Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak voel jij je genegeerd?

<<

Anoniem71

Bericht 17 Nov 2014 16:01

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Hoe ik het ervaar? bijvoorbeeld inderdaad met het fototopic. 10 reacties voor harrison, 1 reactie voor een ander willekeurig persoon die minder "bekend" is.
En dat is niet alleen bij het fototopic overigens. Opent iemand een topic over een relatie die uit is en is diegene bekend, kan zij rekenen op een overweldigend aantal reacties. Is dit een minder bekend iemand, dan zijn er een stuk minder reacties.

Het gaat er mij niet om of iemand hier iets van mij weet lara, het gaat erom dat als twee personen hetzelfde posten, en de een is 'bekend' hier, en de ander is wat minder opvallend aanwezig, dat er op de bekende wel wordt gereageerd, en op de onbekendere niet of minder.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Nov 2014 16:08

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

In het verleden heb ik me wel vaak genegeerd gevoeld. Dan liepen mensen mij bijv. omver omdat ze me niet zagen, hoorden ze me niet als ik iets zei, en als ik met de bus ging, stopte de buschauffeur niet als ik op het stopknopje drukte. Zulk soort dingen heb ik echt vaak gehad.

Tegenwoordig ervaar ik dat niet meer zo, gelukkig.

Ik voelde me voorheen ook echt een grijze muis, maar de laatste jaren heb ik het gevoel dat ik wat opbloei. Wellicht dat het daar mee te maken heb dat ik me de laatste tijd niet meer zo genegeerd voel.

Hier op het forum heb ik dat gevoel ook niet. Ik ben niet zo actief en ik reageer zelf ook niet altijd op anderen. Vind de balans wel ok.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2014 16:48

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

RioolSpook schreef:Hoe ik het ervaar? bijvoorbeeld inderdaad met het fototopic. 10 reacties voor harrison, 1 reactie voor een ander willekeurig persoon die minder "bekend" is.
En dat is niet alleen bij het fototopic overigens. Opent iemand een topic over een relatie die uit is en is diegene bekend, kan zij rekenen op een overweldigend aantal reacties. Is dit een minder bekend iemand, dan zijn er een stuk minder reacties.

Het gaat er mij niet om of iemand hier iets van mij weet lara, het gaat erom dat als twee personen hetzelfde posten, en de een is 'bekend' hier, en de ander is wat minder opvallend aanwezig, dat er op de bekende wel wordt gereageerd, en op de onbekendere niet of minder.

Maar de andere kant van het verhaal is dat Pippa een topic opent over hoe ze zich voelt en daar ook amper reacties op krijgt. Terwijl zij denk ik ook wel onder de bekende forumsters valt. En daar doe ik zelf ook wel aan mee. Ik reageer niet vaak meer op persoonlijke dingen, want 'het' is vaak allemaal al gezegd.
Ik snap wel heel goed wat je bedoeld en dat zal idd grotendeels dat bekende/onbekende zijn. Je hoeft echt geen rare trucs uit te halen of bijzondere verhalen te vertellen om bekend te worden. Als je een beetje algemeen post, dat ben je zomaar bekend. Maar in het echt doet een verhaal over de buurvrouw je toch ook meer dan de buurvrouw van je vriendin die je nog nooit gezien hebt? Dusja, ergens is het wel een logisch vervolg van.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 17 Nov 2014 16:52

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Harrison schreef:Nee omdat jij een baas bent en gewoon meteen naar een meeting kwam en jezelf onsterfelijk maakte haha!


Hahaha ik lees dit nu pas.
<<

anoniem213

Bericht 17 Nov 2014 17:15

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Ik herken me in Carra. Ik voel me niet genegeerd en als ik me wel genegeerd voel, roep ik gewoon wat harder of overweeg ik nog eens of het wel zo interessant is om te vertellen.

Ik zou het ontzettend zonde vinden van mijn energie om me genegeerd te voelen.
<<

Anoniem159

Bericht 17 Nov 2014 17:44

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Het viel mij soms op wel op dat bekende forummers meer reacties kregen dan onbekende, maar ergens is het ook logisch dat je naar iemand die je 'kent' sneller wat aardigs roept dan naar iemand die je nog nooit gezien hebt. Zo gaat dat offline toch ook?

En ik ben hier nog maar net en word niet genegeerd, jeej! :-P
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Nov 2014 17:46

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Ragazza schreef:en als ik met de bus ging, stopte de buschauffeur niet als ik op het stopknopje drukte. Zulk soort dingen heb ik echt vaak gehad.
Wat raar, maar ging het lampje dan wel branden?
#teammaple🍁
<<

Zeester

Bericht 17 Nov 2014 18:47

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Niet zo heel vaak gelukkig. Ik ervaar ook (nog) niet wat hierboven gezegd wordt over op het forum genegeerd worden.
<<

Anoniem198

Bericht 17 Nov 2014 20:53

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Ik kan mij wel vinden in Rioolspook haar reactie. Daarom ook minder actief.

In een ander topic kan ik mij nog herinneren dat Cotton iets zei over sensatiezoekers en veel FB verzoeken kreeg van forumsters toen ze in het ziekenhuis lag. Dit herken ik wel erg van toen ik zelf in het ziekenhuis lag.
Een forumster wilde zelfs langs komen. Waarschijnlijk goed bedoeld maar meestal lig je niet voor je lol in t ziekenhuis.
Vind het apart dat je dan ineens een hot topic bent en vervolgens weer verdwijnt naar de achtergrond.

Rioolspook, ik vind het leuk dat je er weer bent en weer zwanger bent!
Ik ben benieuwd of je nog steeds je kilo's kwijt bent na je maagband en hoe het verder met je gaat!
<<

Anoniem124

Bericht 17 Nov 2014 21:04

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Wat een gezaag. Harri krijgt veel reacties omdat ze ook veelvuldig en zeer empatisch reageert op anderen. Ze valt me vaak positief op. Omdat ze lief doet. Niet omdat ze (ook nog) mooi is, slim en hip.

Rioolspook, jij bent voor mij een bekende forumster maar bent mij nog nooit opgevallen als iemand die opvallend meeleverend reageert met andere forummers. Dat is geen kritiek, dat is een constatering omdat net Harri dat wel doet. Dat je dit niet doet, is helemaal niet erg maar je kan toch niet zomaar even beledigd gaan lopen rondschoppen dat niemand zo tegen jou dat als tegen Harri?

Harri doet vaak aardig. En dan willen andere mensen graag iets aardigs terugzeggen. Ja, zo werkt dat.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2014 21:10

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Zeester schreef:Niet zo heel vaak gelukkig. Ik ervaar ook (nog) niet wat hierboven gezegd wordt over op het forum genegeerd worden.

Jij bent ook heel algemeen actief. Leuk!

Geen idee of je nieuw bent of een terugkerend oudje, maar leuk dat je er bent, zeg maar. :blijesint:
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 21:23

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Ja sorry hoor, maar Harrison is toch ook gewoon een lekker wijffie waar we graag foto's van zien? :)

Ik negeer iemand op het forum wel sneller als diegene negatieve berichten plaats. Ook wederom: Ja sorry hoor, maar daar word ik toch zelf ook niet vrolijk van?
En dan bedoel ik niet iemand die een dipje heeft of is naars meegemaakt heeft en haar verhaal kwijt moet, natuurlijk steun ik zo iemand juist, maar meer iemand die in een negatieve sfeer blijft hangen of een bleh draai aan iets geeft. Daar heb ik dan niet zo veel zin in om daar een reactie op te geven (haha des te ironischer dat ik het nu eigenlijk wel doe).

En ja, ik vind het normaal en vrij logisch dat wanneer de relatie van een bekende forummer uit is, dat daar meer reacties op komen dan op een topic van een onbekende forummer. Het verdriet is even groot, het is even erg voor beide forummers, natuurlijk. Maar je hebt het gevoel dat je de bekende forummer beter kent, wellicht wel fotos van het stelletje hebt gezien dat uit elkaar is of misschien zelfs wel hebt ontmoet. Dan kan je je misschien net iets beter inleven in zo'n persoon. Kijk, als de relatie van je beste vriendin uit is besteed je daar denk ik ook net even wat meer energie aan dan wanneer de relatie van je collega op een andere afdeling uit is. Natuurlijk is het voor beide meiden even erg, maar de ene ken je toch net even wat beter dus zal je ook net even wat uitgebreider troosten. Das toch logisch? Dat doet niks af aan hoe erg het is voor diegene ofzo.


Overigens voel ik me ook bijna nooit genegeerd hier, alleen als ik soms een foto plaats en het duurt lang voordat er een reactie geplaatst wordt, dan voel ik me even onzeker want dan denk ik oh help straks was het eigenlijk een hele lelijke foto!
<<

Anoniem156

Bericht 17 Nov 2014 21:31

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Marin schreef:
Overigens voel ik me ook bijna nooit genegeerd hier, alleen als ik soms een foto plaats en het duurt lang voordat er een reactie geplaatst wordt, dan voel ik me even onzeker want dan denk ik oh help straks was het eigenlijk een hele lelijke foto!


Haha ik denk dan altijd 'Oh dan denken ze weer 'Heb je haar weer, komt ze weer naar complimentjes vissen''. ofzoiets.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 21:39

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Poubelle schreef:
Marin schreef:
Overigens voel ik me ook bijna nooit genegeerd hier, alleen als ik soms een foto plaats en het duurt lang voordat er een reactie geplaatst wordt, dan voel ik me even onzeker want dan denk ik oh help straks was het eigenlijk een hele lelijke foto!


Haha ik denk dan altijd 'Oh dan denken ze weer 'Heb je haar weer, komt ze weer naar complimentjes vissen''. ofzoiets.


Haha ach uiteindelijk willen we allemaal wel complimentjes toch? :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Nov 2014 21:40

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Eens met Marin en Charles. Zeker in het stuk over Harri, Harri is nu eenmaal zeer positief aanwezig. En dat is met foto's maar zeker ook met veel lieve, goedbedoelde, aardig en meelevende reacties. Dan val je op. Niet omdat ze er leuk uitziet, een lekkere vent heeft of wat dan ook.

Mensen identificeren zich sneller met zo iemand!

Maar effe he: we zijn toch geen meisjes van 15 meer die reacties met elkaar vergelijken over wie populairder is, of wie meer aandacht krijgt of meer reacties op fotos? Ik snap ergens heus wel dat als je een foto plaats, dat je daar iets over wil horen. Uiteraard. Zo lomp ben ik niet, maar is één gemeende reactie dan minder waardevol dan 10 standaard reacties? Omdat je nu maar eenaam op iedereen moet reageren hier? Dat kan niet. Is onmogelijk. Daarvoor zitten er hier teveel mensen, je kán niet op iedereen continue reageren. Dus ben je soms wat selectiever. Soms is er een onderwerp dat je meer aanspreekt, of juist niet, en zo werkt het ook met personen.

Wat Marin zegt klopt ook: als je in het dagelijks leven twee mensen hebt van wie de relatie uit is, de een is je beste vriendin en de ander een vage kennis. Met je beste vriendin huil je wellicht mee, die vage kennis is 'oh wat sneu voor je' en je gaat verder.

Dus asjeblieft, laat het wat meer los. Carra en June zeiden het ook al: het is zo zonde daar je energie aan te verspillen! (en nee, ik ben echt niet zo dat ik het niet snap, zeker als je even wat slechter in je velletje zit. Maar kop op!)
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2014 21:43

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Ja jij verwoord het goed Caro!
<<

Anoniem71

Bericht 17 Nov 2014 23:24

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Ja maar wie zegt dat ik het me verder aantrek. Ik ben idd niet meelevend omdat ik het nep vind overkomen. Ik lees veel en weet creepy veel over mensen hier. Als ik in het ene topic lees dat het goed gaat met iemand, dan ga ik niet in het andere topic vragen hoe het met iemand is.
Het is gewoon een feit dat er populaire en minder populaire mensen zijn.

Ik vind elliot ook onder de 'bekendere' mensen vallen. Toch had zij een tijdje terug ook het gevoel genegeerd te worden boven andere mensen. Elliot is ook iemand die empathisch en meelevend reageert. Wat maakt het dan alsnog dat daar minder reacties komen dan op een harrison (en hee, ik gebruik haar alleen als voorbeeld, want er zijn er meer). Mijn inziens heeft dat wel te maken met 'populair' zijn of niet.

Zoals ik in mijn eerste post al aangaf doet het mij verder niks en zorgt het er niet voor dat ik wegblijf. Ik vind het alleen zo frappant dat er altijd zo keihard wordt ontkent dat dit speelt. Er zijn twee groepen, de mensen die er ook zo over denken, en de mensen die het ontkennen. Het feit dat er meerderen zijn die ook dat gevoel hebben genegeerd te worden zegt toch eigenlijk al genoeg. Waarom wordt er zo moeilijk over gedaan? Dit is op een forum, maar gebeurt ook in het echt.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Nov 2014 23:38

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

dubbel
Laatst gewijzigd door rapa nui op 17 Nov 2014 23:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Nov 2014 23:38

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Ik vind het soms wel sneu om te zien dat een topic bv 500 keer geopend is en dat er maar 10 reacties staan terwijl het dan wel iets is waarop het voor veel mensen een kleine moeite is om ook even te reageren, er even een korte opmerking neer te zetten om iemand een hart onder de riem te steken. En dan vooral als het om een topic gaat waarbij iemand wel persoonlijke dingen noemt/emoties laat zien. Ik kan me wel voorstellen dat iemand zich dan sneller genegeerd voelt dan wanneer je een topic opent over hoelang je prei moet stoven en dat daar niet op gereageerd wordt. Maar goed, ik reageer zelf ook niet altijd op die persoonlijke topics omdat ik er dan van uit ga dat een ander wel zal reageren.

En soms kom je ook net een topic tegen van iets dat net twee weken geleden ook al uitgebreid aan de orde is geweest. Ik heb dan zelf ook niet altijd zin om weer te reageren maar kan dan natuurlijk best wel zijn dat de topic opener dat vorige topic echt niet gezien heeft/er toen persoonlijk niet mee bezig was.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem124

Bericht 17 Nov 2014 23:50

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Als iemand niet op mijn topic reageert zou ik denken dat iedereen net even druk is, aan het werk, aan het poepen is, eventueel sexen of thee drinken. Maar niet dat met mij negeert. En naar hoeveel mensen een topic hebben gelezen heb ik nog nooit gekeken. En dat voor een best onzeker persoon! Serieus volgens mij zit dat ik jullie hoofd.
<<

Anoniem159

Bericht 17 Nov 2014 23:54

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Hmm, hoe vaak een topic gelezen is heb ik nog nooit gezien, en lees hier toch echt al een hele tijd mee. Bij mobiel forummen staat t ook niet, ik weet t bijna zeker. :razz:

Maar wat is je punt dan RIoolspook, je zegt zelf, het is net als in het echte leven, je hebt er geen last van, maar wat is dan het probleem? En wat zou je er concreet aan willen veranderen? Regels opstellen dat er op iedereen evenveel gereageerd moet worden? Dat een persoon niet meer dan 3 complimentjes achter elkaar mag krijgen?

Ik zie overigens ook niemand echt ontkennen dat het gebeurt, je hebt toch altijd de mensen die spontaner zijn, meer opvallen, meer hun best doen om aardig gevonden te worden misschien...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Nov 2014 23:58

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Hier op het forum niet. Natuurlijk krijgen bekendere mensen meer reacties, maar dat komt 9vd10 x ook omdat ze zelf meer reacties plaatsen.

In het echte leven heb ik dat een tijd wel heel erg gehad en ik ben daar best wel onzeker van geworden. Als ik iets zei in een groep, dan was er altijd iemand die gewoon door mij heen begon te praten. Waarschijnlijk liet ik het ook zelf een beetje gebeuren, maar het voelde wel heel naar.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Nov 2014 23:58

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Victoria schreef:Een forumster wilde zelfs langs komen. Waarschijnlijk goed bedoeld maar meestal lig je niet voor je lol in t ziekenhuis.
Vind het apart dat je dan ineens een hot topic bent en vervolgens weer verdwijnt naar de achtergrond.


Maar is dat dan per se sensatiezoeken? Ik ben ook wel eens langsgeweest bij mensen die ik alleen via internet kende, die bij mij in de stad in het ziekenhuis lagen, gewoon om ze een hart onder de riem te steken, omdat het mij best zwaar lijkt om in een - voor hen vreemde - stad opgenomen te zijn en daar delen van de dag alleen te liggen. Ik vind het echt heel negatief dat sommige mensen dat blijkbaar opvatten als dat je een hot topic bent. Natuurlijk hoef je het niet te willen, als je er geen behoefte aan hebt is het je goed recht, maar het afdoen als sensatiezoekerij vind ik eerlijk gezegd niet zo aardig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 18 Nov 2014 00:04

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

RioolSpook: je geeft aan dat je het bij jezelf nep vindt overkomen als je op een bepaalde manier op anderen zou reageren. Da's prima, zo ben jij dus niet. Maar je haalt nu forummers aan die zich compleet het tegenovergestelde opstellen van jou hier op het forum. Wat probeer je dan nu te bereiken?

Ik reageer over het algemeen ook vrij selectief; domweg omdat ik (vooral bij topics met een negatieve lading) niet iedereen even belangrijk vind om er uitgebreid de tijd voor te nemen om te reageren. Alleen 'sterkte' vind ik dan bijvoorbeeld weer nep overkomen c.q. niets toevoegen en hooguit sociaal wenselijk te benoemen vanuit mijzelf gezien. Iemand die ik buiten het forum om ook wel eens spreek of waarmee ik gevoelsmatig vaker op dezelfde lijn lig, zal ik meer moeite voor doen. Dat is toch menselijk? Ik ga het iig niet mooier maken dan hoe ik dit doe: bij sommigen interesseert het me onvoldoende om heel empathisch op te reageren en dat vind ik prima. Omgekeerd zal dat ook zo zijn. :) Hiermee bedoel ik dus niet dat ik diegene niet gewoon het beste zou toewensen in gedachten, maar verder heb ik geen gevoel bij de desbetreffende forummer. Net als in het echte leven; niet iedereen voel je dezelfde klik mee.
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 18 Nov 2014 00:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem318

Bericht 18 Nov 2014 00:05

Re: Hoe vaak voel jij je genegeerd?

Dit topic komt vaak terug...Snap dat echt niet, ik let nooit op hoeveel reacties ik krijg. Ik vergeet juist meestal terug te komen in het bewuste topic, en check gewoon niet of er nog reacties op mij zijn gekomen (misschien ook niet erg sympathiek).

Wat betreft foto's: als ik al eens reageer, dan is dat vaker op wat sommigen hier noemen de "populaire" forumsters, zoals Harri en UN. Dat is heel oppervlakkig misschien van mij, maar 1. die hebben toch ook echt wel een eigen stijl, die eruit springt en 2. die zijn mooi, dus dan staat een outfit die al leuk is, nog leuker dan die misschien is. Zo oppervlakkig werkt dat bij mij nou eenmaal.

De vorige keer dat er een soortgelijke discussie was, zei Carrie bijvoorbeeld (en nog anderen ook) dat ze bij iedereen een reactie probeert te geven, en bij iedereen iets moois probeert te zien. Ik vind dat heel lief, maar ik ben blijkbaar zo aardig niet en ik heb daar geen zin in. Vind nou eenmaal niet veel outfits superleuk, dus ja...Zelfde geldt voor selfies of andere fototopics.

Ik ben in het echte leven trouwens wel complimenteuzer en aardiger :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers