Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sinterklaasjournaal

<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 18 Nov 2014 10:08

Re: Sinterklaasjournaal

En inderdaad ook op Facebook,er komen af en toe dingen voorbij dat ik denk hoe kun je dat delen?
Maar gisteren op tv dat vond ik gewoon echt te ver gaan en dat tijdens een kinderprogramma, nee dat vindt ik gewoon echt niet kunnen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Nov 2014 18:12

Re: Sinterklaasjournaal

Ik zag lekkere piet! Manuel Broekman <3
R. 2013
D. 2016
<<

Fiene

Bericht 19 Nov 2014 21:20

Re: Sinterklaasjournaal

Vandaag ook met dat bordje ja cadeautjes en nee pieten...

Het Sinterklaasjournaal laat in ieder geval duidelijk merken wat zij van de hele kwestie vinden.
<<

Anoniem74

Bericht 03 Dec 2014 09:45

Re: Sinterklaasjournaal

Kijken jullie kindjes nog iedere dag?

Vind het wel een beetje vreemd zo....met een verwarde sint.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Dec 2014 10:25

Re: Sinterklaasjournaal

Bij S. in de klas kijken ze het iedere dag in de klas. Thuis af en toe. 18.00 uur is het bij ons spitsuur dus hebben we vaak geen tijd om te kijken.

S. had het gisteren wel over dat de Sint in zijn ondergoed buiten de eendjes aan het voeren was. Geen idee of het klopt..
<<

Anoniem193

Bericht 03 Dec 2014 10:43

Re: Sinterklaasjournaal

Mijn dochter kijkt het elke dag om 18 uur. Zelf volg ik het niet meer helaas, omdat ik de laatste tijd erg druk ben en pas rond 10 voor 6 thuis kom en dan dus aan het koken ben.
<<

Anoniem140

Bericht 03 Dec 2014 11:13

Re: Sinterklaasjournaal

Wij kijken het nog, vind het ook vreemd, ben benieuwd wat de achterliggende gedacht is haha
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 03 Dec 2014 17:12

Re: Sinterklaasjournaal

Razz schreef:Bij S. in de klas kijken ze het iedere dag in de klas. Thuis af en toe. 18.00 uur is het bij ons spitsuur dus hebben we vaak geen tijd om te kijken.

S. had het gisteren wel over dat de Sint in zijn ondergoed buiten de eendjes aan het voeren was. Geen idee of het klopt..


Ja dat klopt. Al betekent ondergoed in het geva van Sinterklaas wel zijn onderjurk.

Ik vind het nu ook een beetje vreemd worden met een onverschillige Sinterklaas die duidelijk de weg kwijt aan het raken is. Mogen kinderen dan helemaal niet met vertrouwen naar pakjesavond toeleven. Het blijft maar spannend! :blijesint:
<<

Anoniem122

Bericht 03 Dec 2014 17:22

Re: Sinterklaasjournaal

Ik kijk het zo nu en dan ook wel eens (ja erg he). Vroeg me af of het ook een statement was, dat hij gister op een zwart paard zat? Het werd ook echt zo benoemd van "Ja deze zwarte!" en "Die witte".
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Dec 2014 17:33

Re: Sinterklaasjournaal

Hier vragen ze er niet naar, ik zet het dus ook niet op, ik vind het ook jammer dat ze spanning zo opgevoerd wordt. Het is al spannend genoeg voor veel kinderen dat Sinterklaas in het land is en dat het vrijdag pakjesavond is.
Yrsa kijkt wel op school.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Dec 2014 18:02

Re: Sinterklaasjournaal

Ik vind het ook jammer dat ze de spanning zo opvoeren. Mijn dochter vindt het gelukkig niet heel spannend, maar ik vind eigenlijk dat ze het sinterklaasjournaal elke dag goed af moeten laten lopen. Deze tijd is al spannend genoeg, waarom de spanning in het sinterklaasjournaal dan nog zo opvoeren.
<<

Fiene

Bericht 03 Dec 2014 20:48

Re: Sinterklaasjournaal

Ik kijk het niet meer, ook niet in de klas. Ik vind het enorm tegenvallen dit jaar, zo jammer.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 03 Dec 2014 21:39

Re: Sinterklaasjournaal

Nou eens met Liandan. Het stapelt ook maar op.
Ik kijk het thuis niet meer. Op school wordt het wel in de klas gekeken. Ze zijn al zo gespannen.

'Vroeger' hadden we op school altijd een soort van verhaal bij de kleuters.
Dan kwam sinterklaas ziek in een pyama op school ofzo.
Stiekem vind ik dat veel leuker dan zo'n landelijk verhaal.
Je wist gewoon zeker dat het goed was met de intocht en pakjesavond.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 05 Dec 2014 06:03

Re: Sinterklaasjournaal

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/330041

Een interview met Diewertje Blok. Ze gaan de komende jaren wel meer veranderen. Ik sta er helemaal achter. Ook haar uitleg vind ik heel erg sterk.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem140

Bericht 05 Dec 2014 07:23

Re: Sinterklaasjournaal

Ik vind het vooral heel jammer dat het Sinterklaasjournaal mee gegaan is in deze politieke discussie. Het lag er veel te dik bovenop. In het begin vond ik het nog wel grappig, maar ik vind dat ze erin doorgeslagen zijn.
Ik merk dat de ouders van oudere kinderen dit jaar blij zijn dat hun kind niet meer gelooft door al het gedoe rondom Zwarte Piet.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 05 Dec 2014 14:36

Re: Sinterklaasjournaal

Zijn onze kinderen en ouders op school dan zo makkelijk? Ik heb bij ons geen één ouder gehoord. Ze vinden het allemaal prima. Mijn collega's zijn de personen die aan het zeuren zijn en hun kop in het zand aan het steken over het verleden van Nederland. Vanmorgen was het sinterklaasfeest erg leuk. De kleuters vroegen waar de clowns pieten waren en natuurlijk ook naar opa piet. Ze vonden het allemaal super leuk. Het wordt allemaal gelinkt aan het sinterklaasjournaal. De kinderen kunnen wel met de veranderingen om gaan. Het zijn helaas veel volwassenen die dit niet kunnen.
Hebben jullie ook gehoord dat Diewertje gewoon met de dood is bedreigd? Als zij het sinterklaasfeest om zeep wilde helpen dan zouden ze haar wel om zeep helpen. Dat is toch niet normaal?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem112

Bericht 05 Dec 2014 14:40

Re: Sinterklaasjournaal

Hier hoor je er ook niemand over isolt, ik vind t ook belachelijk dat Diewertje zo bedreigt is...

Kinderen zijn erg flexibel en daar kunnen de ouders best wel eens een voorbeeld aan nemen!!

Ik vond t laatsr Sinterklaasjournaal wel grappig zo met opa piet in Sintpak op een wit paard!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Dec 2014 14:45

Re: Sinterklaasjournaal

Ik heb er ook niks over gehoord bij mij op school. Wel inderdaad belachelijk dat Dieuwertje Blok is bedreigd. Naast dat het sowieso al belachelijk is: alsof zij degene is die bepaalt hoe het Sinterklaasjournaal eruit ziet. Ze presenteert het alleen maar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 05 Dec 2014 14:48

Re: Sinterklaasjournaal

Hier hoor ik er ook niks over van andere ouders en al helemaal niet van kinderen. Vooral de kinderen accepteren juist alle veranderingen. Mijn dochter vindt opa piet heel leuk en de clownspieten grappig. Het maakt haar niks uit welke kleur ze hebben.
Ik vind het goed dat het sinterklaasjournaal mee gaat in de discussie, ik vind ook dat ze niet anders kunnen.
Wel vind ik het sinterklaasjournaal dit jaar minder leuk omdat er zoveel verhaallijnen zijn en het lastiger te volgen is voor de kinderen. Ook vind ik dat ze het te spannend maken.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Dec 2014 15:52

Re: Sinterklaasjournaal

Hier waren de kinderen laaiend enthousiast over het einde van het Sinterklaasjournaal, vanochtend in de groep. Ik vond het ook echt een geweldig einde. Sowieso keken we elke dag, de kinderen vroegen er ook echt om.
Heb er echt geen één ouder over gehoord en m'n collega's vonden het juist een hele mooie twist. Zo zie je maar hoe dat kan verschillen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers