Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Nov 2014 10:10

Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Ga je naar de intocht? worden de schoenen gezet bij jullie? vier je pakjesavond? versier je je huis? Schrijf je brieven namens de sint aan je kinderen?

Of hou je het gewoon rustig en doe je er verder niet zoveel aan?


Hier hebben wij stickers op de ramen geplakt van Sint en piet, en op het dressoir staan papieren huisjes en daarboven een zelfgemaakte slinger Wij zijn gisteren naar de intocht hier in de buurt geweest daar kwam sinterklaas aan met een boot dus dat was wel leuk. De meiden hebben gisteren al post gehad van Sintekrlaas (de dvd, zoo leuk!) en mochten hun schoen zetten.
Misschien schrijf ik nog wel een keer een brief namens sinterklaas dat weet ik nog niet. Ze mogen nog wel een aantal keer hun schoen zetten
We zijn naar een sinterklaas film geweest en volgende week gaan we nog naar een sinterklaas show. En we vieren pakjes avond met mijn ouders en zus en zwager en kindje. Ik hou van deze tijd en vind het zelf ook erg leuk :blijesint:
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem171

Bericht 16 Nov 2014 10:13

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

- Naar de intocht.
- Paar keer schoen zetten.
- Sintviering op mijn mans werk.
- Pakjesavond bij mijn schoonouders.
- Pakjesmiddag bij mijn ouders.
<<

Anoniem162

Bericht 16 Nov 2014 10:31

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Intocht op tv en vandaag de intocht in het dorp. Schoen zetten bij schoonouders en pakjesmiddag bij mijn ouders. Met 5 december thuis pakjes. Tussendoor mag hij eigenlijk ook nog zijn schoen zetten maar ik kom erg in de knoei met zijn verjaardag en feestje erbij, dus we zijn nog aan het verzinnen wanneer dat mag.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Nov 2014 10:35

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Schoen zetten. We hebben de intocht op tv gekeken. Denk dat we nog naar de intocht hier in het dorp gaan. We vieren sinterklaas op werk van mijn vriend en op mijn werk. En Sinterklaas komt op de peuterspeelzaal op de dag dat zij er altijd al is.
En waarschijnlijk gewoon met zijn drieën pakjesavond met een paar kleine cadeaus. Niet heel uitgebreid, zoveel snapt ze er nog niet van en t is al druk en duur genoeg met de aankomende verhuizing.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem255

Bericht 16 Nov 2014 10:38

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Intocht op tv kijken
Vandaag aankomst in het dorp
3x schoen zetten
Viering op ons werk
Pakjesmiddag schoonmoeder
Pakjesavond thuis

Misschien nog pakjesmiddag bij mijn schoonvader. Daar kwam hij van de week ineens mee aan.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 16 Nov 2014 10:56

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

- gisteren intocht gekeken op televisie
- kinderen mogen elke zaterdag en woensdag hun schoen zetten (al vervallen de woensdagen misschien wel omdat ze bij anderen ook nog hun schoen mogen gaan zetten).
- voor 5 dec. zetten ze hun schoen ook nog een keer bij de opa's en oma's en bij hun oom en tante
- dochter viert sinterklaas op school
- zoon viert sinterklaas op psz
- 5 dec. is pakjesavond bij ons thuis met mijn ouders en zus erbij
- een week voor 5 dec. pakjesavond bij mijn schoonouders
- vandaag gaan we naar de intocht van sinterklaas in het dorp
- dochter viert sinterklaas bij het turnen
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Nov 2014 11:03

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wat leuk allemaal Studie, naar welke film ben je geweest?

Ik vind het ook echt heerlijk, zeker nu B het voor het eerst écht bewust meemaakt.
Wij hebben gister de intocht op tv gekeken en zijn daarna hier even in het winkelcentrum geweest. Daar was de Sint ook met zijn Pieten.
Ik heb slingers opgehangen in huis en gisteravond mocht ze haar schoen zetten (net als de komende zaterdagen).
Op 29 nov vieren we pakjesavond bij mijn schoonouders, inc bezoek van Sint en Piet. En op 7 dec bij mijn vader (ja, ik weet het, te laat, maar kon even geen andere datum haha), daar krijgt ze een dvd van de sint, met een persoonlijk verhaal.

En ik zal nog wel het een en ander met haar gaan knutselen denk ik :pepernoot:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 16 Nov 2014 11:05

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij zetten alleen de schoen op 5 december en op 6 december zijn er dan pakjes. Verder niets.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 16 Nov 2014 11:07

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij zijn gister naar de intocht geweest, mijn dochter vond het helemaal geweldig en was totaal niet bang. Gistermiddag hebben wij toen ze lag te slapen snel een cadeautje ingepakt en op tafel gezet, toen ze hem zag zei ze meteen van Klaas kregen! :blijesint:

In het weekend mag ze haar schoentje zetten.
We vieren met zijn 3tjes Pakjesavond.
Sinterklaas komt ook nog op mijn man zijn werk.
Ook wil ik nog wat versiering in de kamer ophangen, vind ik wel gezellig!
Afbeelding

Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 16 Nov 2014 11:09

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Julian snapt er niets van. Hij snapt niet waarom die wortel in zijn schoen moet terwijl hij die ook lust haha! Hij zei wel
Amikoooo dat was wel schattig!
<<

Anoniem97

Bericht 16 Nov 2014 11:09

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij zijn naar de intocht geweest in onze stad
Ze mogen 3x hun schoen zetten
We vieren pakjesavond
We lijken t Sinterklaas journaal

Verder niet zoveel
<<

Anoniem75

Bericht 16 Nov 2014 11:10

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Ik hou het rustig want S. kan absoluut niet tegen die spanning hebben we gemerkt. Hij is echt zooo druk en was vanmorgen om 5.15 al wakker want hij was benieuwd wat er in zijn schoen zat. De intocht op tv gisteren is voor hem al spannend genoeg. Vandaag is de intocht hier in het dorp maar daar gaan we niet heen. Misschien volgend jaar.

Hier in huis heb ik het keukenraam versierd samen met S.
Hij mag hier thuis 3x zijn schoen zetten en bij opa en oma 2x en pakjesavond vieren we gewoon met het gezin. Misschien dat ik mijn ouders uitnodig voor die avond om ook lekker te gourmetten. De volgende dag vieren we het bij mijn ouders en de zondag vóór pakjesavond bij mijn schoonmoeder.
<<

Anoniem74

Bericht 16 Nov 2014 11:35

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Intocht op tv gekeken
Volgende week zondag naar een intocht kijken
5 dec met het gezin
7dec met mijn ouders
2x schoen zetten (1x al gedaan, gisteravond)
Jongste op kdv
Oudste op school
Sint komt op mijn werk
Sint komt op mans werk

Versieren doen we niet, ivm huis dat in verkoop komt. Kan ik alles weer opruimen en doen, geen zin in : :)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 16 Nov 2014 11:37

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

J. is 8 maanden en krijgt er nog niets van mee. Dus we doen niet zoveel extra's dan andere jaren. Alleen de sinterklaasviering op het werk van mijn man en ze mag haar schoentje zetten als we een familieweekend hebben. Maar dat is meer voor mijn neefjes en nichtjes :blijesint: Verder dus pakjesavond bij mijn schoonouders, schoentje zetten bij mijn oma en pakjesavond bij mijn ouders. Misschien dat we zelf nu ook pakjesavond doen maar dat weet ik nog niet. We hebben wel wat cadeautjes voor haar gekocht.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Nov 2014 11:52

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Lejow we zijn naar Trippel Trappel geweest. Was leuk! Duurde ook maar een uurtje dus prima!
:heart: :heart: 2011
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Nov 2014 12:17

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij zijn gisteren naar de intocht geweest en ze mogen hun schoentje zetten. Ik denk een keer of drie/ vier zetten. Twee keer een cadeau en 1/2 keer iets lekkers, pepernoten en nog iets anders. Twee keer pakjesavond. Dar vind ik voor dit jaar wel genoeg!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pearl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 08 Dec 2013 00:24

Bericht 16 Nov 2014 12:19

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Gister de intocht op tv gekeken, al was dochter niet echt geïnteresseerd. Volgende week Sint in het dorp, Sint op mijn werk, schoen zetten en pakjesavond thuis. Weet eigenlijk nog niet op welke manier het op de psz gevierd wordt.

Iets samen knutselen is ook een leuk idee!
2012 & 2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Nov 2014 12:30

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Intocht op de televisie of in een klein dorpje, net hoe het uitkomt. Verder mogen ze een paar keer per week hun schoen zetten, Yrsa gaat met mijn ouders naar de Sinterklaasviering op het werk van mijn moeder, op school mag ze ook haar schoen zetten, er is pietenfeest en op 5 december Sinterklaasfeest, bij Ezra wordt er ook aan Sinterklaas gedaan maar iets kleinschaliger, bij de weekafsluiting worden er Sinterklaasliedjes gezongen in plaats van andere liedjes (wat hij vorig jaar echt helemaal niks vond, dus dat wordt even doorbijten voor hem). Wij vieren op 5 december pakjesavond. Voor het eerst houden we het wat kleiner, vieren we het alleen met ons gezin en mijn ouders en komen er dus geen Sinterklaas en Zwarte Piet thuis, maar gewoon een zak cadeautjes bij de deur. Verder hebben we het boek Sinterklaas van Charlotte Dematons waar we samen kijken. Voordat ze vier was ging ik ook altijd met Yrsa naar het huis van Sinterklaas, maar nu ze naar school gaat is dat minder leuk. Buiten schooltijden is het daar zo verschrikkelijk druk dat het eigenlijk niet leuk meer is, zeker niet voor kleintjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Nov 2014 12:44

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Studiebol schreef:Lejow we zijn naar Trippel Trappel geweest. Was leuk! Duurde ook maar een uurtje dus prima!


Oh dat is misschien ook wel leuk om met B te doen.
<<

Anoniem133

Bericht 16 Nov 2014 12:49

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

We kijken naar het sinterklaasjournaal, we hebben naar de intocht gekeken op televisie en gaan volgende week naar de intocht in het dorp waar mijn ouders wonen. Ze mogen 3x hun schoen zetten en we hebben bij mijn schoonouders en hier thuis pakjesavond. Er staan wat sinterklaasversieringen in huis en mijn kinderen verkleden zich iedere dag als piet.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 16 Nov 2014 13:00

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij zijn gisteren naar de intocht geweest, daarna de landelijke intocht op tv gekeken. N. zet twee keer per week haar schoentje. We knutselen samen wat leuks. Op school viert ze Sinterklaas en zet ze haar schoentje. Een paar dagen voor Sinterklaas hangen we wat leuke versiering op. Op 5 december vieren we Sinterklaas met vrienden met een paar zakken cadeaus voor de deur en flink wat gebonk.
<<

Anoniem 77

Bericht 16 Nov 2014 13:15

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Wij kijken het sint journaal, hij mag 3 x zijn schoen zetten, vieren het bij FC Utrecht, gaan naar de intocht, volgende week komt sint hier in de buurt, we knutselen, zingen en luisteren liedjes, en op 5 dec komt mijn nichtje als zwarte piet cadeautjes brengen.
Ik vind het super leuk dat hij het al beter snapt dit jaar!
<<

Anoniem286

Bericht 16 Nov 2014 13:35

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

We zijn naar de intocht geweest en ze zet in het weekend op zaterdag haar schoentje. pakjesavond vieren wij uitgebreid met nichtjes en neefjes (deden we al voor haar geboorte). We zetten nu af en toe een sinterklaas cd aan en ik denk dat we volgend jaar het sinterklaasjournaal misschien weleens gaan kijken (is ze nu nog te klein voor). Ik vind het heerlijk, die sinterklaas tijd. Kan niet wachten tot ze er meer van begrijpt :)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Nov 2014 14:25

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

Als het weer meezit gaan wij volgende week naar de sinterklaasintocht hier in het dorp. M. snapt er natuurlijk helemaal nog niks van, dus schoen hebben we niet gezet, maar hij heeft wel een cadeautje gekregen vanmorgen: Sint en Piet van little people. We hebben nog een sinterklaasfeest van mijn mans werk. We vieren Sinterklaas met m'n mans neef, vrouw en kinderen en we vieren Sinterklaas met mijn ouders en broer...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 16 Nov 2014 14:49

Re: Wat doe jij allemaal rondom sinterklaas?

- we kijken het sinterklaasjournaal
- we zijn hier in het dorp naar de intocht geweest
- we zetten 3 keer de schoen
- we vieren het bij mijn schoonouders met cadeaus
- we vieren het bij mijn ouders met cadeaus
- thuis vieren we ook pakjesavond met cadeaus

- op school viert de oudste het ook en op de gym ook nog.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers