Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken aan jezelf dmv therapie

<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 17 Nov 2014 15:41

Werken aan jezelf dmv therapie

Werken aan jezelf d.m.v. therapie...

Wie heeft dat wel eens gedaan en heeft het effect gehad?
Na hoeveel sessies merkte je verschil?
Wat deed je precies?
Waar praatte je over?
Zijn zulke sessies alleen of ook wel eens samen met je partner (of is dat alleen gebruikelijk bij relatietherapie?)?
<<

Anoniem85

Bericht 17 Nov 2014 15:49

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Misschien kan je iets duidelijker zijn wat je bedoelt met werken aan jezelf.

Mijn inziens is therapie altijd werken aan jezelf, het is bedoelt om er beter van te worden, anders met dingen om te gaan, iets te verwerken, anders leren denken of reageren etc.

Ik heb therapie gehad om verschillende redenen, maar om met mijn problemen om te gaan moest ik bijvoorbeeld opener worden naar de mensen in mijn omgeving. Zeggen wat ik vind, warming dwarszit, in mij omgaat, ik denk dat ik dit pas nu meer ervaar, een half jaar na het stoppen met therapie (1 jaar in therapie geweest)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 17 Nov 2014 15:56

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Wie heeft dat wel eens gedaan en heeft het effect gehad? Ja ik heb het gedaan en het heeft effect gehad ook.
Na hoeveel sessies merkte je verschil? Uhh sessies? Niet geteld. Sta nu dit jaar 2jr onder behandeling. (Depressie)
Wat deed je precies? Praten met een psychologe, zij gaf mij tips waar ik dan weer naar huis ging en in de praktijk probeerde uit te oefenen.
Waar praatte je over? Alles waar ik zin in had of juist niet, ook om daar sterker in te worden.
Zijn zulke sessies alleen of ook wel eens samen met je partner (of is dat alleen gebruikelijk bij relatietherapie?)? De sessies die ik had waren voor mij individueel, maar zo af en toe nam ik mijn man ook mee. Puur als steun als het echt slecht met me ging. Relatietherapie ga je vaak met je partner heen en bespreek je dingen waar je tegen aanloopt met je partner.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2014 16:02

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Wie heeft dat wel eens gedaan Ik ben nu bij een psychologe, en denk dat ik voorlopig ook nog wel sessies moet blijven volgen.
en heeft het effect gehad? Na hoeveel sessies merkte je verschil? Ik heb gesprekken sinds eind juli en er zijn nu wel degelijk kleine veranderingetjes te merken, maar dat zijn kleine dingetjes op het grote geheel.
Wat deed je precies? Cognitieve gedragstherapie en EMDR
Waar praatte je over? Over gebeurtenissen van vroeger en op welke manier dat invloed heeft op mijn huidige leven
Zijn zulke sessies alleen of ook wel eens samen met je partner (of is dat alleen gebruikelijk bij relatietherapie?)? Tot nu toe alleen, maar ik zou ook graag eens een geprek met mijn partner erbij willen hebben, zodat ook hij misschien een beetje beter kan begrijpen wat het inhoudt
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 17 Nov 2014 16:05

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Wie heeft dat wel eens gedaan en heeft het effect gehad? Ik ben onder behandeling bij een psychologe en het geeft mij wel veel meer rust in mijn hoofd, omdat ik met haar over bepaalde dingen praat die ik met familie of vrienden niet of nauwelijks bespreek.

Na hoeveel sessies merkte je verschil? Telkens als ik daar geweest ben merk ik wel dat ik een periode wat rustiger ben.

Wat deed je precies? Praten, vooral m'n hart luchten.

Waar praatte je over? Over problemen die zowel in mijn jeugd als afgelopen jaren ontstaan zijn, waar ik weinig invloed op heb maar wat wel veel invloed heeft op mij.

Zijn zulke sessies alleen of ook wel eens samen met je partner (of is dat alleen gebruikelijk bij relatietherapie?)? Ik ga er altijd alleen naartoe, heb ook geen partner. Mocht ik die wel hebben, ga ik toch liever ook alleen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem168

Bericht 17 Nov 2014 16:20

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Wie heeft dat wel eens gedaan en heeft het effect gehad?
Ik. Ik ben er mee gestopt door andere omstandigheden en wil ik binnenkort weer mee beginnen. Het had wel zeker effect. Het feit alleen al dat je je hart kan luchten en soms daardoor ook een andere kijk krijgt op dingen, brengt veel rust met zich mee.

Na hoeveel sessies merkte je verschil? Na een paar sessies al, zoals ik al zei, het lucht sowieso wel op, maar er zit niet echt een tijdslimit aan van hoeveel. Na mijn eerste EMDR-sessie was ik gesloopt, was echt bekaf, maar het gaf me wel uiteindelijk meer rust.

Wat deed je precies?
Gesprekken, EMDR en op het laatst ook nog RET.

Waar praatte je over?
Over wat er is gebeurd een jaar geleden, echt heel heftig, maar ook omdat ik daardoor vastloop in het dagelijks leven.
Je praat eigenlijk over alles wel waar je mee bezig bent, zo ook werk, familie, vrienden etc. Je praat over je angesten, emoties, spanningen die je ervaart.

Zijn zulke sessies alleen of ook wel eens samen met je partner (of is dat alleen gebruikelijk bij relatietherapie?)?
Nee, ik wil dat alleen doen, ik zou mijn partner er niet bij willen hebben, zodat ik echt open kan zijn zonder rekening te houden met de gevoelens van anderen. Ik heb zelfs dingen verteld en we hebben het over dingen gehad waar ik zelfs mijn partner nooit over verteld heb. Dit is gewoon van mij en ik ben degene die eraan moet en wil werken.

En sowieso wat hierboven al gezegd is. Je werkt sowieso al aan jezelf als je in therapie gaat. Je gaat om gelukkiger, beter te worden om beter met dingen/ omstandigheden om te gaan.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 17 Nov 2014 16:28

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden!

Sun: Mijn geval gaat het erom dat ik niet lekker in mijn vel zit, vermoedelijk door niet goed verwerkte dingen uit het verleden.

Via via heb ik de naam van een therapeut gekregen waarbij je terecht kan voor therapie en coaching op basis van NLP, EMDR, Destination Coaching, RET, mindfulness en hypnotherapie. Die persoon had maar 1 sessie nodig gehad, maar dat lijkt me persoonlijk zo weinig.

Vonden jullie het trouwens in het begin niet raar om je verhaal te doen bij een wildvreemde of was dat juist wel prettig?
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2014 16:33

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Kitkat-chuncky schreef:Vonden jullie het trouwens in het begin niet raar om je verhaal te doen bij een wildvreemde of was dat juist wel prettig?


Ik heb dat als een sprong in het diepe ervaren. Je zit idd tegenover een wildvreemde en moet maar gaan vertellen. Gelukkig heeft het bij mij goed uitgepakt en voel ik me op mijn gemak, maar dat is natuurlijk ook maar afwachten. Soms klikt het niet. In dat geval moet je een andere hulpverlener zoeken.
<<

Anoniem85

Bericht 17 Nov 2014 16:39

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

In het begin voelt het wel vreemd om open te zijn tegen een wildvreemde, aan de andere kant ook heel veilig. De klik was er meteen. Toen ik een vervanger kreeg ivm zwangerschapsverlof merkte ik binnen een paar minuten al dat het niets ging worden en ik tegen die vrouw niet open en eerlijk kon zijn.
<<

Anoniem168

Bericht 17 Nov 2014 17:31

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Nee, ik vond het niet raar om mijn verhaal aan een vreemde te doen. Het allereerste gesprek was dan ook een intake en de psycholoog vertelde dat ik eerlijk moest zeggen aan het einde of ik een klik had en verder wilde of niet. Ik voelde me snel op mijn gemak en je moet het zo zien, dat het misschien juist fijn is om er met iemand die vreemd is te praten. Iemand van buiten af die met een frisse kijk naar de situatie kijkt.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 17 Nov 2014 19:37

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

Die klik lijkt me inderdaad wel heel belangrijk! We gaan het zelf ervaren, want ik heb een afspraak gemaakt. Vind het toch wel spannend allemaal.
<<

Anoniem162

Bericht 18 Nov 2014 20:01

Re: Werken aan jezelf dmv therapie

De klik is wel belangrijk. Bij de eerste therapeut was die er totaal niet en ben ik na 2 gesprekken gestopt. Bij de andere therapeut heb ik de behandeling afgerond.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers