Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Superfoods.

<<

Anoniem237

Bericht 10 Nov 2014 17:27

Superfoods.

Nu ze steeds bekender worden onder de meeste mensen, ben ik benieuwd wat jullie allemaal eten? En waarom specifiek die superfoods? Of als je ze bewust niet eet, waarom niet? :)
<<

Anoniem173

Bericht 10 Nov 2014 17:54

Re: Superfoods.

Ik eet wat ik zelf denk wat goed is. Ga niet speciaal arcadia bessen of cacaonips eten kopen maar eet wel veel avocados en ben gek op havermout.
<<

Anoniem156

Bericht 10 Nov 2014 17:55

Re: Superfoods.

Lijnzaad, chiazaad, zoete aardappel, broccoli, havermout, blauwe bessen, avocado, kokosolie.
<<

Anoniem81

Bericht 10 Nov 2014 17:57

Re: Superfoods.

Kokosolie, lijnzaad, gojibessen, hennepzaad
<<

Anoniem215

Bericht 10 Nov 2014 18:09

Re: Superfoods.

Zonnebloempitten, chiazaad, lijnzaad. Ik vind het lekker door een salade heen de zaden en pitten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Nov 2014 18:14

Re: Superfoods.

Ik weet eigenlijk niet eens precies wat allemaal onder de noemer 'superfood' valt. Ik eet wel broccoli, avocado's, zoete aardappel, lijnzaad (soms) en havermout. Chiazaad e.d koop ik allemaal niet, ik heb wel eens een smoothie met superfoods bij de Bagels&Beans besteld.

Ik vind die losse superfoods zaden allemaal veel te duur en betwijfel of het nu echt zoveel beter is. Ik denk dat als je puur eet je ook een heel eind komt. Daar hoeven niet perse allerlei zaden etc aan toegevoegd te worden.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Nov 2014 18:24

Re: Superfoods.

Ik eet niet speciaal superfoods, gewoon veel groenten en fruit, pitten, zaden, noten. Sommige van die producten zijn nu blijkbaar superfoods, maar dat vind ik een beetje onzin. Gewoon gezond eten, met een beetje gezond verstand kom je wel ver. Ik ga echt geen zakje pitten voor 5 euro aanschaffen, omdat dat nu een hype is.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Nov 2014 18:33

Re: Superfoods.

Alles wat in potjes onder de noemer 'superfoods' verkocht wordt vind ik vooral erg duur en onnodig. Je wordt daar ook niet gezonder van.

Ik eet veel havermout, avocado's, kokosolie, lijnzaad, broccoli en eieren. En verder gewoon veel groenten en gevarieerd.
#teammaple🍁
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 10 Nov 2014 23:04

Re: Superfoods.

Ik vind het onzin en marketing. Gat in de markt voor vrouwen die bezig zijn met clean eten.
Ik bedoel dan die chiazaad gojibessen en al die dure dingen.

geef mij maar een sinaasappel of een stuk pure chocola.

Bovendien verkoopt kruidvat het ook van eigen merk.
04-2014
10-2015
<<

Fiene

Bericht 10 Nov 2014 23:13

Re: Superfoods.

geef mij maar chipjes,snoepjes of chocolade hahahha.

Mij maakt je niet blij met zaadjes en van dat superfood spul.
<<

Anoniem123

Bericht 11 Nov 2014 10:15

Re: Superfoods.

Milou schreef:Ik vind het onzin en marketing. Gat in de markt voor vrouwen die bezig zijn met clean eten.
Ik bedoel dan die chiazaad gojibessen en al die dure dingen.

geef mij maar een sinaasappel of een stuk pure chocola.

Bovendien verkoopt kruidvat het ook van eigen merk.


zo denk ik er ook over. Word steeds gekker allemaal. Action verkoopt ook dit soort spul sinds kort
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Nov 2014 10:33

Re: Superfoods.

Een broccoli of bloemkool is vaak net zo gezond en voedzaam. Avocado wil ik wel wat vaker eten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem186

Bericht 11 Nov 2014 10:41

Re: Superfoods.

Een jaar of 2 geleden heb ik wel wat superfoods gekocht (de apartere dingen bedoel ik dan uiteraard). Gewoon om te testen. Maar ik heb het niet nodig om gezond en gevarieerd te eten.
Daarnaast geloof ik niet dat het echt zo gezond is. Wat zal de kwaliteit zijn als je het al bij kruidvat of action kan kopen? Ik vraag me ook af of daar enige controle op is.
En sommige superfoods hebben ook negatieve bijwerkingen. Dus van mij hoeft het allemaal niet zo.

Ik heb nog wat restjes in m'n kast staan. Soms gebruik ik er wat van, om het op te maken. Maar dat is incidenteel. Ik geloof niet dat het heel goed is om iedere dag van die superfoods binnen te krijgen.
<<

Anoniem140

Bericht 11 Nov 2014 10:45

Re: Superfoods.

Nee, ik hou niet van dit soort hypes en doe er daarom ook niet aan mee. Ik eet heel veel vers fruit en verse groenten. En dat vind ik wel genoeg.
<<

Anoniem 69

Bericht 11 Nov 2014 11:25

Re: Superfoods.

Ik gebruik lijnzaad, zoete aardappel en avocado.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Nov 2014 11:59

Re: Superfoods.

Zoete aardappel eten wij ook wel vaker, maar ik wist niet dat dat ook al een 'superfood' is...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem237

Bericht 11 Nov 2014 12:37

Re: Superfoods.

Jans schreef: Wat zal de kwaliteit zijn als je het al bij kruidvat of action kan kopen? Ik vraag me ook af of daar enige controle op is.

Dit vraag ik me ook af. Het viel me ook op dat de prijzen bij de Action maar weinig schelen dus ze zijn er niet goedkoper mee ofzo.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Nov 2014 12:42

Re: Superfoods.

KOL schreef:Zoete aardappel eten wij ook wel vaker, maar ik wist niet dat dat ook al een 'superfood' is...

Zo is lijnzaad ook een superfood terwijl ik dat ook al jaren eet. Niemand kende het een aantal jaren geleden en nu stond ik voor een leeg schap in de winkel...
<<

Anoniem140

Bericht 11 Nov 2014 12:49

Re: Superfoods.

Rode bieten en broccoli vallen er ook onder.
Sommige vruchten, groenten en zaden zijn nu eenmaal gezonder dan de andere. Deze worden nu als superfoods verkocht om er meer geld aan te verdienen.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Nov 2014 12:50

Re: Superfoods.

Miley schreef:Rode bieten en broccoli vallen er ook onder.
Sommige vruchten, groenten en zaden zijn nu eenmaal gezonder dan de andere. Deze worden nu als superfoods verkocht om er meer geld aan te verdienen.


Of om ze extra onder de aandacht te brengen, dat kan ook. Stukje bewustwording dat gezond eten niet van ver hoeft te komen.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2014 12:55

Re: Superfoods.

Rauwe cacao(poeder) is het enige wat ik gebruik geloof ik.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Nov 2014 13:10

Re: Superfoods.

Jans schreef:
Miley schreef:Rode bieten en broccoli vallen er ook onder.
Sommige vruchten, groenten en zaden zijn nu eenmaal gezonder dan de andere. Deze worden nu als superfoods verkocht om er meer geld aan te verdienen.


Of om ze extra onder de aandacht te brengen, dat kan ook. Stukje bewustwording dat gezond eten niet van ver hoeft te komen.
Ik werk op locatie en het valt me echt op dat steeds meer mensen kruiden enzo in de keuken hebben staan. Aantal jaren geleden was dat veel minder, ook werd er toen veel meer light drinken gedronken dan nu.
<<

Anoniem81

Bericht 11 Nov 2014 16:48

Re: Superfoods.

Heb een hele tijd trouw aan de stuifmeelkorrels gezeten omdat het allergie zou kunnen verminderen, dat maakte echt geen verschil. Heb het echt bijna een jaar dagelijks genomen maar geen baat bij.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 12 Nov 2014 14:47

Re: Superfoods.

SarahKey schreef:
Milou schreef:Ik vind het onzin en marketing. Gat in de markt voor vrouwen die bezig zijn met clean eten.
Ik bedoel dan die chiazaad gojibessen en al die dure dingen.

geef mij maar een sinaasappel of een stuk pure chocola.

Bovendien verkoopt kruidvat het ook van eigen merk.


zo denk ik er ook over. Word steeds gekker allemaal. Action verkoopt ook dit soort spul sinds kort


Ik denk er ook zo over. En laat staan hoe duur alles is. Sterker nog, ik kan het niet eens betalen
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem315

Bericht 12 Nov 2014 14:50

Re: Superfoods.

Chocola is mijn superfood :heart:

En verder vind ik de term stom. Wij eten van huis uit al járen gekookte verse groente, zoals spinazie, boerenkool, etc.
Daarnaast elke dag 1 of 2 stuks fruit. En ik ben groot geworden met Brinta. Granen dus.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron