Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


parkeerboete als je samen weggaat. ..

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Nov 2014 09:25

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

In het geval van Studiebol vind ik het wel zo eerlijk dat je de boete deelt, maar over het algemeen vind ik het de verantwoordelijkheid van de chauffeur.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Nov 2014 19:53

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

Ik zou wel meebetalen. Vind ook niet dat hier het adagium 'degene die rijdt is verantwoordelijk opgaat' omdat het om een parkeeboete gaat, geen snelheidsovertreding ofzo waar je als bijrijder in principe geen invloed op hebt. Ik kan me bij parkeren ook wel voorstellen dat het haar een beetje ontgaan is om die blauwe kaart goed te zetten omdat jullie in gesprek waren ofzo. Overigens maak ik uit jouw verhaal ook op dat jullie gingen lunchen en daardoor langer dan toegestaan geparkeerd stonde, maar dat deel van jou verhaal is mij niet echt duidelijk. In ieder geval als dat zo is vind ik het zelfs asociaal om niet mee te betalen omdat het dan immers jullie beider fout is.
<<

Anoniem86

Bericht 18 Nov 2014 20:02

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

luisa schreef:Ik zou wel meebetalen. Vind ook niet dat hier het adagium 'degene die rijdt is verantwoordelijk opgaat' omdat het om een parkeeboete gaat, geen snelheidsovertreding ofzo waar je als bijrijder in principe geen invloed op hebt. Ik kan me bij parkeren ook wel voorstellen dat het haar een beetje ontgaan is om die blauwe kaart goed te zetten omdat jullie in gesprek waren ofzo. Overigens maak ik uit jouw verhaal ook op dat jullie gingen lunchen en daardoor langer dan toegestaan geparkeerd stonde, maar dat deel van jou verhaal is mij niet echt duidelijk. In ieder geval als dat zo is vind ik het zelfs asociaal om niet mee te betalen omdat het dan immers jullie beider fout is.


Ik vind het eerder asociaal dat als je zelf niet goed op hebt gelet en het niet goed hebt gedaan; dat dan de andere persoon ook mee zou moeten betalen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2014 20:07

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

Eens met Pippa. Ik rij dus ik ben verantwoordelijk voor goed parkeren en een parkeerkaartje of blauwe schijf.
Ik zou het heel lief vinden als een vriendin zou aanbieden om de helft te betalen, maar dat accepteer ik niet. Het is immers mijn fout ook al waren we misschien druk aan het kletsen.
<<

Anoniem86

Bericht 18 Nov 2014 20:10

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

En dat bedoel ik niet onaardig voor mijn vriendin op dat moment, ik denk dat ik het ook aan zou bieden om de helft te betalen. Maar als je rijdt ben je verantwoordelijk, ook voor het parkeren. Ik hoef ook niet te zeggen dat ze moet stoppen bij rood toch? Hetzelfde dat bij een blauwe zone het logisch is, lijkt me, dat je je schijf neerlegt.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2014 20:11

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

En oplet hoelang je mag parkeren in die blauwe zone enzo. Hoort er allemaal bij.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Nov 2014 20:13

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

Nou ja, zoals ik het lees werd er geparkeerd, die blauwe kaart kennelijk niet goed ingevuld, en vervolgens geluncht. Doordat de lunch langer dan de toegestane 1 uur parkeertijd duurde kon sowieso niet op die plek geparkeerd worden. Dan vind ik dus dan zowel bestuurder als passagier tijdens of voor de lunch had kunnen bedenken dat daar niet geparkeerd mocht worden en dus de auto ergens anders neer te zetten. Beetje makkelijk omdat volledig bij bestuurder te leggen vind ik. Immers zonder die lunch kon daar wel geparkeerd worden. Indien er dan alsnog een boete was gekomen omdat de blauwe kaart verkeerd was ingevuld had dan m.i. alleen schuld van bestuurder geweest. Hoewel ik dan alsnog zou meebetalen denk ik.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Nov 2014 21:38

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

Ik zou aanbieden de helft te betalen en als ze dat niet accepteert, dan laat ik het erbij. Als ze wel accepteert, Maak ik de helft over.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 20:33

Bericht 20 Nov 2014 16:15

Re: parkeerboete als je samen weggaat. ..

Ik zou het er ook verder bij laten!

Ik heb een keer een boete gereden in de auto van Yvonne :drunken: toen we terug kwamen van een avondje stappen en we allemaal super melig waren!

Uiteraard wilde ik mijn zelf gemaakte boete betalen (Weet jij nog waarom ie was Yvonne? Te hard of door rood, dacht ik? ) en hebben zij en haar vriend hem betaald, omdat ik in hun auto reed. Totaal niet nodig natuurlijk, want ik maakte hem, maar wel super lief!! Heb mij daar ook wel schuldig om gevoeld, maar ja.. ze was toen vrij duidelijk in haar antwoord en toen heb ik het er ook maar bij gelaten! :)
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers