Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

<<

Anoniem70

Bericht 17 Nov 2014 17:22

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Pluis schreef:De jongste slaapt hier op haar buik overdag. Ze is heel sterk met haar nek en draait haar hoofdje zelf van de ene naar de andere kant.


Alleen overdag? Geen last van dat ze dan in de avond/nacht weer op het ruggetje moet en hij/zij dat niet wil?
<<

Anoniem70

Bericht 17 Nov 2014 17:24

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Parel schreef:Daar moet je denk ik gewoon even doorheen.
Leg hem desnoods in de box op zijn buik te slapen, vertrouwen in je kind moet groeien.


Bedoel je vertrouwen krijgen dat hij op zijn buikje ligt?
Hoe ging dit bij l in het begin?
<<

Anoniem162

Bericht 17 Nov 2014 17:36

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Inderdaad wat Parel zegt. dat vertrouwen in je kind en in jezelf moet groeien.
Ik heb het nooit eng gevonden dat hij op zijn buik sliep. hij had eerst wel een deken en lakentje maar daar bleef hij niet onder liggen dus een slaapzak aan en de dekens uit bed. Hij kon dus nergens onder gaan liggen in een leeg bed op de aerosleep.
<<

Anoniem121

Bericht 17 Nov 2014 18:15

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Rituals_ schreef:
Pluis schreef:De jongste slaapt hier op haar buik overdag. Ze is heel sterk met haar nek en draait haar hoofdje zelf van de ene naar de andere kant.


Alleen overdag? Geen last van dat ze dan in de avond/nacht weer op het ruggetje moet en hij/zij dat niet wil?


'S nachts ligt ze op haar zij in een zijligkussen. Nadat de oudste zich als baby een keer verslikt heeft terwijl hij op zijn rug lag en een afgeplat hoofdje had liggen ze bij mij op hun zij.
<<

Anoniem166

Bericht 17 Nov 2014 20:36

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Rituals, ik vond het ook best eng om mijn dochter op haar buik te laten slapen. Ik heb nog speciaal een aerosleep voor de wieg erbij gekocht, omdat dat toch een veiliger gevoel gaf. Het buikslapen gaat tegen het advies in en dat maakt soms gewoon ontzettend onzeker. Hier sliep dochter veel beter op haar buik, en ik kreeg daar inderdaad vertrouwen in, zoals Parel zegt. 's Nachts lag ze wel op haar rug, maar toen ze eenmaal kon draaien liet ik haar liggen zoals ze zelf ging liggen 's nachts, op haar zij of op haar rug of buik.
<<

Anoniem92

Bericht 17 Nov 2014 20:42

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Rituals_ schreef:
Parel schreef:Daar moet je denk ik gewoon even doorheen.
Leg hem desnoods in de box op zijn buik te slapen, vertrouwen in je kind moet groeien.


Bedoel je vertrouwen krijgen dat hij op zijn buikje ligt?
Hoe ging dit bij l in het begin?


Vertrouwen krijgen in de situatie en in je kindje.
Je draait inderdaad door als je te weinig slaapt en je continu zorgen maakt over of er iets gebeurd.
Ik snap heel goed dat je ontzettend geschrokken bent, maar dat is waarschijnlijk wel al heel wat jaren geleden?
Ik weet niet hoe je verzekerd bent maar bij ons werd dat sensormatje volledig vergoed en ik vind het een heel fijn iets.
Overigens is L altijd een rugslaper geweest, maar ze had wel reflux waardoor we haar steeds op haar zij moesten leggen, maar de aerosleep en vooral het matje heeft ons wel vertrouwen gegeven.

Bedenk jezelf dat je én jezelf er geen recht mee doet om je zoveel zorgen te blijven maken, en dat je je kindje frustreert door tegen te houden wat hij klaarblijkelijk het allerliefste wil, op zijn buik slapen. Baby's groeien van slapen en eten, en mama's knappen heel veel op van rust en slaap! Zolang jij die innerlijke rust en het vertrouwen in jezelf en je kindje niet vindt, blijf je tobben, denk ik.
<<

Anoniem110

Bericht 17 Nov 2014 20:44

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Mijn zoontje was en is ook een echte buikslaper. Precies zoals jij omschrijft, op zijn rug steeds wakker schrikken.
Hier hielp de puckababy daar wel heel goed tegen. Maar zodra hij op zijn buik sliep, dan moest ik hem echt wakker maken voor zijn flesje.
Inmiddels is hij 5 en slaapt nog steeds op zijn buik.
De nachten deed ik het overigens niet ook omdat ik het veel te eng vond. Maar overdag wel en ging dan regelmatig bij hem kijken. S was ook tevens heel sterk in zijn nek spieren en tilde zijn hoofde zelf op.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Nov 2014 20:50

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Mijn zoon is ook een buikslaper, maar ik heb geen idee meer wanneer we ermee zijn begonnen het toe te laten. Ik weet wel dat wij er geruster op waren dan de gastouder. Het had op een gegeven moment ook gewoon geen zin om hem op zijn rug te blijven leggen, hij lag na 2 sec weer op zijn buik.
L2014 & H2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Nov 2014 20:50

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

R. Slaapt hier overdag in de box op haar buik. S'nachts slaapt ze wel op haar rug.
2014 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Nov 2014 21:55

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Ja overdag sliepen ze vaak beneden in de wagenbak of in de box en dan lagen ze op hun buik met hun knietjes opgetrokken onder hun buikje. Ik hield ze dan gewoon in de gaten, maar ik had ook wel het vertrouwen dat het kon. Snachts in hun bedje sliepen ze op hun rug.
:heart: :heart: 2011
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Nov 2014 23:01

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Hmmm ik weet niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen, maar ik vind vertrouwen hebben in je kindje wel een beetje lastig als het gaat om buikslapen. Natuurlijk gaat het over het algemeen goed, maar er is natuurlijk wel een reden waarom het afgeraden wordt. Dat het niet de meest veilige manier is van slapen heeft niet te maken met wel of geen vertrouwen hebben in je kindje. Ik vind het zo lastig omdat het ook gewoon belangrijk is dat je kind überhaupt slaapt, maar buikslapen brengt risico's met zich mee (en dit zeg ik echt niet om jou nog banger te maken, want dat wil ik echt niet! Je probeert een manier te vinden die werkt voor jou en je kindje en het lijkt me heel vervelend als je zo angstig bent en je kindje alleen op deze manier wil slapen. Maar ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen 'als je vertrouwen hebt komt het wel goed')

Mats heeft de eerste paar maanden overdag beneden in de wagenbak op zijn buik geslapen. Maar dus wel onder continu toezicht. 's Nachts ingebakerd op zijn rug. Na een maand of 3 zijn we geloof ik ook overdag gaan oefenen met in zijn bed ingebakerd overdag. Inmiddels slaapt hij altijd gewoon op zijn rug.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Nov 2014 23:37

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Als hij graag bij jou slaapt denk ik eerder aan een draagdoek. Je kan daarmee rustig gaan zitten op de bank en uitrusten.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Nov 2014 07:45

Re: Laten jullie je baby op zijn buik slapen?

Ze heeft een Tula geprobeerd en terug gestuurd, omdat ze het niet prettig vond HD.
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers