zelf van lig, naar zit en naar stand komen. Ik kreeg vaan de fysio trouwens de opmerking dat we hem nooit op zijn beentje hadden mogen zetten en dat het gedrag wat hij nu heeft door ons zelf gecreeërd is. Nou na een jaar een huilend mannetje was ik alleen maar blij dat we staand een keer een grote glimlach zagen, maar dat terzijde. ben wel even een paar dagen verdrietig van de opmerking geweest. Ben nu al een jaar in overleef stand en dan is zo'n opmerking niet heel fijn.
Hier hebben meer kindjes reflux en herkennen jullie hier in wat in? We gaan trouwens woensdag met hem naar de kinderarts.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 17 Nov 2014 21:52

Re: Reflux en achterstand motoriek

Mijn dochter heeft ook reflux gehad maar niet zo heftig als bij jullie. Wat naar zeg. Fijn dat je woensdag met hem naar de kinderarts kan, hopelijk gaat het dan snel beter.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Nov 2014 23:05

Re: Reflux en achterstand motoriek

Wat vervelend dat de fysio zo'n opmerking maakte. Natuurlijk zegt ze dat vanuit haar rol als fysio, maar ze ging daar wel even helemaal voorbij aan jullie gevoel. Voel je daar niet te rot onder hoor! Er zijn zoveel ouders die hun kinderen dingen laten doen die ze nog niet zelf kunnen (bijvoorbeeld zitten).

Verder geen ervaring met reflux in die mate, hoop dat de kinderarts jullie verder kan helpen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 17 Nov 2014 23:27

Re: Reflux en achterstand motoriek

Hoi hoi,
Ik herken veel aan je verhaal maar merk ook dat ik dingen vergeten ben. (Ze is ondertussen al 4)
Ze heeft ook fysio gehad en het ging allemaal heel langzaam zelf om rollen redden ze niet maar dat kwam ook nog eens door haar gewicht.
Ze is uit eindelijk volgens mij met 18 maanden los gaan lopen. Maar het traject daarvoor was zwaar.
Mijn dochter aan de losec en de motilium om de boel binnen te houden.
Is er ook wat aan de dosering van de medicijnen gedaan?
Daarnaast goed dat jullie naar de kinderarts gaan.

Echt dom van die fysio als je het als moeder al zwaar hebt is het niet tof om zo iets te horen.
Je hebt gelijk dat je hem liet staan dan was hij blij.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Nov 2014 19:28

Re: Reflux en achterstand motoriek

Hier nog even een update na het bezoek aan de kinderarts. Ons vermoeden werd bevestigd. m heeft veel last van relux en waarschijnlijk komt daar zijn motorische achterstand weg. De kinderarts zag geen enkele andere reden waardoor het zou kunnen komen. Zijn nu begonnen met andere maagzuurremmers.
Verder is hij nu al een paar keer zelf tot zit gekomen en gisteren voor het eerst zelf tot staan, dus hij gaat nu ineens snel met ontwikkelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem133

Bericht 21 Nov 2014 23:13

Re: Reflux en achterstand motoriek

Mijn zoontje heeft ook reflux gehad en ontwikkelde zich ook niet goed. We waren bij een fysio en osteopaat voor hem tot hij iets ouder dan 1 jaar was. Achteraf bleek dat hij waarschijnlijk al die tijd ook oorontstekingen heeft gehad, waardoor de ontwikkeling ook minder ging. Maar volgens onze kinderarts komt het vaker voor bij refluxkindjes dat ze motorisch wat achterlopen.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 23 Nov 2014 12:48

Re: Reflux en achterstand motoriek

Zoon heeft ook extreme reflux gehad.
Hij kon met 18 maanden rollen, met 12 maanden kruipen. En met 21 maanden lopen. Hij loopt nu nog redelijk wijdbeens, maar wel stevig. Met 8 maanden begonnen met fysio, maar wij vonden eigenlijk dat hij toch gewoon zijn eigen tempo koos. Ik denk dat we, over 2 maanden, geen verschil meer zien met andere 2jarigen. Dus tja... Het is wel heel heftig etc geweest, en hij heeft behoorlijk achterstand opgelopen, maar op lange termijn verwachten we geen gevolgen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 24 Nov 2014 12:41

Re: Reflux en achterstand motoriek

Fijn om te lezen dat er bij anderen ook herkenning is. Ik ben ook helemaal niet bezorgd en zie het wel goed komen. het is alleen zo jammer dat ons mannetje zo gefrustreerd is en veel meer wil dan hij kan. Hierdoor is hij heel veel aan het huilen en claimt mij erg in het troosten. Maar vriend doet nu de oefeningen van de fysio en hopelijk leert hij nu beter en gaat hij zich steeds beter redden. Zijn maagzuur komt trouwens nog wel omhoog alleen hij spuugt het niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers