Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav Sporten tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 09:23

Nav Sporten tijdens de zwangerschap

N.a.v. de discussie in een ander topic waarin iemand het sterk afkeurt dat ik nog altijd sport, terwijl ik 17 weken zwanger ben: hoe kijk jij aan tegen sporten tijdens de zwangerschap? Heb je zelf gesport tijdens je zwangerschap, of vond je dat een eng idee? Tot welke week van je zwangerschap ben je actief gebleven en waarom ben je daarna gestopt? Kreeg je positieve of juist negatieve reacties van je omgeving? Hoe voelde je je er zelf bij?

Oftewel: brand los! :dance:
<<

Anoniem85

Bericht 13 Nov 2014 09:36

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb niet gesport tijdens de zwangerschap, maar dat deed ik voor die tijd ook niet. Ben nu een half jaar geleden begonnen met hardlopen.
Ik vind het van jou alleen maar knap en zolang jij je er goed bij voelt lekker blijven sporten. Ik zal erop vertrouwen dat je lichaam het wel aangeeft als het niet meer verantwoord is.
Dan heb ik het wel over hardlopen, zwemmen, etc. Sporten die er fysiek wat harder aan toegaan zoals voetbal, rugby e.d. Zal ik niet meer doen.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Nov 2014 09:37

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Niet zwanger maar wel bijna verloskundige, sporten in de zwangerschap is geen probleem, het is juist goed! Natuurlijk moet je niet ineens een marathon gaan lopen terwijl je normaal nooit hardloopt, maar in beweging blijven is alleen maar goed. Je moet wel naar je lichaam luisteren, als je merkt dat het sporten niet meer fijn is, je er lichamelijke klachten van krijgt dan moet je het wel rustiger aan doen of er helemaal mee stoppen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Nov 2014 09:43

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Juist goed dat je nog steeds sport!
Ik ben zelf maar kort doorgegaan met wielrennen. Volgens mij tot 8 weken.
Niet omdat ik het eng vond ofzo, maar ik had zo'n ontzettende last van maagzuur en dat werd alleen maar erger door het voorover zitten op de fiets dat ik tijdens m'n laatste rit meerdere keren moest overgeven.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem97

Bericht 13 Nov 2014 09:48

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Juist hartstikke goed dat je sport, ik snap die reacties van mensen die t afkeuren echt niet.

Ik moest helaas stoppen en ben nu ook niet fit genoeg om fanatiek te sporten. Ik wandel, fiets en zwem wel af en toe maar gewoon rustig.
<<

Anoniem199

Bericht 13 Nov 2014 09:52

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Heb de discussie niet meegekregen, maar ik vind het ook alleen maar goed dat je nog sport. Zolang je lichaam niet aangeeft het niet meer aan te kunnen, zal het allemaal wel goed gaan. Ik was ook van plan om lang door te blijven sporten, natuurlijk wel wat rustiger. Maar helaas moest ik stoppen, en ook niet omdat ik het eng vond, maar omdat m'n lichaam te lang nodig had om te herstellen. Ben nu wel begonnen met zwemmen, gisteren voor het eerst zwangerschapszwemmen gedaan en dat is nog best actief haha. Kan alleen geen schoolslag doen en ook moet ik kleine stappen nemen. Daarnaast ga ik nu elk weekend een uurtje wandelen. Zo probeer ik toch in beweging te blijven, want de fysio zegt juist dat als ik nu helemaal stop dat het dan alleen maar erger wordt omdat de spieren dan nog meer verslappen.

Dus gewoon door blijven gaan zolang het goed voelt en wanneer je lichaam aangeeft dat het rustiger moet, dan ga je rustiger. En lukt het op het eind niet meer, dan ga je lekker wandelen.
<<

Anoniem92

Bericht 13 Nov 2014 09:54

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik denk dat altijd aan de sex and the city film en Charlotte die bleef sporten, dat ging prima, toch?
Sporten is juist gezond, dat is in de meeste situaties zo.

Nu sport ik sowieso niet veel bewust, maar ik ben wel altijd druk in de weer, sowieso in mijn werkzaamheden, dat heb ik niet geminderd.

Enige is dat ik mezelf met 30/35 weken niet meer zie rennen met zo'n dikke buik zoals Charlotte deed in de film, dat lijkt me gewoon erg raar en zwaar. Maar denk dat je van je spieren alleen maar profijt kan hebben tijdens een bevalling en zwangerschap.
<<

Patsy

Bericht 13 Nov 2014 09:57

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb de discussie waar je het over hebt niet gelezen, ik kan hem zo snel niet vinden namelijk. Maar het is toch juist goed dat je blijft sporten?! Zolang je lichaam niet protesteerd is er geen probleem. Kijk, als je zwanger bent en nooit sport moet je niet ineens bedenken om een marathon te gaan lopen, dat snapt iedereen. En daarbij, als je met 17 weken zwanger net zo'n buik hebt als ik de vorige zwangerschap had ( lees; geen buik) dan zit er ook weinig in de weg lijkt me. Misschien is het jaloezie van sommige mensen?

Ik had zelf al snel erge last van mijn banden en bekken waardoor ik niet verder kwam dan wandelen en fietsen helaas.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 10:10

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Katrien: Ik heb inderdaad ook nog bijna geen buik, dus dat zit niet in de weg. Verder doe ik het lekker rustig aan, als ik buiten adem raak (wat ik meestal kan voorkomen, door niet te snel te gaan), dan ga ik gewoon een paar minuten wandelen en het voelt gewoon nog goed!

Parel: Hardlopen met een heel dikke buik zie ik ook niet zitten. Zodra ik echt een dikke buik krijg ben ik van plan te gaan fietsen in de sportschool, te gaan zwemmen, beetje op de loopband heuvel op wandelen, crosstrainen, yoga, dat soort werk.

Henque: Wat leuk dat je bijna verloskundige bent! Mijn vk zegt inderdaad precies hetzelfde als jij. Sporten schijnt juist tijdens de zwangerschap gezond te zijn, het zorgt ervoor dat je niet teveel kilo's aankomt (wat gevaarlijk kan zijn) en dat de bevalling in veel gevallen soepeler verloopt. Je blijft natuurlijk in goede conditie en dat heb je ook wel nodig tijdens de bevalling. En inderdaad: alles met mate. Ik mag niet over mijn eigen grenzen heengaan, niet te gekke dingen doen en dat doe ik dan ook niet.

Sun: Nee, van dat soort ruwe contactsporten zou ik nu ook niet meer doen (doe ik trouwens normaal ook niet, dus dat is makkelijk, haha)
<<

Anoniem114

Bericht 13 Nov 2014 10:17

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Waar staat die discussie, Nougat? Ben namelijk wel benieuwd naar de tegenargumenten :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Nov 2014 10:20

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Het was geen discussie hoor Bazzie, het was één Milou-reactie. In het topic 'ik kom anders over dan ik ben'.

♥♥
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 10:21

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik weet niet of ik daarnaar mag verwijzen. Ik kan niet veel goed meer doen op dit forum, dus brand me er liever niet aan.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2014 10:23

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem81

Bericht 13 Nov 2014 10:24

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Nee, ik had wel lichamelijk intensief werk, maar al snel ging mijn buik in de weg zitten waardoor ik het iets rustiger moest doen. En vanaf 24 weken mocht ik alleen nog opstaan om te douchen en naar toilet te gaan, dus was bewegen juist geen optie.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Nov 2014 10:25

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:Ik weet niet of ik daarnaar mag verwijzen. Ik kan niet veel goed meer doen op dit forum, dus brand me er liever niet aan.

Stel je niet zo aan Nougat.

♥♥
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 13 Nov 2014 10:25

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Tijdens de zwangerschap van F heb ik tot 34/35 weken 2x per week een uur Zumba gedaan. 3 maanden na de bevalling weer langzaam begonnen, alleen was het toen Sh'bam geworden. Dat had ik dit keer ook weer zolang willen volhouden, maar rond 24 weken ben ik moeten stoppen. Lichamelijk is deze zwangerschap een stuk zwaarder.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem81

Bericht 13 Nov 2014 10:26

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Elliot schreef:
Nougat schreef:Ik weet niet of ik daarnaar mag verwijzen. Ik kan niet veel goed meer doen op dit forum, dus brand me er liever niet aan.

Stel je niet zo aan Nougat.
Bij een nav topic lijkt me verwijzen naar ontstaan van je vraag essentieel.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 13 Nov 2014 10:28

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb gesport tot 32 weken zwangerschap. Sportte voor die tijd ook altijd. Deed in de zwangerschap 1x per week body shape ( combi van aerobics en trainen van buik,borst,billen,benen). Toen gestopt omdat het zwaarder werd en ik steeds meer last kreeg van m'n buik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 13 Nov 2014 10:36

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik deed 2x in de week aan bootcamp, 1x in de week hardlopen en ik wandelde elke dag ruim een uur met de hond. Van mijn bootcampinstructeur moest ik direct stoppen met bootcamp. Hardlopen ben ik zelf mee gestopt omdat het een blessure gevoelige sport is en ik heel misselijk was. Ik heb tijdens de zwangerschap elke dag een uur gewandeld en 1x in de week gezwommen.

Er is niks mis met sport tijdens de zwangerschap, maar ik vind dat jij soms op een best irritante manier propaganda maakt voor hardlopen. Prima dat bij jou zo goed gaat, maar hardlopen is een blessure gevoelige sport. En bij sporten tijdens zwangerschap is voorzichtigheid geboden. Ik deed ook aan yoga, maar hot yoga en poweryoga wordt afgeraden tijdens zwangerschap (door instructrices) en ook bij hatha yoga mag je bepaalde oefeningen niet doen. Dus gewoon blijven bewegen dmv wandelen en zwemmen wat geen belasting geeft voor je zwangere lijf is ook prima, je hoeft om fit te blijven echt niet je hardloopschoenen aan te trekken.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Nov 2014 10:36

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Vind het echt een onzin dat je niet kan sporten tijdens zwangerschap.
Als je altijd al aan het sporten was, kun je dat gewoon door doen zolang het goed voelt. Dat merk je zelf echt wel.
Ik heb bij de zwangerschappen tot 25 weken ongeveer aan bodypump meegedaan, daarna ging ik zwemmen.
Bij de 1e zwangerschap ben ik wekelijks nog in de sauna gezeten (alleen de eerste 3 maanden niet) en mijn eerste verlofweek een dag in een resort.
Dat is ook iets wat je niet mag als je geen vaste sauna bezoeker bent, maar als je dit gewend bent is het geen probleem.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Nov 2014 10:37

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Elliot schreef:
Nougat schreef:Ik weet niet of ik daarnaar mag verwijzen. Ik kan niet veel goed meer doen op dit forum, dus brand me er liever niet aan.

Stel je niet zo aan Nougat.



Dit ja, die slachtofferrol is totaal niet nodig.


Ik sportte niet tijdens de zwangerschap. Er voor deed ik af en toe aan zwemmen en zumba, maar ik was zo vreselijk ziek en moe en ellendig dat ik uberhaupt blij was dat ik de dag doorkwam met de dingen die moesten.
<<

Anoniem114

Bericht 13 Nov 2014 10:43

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Oké dus 'sterk afkeuren' was die ene opmerking.. Dus dit is gewoon weer zo'n topic waarbij je jezelf een lekkere dikke veer in je poeperd wilt steken omdat jij zo magistraal bent dat je nog sport terwijl je hard aan 't broeden bent? Good for you.

Verder; geen enkel mens is 't zelfde, geen zwangerschap is 't zelfde. De één trekt het wel om te sporten met een beeb in de buik en de ander redt 't niet eens zonder baby in de buik. (lees; Bazinga)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Nov 2014 10:46

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Bazinga schreef:Oké dus 'sterk afkeuren' was die ene opmerking.. Dus dit is gewoon weer zo'n topic waarbij je jezelf een lekkere dikke veer in je poeperd wilt steken omdat jij zo magistraal bent dat je nog sport terwijl je hard aan 't broeden bent? Good for you.

Verder; geen enkel mens is 't zelfde, geen zwangerschap is 't zelfde. De één trekt het wel om te sporten met een beeb in de buik en de ander redt 't niet eens zonder baby in de buik. (lees; Bazinga)


:banaan: :good:
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2014 10:46

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Lejow zit alweer met de popcorn klaar denk ik. :popcorn:
<<

Anoniem114

Bericht 13 Nov 2014 10:47

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Dazzle