Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

<<

caribbeanlover

Bericht 11 Nov 2014 23:46

Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Bij de Aldi doen ze daar nog aan. Ik weet dat het mag, maar heb er niks aan aangezien de meeste behalve hun dus ermee werken. Dus mocht ik weer bij de Aldi zijn, dan kan ik er ook mee betalen aangezien ik het van hun heb gehad.

Ik spaar de 5,10 en 20 centen op in een potje die ik dan naar zo'n telautomaat breng en die 1 en 2 cent pakt dat ding niet wat vrij logisch is. Ik zeg weg ermee en en verbod dat winkels ze nog mogen gebruiken.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2014 23:50

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Ik pak ze gewoon niet aan als ze die proberen terug te geven. Hou die 2 cent maar lekker, kan ik toch niets mee.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Nov 2014 00:07

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Je kunt er gewoon overal mee betalen hoor, aangezien het gewoon een wettig betaalmiddel is. Als je bijvoorbeeld 5 cent moet betalen kun je ook gewoon 2x 2 cent en 1x 1 cent geven. Ik snap het probleem niet zo geloof ik.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 12 Nov 2014 00:11

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Maar ondanks dat, nemen ze ze niet overal aan volgens mij..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Nov 2014 00:14

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Volgens mij moeten ze ze wel aannemen, maar ze moeten het afgeronde bedrag hanteren. Is het 5,13, dan moet je contant 5,15 betalen. Je mag dan niet die 13 cent geven omdat jij ze toevallig hebt. Wel mag je die 15 cent geven met 1 en 2 centjes (of ze er blij mee zijn is een tweede, cassiere zal wellicht weigeren omdat ze niet beter weet, moet je de manager er bij halen....nog al gedoe lijkt mij).
Ik pin gewoon bij de aldi, veel makkelijker.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Nov 2014 00:20

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Wat Jorja zegt over dat afronden klopt ja. En winkels zijn gewoon verplicht het aan te nemen, of ze het nou leuk vinden of niet. Overigens betaal ik niet vaak contant, maar als ik dat wel doe en het komt zo uit geef ik gerust 1 en 2 centen en ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er moeilijk over werd gedaan, of dat er uberhaupt iets over gezegd werd.
<<

Anoniem80

Bericht 12 Nov 2014 08:14

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Dit is niet waar. Winkels mogen wettige betaalmiddelen weigeren, zolang ze dit maat duidelijk hebben aangegeven in de winkel. Dus als zij het hebben aangegeven dan mogen ze het weigeren en dan kan je de manager erbij laten roepen, maar ze staan volledig in hun recht. Of het nu om 1 en 2 cent gaat of om een biljet van 500 euro bijvoorbeeld.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Nov 2014 09:30

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Bij de action weigeren ze om 1 en 2 cent aan te nemen.


Ik kom af en toe bij de Aldi en als ik 1 of 2 cent terug krijg gooi ik het in de spaarpot
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2014 09:41

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

SkyWise schreef:Dit is niet waar. Winkels mogen wettige betaalmiddelen weigeren, zolang ze dit maat duidelijk hebben aangegeven in de winkel. Dus als zij het hebben aangegeven dan mogen ze het weigeren en dan kan je de manager erbij laten roepen, maar ze staan volledig in hun recht. Of het nu om 1 en 2 cent gaat of om een biljet van 500 euro bijvoorbeeld.


Zolang het nergens staat kunnen ze je toch niks maken? Ik pin meestal ook, zo ook daar alleen kwam het nu even anders uit.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2014 09:41

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

sarah1985 schreef:Bij de action weigeren ze om 1 en 2 cent aan te nemen.


Ik kom af en toe bij de Aldi en als ik 1 of 2 cent terug krijg gooi ik het in de spaarpot


Dat is wat ik dus zeg, want uiteindelijk wil je er iets meer doen en zo'n telmachine bij de bank pakt ze niet en spuugt ze uit zeg maar.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2014 09:42

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Mizz_S schreef:Je kunt er gewoon overal mee betalen hoor, aangezien het gewoon een wettig betaalmiddel is. Als je bijvoorbeeld 5 cent moet betalen kun je ook gewoon 2x 2 cent en 1x 1 cent geven. Ik snap het probleem niet zo geloof ik.


Ik nergens dat het een probleem is hoor.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Nov 2014 10:00

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Bij onze Rabobank kan je gewoon 1 en 2 eurocenten in de geld stortmachine doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Nov 2014 10:20

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Nou hier bij de Action nemen ze ze gewoon aan. En ach je kunt ze altijd nog in een collectebus ofzo gooien.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Nov 2014 10:23

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

SkyWise schreef:Dit is niet waar. Winkels mogen wettige betaalmiddelen weigeren, zolang ze dit maat duidelijk hebben aangegeven in de winkel. Dus als zij het hebben aangegeven dan mogen ze het weigeren en dan kan je de manager erbij laten roepen, maar ze staan volledig in hun recht. Of het nu om 1 en 2 cent gaat of om een biljet van 500 euro bijvoorbeeld.


Ja dat klopt, dat was ik gisteravond even vergeten erbij te zetten (het was al laat... :palm: ). Maar ik heb dat echt nog nooit ergens zien staan, dat ze geen centen aannemen. Voor briefjes van 500 bijvoorbeeld hebben ze bij de kassa dan altijd een sticker ofzo, voor 1 en 2 cent heb ik nog nooit zoiets gezien. En dan zijn ze dus wel verplicht om het aan te nemen.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Nov 2014 10:24

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Mizz_S schreef:
SkyWise schreef:Dit is niet waar. Winkels mogen wettige betaalmiddelen weigeren, zolang ze dit maat duidelijk hebben aangegeven in de winkel. Dus als zij het hebben aangegeven dan mogen ze het weigeren en dan kan je de manager erbij laten roepen, maar ze staan volledig in hun recht. Of het nu om 1 en 2 cent gaat of om een biljet van 500 euro bijvoorbeeld.


Ja dat klopt, dat was ik gisteravond even vergeten erbij te zetten (het was al laat... :palm: ). Maar ik heb dat echt nog nooit ergens zien staan, dat ze geen centen aannemen. Voor briefjes van 500 bijvoorbeeld hebben ze bij de kassa dan altijd een sticker ofzo, voor 1 en 2 cent heb ik nog nooit zoiets gezien. En dan zijn ze dus wel verplicht om het aan te nemen.

Ik zie regelmatig stickers voor die 1&2 eurocenten.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Nov 2014 10:26

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

Oh echt, waar dan? Ik heb het echt nog nooit gezien, maar misschien let ik gewoon niet goed op. Maar goed, ik heb dus ook nog nooit meegemaakt dat er moeilijk werd gedaan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Nov 2014 11:24

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

CBL je kan ze gewoon bij de bank inleveren die mogen het niet weigeren.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Nov 2014 13:37

Re: Winkels die nog met 1 en 2 centen werken.

sarah1985 schreef:CBL je kan ze gewoon bij de bank inleveren die mogen het niet weigeren.


Zo'n machine is toch van de bank.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Eep, Sublimo