Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sterrenrestaurants

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Nov 2014 14:32

Sterrenrestaurants

De nieuwe michelinsterren zijn bekend gemaakt. Ik ben wel heel erg benieuwd in welke restaurants jullie zijn geweest en wat jullie er van vonden!

Ik ben bij de echoput* in Hoog Soeren (bij Apeldoorn) geweest, ik had nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten en vond het een hele beleving op zich. Ik vond het vooral leuk dat ik heel ander soort smaken en texturen te eten kreeg dan normaal en ik vond eigenlijk alles ook lekker en sommige dingen echt verrukkelijk.

Ik ga in januari bij Inter Scaldes** eten en in 2015 ook nog een keer bij de Librije***, echt leuk om die dingen eens mee te maken!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2014 14:38

Re: Sterrenrestaurants

Ik ben bij De Basiliek*, Ciel Blue** en Librije's Zusje Amsterdam geweest. De laatste had 2 weken terug natuurlijk nog geen sterren, maar qua eten maakt dat geen verschil.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Nov 2014 14:40

Re: Sterrenrestaurants

En wat vond je er van Ooh la la?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Nov 2014 14:46

Re: Sterrenrestaurants

Ik ben een keer bij De Kromme Dissel* geweest, dat vond ik heel erg lekker terwijl ik over het algemeen niet zo van 'chique' eten hou. Maar dit was echt goed, er werd rekening gehouden met mijn voorkeuren en de smaken, texturen, presentatie etc. waren echt speciaal.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 14:48

Re: Sterrenrestaurants

Leuk, ik zag de lijst vanmorgen ook!

Ratatouille in Haarlem heeft een ster gekregen. Ik ken het niet, maar lijkt me leuk om eens te proberen omdat ik er straks in de buurt woon.

Drie jaar geleden heb ik bij Aan de Poel in Amstelveen gegeten (1 ster). Was erg mooi, lekker en bijzonder. Ik vond de inrichting ook heel mooi.

Ik wil de komende jaren graag een keer de sterrenrestaurants bij ons in de buurt ontdekken. Chapeau in Bloemendaal (twee sterren) en Cheval Blanc (één ster) (kunnen we lekker lopend heen) in Heemstede. En de Bokkendoorns in Overveen (twee sterren) en heeeeel graag een keer bij de Vrienden van Jacob in Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoord-Zuid (één ster). Dat was een potentiele trouwlocatie van ons.

Het mooiste en beste restaurant was Vendôme nabij Keulen waar we in mei hebben gegeten. Dat is een driesterrenrestaurant en staat op nummer 12 van de wereld. Daar ben ik ten huwelijk gevraagd. Het was echt heel erg bijzonder (naast het aanzoek), met een moderne interpretatie van de Duitse keuken. Heb de lekkerste bloedworst ooit gegeten daar (het water loopt me nog in de mond), bijzonder kokosschuim en deze geweldige creatie: Tofifee van ganzenlever praline en hazelnoot:

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Nov 2014 14:52

Re: Sterrenrestaurants

Oh yuk, die toffee lijkt erg op iets wat ik bij de echoput heb gegeten, dat was ganzenlever met witte chocolade bij het toetje, dat was het enige wat ik echt heel heel erg smerig vond en J. ook.

Waar kun je eigenlijk zien welke restaurants op welke plek van de wereld staan?
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 14:57

Re: Sterrenrestaurants

Hahaha ik ben gek op ganzenlever, maar bij een toetje lijkt me ook niet heel prettig nee.

Dat is de San Pellegrino List met de vijftig beste restaurants ter wereld, de meest gangbare lijst om te meten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2014 14:57

Re: Sterrenrestaurants

Wij zijn heel erg fan van sterrenrestaurants.

Bij Ciel Blue zijn we met kerst gaan eten om m'n vriends 30e verjaardag te vieren. De combi kerst en 2 sterren is voor je portemonnee echt niet goed.

Qua eten vond ik ze alle 3 geweldig. Bij de Basiliek staan me 2 gerechten nog bij. Kalfszwezerik met asperge op 3 manieren (gewoon, mousse en soep). De zwezerik was zóó mals, het smolt echt in je mond. Heerlijk! En het dessert was creme fraiche sorbert met maggi. Heel apart, maar onwijs lekker.

Bij Ciel Blue vond ik vooral het verhaal in de gerechten heel gaaf. Ze vertelden een soort sprookje aan de hand van de opmaak van de gerechten. Zo was het dessert een bospad in de mist (je toetje stond op een schaaltje met droogijs waar zo dennenwater overheen schonken).

Bij Librije's Zusje (waar we aten voor mijn 30e verjaardag) is het meeste een beetje aan me voorbij gegaan omdat ik voor de eerste gang ten huwelijk gevraagd ben haha.
Maar het toetje (ik heb er wat mee haha) was avocado ijs.
Oh ja! Het lekkerste gerecht was creme van ganzenlever omhuld met pure chocola, buikspek van tonijn, krokante garnaaltjes, yuzu en molsla.
Ik heb wel wat foto's.

Eén van de amuses
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 17 Nov 2014 14:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 14:58

Re: Sterrenrestaurants

Ooh La La! schreef:
Bij Librije's Zusje is het meeste een beetje aan me voorbij gegaan omdat ik voor de eerste gang ten huwelijk gevraagd ben haha.


Ooh haha dat voelt echt heel herkenbaar! Ik ben gevraagd tussen de zevende en achtste gang (wij hadden een 19 gangen diner, hoe bizar), en sommige gerechten zijn even langs me heen gegaan. Op een gegeven moment heb ik een St Jacobschelp maar zo in m'n mond gepropt omdat ik het vergeten was op te eten in alle commotie.. oeps.

Ziet er overigens heerlijk uit!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2014 15:04

Re: Sterrenrestaurants

Daarom heb ik maar wat foto's gemaakt. Voelde heel stom, maar zo weet ik wel wat ik gegeten heb.

Onze droom is om ooit nog bij Noma in Kopenhagen en The Fat Duck in Engeland te eten.
Oh en in een restaurant van Marco Pierre White. Ik ben fan van hem en van Heston Blumenthal.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 15:09

Re: Sterrenrestaurants

Ja ik geneer me er ook voor, maar ik heb het ook gedaan. Of m'n vriend eigenlijk. En we hebben de menukaart meegenomen en de fles wijn. Hadden ze heel netjes omgespoeld en in plastic verpakt. En we hebben ook een foto van ons samen laten maken. Dat vond ik helemaal genant, maar omdat het toch wel een moment om te herinneren was, hebben we het toch maar gedaan. Die foto is me nu heel erg veel waard, zeker omdat ik me zo weinig van het aanzoek kan herinneren.

The Fat Duck wil ik ook heel graag eten inderdaad!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2014 15:35

Re: Sterrenrestaurants

Een foto van ons samen hebben we niet laten maken, totaal niet aan gedacht. Stom!
Gelukkig deed het personeel heel relaxt. Toen ik een foto van een gerecht nam zag een van de obers dat, ik voelde me zo stom. Kwam ie ook nog naar ons toe! Gewoon omdat ie het wel grappig vond. Toen heeft m'n vriend maar gezegd dat ik én jarig was én net gevraagd was. Toen kregen we nog chocolaatjes en een fles voor mee naar huis mee. Super lief!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 17 Nov 2014 15:36

Re: Sterrenrestaurants

Ik ben bij Callas, Seinpost, Savelberg, Parkheuvel en Boreas geweest.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 15:49

Re: Sterrenrestaurants

Ooh La La! schreef:Een foto van ons samen hebben we niet laten maken, totaal niet aan gedacht. Stom!
Gelukkig deed het personeel heel relaxt. Toen ik een foto van een gerecht nam zag een van de obers dat, ik voelde me zo stom. Kwam ie ook nog naar ons toe! Gewoon omdat ie het wel grappig vond. Toen heeft m'n vriend maar gezegd dat ik én jarig was én net gevraagd was. Toen kregen we nog chocolaatjes en een fles voor mee naar huis mee. Super lief!


Aah zo lief! Ach, en weet je, je moet maar bedenken dat het als gast bijzonder is om daar te zitten. Dit is gewoon een unieke ervaring, zo vaak eet je niet in dat soort restaurants, dus ik vind het ook weer niet zo schandalig om een fotootje hier en daar te maken. Ik schaamde me ook hoor, maar achteraf ach..

Wij kregen ook heerlijke bonbonnetjes met een lief berichtje als felicitatie (en gratis Dom Perignon hoezee)

Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 17 Nov 2014 15:51

Re: Sterrenrestaurants

Ik heb bij Lastage in Amsterdam gegeten, was helemaal fantastisch.
En meerdere keren bij de vrienden van Jacob. Oke dit klinkt echt intens verwend haha! Maar mijn ouders wonen daar vlakbij dus er zijn meerdere momenten gevierd.

Het boeit me eigenlijk echt geen knal of een restaurant een ster heeft of niet overigens. Ik vind het leuk om écht goed te eten en echt goede wijnen te drinken maar een ster maakt het dan weer een beetje minder interessant vind ik. Dan zijn ze al ontdekt voor mijn gevoel ofzo haha! Ik wil wel graag nog bij Librije's Zusje eten maar meer omdat ik het Waldorf zo mooi vind haha!
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 16:00

Re: Sterrenrestaurants

Leuk, Harrison! Lastage wil ik ook nog wel eens eten. En jaloers op DVJ, maar daar kom ik vast wel een keertje, want die staat ook op de wensenlijst, al ben ik bang dat m'n vriend er vast eerst een keer zakelijk gaat eten :)

Overigens, geen ster, maar Vis & Ko in Haarlem vind ik ook echt super goed.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2014 16:11

Re: Sterrenrestaurants

Ik ben altijd eetcafe's gewend en ben nog nooit in een sterrenrestaurant geweest. Maar as. zaterdag gaan we naar een 'bijna-sterren' restaurant. (geloof ik)
Geresreveerd via de Heerlijk 10 daagse. Ik ben erg benieuwd.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 16:14

Re: Sterrenrestaurants

Leuk Ragazza, weet je al welk restaurant het wordt? Of is dat net zoals bij de gewone Heerlijk website nog niet bekend?
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 17 Nov 2014 16:23

Re: Sterrenrestaurants

Ik zou echt graag een keer naar een sterrenrestaurant gaan! En dan inderdaad gewoon meteen een 19-gangen diner, haha! Nee, ik houd van apart eten en dingen uitproberen, maar ik vind het zoo duur. Ik moet er gewoon echt een keer geld voor vrijmaken (en iemand zo gek krijgen met mij mee te gaan).
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 16:29

Re: Sterrenrestaurants

Koko, 19 gangen was wel vrij overdreven hoor hahaha.

Maar ken je het principe van www.heerlijk.nl ?

Daar kun je toprestaurants boeken als verrassing voor een goede prijs! Je vult je postcode in, de dag dat je wilt gaan, en het aantal km dat je wilt reizen. Zij maken dan een reservering voor je bij een restaurant in die omgeving en dan krijg je op de dag zelf pas te horen waar je heen gaat. Super leuk! En het is nog goed betaalbaar. Voor € 29.95 heb je al een driegangen diner (excl drank) per persoon. Dat gaat dan om 'gewone' top restaurants. Wil je in een Michelinster restaurant eten betaal je een tientje per persoon extra (per ster een tientje). Het is dan dus wel excl drank, maar een fles wijn valt vaak nog wel te doen.

Wij hebben dit al meerdere keren gedaan en het is zo leuk!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 17 Nov 2014 16:33

Re: Sterrenrestaurants

Nee, dat ken ik niet! Dat is leuk! Want ik zou ook niet eens weten welk restaurant ik zou moeten kiezen en zo wordt de keuze eigenlijk gewoon gemaakt.

Ik ga dit eens voorstellen aan m'n moeder, die kan toch bijna altijd en houdt ook wel van bijzondere gerechten :ja:. Dank je!
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2014 16:35

Re: Sterrenrestaurants

Marin schreef:Leuk Ragazza, weet je al welk restaurant het wordt? Of is dat net zoals bij de gewone Heerlijk website nog niet bekend?


We gaan naar Auberge aan het Hof in Blokzijl!
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 16:36

Re: Sterrenrestaurants

Ragazza schreef:
Marin schreef:Leuk Ragazza, weet je al welk restaurant het wordt? Of is dat net zoals bij de gewone Heerlijk website nog niet bekend?


We gaan naar Auberge aan het Hof in Blokzijl!


Leuk! Daar is mijn moeder ook wel eens geweest volgens mij. Veel plezier.

Koko, zeker aan te raden!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 17 Nov 2014 17:27

Re: Sterrenrestaurants

Ik zou mijn vriend dolgelukkig maken door er eens te eten. Misschien voor zijn 40e verjaardag, dan kan ik nog 7 jaar sparen.
R. 2013
D. 2016
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 17 Nov 2014 19:24

Re: Sterrenrestaurants

Leuk topic! Ik ben er door mijn werk ook bij verschillende restaurants geweest. In het vorige restaurant waar ik werkte spaarde we een deel van onze fooien om in sterren zaken te gaan eten. Zo gaaf elke keer weer. Is echt een hobby van me! Even denken voor m'n lijstje.


- Boreas
- Avant garde
- Treeswijkhoeve
- Wollerich
- Cordial
- Ivy (heet nu FG Restaurant)
- Oud sluis
- De Librije (super, aan de chefs table in de keuken!)
- Da Vinci
- FG Foodlabs
- Beluga
- Karpendonkse hoeve
- Wiessen (vandaag 1ste ster gekregen)
- Lindenhof (vandaag 2de ster!)

En daarvan is François Geurds (FG) toch zeker mijn favoriet. Hij is een bekende van mijn voormalige chef, en heeft ons extra gerechtjes laten proeven. We aten daar oa ganzeleve|vanilleijs|macadamia|olijfolie. En witte choco|popcorn|krokante kippenhuid. Wat een ervaring!!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers