Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herfst/winter-dip kinderen?

<<

Anoniem92

Bericht 12 Nov 2014 19:32

Herfst/winter-dip kinderen?

Merken jullie wat aan jullie kinderen?
Hier is haar weerstand verminderd (droge huid, gescheurde mondhoeken) en ze is s'avonds al om 17.30 uur moe.
Nu doen we haar maar gelijk na het eten naar bed, 18.15 uur, want ze is s'ochtends om 7.00 al wakker (normaal was dat 8 uur minimaal) en ik merk dat ze gewoon een slaaptekort krijgt, wallen onder haar ogen. Smiddags slapen doet ze niet meer, dan ligt ze tot 22 uur te spoken.

Ze eet ook nauwelijks iets, drinken ook minder dan normaal, ze is gewoon een beetje op aan het branden heb ik het idee.

Inmiddels heb ik vitaminepilletjes gekocht, en morgen start ik een kuur probiotica. Vorige keer hielp dat als een tiet, dus hoop nu ook. Ze wil haar mondhoeken niet insmeren, dus dat doe ik nu stiekem als ik savonds nog bij haar ga kijken, dan smeer ik in met kokosboter.

Meer kindjes een verminderde weerstand, slaapproblemen, iets?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Nov 2014 19:38

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Je zou ook nog melatonine kunnen proberen, volgens mij is dat wat ze minder aanmaken in de winter, doordat ze minder daglicht zien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 12 Nov 2014 19:40

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Ja, hier ook ineens weer een hele slechte eter, flink verkouden, vroeg wakker en gewoon echt niet te genieten.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem92

Bericht 12 Nov 2014 19:42

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Is dat zo? Ik dacht altijd dat dat te maken had met niet in slaap kunnen komen/blijven?
Ze slaapt in principe prima, valt snel in slaap en slaapt ook door. Alleen ligt ze sinds 3 maanden aan de voorkant en tegen de badkamer aan. Mijn vriend doucht elke ochtend dus daar wordt ze hoogstwaarschijnlijk wakker van. Ze heeft wel een rolluik aan de buitenkant, dus dat geluid is gelukkig gedempt.

Ik zal het eens aankijken, anders kan ik dat ook nog doen. Is dat alleen niet 'gevaarlijk', als in ze went eraan en kan dan niet meer zonder in slaap komen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Nov 2014 19:46

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Volgens mij kan een melatoninetekort verschillende klachten geven.
Je zou het even kunnen overleggen met de arts, dat zou ik sowieso altijd doen met dat soort dingen, maar ik denk niet dat het kwaad kan, in feite vul je alleen maar aan wat ze in de wintermaanden minder aanmaken.

Echinaforce is nog zoiets wat ze vaak aanraden voor extra weerstand, misschien is dat er ook speciaal voor kinderen, dat zou je ook nog kunnen proberen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem112

Bericht 12 Nov 2014 20:45

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Misschien heeft ze wat onder de leden? Hier zijn we ook al weer een paar weken opbeurten allemaal snot verkouden.
<<

Fiene

Bericht 12 Nov 2014 21:26

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Hier hebben ze ook lang last gehad van het verzetten van de klok. Ik vind dat N nog steeds vroeg moe is, veel eerder dan normaal. Kan het dat niet zijn?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Nov 2014 21:30

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Hier zijn ze wel ziek geweest al maar daar wel weer van opgeknapt. Wat ik van V vind is dat ze wel weer sneller piept en zeurt en huilt om niks....
:heart: :heart: 2011
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 13:12

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Mijn kind wil sinds paar dagen haar avondeten niet meer en stort in om 19.00 uur. Ze krijgt dan een fles, maar wordt de laatste tijd rond 01.00 uur even wakker. Drinkt dan weer wat en slaapt weer verder.
Maar dit gebeurt vooral op mijn werkdagen en ze dus bij een ander is geweest.
Oh, en ze slaapt meer overdag dan eerst. Maar weet niet of dit gewoon een 7-maandensprong is of een dipje.
04-2014
10-2015
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 13 Nov 2014 19:05

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Vitamine D is toch hetgeen minder aangemaakt wordt in de winter?
Dat kan inderdaad een dipje veroorzaken als je het tekort komt.
Maar lekker naar buiten gaan is met haar is ook een goede oplossing ervoor. En voor jezelf ook fijn!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 13 Nov 2014 19:07

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Ik vind dit altijd zo'n lastige tijd. Er gebeurt veel, veel spannende dingen, de klok, de herfst het hele rataplan krijgen ze voor hun kiezen.
De kinderen zijn hier ook moe, de dagen zijn lang, de lontjes kort.
<<

Anoniem81

Bericht 14 Nov 2014 10:25

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Hier zegt er 1 wel de hele dag dat hij moe is in mijn bed wil. Maar als ik dan kom met voorstel om de deur uit te gaan heeft dat zijn voorkeur. Dus in hoeverre hij echt moe is?
<<

Anoniem92

Bericht 14 Nov 2014 11:06

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Overdag hoor ik haar eigenlijk niet, het is meer dat ze ipv 20 uur nu al 18.30 echt helemaal gesloopt is, en waar ik haar dus voor de tv zette als ik ging koken, dat nu niet echt kan omdat ze anders in slaap valt op de bank.

Maar het gaat qua piepen en moeheid wel iets beter geloof ik, verder gaat ze gewoon lekker vroeg naar bed.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Nov 2014 12:40

Re: Herfst/winter-dip kinderen?

Hier is N. soms ook zo moe, dat ze niet weet wat ze met zichzelf aan moet. Zo zielig om te zien. Dwars, woedebuien, slecht luisteren, etc. Op zo'n dag ligt ze dan ook al lekker om 18.00 uur in bed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers