Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collectieve zorgverzekering

<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 18 Sep 2013 12:06

Collectieve zorgverzekering

Ik ben al jaren collectief verzekerd, wat mij per maand bijna € 11,- korting geeft (7% op de basis en 10% op de aanvulling).

Nu heb ik de mogelijkheid om een ander collectiviteitsnummer te gaan gebruiken, waardoor mijn fysio-vergoeding een stuk uitgebreid wordt. Aangezien reuma niet meer op de zgn 'chronische lijst' staat, wordt er veel minder vergoed dan voorheen (anders ga ik per 1 januari terug van 3x per week naar 1x per 3 weken) dus deze uitbreiding is voor mij zéér welkom.
Met dit collectiviteitsnummer zou ik 5% korting op de basisverzekering krijgen.

Nu vraag ik mij alleen af of ik op mijn polis twee collectiviteitsnummers kan gebruiken?
Het loont voor mij sowieso de moeite om te switchen want hoewel ik anders meer zou gaan betalen, krijg ik wel een hogere vergoeding.
Maar ik ben dus eigenlijk benieuwd of iemand weet of beide collectiviteitsnummers gecombineerd kunnen worden?

Het heeft weinig nut om het VGZ hierover te bellen want in de begeleidende brief stond al een waarschuwing dat waarschijnlijk de telefonistes hier nog niet van op de hoogte zijn omdat het een 'buitengewoon' product is en dat een wijziging van je polis dus het beste via internet gedaan kan worden.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 18 Sep 2013 14:29

Re: Collectieve zorgverzekering

Zo te zien ben ik gelukkig niet de enige die niet weet hoe het zit... :D
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 15:27

Re: Collectieve zorgverzekering

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Sep 2013 17:53

Re: Collectieve zorgverzekering

Ik vermoed dat het niet kan, maar hoop dat ik er naast zit.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 18 Sep 2013 20:38

Re: Collectieve zorgverzekering

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 18 Sep 2013 22:50

Re: Collectieve zorgverzekering

Jullie hebben dus dezelfde gedachtes als ik... Hopelijk kan het wel maar waarschijnlijk niet. Gelukkig werkt het hoe dan ook in mijn voordeel!
<<

Anoniem173

Bericht 18 Sep 2013 22:52

Re: Collectieve zorgverzekering

Nee helaas kan dat niet. Soms wel een speciaal pakket binnen een collectiviteit maar jij Henriëtte over 2 verschillende collectiviteiten.
<<

Anoniem122

Bericht 18 Sep 2013 22:55

Re: Collectieve zorgverzekering

Hoeveel fysio behandelingen krijg je nu vergoed? Of tot welk bedrag? Misschien ben je bij een andere verzekering wel goedkoper uit met meer fysio behandelingen?

Denk namelijk ook niet dat je beide collectiviteitskortingen kan krijgen.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 18 Sep 2013 23:53

Re: Collectieve zorgverzekering

Bedankt voor jullie reacties!

TukTuk, ik krijg nu 600,- per jaar vergoed en met een extra collectiviteit kan dat 1000,- worden. Mijn kortingen op de verzekering worden dan wel minder maar ik krijg dan toch meer vergoed dan het me extra kost.
Overstappen heeft voor mij nauwelijks nut omdat ik meer vergoedingen gebruik dan alleen fysio en dan moet ik daar weer op inleveren. Zelfs Independer geeft aan dat de verzekering die het beste bij me past de verzekering is die ik al jaren heb!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers