Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav Sporten tijdens de zwangerschap

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 18:09

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Hoe moet ik het me dan voorstellen? Leg het dan eens uit.
Zat je in een rolstoel in een verslavingskliniek terwijl je daar een studie deed? Hoe deed je dit allemaal in 5 jaar? ik vind het zooooo knap van je.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 18:17

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Maak er maar gerust 7 jaar van, en in die tijd kan inderdaad een hele hoop gebeuren in een mensenleven. Ik zou maar dankbaar zijn dat jij je niet kan voorstellen hoe dat kan.
<<

Fiene

Bericht 13 Nov 2014 18:43

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Niet, ik vind sporten zo vreselijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Nov 2014 21:10

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb alleen de OP gelezen, maar echt?? Wordt je afgebrand op het feit dat je blijft sporten? Welk topic is dat? Bizar hoor. Er is toch allang aangetoond dat sporten tijdens je zwangerschap heel goed is?

In ieder geval, ik ben nu zestien weken zwanger en sport nog 2-3 keer per week. Doe fitness en ik vind het heerlijk. Blijf dit ook net zo lang doen als dat ik het vol kan houden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 13 Nov 2014 23:18

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb alle keren gewoon gesport tot de 5 a 6 maanden. In mijn geval is dat dan paardrijden. Heb hier eigenlijk nooit commentaar op gehad, nu ook nog niet. Zolang je jezelf hierbij goed voelt, waarom niet?
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Zeester

Bericht 14 Nov 2014 07:58

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Nougat, je meld elke keer in het hardloop topic dat je getraind hebt en dat met zoveel weken zwangerschap. Heel fijn dat je nog zo lekker kunt lopen, maar je legt ook wel elke keer de nadruk er op.

Sporten in zwangerschap is goed. Mits je geen andere klachten erbij krijgt en niet opeens iets nieuws gaat doen. Low impact sporten buiten beschouwing gelaten. Daarmee bedoel ik dat als je nooit hebt gezwommen, zwemmen niet zo erg is om opeens wel te gaan doen.
Bij mijn atletiekvereniging liep nog iemand mee die 39+ weken zwanger was. Dezelfde avond beviel ze.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Nov 2014 14:04

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik meld het helemaal niet de hele tijd, hoeveel weken ik zwanger ben staat onderaan mijn berichten, in zo'n ticker, misschien verwar je het daarmee? En af en toe zeg ik het wel inderdaad, maar dat is meer in combinatie met dat ik nu dus anders train en voorzichtiger ben dan anders. Lijkt me logisch dat een zwangerschap impact heeft op je training en dat je dit dan soms benoemt in een hardlooptopic. Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom dit zo erg is om te benoemen. :eyes:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Nov 2014 14:28

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Omdat toch iedereen al lang weet en ziet dat je zwanger bent.
Je zegt toch ook niet telkens het groene gras, gras is altijd groen enz.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem133

Bericht 14 Nov 2014 14:39

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Tijdens de zwangerschap van mijn oudste ben ik bijna tot aan de bevalling doorgegaan met fitnessen, ik deed daarvoor bodypump en zumba maar dit was op den duur niet meer fijn. Bij de jongste kreeg ik al snel last van mijn bekken en heb ik het nog wel geprobeerd, maar met 16 weken kon ik al bijna niet meer lopen, dus moest ik stoppen.
<<

Zeester

Bericht 14 Nov 2014 14:39

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Je noemt het niet letterlijk, maar er is wel steeds een link naar. En, begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat je lekker doortraind, maar inmiddels weten we dat je zwanger bent. Ik denk dat als je steeds een link legt naar iets, mensen het irritant vinden worden en dat je dan dus nare opmerkingen kunt krijgen. Waarschijnlijk omdat jij steeds de nadruk erop legt dat het zo knap is dat je nog aan hardlopen doet of dat je de link er steeds naar legt.

Bijvoorbeeld : best een lekker tempootje voor een zwangere vrouw: 32 minuten over gedaan of Het is nu niet aan de orde (door mijn zwangerschap), maar als ik straks weer echt kan opbouwen of Ik merk wel dat een zwangerschap veel van je lichaam vraagt, of Zwanger zijn is echt een les in loslaten, op alle fronten etc...
<<

Anoniem125

Bericht 14 Nov 2014 15:13

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ja God, het is belangrijk voor mij een heeft invloed op mijn leven op het moment, maar ik zal er niks meer over zeggen als dat kennelijk zo vervelend is. Pffff
<<

Zeester

Bericht 14 Nov 2014 15:16

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik zeg niet dat ik er last van heb. Ik probeer antwoord te geven op de openingspost en uiteen te zetten waarom mensen naar op je kunnen reageren.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2014 15:19

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Wat een gezanik zeg. Het is toch niet heel raar dat Nougat in een hardlooptopic verteld dat ze lekker gerend heeft?! En dat ze dan haar zwangerschap noemt lijkt me ook niet heel vreemd. Het is toch gewoon knap en fijn voor haar dat het nog zo goed gaat?
Sommigen kunnen wel echt op iedere slak zout leggen.

Tot zo ver mijn bijdrage...

Ik heb overigens weinig aan sport gedaan tijdens mijn zwangerschap. Ik had er gewoon geen zin in.
<<

Anoniem71

Bericht 14 Nov 2014 15:26

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik sport dan niet, maar leg wel vloeren als werk. Zit de hele dag op mn knieen op de grond en sta zon 400x per dag op, sjouw met pakken parket, en buk en til veel. Dit heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan tot 37 weken. Mijn verloskundige zegt dat het prima is, zolang ik maar naar mijn lichaam luister.

Op een intensieve dag waar ik bijvoorbeeld een woning heb met veel hoeken, zwaar parket en als alles tegen zit (gisteren had ik zo'n dag), Dan heb ik 's avonds overigens wel last van buikpijnen, soort wee gevoel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Nov 2014 15:28

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik zou me denk ik best bezwaard voelen als een hoogzwangere dame hier thuis op haar knieën een vloer zou leggen en met zware pakken zou sjouwen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2014 15:29

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Haha ja dat wilde ik ook net zeggen. Ik denk dat ik dan constant m'n hulp aan zou bieden met sjouwen.
<<

Anoniem125

Bericht 14 Nov 2014 15:32

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Lijkt mij ook vrij logisch, Jans, maar waar moet je anders over zeuren hè... Ik vind het wel motiverend om alle verhalen te lezen van vrouwen die ook sporten tijdens de zwangerschap. Kennelijk is het dus niet zo vreemd als dat Milan en andere het doen voorkomen.
<<

Anoniem71

Bericht 14 Nov 2014 16:53

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ja, daar hebben veel mensen last van hoor..maar wat moet ik dan? Het is mijn werk, ik kan moeilijk de halve zwangerschap thuis gaan zitten. Het is wel de bedoeling om vanaf week 20 ongeveer zo veel mogelijk met mijn broer samen te gaan. Maar dat houdt weer in dat we dubbele klussen op een dag moeten aannemen om een redelijk inkomen over te houden.

Daarbij had ik het geluk dat je aan mij niet hebt gezien dat ik hoog zwanger was. Met een trui zag je niet dat ik zwanger was.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Nov 2014 17:41

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Jans schreef:Wat een gezanik zeg. Het is toch niet heel raar dat Nougat in een hardlooptopic verteld dat ze lekker gerend heeft?! En dat ze dan haar zwangerschap noemt lijkt me ook niet heel vreemd. Het is toch gewoon knap en fijn voor haar dat het nog zo goed gaat?
Sommigen kunnen wel echt op iedere slak zout leggen.

Tot zo ver mijn bijdrage...

Ik heb overigens weinig aan sport gedaan tijdens mijn zwangerschap. Ik had er gewoon geen zin in.


+1, ook het niet sporten haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem251

Bericht 14 Nov 2014 18:14

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik vind het knap als vrouwen tijdens hun zwangerschap nog zo actief kunnen sporten. Ik ben sowieso niet de meest sportieve maar tot 16 weken was ik al blij als ik uberhaupt de dag doorkwam. En in het laatste trimester sliep ik zo slecht dat de werkdag al zwaar genoeg waren. Niet gesport dus, wel voor zover mogelijk op de fiets naar mijn werk gegaan (5 km enkele reis).
<<

Anoniem122

Bericht 14 Nov 2014 18:27

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Milou schreef:Maar Nougat, natuuuuuuuuurlijk is iedereen jaloers op jou. Vooral zwangere vrouwen die net als jii ook zo graag willen hardlopen :palm: of vrouwen die net als jij ook in 1 ronde zwanger willen zijn.



Jij bent toch immers perfect?
Alleen jouw hele tijdslijn van 20-25 jaar slaat kant noch wal (topsport/aan de drugs/afkicken/rolstoelperiode/gereisd/in het buitenland gewoond/een topstudie gedaan/ een baan gevonden/getrouwd/huis/kind op je 25ste).

:smile:


En vergeet ook niet de periode dat ze hele mooie kunst maakte en daar enorm voor geprezen werd!
<<

Anoniem125

Bericht 14 Nov 2014 19:06

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik werk nog steeds in de culturele sector en maak nog steeds kunst. Ik zou echt niet weten waarom dat niet zou kunnen met mijn verleden. Niet iedereen gaat van het ouderlijk huis direct samenwonen in een randgemeente, krijgt een kind en maakt verder niks anders mee dan verjaardagen die om 9 uur s avonds afgelopen zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Nov 2014 19:08

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ja, je omschrijft nu precies het leven van IEDEREEN op dit forum, behalve dan van jezelf. Heel treffend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem216

Bericht 14 Nov 2014 19:14

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 13:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Nov 2014 19:32

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Dimmel dit is precies wat ze wil horen. Dat jij het niet kunt en zij wel.
04-2014
10-2015
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers