Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sterrenrestaurants

<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 17 Nov 2014 19:30

Re: Sterrenrestaurants

Wij hebben een keer bij 't Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht gegeten.
Was echt een hele belevenis op zich.
"Een avondvullend programma"....
Terwijl het tijdens de restaurantweek was.

Ik wil een keer bij Ratatouille eten.
Dat zit hier vlakbij en wij dachten altijd dat het een van de zoveel restaurants was in die straat.
En nu heeft het ineens een ster...
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 17 Nov 2014 19:31

Re: Sterrenrestaurants

Dit zijn gerechtjes van oud sluis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Nov 2014 19:40

Re: Sterrenrestaurants

Ik ben bij El Celler de Can Roca geweest, dat ligt in Girona en staat volgens mij al jaren in de top 3 van de wereld. Geweldige ervaring :-). Ik ben ook zon gek die van alle gerechten fotos maakt haha

Verder heb ik afgelopen vakantie nog in een sterrenrestaurant in Frankrijk geweest, maar ook al eerder wel in Spanje/ Frankrijk. Alleen die weet ik niet meer haha. Ik wil gewoon lekker en bijzonder eten :-). In Nederland ben ik volgens mij nog nooit bij een sterrenrestaurant geweest, althans, niet dat ik weet!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 17 Nov 2014 20:33

Re: Sterrenrestaurants

Ik heb bij de Feinschmecker in Oslo gegeten. Dat restaurant heeft 19 jaar een ster gehad. Mijn exvriend had een diner gewonnen daar, ze hadden toen sinds een jaar geen ster meer maar vond het toch een bijzondere belevenis!

Alles is toch net ietsjes anders dan in een 'gewoon' restaurant of in ieder geval dan de restaurants waar ik meestal heen ga. Hoe de gerechten opgemaakt zijn, hoe ze geserveerd worden, hoe je bedient wordt, kleine extra gerechtjes die je krijgt. Voelde mij op één of andere manier echt speciaal. Wil nog wel eens een keer bij een sterrenrestaurant gaan eten!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 20:41

Re: Sterrenrestaurants

Caro schreef:Ik ben bij El Celler de Can Roca geweest, dat ligt in Girona en staat volgens mij al jaren in de top 3 van de wereld. Geweldige ervaring :-). Ik ben ook zon gek die van alle gerechten fotos maakt haha


Oooh nice!

Echt zo stom, wij zaten daar drie jaar geleden op een steenworp afstand. Maar we kenden de naam niet, wisten niet hoe goed het restaurant was. Toen gaf de eigenaresse van het huis waar we zaten dat restaurant als tip, en toen dachten we 'ach, weet je, we hebben al zo lekker gegeten onderweg in Frankrijk (ook een sterrenrestaurant, laat Google me net vertellen), laat deze maar zitten'. En vervolgens thuis kwamen we er achter hoe goed het was en dat we daar echt heel graag hadden willen eten achteraf. Stom! Wel gaaf dat jij daar hebt gegeten!

Fjell, wat omschrijf je dat leuk van hoe het er aan toe gaat! Ik vond dat vooral opvallend bij Vendome. Daar hadden ze echt klassiek getrainde bediening, die echt op bepaalde hoeken klaar gingen staan. Dan kwam er een ober de keuken uit met een zilveren dienblad, hield het dienblad hoog voor z'n borst, bleef daar gerust 5 a 10 minuten zo staan (wat een spierkracht!) en pas zodra de volgende ober op zijn plek stond, kon ie het naar die ober brengen en overdragen. Vond dat echt een heel spel om te aanschouwen! Lekker overdreven, maar wel echt zo mooi, het vloeide zo mooi in elkaar over.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Nov 2014 20:56

Re: Sterrenrestaurants

Ik kan er trouwens nog 2 aan m'n lijstje toevoegen. Al hadden ze toen ik er at (vorig jaar en begin dit jaar) nog geen ster.
Sazanka, het teppanyaki restaurant in Okura en restaurant Sinne. Beide in Amsterdam.
Lees net op het Parool dat oa die 2 ook een ster gekregen hebben.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Nov 2014 21:00

Re: Sterrenrestaurants

Ik heb bij het Wereldmuseum gegeten voordat het een ster kreeg. We vonden het toen al een ster waard.
L2014 & H2017
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 17 Nov 2014 21:03

Re: Sterrenrestaurants

Marin schreef:Fjell, wat omschrijf je dat leuk van hoe het er aan toe gaat! Ik vond dat vooral opvallend bij Vendome. Daar hadden ze echt klassiek getrainde bediening, die echt op bepaalde hoeken klaar gingen staan. Dan kwam er een ober de keuken uit met een zilveren dienblad, hield het dienblad hoog voor z'n borst, bleef daar gerust 5 a 10 minuten zo staan (wat een spierkracht!) en pas zodra de volgende ober op zijn plek stond, kon ie het naar die ober brengen en overdragen. Vond dat echt een heel spel om te aanschouwen! Lekker overdreven, maar wel echt zo mooi, het vloeide zo mooi in elkaar over.


Dankjewel! Klinkt ook wel heel bijzonder en mooi hoe ze dat bij de Vendome deden! Vind dat dat het wel helemaal af maakt. Dat niet alleen het eten maar ook de bediening net iets specialer is dan in een 'gewoon' restaurant. ERg leuk om het allemaal zo te aanschouwen dan ja!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 17 Nov 2014 22:22

Re: Sterrenrestaurants

Wij gaan zondag bij Apicius* in Bakkum eten via de heerlijk10daagse. Nog nooit bij een sterrenrestaurant gegeten dus ben benieuwd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Nov 2014 22:31

Re: Sterrenrestaurants

Ik vond het een erg leuke ervaring om bij De Lindenhof in Giethoorn (2 sterren) te eten. Erg lekker en bijzondere dingen en ik vond de sfeer ook goed, bediening die wel door had dat wij dit niet zo gewend waren en daar prima op in sprong. Ook daar, door het bijpassen wijnarrangement, pas beseft waarom mensen lyrisch kunnen zijn over wijn.

Kaatje bij de Sluis (1 ster) was ook prima en lekker maar toch wel weer gewoner.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Nov 2014 00:26

Re: Sterrenrestaurants

Spencer schreef:Ik zou mijn vriend dolgelukkig maken door er eens te eten. Misschien voor zijn 40e verjaardag, dan kan ik nog 7 jaar sparen.


Misschien via heerlijk.nl en dan voor zijn 35e verjaardag? ;-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Nov 2014 00:30

Re: Sterrenrestaurants

Leuk om al die ervaringen te lezen. Ik wil mijn zusje ook nog mee uit eten nemen voor haar verjaardag en om te bedanken voor al het oppassen, dat wilde ik via Heerlijk.nl doen, ze heeft het alleen zo druk en ik ook, we komen er maar niet aan toe (haar verjaardag was in mei).
<<

Anoniem275

Bericht 18 Nov 2014 07:51

Re: Sterrenrestaurants

Dit topic helpt me herinneren dat ik altijd nog een keer naar de Librije (zusje) wil..
Gisteren direct gereserveerd voor de verjaardag van mijn man, bij Librije's zusje, en het hem ook al verteld, want ik vond het te leuk :) hem lijkt het ook leuk gelukkig! We gaan 30dec, de laatste dag dat Librije's zusje in Zwolle open is.

Edit: ik had trouwens verwacht dat je veel verder van tevoren al moest reserveren.
Dat 'heerlijk' ga ik ook eens onthouden, leuk idee! Ik heb geen idee of hier in de regio veel zit, Librije is natuurlijk wel heel bekend.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 18 Nov 2014 15:35

Re: Sterrenrestaurants

Marin schreef:Overigens, geen ster, maar Vis & Ko in Haarlem vind ik ook echt super goed.


Oehh ja, Vis en Ko rules :P

Ik zou volgend jaar ook wel eens bij een sterrenrestaurant willen eten, aan Marins tips te zien, zijn er genoeg in de buurt hier! Maar dan wil ik eerst weer alles mogen eten/drinken :smile:
<<

Anoniem162

Bericht 18 Nov 2014 19:42

Re: Sterrenrestaurants

Wij zijn niet zo culinair ingesteld dus hebben nog nooit bij zo'n restaurant gegeten (en ja ik heb de hele lijst gelezen).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Nov 2014 19:44

Re: Sterrenrestaurants

Pompoen schreef:
Spencer schreef:Ik zou mijn vriend dolgelukkig maken door er eens te eten. Misschien voor zijn 40e verjaardag, dan kan ik nog 7 jaar sparen.


Misschien via heerlijk.nl en dan voor zijn 35e verjaardag? ;-)


Haha ja dat zou ook best kunnen inderdaad!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem205

Bericht 19 Nov 2014 01:43

Re: Sterrenrestaurants

Ik heb bij Callas in Den Haag gegeten, en nog eentje in Rijswijk tijdens de restaurantweek. Kort na de restaurantweek was dat restaurant zn ster kwijt. Als ze (iig qua bediening) zo waren als tijdens de restaurantweek, snappen we waarom ze zonder ster verder moesten..

Bediening onvriendelijk, bij een glas cola het embleem van het flesje niet naar voren draaien, brood bordje alle gangen laten staan zonder te vragen of ze t mee konden nemen en paddenstoelen serveren bij een gerecht waarbij ik had aangegeven geen champions en soortverwanten te willen 'ja maar mevrouw, u zei alleen champions, geen paddenstoelen' :palm:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 19 Nov 2014 01:55

Re: Sterrenrestaurants

Was dat toevallig Niven, in Rijswijk, Oreo? Die was ik nog vergeten. Die was idd heel slecht, ben ik ook eens geweest.

En ik ben 2 jaar geleden ook nog bij Han Ting geweest vlak nadat ze een ster kregen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem118

Bericht 27 Nov 2014 14:55

Re: Sterrenrestaurants

Ohhhh, zodra ik niet meer zwanger ben gaan we ook eens gauw bij een sterrenrestaurant reserveren! Staat op m'n bucketlist, haha.

Marin, mijn man is ook bij die in A'Veen geweest geloof ik maar vond het daar erg tegenvallen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Nov 2014 18:39

Re: Sterrenrestaurants

Wij hebben zondag bij Apicius gegeten. Best lekker eten, bediening over het algemeen goed maar na het toetje werden we eigenlijk aan ons lot overgelaten, dat was eem domper.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem119

Bericht 28 Nov 2014 07:25

Re: Sterrenrestaurants

Wat jammer Kenya, dat het tegenviel. Wij hebben daar via heerlijk.nl gegeten en kregen ipv een drie gangen menu toch een heel zeven gangen menu, voor 35 euro per persoon. Heel schappelijk dus. En ik vond het eten echt lekker. Maar was wel de eerste keer dat ik in een sterrenrestaurant at en was sowieso nogal onder de indruk haha.

Helix wat raar! Moest je direct weg of kwamen ze gewoon niet meer langs?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17377

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Nov 2014 18:46

Re: Sterrenrestaurants

Ohh leuk al die foto's vooral! Dat speciale is ook precies wat het zo leuk maakt. Die smaken en sensaties die je gewoon nog nooit hebt meegemaakt. Volgens mij is het ook helemaal niet leuk te vaak zo speciaal te eten, dan is een gekke smaak, of nieuwe smaak, helemaal niet ECHT nieuw meer.

Ik heb gegeten bij Frouckje Staete (maar die bestaat niet meer geloof ik), en de Vlindertuin. Oh en 't Sminiahuys, maar die laatste is geloof ik alleen maar een bekende chef :D Met Kerst van mijn werk gaan we naar de Groene Lantaarn. YUM! Zo leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 01 Dec 2014 23:41

Re: Sterrenrestaurants

Ik heb regelmatig bij de Aubergine (1 ster) en Brienen aan de Maas (ook 1 ster) gegeten. Ze liggen in de buurt. Bij beide kun je erg lekker eten. Mijn voorkeur gaat meer uit naar de Aubergine, vooral omdat ze wat meer experimenteren met gerechten en de gerechten wat moderner zijn. Ik vind Brienen een erg traditionele Franse keuken hebben.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Dec 2014 12:14

Re: Sterrenrestaurants

Ik ben alleen bij Beluga geweest, was top!
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem80

Bericht 11 Dec 2014 17:07

Re: Sterrenrestaurants

Wij bij de Karpendonkse Hoeve en bij Kasteel Heemstede
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers