Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav Sporten tijdens de zwangerschap

<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 10:50

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

AnnaK schreef:Er is niks mis met sport tijdens de zwangerschap, maar ik vind dat jij soms op een best irritante manier propaganda maakt voor hardlopen. Prima dat bij jou zo goed gaat, maar hardlopen is een blessure gevoelige sport. En bij sporten tijdens zwangerschap is voorzichtigheid geboden. Ik deed ook aan yoga, maar hot yoga en poweryoga wordt afgeraden tijdens zwangerschap (door instructrices) en ook bij hatha yoga mag je bepaalde oefeningen niet doen. Dus gewoon blijven bewegen dmv wandelen en zwemmen wat geen belasting geeft voor je zwangere lijf is ook prima, je hoeft om fit te blijven echt niet je hardloopschoenen aan te trekken.

Huh? Propaganda? Ik zeg juist altijd dat iedereen lekker moet doen waar ze zich goed bij voelt, of dat nu wandelen is of fietsen, of yoga maakt allemaal niet uit. Zelf ben ik nu eenmaal al heel lang aan het hardlopen en al is het - in het algemeen - een blessuregevoelige sport, ik heb in de ruim 15 jaar dat ik hardloop nooit een blessure gehad.
<<

Anoniem104

Bericht 13 Nov 2014 10:50

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 09 Dec 2014 11:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 10:54

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Wel echt leuk om al die verhalen te lezen. Echt goed dat er nog zoveel lekker aan het sporten zijn.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Nov 2014 10:55

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Tijdens mijn eerste zwangerschap deed ik best zwaar werk (lees: veel rechtstaan, bakken versleuren) tot 39w, ik had denk ik best nog kunnen sporten. Bij de tweede ben ik gaan zwangerschapszwemmen omdat dat me goed deed, maar fietsen deed ik alleen het hoogstnodige door de contracties.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Nov 2014 11:21

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Omdat ik bijna geen buik had tot 30 weken, heb ik tot 27 weken nog fanatiek wielrennen gedaan. Had verder ook geen harde buiken of iets dergelijks. Ik moet wel zeggen, ik fietste bepaalde stukjes op een weg ipv fietspad omdat op klinkers niet lekker fietst voor de racefiets maar voelde me niet echt veilig. Toen ben ik ook per direct gestopt.
Als jouw buik je niet in de weg zit, je altijd gesport hebt, geen overige klachten hebt. Waarom zou je het niet doen?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 13 Nov 2014 13:07

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik was van alles van plan, zo lang mogelijk door sporten voor zover kon, gaan zwemmen ernaast en wandelen als sporten niet meer lukte. Juist voor de gezondheid, conditie e.d.
Qua grootte buik had ik nu nog kunnen sporten, helaas dacht mijn lichaam al na vijf weken 'zoek het lekker uit'.
Erg jammer!

Verder moet ieder doen waar hij zich goed bij voelt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Nov 2014 13:28

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Hier gaf de verloskundige in eerste instantie ook aan om vooral door te gaan met sporten die je al deed. Dus inderdaad niet opeens de marathon gaan lopen als je nooit hard loopt maar als je gewend bent om hard te lopen dat vooral blijven doen zolang het goed voelt. Alleen oppassen met contactsporten.

Ik ben sowieso al geen sportief persoon maar wel altijd heel actief, maar ik kon al heel snel niks meer, bij inspanning ga ik overgeven of ik wordt er de volgende ochtend voor afgestraft, vanaf week 3 (dus voor de test) ben ik zo misselijk geweest. Op een gegeven moment mocht ik dus ook nog maar heel weinig werken omdat ik dagen had waarbij ik geen eten binnen hield en dat is voor een groot deel gerelateerd aan vermoeidheid. Vanaf week 27 is mijn bloeddruk gaan stijgen en moest ik echt rustig aan doen. Ik heb ook even alleen maar van bed naar de toilet en naar de bank gemogen, maar omdat mijn bloeddruk daar niet door daalde mag ik nu gelukkig wel weer "iets" doen. Volgens de verloskundige schreeuwt mijn lichaam letterlijk op meerdere manieren om rust.
Ik heb tot 33wkn wel een zwangerschapscursus gedaan waarbij 10weken lang, 1 uur in de week mensendieck oefeningen werden gedaan, dit op een rustig tempo maar inderdaad wel om de spieren bezig te houden.

Wij hebben geen auto en ik fiets dus nog wel steeds, dat gaat makkelijker dan lopen. Van de week nog ruim 10minuten naar het ziekenhuis gefietst. Ik merkte dat de "Nederlandse" vrouwen op mijn werk dat heel normaal vinden en dat de "Surinaamse" en "Antiliaanse" collega's dat echt heel gek vonden, misschien ook gewoon een cultuur verschil.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Bericht 13 Nov 2014 13:36

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

1 opmerking van iemand is toch niet gelijk een discussie? Ik begreep ook dat er meerdere mensen waren die het sterk afkeurden, dat valt nogal mee volgens mij.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 13:45

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik fietste, zwom en deed yoga.
Overigens werd ik niet woest dat jij hardloopt hoor. Beetje overdreven. Het interesseert me namelijk geen reet, al loop je de marathon van New York.
Ik vond het alleen opmerkelijk dat je het sporten tijdens de zwangerschap nogal opdringt, vooral het hardlopen (wat AnnaK eigenlijk zegt). Je hebt het er namelijk erg vaak over.

Ik had trouwens vanaf 16 weken bekkenpijn en was heel snel moe. Zwemmen en yoga vond ik ontspannend.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 13:52

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb het er vooral over in het hardlooptopic en als antwoord op de vraag in het zwangertopic wie er nog aan het sporten waren. Jij bent degene die er keer op keer over begint, dat je het zo schadelijk vindt, dat het zo slecht is voor de baby, dat de baby dan geen zuurstof meer krijgt als ik aan het hardlopen ben. Logisch dat ik hierop inga, want ik vind het nogal wat om een zwangere vrouw ervan te beschuldigen haar kind willens en wetens te beschadigen.

Begrijp je nu inmiddels dat jouw ideeën hieromtrent achterhaald zijn?
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 13:57

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb nooit gezegd dat je je kind beschadigt, maar dat mijn vk het afraadde om te gaan rennen na 3 mnd zwangerschap en dat rustige sporten zonder geschud beter zijn. Ze vergeleek het met een achtbaan, dat geschud nou eenmaal niet goed is en je als zwangere ook niet in een achtbaan mag.
Maar goed, je moet het zelf weten. Ik gebruikte mijn energie voor andere dingen destijds, zoals het kamertje zelf helemaal behangen bijvoorbeeld.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 14:05

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Wat een achterlijke vergelijking met een achtbaan. Dan zou je ook niet meer kunnen fietsen, want dan schud je ook een beetje wanneer je over de klinkers rijdt. En dan zou je nog veel meer dingen niet mogen als zwangere vrouw. Ik loop heel geleidelijk/vloeiend als ik hardloop, het gaat echt niet zo enorm schokkend, ofzo. Vreemd dat je verloskundige dit advies gaf.

En voor een kamertje behangen heb ik inderdaad geen energie hoor. Ik ben 24/7 aan het hardlopen en verder boeit het me eigenlijk allemaal niet zo. Een kamertje? Het slaapt maar in de schuur.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 14:06

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Gelijk heb je.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 13 Nov 2014 14:09

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik reed paard tot 27 weken. En tot de dag voor de bevalling heb ik gefietst: elke dag een stukje.
<<

Anoniem166

Bericht 13 Nov 2014 14:30

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Zowel bij de eerste als tweede zwangerschap lukte het sporten niet meer. Ik kijk er echt naar uit om weer te kunnen hardlopen. De eerste week dat ik wist dat ik zwanger was, liep ik ook nog 10-12 kilometer, maar kort daarop was de misselijkheid te hevig om te sporten. En nu de misselijkheid na bijna 6 maanden eindelijk weg is, vind ik het niet zo verstandig meer om alsnog te gaan hardlopen de laatste drie maanden.

Wandelen doe ik wel, maar dat is niet zo intensief als bij de eerste. Bij mijn dochter liep ik tot de laatste dag toe drie keer per dag een uur stevig. Nu lukt dat niet zo goed, omdat ik mijn dochter meeneem en die loopt niet zo snel. Fietsen doe ik ook, sowieso naar de verloskundige (in totaal 10 km) en vaak in het weekend een groter stuk van 15-20 km. Maar al met al ben ik een stuk minder bezig met sport dan ik altijd was en dat mis ik dus wel.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Nov 2014 14:52

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Sorry Milou, maar nu doe je het er een beetje om. Prima dat jij dat niet doet, andere wel. Ik snap je punt niet helemaal. Achtbaan en hardlopen zijn echt zo verschillend van elkaar, dat kun je toch zelf ook wel bedenken? Of ren je zo hard dat je G krachten te verduren krijgt?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:34

Bericht 13 Nov 2014 16:35

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb deze zwangerschap tot 26 weken redelijk intensief getennist. En toen was het van het een op het andere moment klaar, erg jammer, want ik vond het heel fijn. Mis het sporten nu wel.
De andere zwangerschappen kan ik me niet meer herinneren tot wanneer ik gesport heb.
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Anoniem117

Bericht 13 Nov 2014 17:25

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:
AnnaK schreef:Er is niks mis met sport tijdens de zwangerschap, maar ik vind dat jij soms op een best irritante manier propaganda maakt voor hardlopen. Prima dat bij jou zo goed gaat, maar hardlopen is een blessure gevoelige sport. En bij sporten tijdens zwangerschap is voorzichtigheid geboden. Ik deed ook aan yoga, maar hot yoga en poweryoga wordt afgeraden tijdens zwangerschap (door instructrices) en ook bij hatha yoga mag je bepaalde oefeningen niet doen. Dus gewoon blijven bewegen dmv wandelen en zwemmen wat geen belasting geeft voor je zwangere lijf is ook prima, je hoeft om fit te blijven echt niet je hardloopschoenen aan te trekken.

Huh? Propaganda? Ik zeg juist altijd dat iedereen lekker moet doen waar ze zich goed bij voelt, of dat nu wandelen is of fietsen, of yoga maakt allemaal niet uit. Zelf ben ik nu eenmaal al heel lang aan het hardlopen en al is het - in het algemeen - een blessuregevoelige sport, ik heb in de ruim 15 jaar dat ik hardloop nooit een blessure gehad.


Omdat jij als een topic er ook maar een beetje aanleiding voor geeft, geen kans onbenut laat om te vermelden hoe heerlijk het hardlopen voor jou is terwijl je zwanger bent. Met daarbij in bijna superlatieven nog dat je je zo fit en goed erdoor voelt, niet veel aankomt en blabla. Elke keer weer hetzelfde riedeltje. En nu heb je dan aanleiding gevonden om een heel topic erover te openen. En eigenlijk is het alleen maar zelfverheerlijking. Jij als fitte zwangere die tijdens de zwangerschap kan hardlopen. Echt fijn voor je. Maar zoveel vrouwen, zoveel zwangerschappen en zoveel mogelijkheden. Het is niet voor iedereen weggelegd/ gezond om tijdens de zwangerschap hard te lopen. Dat moet per geval bekeken worden. En sport tijdens zwangerschap is alleen mogelijk in hoeverre het haalbaar is en dan is hardlopen in de meeste gevallen niet eens de meest voor de hand liggende sport.

Maar nogmaals, super fijn voor jou dat je zo fit bent en nog lekker kan hardlopen. Doe je goed, doe je geweldig!
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 17:52

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Haha, ik ben er wel enthousiast over ja. Vooral omdat ik altijd alleen maar horrorverhalen hoor van alle kanten. Mijn eerste zwangerschap ben ik ook goed doorgekomen, ik was toen wel actief, maar was niet zoveel aan het sporten. We woonden toen tijdelijk in het buitenland, dus dat was sowieso anders. Maar nu valt het me dus alles mee. Ik vind het persoonlijk niet gek om in een topic wat daar voor bedoeld is 'het hardlooptopic' te vertellen over mijn trainingen en aangezien ik zwanger ben is dat nu een belangrijke factor voor mij tijdens het trainen.

Ik heb dan toch het idee dat het jaloezie/afgunst is.
<<

Anoniem117

Bericht 13 Nov 2014 17:55

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Nougat schreef:Haha, ik ben er wel enthousiast over ja. Vooral omdat ik altijd alleen maar horrorverhalen hoor van alle kanten. Mijn eerste zwangerschap ben ik ook goed doorgekomen, ik was toen wel actief, maar was niet zoveel aan het sporten. We woonden toen tijdelijk in het buitenland, dus dat was sowieso anders. Maar nu valt het me dus alles mee. Ik vind het persoonlijk niet gek om in een topic wat daar voor bedoeld is 'het hardlooptopic' te vertellen over mijn trainingen en aangezien ik zwanger ben is dat nu een belangrijke factor voor mij tijdens het trainen.

Ik heb dan toch het idee dat het jaloezie/afgunst is.


Afgunst/ jaloezie van mij? Aangezien ik nu niet hardloop lees ik het hardlooptopic niet. Overigens ook niet toen ik het nog wel deed. En geloof mij ik heb ik tig andere topics jouw hardloopenthousiasme tijdens de zwangerschap opgemerkt. 't Lijkt echt op zelfverheerlijking.
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 18:00

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

In het zwangerschapstopic is het een tijdje geleden ook even onderwerp van gesprek geweest kan ik me herinneren, maar verder? Ik ben wel heel blij dat het nog steeds zo goed gaat, ook trots op mijn lichaam, dat het toch allemaal maar doet. Ik vind het een groot wonder! Maar zelfverheerlijking? Nee, dat is wat overdreven.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 18:01

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Maar Nougat, natuuuuuuuuurlijk is iedereen jaloers op jou. Vooral zwangere vrouwen die net als jii ook zo graag willen hardlopen :palm: of vrouwen die net als jij ook in 1 ronde zwanger willen zijn.

Jij bent toch immers perfect?
Alleen jouw hele tijdslijn van 20-25 jaar slaat kant noch wal (topsport/aan de drugs/afkicken/rolstoelperiode/gereisd/in het buitenland gewoond/een topstudie gedaan/ een baan gevonden/getrouwd/huis/kind op je 25ste).

:smile:
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 13 Nov 2014 18:05

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

O God, gaan we deze kant weer op. Zucht. Ben er echt klaar mee mezelf te moeten verdedigen. Laat ik het erop houden dat een mens in korte tijd veel te verduren kan krijgen en dat veel dingen die ik heb gedaan/mij zijn overkomen als een katalysator op elkaar werkten. Daar hou ik het graag even bij.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 13 Nov 2014 18:07

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Ik heb niet echt gesport als in de deur uit gaan om te sporten maar wel veel bewogen, ik doe sowieso alles per fiets en tot een week of 6 terug fietste ik ook nog lange stukken, maar dat red ik nu niet meer, wel qua conditie, maar ik krijg er nu pijnlijpe harde buiken van. Verder heb ik gemiddeld genomen 3 x pw 1,5 uur gelopen en dat blijf ik doen zolang ik het trek. Daarnaast heb ik de hele zwangerschap zn beetje 2-3 dagen pw in huis verbouwd (waarbij ik tig x de trappen op en af moest). Gisteren het laatste stukje van de badkamer getegeld en vanaf nu houd ik voorlopig even een break daarmee. Maar ik heb er zeker heel veel profijt van, de gyn stond gisteren echt versteld hoe makkelijk ik nog van de behandelbank kwam zonder mezelf met mijn handen te moeten ondersteunen. Ik mocht mijn afspraak voor volgende week met een week verzetten, hij vond mij nog te fit om zo snel alweer op controle te komen.

Maar het ligt denk ik ook heel erg aan je zwangerschap, ik heb nu totaal geen kwaaltjes op wat benauwdheid en duizeligheid na. Na een dag klussen heb ik de volgende dag wat last van mijn bekken maar dat trekt ook zo weer weg. Mijn vorige zwangerschap lag ik vanaf week 5-6 voor pampus tot aan het einde en had ik zn beetje overal last van waar je maar last van kunt hebben. Ik voel mij afgezien van mijn grote buik nu ook echt nog geen 8 maanden zwanger, terwijl ik de vorige keer voor mijn gevoel al wel langer dan een jaar zwanger was voordat ik mocht bevallen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem112

Bericht 13 Nov 2014 18:07

Re: Nav Sporten tijdens de zwangerschap

Nougat geniet er maar van dat je nog zo kunt sporten... Ik liep voor de zwangerschap redelijk fanatiek hard maar zit nu vanaf 15 weken bijna in een rolstoel vanwege bekkeninstabiliteit.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers