Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 16 Nov 2014 14:44

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Slaapkop hier :) Tot 3,5 deed ze middagdutjes. Sinds ze naar school gaat doet ze weer af en toe een dutje, maar slaapt dan gelijk s avonds weer later...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Nov 2014 14:52

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Pineco schreef:Hoe lang slapen jullie kindjes 's middags eigenlijk? De middelste slaapt hier gemakkelijk 3 tot 4 uur achter elkaar en gaat dan tussen 19 en 20.00 uur weer naar bed. Bij de oudste was dat ook rond die leeftijd. Als ze wakker is, is ze ontzettend actief, dus ik denk dat ze daarom die slaap zo hard nodig is. Ik vind het wel lekker voor zolang het duurt :)


Hier is dat ook zo. Fijn om te lezen dat er nog meer Slaapkopjes zijn. Ze slaapt vaak van 1 tot 4
<<

Anoniem124

Bericht 16 Nov 2014 15:19

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Mijn kinderen zijn bijna 2,5 en hebben dat slaapje echt nog nodig. Ze slapen meestal van 1 tot half 4.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2014 15:22

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Mijn kinderen sliepen meestal twee uur, Ezra had soms periodes dat hij drie uur sliep. Ze hadden allebei wel dat als ze te laat in de middag nog sliepen, ze 's avonds inslaapproblemen hadden.

Ezra slaapt trouwens af en toe nog wel een half uurtje, vooral als hij vroeg op was, dat is dan meestal in de snoezelruimte of in de bus naar huis. Daar word je ook gewoon loom van, zeker als je al erg lang op bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Nov 2014 15:23

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Hier heeft N. het ook echt nog nodig. Ze slaapt zo 3.5 uur als ze wilt. Ik probeer het nu wel in te korten zodat ze 's avonds wel een beetje bijtijds op bed ligt. Nu slaapt ze 1.5 tot 2 uur.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 16 Nov 2014 15:35

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Dochter was bijna 3jr toen ze stopte met middagslaapjes. De jongste is net 2jr en gaat sinds kort ook naar de peuterspeelzaal en gaat ze op die middagen na school nog wel even liggen. Op de dagen dat ze niet gaat, slaapt ze 's middags ook niet.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 16 Nov 2014 15:38

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Ik moet bijna huilen van kindjes die nog 3,5u slapen. Julian is écht niet moe. Echt jammer, was fijn geweest als ik even ook kon rusten met alles wat rondom mijn moeder speelt.
<<

Anoniem124

Bericht 16 Nov 2014 15:43

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

ChiQ schreef:Ik moet bijna huilen van kindjes die nog 3,5u slapen. Julian is écht niet moe. Echt jammer, was fijn geweest als ik even ook kon rusten met alles wat rondom mijn moeder speelt.



Ach wat vervelend. M'n dochter doe zou ook wel liever niet slapen hoor. Maar dan doen we gewoon 'rusttijd' en dan gaat ze maar lekker een uurtje op bed een boekje lezen of wat spelen. Sinds we dat doen slaapt ze ook weer gewoon smiddgs, gewenning denk ik.

Dus ik zou je kereltje gewoon smiddgs minimaal 1 uur in bed doen desnoods met de ipad ofzo onder het mom van rusttijd en zelf ff bijtanken.
<<

Anoniem123

Bericht 16 Nov 2014 16:03

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Siem slaapt de ene keer wel en de and er e keer niet. Meer niet dan wel, als hij slaapt maak ik hem na max1,5 uur wakker, anders word hij de volgende dag nog vroeger wakker.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Nov 2014 16:09

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Het is wisselend. Ze gaat bijna elke middag naar bed maar ligt dan soms ook gewoon wakker in bed en soms slaapt ze dik drie uur!
hangt er ook een beetje vanaf hoe laat ze wakker is en wat we doen overdag.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 16 Nov 2014 16:26

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Onze oudste dochter was echt een slaper. Die sliep zeker tot bijna haar 4e verjaardag nog wel eventjes. Nu doet ze af en toe nog een tukkie op de bank, maar naar bed gaan doet ze niet meer.

Daarentegen is onze jongste dus echt geen grote slaper. Ze is nu bijna 15 maanden en slaapt maximaal 1,5 uur tussen de middag.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem81

Bericht 16 Nov 2014 16:31

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Voor ze 2 waren was dat al over, helaas.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 16 Nov 2014 16:32

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Tot 15 maanden sliep de middelste hier ook heel slecht Mida. 's Nachts telkens 2 tot 3 keer wakker en overdag ook maar hazeslaapjes. Maar ineens is ze begonnen met bijslapen ;-) De nachten gaan sinds 15 maanden heel erg goed en ook overdag slaapt ze nu dus minstens nog 3 uur. Eigenlijk vanaf het moment dat ze loopt, waarschijnlijk begon ze toen ineens veel meer energie te verbruiken. Dus er is nog hoop :-)

En ChiQ, wat vervelend dat J. zo weinig slaapt overdag, kan me voorstellen dat dat slopend is, zeker nu. Hele dikke knuffel voor jou! Ik vind de tip van Charles trouwens heel nuttig, even een time-out inlassen. Slapen of niet, hij komt dan toch even tot rust en jij ook.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Nov 2014 18:01

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Hier slaapt de jongste meestal maar 1 keer op een dag, soms (zoals vandaag) 2 keer.
Maar ze is ook vaak pas tegen 9 uur wakker, slaapt dan vanaf 12 uur, 1 tot 2,5 uur en dan rond half 8 weer naar bed.

Vandaag was ze half 8 al wakker en slaapt ze wel 2 keer. Ik gok dat ze een stuk eerder van het slapen overdag af is dan haar broer.
Die sliep heel lang 2 keer op een dag en tot ergens 3,5 nog 1 keer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 16 Nov 2014 18:40

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Mijn oudste sliep tot 3,5 jaar nog zeker twee uur smiddags.
De jongste slaapt niet meer, vanaf dat ze 2,5 was.. Van twee tot 2,5 jaar sliep ze echt maar een uurtje.
<<

Anoniem255

Bericht 16 Nov 2014 20:38

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Onze zoon mag maximaal een uurtje slapen anders weet ik zeker dat het de volgende ochtend 4.30 is dat hij paraat is. Als ik hem laat slapen dan zal het zo'n 2/2,5 uur zijn.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 16 Nov 2014 20:43

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

De oudste sliep tot ze naar school ging nog zeker 4x in de week in de middag.
De jongste is nu 3 en slaapt ongeveer 3-4x in de week. We blijven niet meer thuis voor haar slaapje, maar als we wel thuis zijn gaat ze naar bed.
Laat haar niet te lang slapen, anders is ze S avonds lang wakker. Meestal 1,5 uur
💜💜💙💙
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 16 Nov 2014 21:02

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Mikey sliep altijd maar een half uur tot drie kwartier overdag. Toen ik overging naar alleen een middagslaap ging het beter. Hij slaapt nu meestal 1.5 tot 2 uur. Om half 7 gaat hij naar boven, douchen en naar bed. In zijn eigen bed gaat hij niet slapen, tussen ons in slaapt hij meestal door en word tussen 6 en 7 wakker.
A.K.A Slaatje

]
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 16 Nov 2014 21:23

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Oudste zoon is ruim 4 en slaapt op woensdagmiddag en vrijdagmiddag nog steeds. Heeft hij ook echt nodig.
Jongste zoon is 20 maanden en slaapt 1x per dag 3 uur. Soms een extra slaapje van een uurtje.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem144

Bericht 16 Nov 2014 21:27

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

D. slaapt nog dagelijks 2 tot 2,5 uur in de middag. Ze gaat dan s'avonds tussen 19.30/20.30 naar bed en slaapt tot ongeveer 7.30.

L. slaapt s'morgens 1,5 uur en in de middag 1,5-2 uur.
<<

Anoniem84

Bericht 16 Nov 2014 21:49

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Hier waren ze er allebei met 24 mnd vanaf. De jongste kan nog wel slapen als we haar op bed leggen, maar ze heeft het niet echt meer nodig.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Nov 2014 02:11

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

De oudste sliep tot 25 maanden in de middag 90 minuten ongeveer, dit werd steeds korter en ineens was hij er klaar mee.
Hij slaapt al tijden vanaf 20.00 uur tot 7.30 ongeveer.

De jongste wisselt, soms 1 slaapje, soms 2 korte en met een beetje pech slaapt hij maar eventjes aan de borst. Hij slaapt snachts van 19.30 tot 7.30 ongeveer.
M:21072011
J :08012014
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Nov 2014 08:02

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Mijn oudste is nu bijna drie en heeft zijn middagdutje nog hard nodig (en ik ook :laughcry:). Hij slaapt de laatste tijd wel korter, zo'n 1 à 2 uur. Een half jaar geleden was dat nog bijna standaard 3 uur. Ik maak hem nooit wakker, hij slaapt 's avonds rond half acht altijd wel makkelijk in. Dutje overslaan kàn wel, maar dan is de middag en avond echt drama.
<<

Anoniem159

Bericht 17 Nov 2014 15:05

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Ik vind dit ook zo lastig, mijn dochter is bijna drie en ligt me nu ook weer te roepen. Probleem is dat haar kamer achter de slaapkamer van haar broertje is, dus dat hij ook wakker wordt als ik haar eruit haal. En ja, hij heeft z'n slaapje echt nog wel nodig.

Dus zo af en toe houd ik haar op, maar dan is ze dus rond een uur of 5/6 helemaal op en chagrijnig, en vraagt of ze naar bed mag...
O en gistermiddag was ik de tijd even vergeten, en sliep ze van half 2 tot 10 over 5! :palm:
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 17 Nov 2014 15:06

Re: Tot welke leeftijd deed jouw kind een middagdutje.

Tot 2, 5/3 jaar. Jongste is nu 1,5 denk dat hij het voorlopig ook wel nodig heeft. (En mama vind het ook heerlijk..)
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers