Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen voelen

<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 22:49

Alleen voelen

Hebben jullie het ook wel eens, dat jullie je alleen voelen?

Ik heb het momenteel heel erg. Ik zit nu zo'n 2,5 week thuis van werken met een probleem in mijn rug. Ik ben dus continu thuis, kan maar weinig, en breng voornamelijk tijd door op mijn stoel, bij de televisie, op de laptop, of met tijdschriften/boeken.

Mijn vriend werkt regelmatig thuis, dus die helpt me waar hij kan, maakt het ook gezellig, en dan vind ik het leuk. Maar, ik hoor van verder bijna niemand iets. Ik snap dat mensen druk zijn hoor, hun werk en eigen leven hebben, maar een klein berichtje om te vragen hoe het gaat, zou al leuk zijn. Ik heb het sowieso niet aan iedereen vertelt, maar als ik in die tijd dus sowieso al niks van je heb gehoord, vind ik dat gewoon heel erg jammer. Ik heb zelf meerdere mensen wel geappt, en heb van niet iedereen antwoord gehad!

Er zijn 2 vriendinnen langs gekomen in die tijd, die had ik zelf uitgenodigd, en mijn ouders komen nu morgen ook even op visite met mijn zusje, dus dat is wel fijn/lief, maar kostte wel veel moeite om überhaupt langs te komen, en ineens moeten ze ook nog eerst naar mijn zus toe, waar ze sowieso al continu bezig zijn.

Maar ik, ik voel me alleen, voel me verdrietig, voel me onbegrepen, en vind het jammer dat je zo wel je familie/vrienden leert kennen, want het is toch een kleine moeite om even iemand een berichtje te sturen? Of ze nou zelf ook druk aan het werk is, of ziek thuis zit met een vervelend probleem. Kan het verder ook niemand kwalijk nemen hoor, maar ik voel me gewoon heel verdrietig en rot. Ik moet maar gaan slapen, denk ik.

Niet quoten aub, ik wil alleen maar even mijn hart luchten.
<<

Anoniem124

Bericht 14 Nov 2014 22:54

Re: Alleen voelen

Al bijna 2 jaar :smile: ...de tijd dat ik thuiszat in de ziektewet en veel aan huis gebonden was door omstandigheden.
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 22:55

Re: Alleen voelen

Ach, dat vind ik niet leuk om te horen Charles. Vond je dat niet moeilijk?
<<

Anoniem124

Bericht 14 Nov 2014 22:58

Re: Alleen voelen

Jawel, vond ik heel lastig. Ik vind het ook rot jouw verhaal te lezen.

Maar ik heb het gelukkig nooit heel persoonlijk genomen...ik ben zelf ook niet de attentste en was altijd heel druk, jij bent volgens mij wel enorm attent en dan steekt het als je voelt dat niet iedereen zo in elkaar zit.

Voor wat het waard is: mensen denken wel vaak aan je, dat weet ik wel zeker, maar we zijn vaak zo druk tegenwoordig dat even appen of mailen als snel erbij in schiet. Zeker als ze weten dat jij thuiszit en dus tijd hebt voor hele gesprekken. Die mensen denken vast: ik app haar vanavond wel dan heb ik meer tijd te antwoorden dan ff een snel Appje tussendoor. En dan schiet dat er weer bij in...
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Nov 2014 23:01

Re: Alleen voelen

Wat rot Pippa! Kan me voorstellen dat dit niet leuk is! Even een berichtje lijkt me een kleine moeite idd. Maar volgens mij zijn er best veel mensen die niet zo attent zijn om daar aan te denken! Terwijl iets kleins voor een ander veel kan betekenen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 23:02

Re: Alleen voelen

Dat wil ik ook wel geloven inderdaad, en weet wel dat er mensen aan mij denken, de buurvrouw wilde al boodschappen voor me doen, en als ik soms app met een vriendin vraagt ze het wel.

Maar ik voel me vooral gewoon even ongezien, omdat ik weet hoe weinig tijd even een snel appje hoeft te kosten, of even een belletje terwijl je onderweg naar huis bent. Maar dat komt misschien sowieso omdat ik dat soort dingen wel (probeer te) doe(n) bij vriendinnen en familie, als ik weet dat ze thuis zitten, iets vervelends, of iets heel leuks hebben..

Voel me nu gewoon even verdrietig... En ben ook alleen op dit moment, mijn vriend is weg.
<<

Anoniem124

Bericht 14 Nov 2014 23:06

Re: Alleen voelen

:hug:
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 23:11

Re: Alleen voelen

Dat vind ik heel erg lief van je, dankjewel.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 14 Nov 2014 23:15

Re: Alleen voelen

Heel herkenbaar! Ik zit thuis omdat ik afgestudeerd ben en een baan vinden is een ramp. Iedereen heeft zijn eigen leven en is druk, maar ik zie eigenlijk amper iemand en door ook nog depressie heb ik eigenlijk ook geen zin in de dingen die ik normaal leuk vind... Mijn vriend en een andere vriend van me proberen me wel te helpen door ideeën aan te dragen, heel lief, maar op die manier werkt het helaas niet.

Dikke knuffel voor jou! :hug:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 23:16

Re: Alleen voelen

Mii_joyce, dan ook even een dikke knuffel voor jou, snap dat het niet leuk is als je werkeloos thuis zit, en ook als je eigenlijk ook niets leuks wil doen. Liefs!
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 23:21

Re: Alleen voelen

Ah, nu moest ik door mijn vriend ook huilen. Ik appte hem dat ik even verdrietig was, want hij is met een vriend in de auto en wil dat niet over de car kit bespreken. En nu appt hij heel erg lief terug, en dat het allemaal wel goed komt. Ben zó blij dat ik in ieder geval hem heb sowieso, in goede en in slechte tijden.
<<

Anoniem88

Bericht 14 Nov 2014 23:28

Re: Alleen voelen

Pipz, wat naar dat je je zo voelt. Ik herken het alleen voelen en ongezien voelen wel, maar niet op de manier als jij beschrijft. Ik heb wel van alles om handen maar voel me soms gewoon een beetje onzichtbaar. Het lijkt me nog naarder als je inderdaad ook nog eens aan huis gebonden zit en voor je gevoel alleen maar een soort zit te 'wachten' tot de dag weer voorbij is en er hopelijk misschien nog eens iemand van zich laat horen. Ik wil je in elk geval een knuffel geven en mocht je het leuk vinden om te appen dan wil ik je m'n nummer wel PM-en. Al moet ik er eerlijkheidshalve ook wel bij vermelden dat ik ook niet altijd even trouw ben met terug appen, dus of je daar dan op zit te wachten... :redface:
<<

Anoniem86

Bericht 14 Nov 2014 23:29

Re: Alleen voelen

Lief aanbod van je Dundas, ik ga nu proberen te slapen, ik ga jou van het weekend sowieso even een PM sturen!
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:32

Bericht 15 Nov 2014 00:12

Re: Alleen voelen

Herkenbaar pippa.

En dan over het algemeen, voel ik me weleens alleen. Doet pijn dat gevoel van alleen zijn.

Als er iets ergs gebeurd (is) staan de meeste meteen voor je klaar. Maar na een paar dagen lijkt iedereen het weer vergeten en "moet" je er maar overheen zijn. Wellicht is dit mijn (vertekende) beeld, maar zo voelt het soms wel. Herken je dit?

En hoe je hiermee om moet gaan vind ik lastig te zeggen... Ik worstel hier ook nog regelmatig mee. Wat mij wel rust geeft is de gedachte dat (de meesten) dit niet bewust zo doen. Dat ze niet denken "laat ik pippa maar lekker geen berichten sturen". Ik denk dat het door de drukte erbij in schiet. Lullig ? Ja. Met opzet? Ik denk het niet.

Maar ik begrijp je gevoel. Door thuis te zitten ga je ook meer piekeren vaak. Zo gaat dat bij mij wel tenminste.
Sterkte met je rug!
<<

Anoniem216

Bericht 15 Nov 2014 12:04

Re: Alleen voelen

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 12:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem81

Bericht 15 Nov 2014 12:22

Re: Alleen voelen

Ik herken het, zit nu ruim 2 jaar thuis, baan kwijt door ziekte en arbeidsongeschikt. Weinig energie om dingen te ondernemen. Heb dan altijd de kinderen om me heen, maar mis volwassen conversatie.
Mijn man is de meeste avonden en de zaterdagochtend weg.

Sterkte Pippa :hug:
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 15 Nov 2014 13:41

Re: Alleen voelen

Zit er verbetering in Pippa? Weet je waar het vandaan komt en wat je eraan kunt doen?

Misschien kan je proberen voor ogen te houden dat dit een periode is die ook wel weer over gaat :hug:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 15 Nov 2014 14:56

Re: Alleen voelen

Ik herken het ook wel, ik heb het alleen in vlagen. Ik vind het sowieso lastig sinds dat N. er is, alles lijkt zo veranderd te zijn. Zo hoor ik eigenlijk nooit meer wat op eigen initiatief van mijn toenmalige 'beste' vriendin (zoals zij het altijd maar benoemde). Nu ben ik na 3 jaar initiatief tonen ook wel makkelijker geworden en heb ik mijn verwachtingen bijgesteld. Maar dit is niet altijd even makkelijk, anderzijds heb ik wel weer leuke mensen erbij gekregen als vriendinnen maar soms voelt het toch alsof je maar alleen bent. Ik heb het gelukkig de afgelopen maand, sinds ik werkloos ben nog niet zo ervaren.
Laatst gewijzigd door CCC op 16 Nov 2014 09:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 15 Nov 2014 19:48

Re: Alleen voelen

Wat rot dat je zo voelt!

Ik heb ook wel van die momenten, zit natuurlijk ook vaak aan huis gebonden doordat ik vaak alleen ben. Ik had ook verwachtingen van vriendinnen maar ja zij kunnen natuurlijk ook niet precies bij houden wanneer ik alleen ben en me ook alleen voel. Ik app op die momenten mijn vriendinnen zelf ik geef dan aan dat ik ff zo'n momentje heb en vaak krijg ik dan weer appjes terug en is mijn gevoel weer een beetje naar de achtergrond.

En soms dan heb ik ook wel momenten dat ik gewoon vergeet om ff iets van me te laten horen doordat ik zelf druk ben. Daarmee praat ik het niet goed, maar kan ik het soms ook beter handelen dat mijn vriendinnen wat "stiller" zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

Zeester

Bericht 15 Nov 2014 21:18

Re: Alleen voelen

Best herkenbaar Pippa! Ik ben zelf ook best attent, maar ik hoor niet vaak iets van anderen spontaan terug. Ik bedenk me inderdaad dat het niet met opzet gebeurt en als ik me echt fiet goed voel, zoals ik nu een beetje ervaar, dan app ik dat het niet goed gaat en dat ik een luisterend oor nodig heb.

Sterkte!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 15 Nov 2014 21:39

Re: Alleen voelen

Dikke knuffel, lieve Pippa :hug:
Wat vervelend dat je van bijna niemand iets hoort. Ik kan me goed voorstellen dat je je alleen voelt. Die momenten ken ik maar ik heb ze (gelukkig) niet vaak (meer). Als ik veel thuis zou zitten wegens omstandigheden, zou ik het ook hebben. Toen mijn vriend laatst een paar dagen weg was had ik dat gevoel ook weer heel sterk, zo vervelend.
Van veel mensen hoor ik ook bijna niets of ik hoor niet zo heel vaak iets en dat is wel pijnlijk maar ik neem het ze niet kwalijk, ze hebben het vast druk en misschien vinden zij weer dat ik te weinig van me laat horen. Ik weet het niet.

Ik hoop dat je je snel beter voelt Pippa en hopelijk helpt het ook om het van je af te schrijven :hug:
Hoe gaat het met je rug?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Merai

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:36

Bericht 17 Nov 2014 17:55

Re: Alleen voelen

Wat vervelend dat je je zo voelt! Zit er wel vooruitgang in je rugklachten? Of achteruitgang dan eigenlijk.. Hoop dat je je snel beter voelt!
"Worry is a misuse of imagination"
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 08:41

Bericht 17 Nov 2014 18:36

Re: Alleen voelen

Ik herken het ook wel. Soms lijkt het wel alsof mensen het niet door hebben dat je op zulke momenten even behoefte hebt aan wat extra aandacht. Alsof ze te druk zijn met hun eigen ding.
Hopelijk gaat het met je rug snel weer beter!
<<

Anoniem92

Bericht 17 Nov 2014 19:46

Re: Alleen voelen

Ja maar héb je ook behoefte aan extra aandacht? Raak je niet zo in het slop dat je het liefste alleen bent nu?
En weten die mensen ook hoe het gaat, ben je duidelijk en eerlijk, en hou je geen masker op? Openheid en eerlijkheid over je situatie en gevoelens lucht voor jou op en voor de mensen om je heen die dan een duidelijk beeld ervan hebben, denk ik.

Sterkte hoor, ik vind alleen zijn heerlijk maar het gevoel van eenzaamheid kan ik me helaas ook nog steeds voor me halen.
Zet 'em op!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Nov 2014 20:44

Re: Alleen voelen

Ahhh Pips.. dat is niet zo leuk! Maar het is vast niet zo bedoeld van die mensen dat ze je express in de steek laten. Ik zou gewoon een berichtje sturen naar de mensen van wie je het liefst iets wil horen en zeggen wát je wil 'hee, ik voel me echt beroerd en een beetje eenzaam, zou je tijd voor me willen maken?' Wedden dat 9 van de 10 direct naar je toekomen? Dat werkt beter dan dat jij je nu opvreet over dat je geen reacties krijgt, want weet je: dadelijk sturen ze wel iets en dan ben jij zo teleurgesteld dat je vast niet reageert zoals je normaal zou doen. En die mensen snappen daar dan echt helemaal niks van! Ze schrikken wellicht en durven niks meer te zeggen. Dus ik zou echt even open kaart spelen, wedden dat je je daarna beter voelt? Of iig opgeluchter?

Beterschap!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers