Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik kom anders over dan ik ben

<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 10 Nov 2014 11:56

Ik kom anders over dan ik ben

Van de week een gesprek gehad met een collega, gewoon vriendschappelijk. Hieruit bleek dat mijn collega's regelmatig vinden dat ik bitcherig, stug of prikkelig over kom. Ik weet het goede woord niet eens. Mijn reacties worden vaak dus anders opgevat dan ik ze bedoel.
Terwijl ik voor mijn gevoel altijd juist heel open, vriendelijk en behulpzaam over kom. Zo ben ik van mezelf dan ook. Altijd wel vrolijk.

Vind dat toch best naar om te horen, zeker omdat ik voor mijn gevoel helemaal niet zo ben en het zeker al niet zo bedoel. Nu heb ik er afgelopen dagen eens op proberen te letten maar hoe verander ik dat nou??
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2014 12:01

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Je hebt er op gelet zeg je, maar vind je het dan zelf nu ook? Of snap je eigenlijk nog steeds niet wat ze bedoelen? Misschien kan je in je omgeving (vriend, ouders, vrienden) vragen of zij hetzelfde ervaren als je collega's?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Nov 2014 12:08

Re: Ik kom anders over dan ik ben

O, herkenbaar, dat is echt heel rot. Ik heb vaak te horen gekregen dat ik dingen kattig zei terwijl ik me van geen kwaad bewust was. En ook dat ik chagrijnig of boos keek terwijl ik voor mijn gevoel gewoon neutraal keek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Nov 2014 12:16

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Oh ja.. dat kan ik ook hebben. Mensen (collega's) kunnen dat ook wel eens van mij vinden. Ik ben over het algemeen heel erg vrolijk en open, maar niet altijd. En dat kan soms afschrikken. Ik probeer erop te letten, maar van de andere kant vind ik sommige dingen ook gezeur. En pas ik mezelf niet aan.

wees gewoon je vrolijke, lieve zelf en pas een beetje op je formulering. Je hoeft jezelf echt niet compleet aan te passen hoor!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Nov 2014 12:16

Re: Ik kom anders over dan ik ben

OOHHH, ik heb al 2x mijn best gedaan voor een tekst. Maar nu ga ik hem toch even wat inkorten, grrr. Hij verstuurt hem steeds niet!

Vervelend Jilke!
In mijn stukje tekst typte ik dat mensen verschillende manieren van communiceren hebben en je elkaar daar een beetje in moet leren kennen dan kan je het gedrag ook beter plaatsen. Zo ben ik vrij rustig in mijn communicatie en is mijn collega soms vrij temperamentvol, ik kan dit dan opvatten alsof zij geïrriteerd is terwijl ze dat niet is. Zij is deze manier van communiceren gewend van huis uit en bedoeld hier niets kwaads mee.
Ander voorbeeld: mijn vriend kan soms mopperig zijn over dingen, hij noemt het zelf kritisch. Ik denk dan al snel dat hij het niet na zijn zin heeft terwijl dat niet zo is voor hem. Hij wil dan gewoon even een ding zeggen en is het daarna kwijt, het beïnvloed niet zijn humeur of dag.

Ik vind het goed dat je hier aandacht aan besteed, ik zou me niet gek laten maken door te denken dat je altijd heeeeel chagrijnig en vervelend overkomt, deze feedback komt nl. maar van een persoon af. Ik zou vragen om voorbeelden misschien kan je het dan beter plaatsen.
Succes!
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:51

Bericht 10 Nov 2014 12:18

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Dat is helaas heel herkenbaar, ik heb dus ook geen tips voor je.
Heb je voorbeelden van anderen gekregen of herken je het zelf ook?
<<

Anoniem181

Bericht 10 Nov 2014 12:26

Re: Ik kom anders over dan ik ben

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 17:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem81

Bericht 10 Nov 2014 12:37

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Herkenbaar. Al draag ik juist het "met mij gaat het prima" masker met een lieve glimlach erbij, terwijl ik me in werkelijkheid klote voel.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Nov 2014 13:12

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik herken het ook wel. Mensen vinden mij vaak in het begin wat bitchy en moeilijk in te schatten. Komt door mijn scherpe en sarcastische humor, wat regelmatig dus te serieus werd/wordt opgepakt. Maar na verloop van tijd weten mensen beter hoe ik het bedoel. Hoe lang werk jij daar al? Misschien is het bij jou ook een kwestie dat mensen ne wat beter moeten leren kennen en je dan vanzelf juist beoordelen.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Nov 2014 13:31

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik herken het! Kreeg het gisteren nog te horen. Het is echt absoluut niet bedoeld en voor mijn gevoel is het ook echt niet zo. Tegenwoordig check ik het gewoon bij diegene zelf als ik het gevoel heb of merk aan die ander dat het anders binnen of overkomt dan bedoelt.

Veranderen? Waarom? Je kunt niet meer dan aangeven dat het niet zo bedoeld is. Het hoeft niet altijd perse aan jou te liggen, het is ook maar net hoe die ander het opneemt.

Het is en blijft lastig. Succes.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Nov 2014 13:32

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Stofzuiger schreef:Herkenbaar. Al draag ik juist het "met mij gaat het prima" masker met een lieve glimlach erbij, terwijl ik me in werkelijkheid klote voel.


Waarschijnlijk werkt het masker dus niet en prikt je gevoel daar onbewust zo doorheen. :snik:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Nov 2014 13:38

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik hoor altijd op het werk dat ik zo onaardig ben terwijl ik echt heel aardig ben voor mijn gevoel. Herken het dus.
R. 2013
D. 2016
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 10 Nov 2014 14:22

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ben blij dat jullie het herkennen. Ik werk er nu een jaar maar kreeg dat an de week pas te horen. Terwijl ik mezelf er idd niet in herken. Ik bedoel het dus echt niet zo.
Iedere keer als ik nu wat zeg denk ik nu van dalijk vatten ze het weer zo op. Ben al zo lekker onzeker van mezelf.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Nov 2014 17:35

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Herkenbaar, ik kom voornamelijk stug, arrogant en vooral niet enthousiast over. Nou moet ik wel zeggen dat ik in de loop der jaren heb ontdekt dat dit vaak het geval is wanneer ik mezelf ook niet prettig voel in een bepaalde situatie of omgeving. Ik hoor vaak genoeg ook dat ik spontaan, open en enthousiast over kom. Ik werd er alleen maar onzekerder van dus probeer het een beetje los te laten en het soms te benoemen als ik merk dat het weer zo opgevat kan worden.

Wat ik ook trouwens vaak hoor is dat ik heel zelfverzekerd overkom, maar dat is echt niet zo. Toen ik in een gesprek met mijn toenmalige leidinggevende dat aangaf, werd ik vervolgens recht in mijn gezicht uitgelachen. Dat vond ik echt heel naar, stelde me kwetsbaar en open op en dan krijg je zo'n reactie. Heb er vervolgens helaas dan ook niets mee kunnen doen op de werkvloer.
<<

ZoZo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:51

Bericht 10 Nov 2014 18:09

Re: Ik kom anders over dan ik ben

CCC schreef:Herkenbaar, ik kom voornamelijk stug, arrogant en vooral niet enthousiast over. Nou moet ik wel zeggen dat ik in de loop der jaren heb ontdekt dat dit vaak het geval is wanneer ik mezelf ook niet prettig voel in een bepaalde situatie of omgeving. Ik hoor vaak genoeg ook dat ik spontaan, open en enthousiast over kom. Ik werd er alleen maar onzekerder van dus probeer het een beetje los te laten en het soms te benoemen als ik merk dat het weer zo opgevat kan worden.

Wat ik ook trouwens vaak hoor is dat ik heel zelfverzekerd overkom, maar dat is echt niet zo. Toen ik in een gesprek met mijn toenmalige leidinggevende dat aangaf, werd ik vervolgens recht in mijn gezicht uitgelachen. Dat vond ik echt heel naar, stelde me kwetsbaar en open op en dan krijg je zo'n reactie. Heb er vervolgens helaas dan ook niets mee kunnen doen op de werkvloer.


Wat een bizar slechte leidinggevende... Meer kan ik er niet over zeggen. Bah.
<<

Anoniem125

Bericht 10 Nov 2014 18:27

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Sheherazade schreef:Ik herken het! Kreeg het gisteren nog te horen. Het is echt absoluut niet bedoeld en voor mijn gevoel is het ook echt niet zo. Tegenwoordig check ik het gewoon bij diegene zelf als ik het gevoel heb of merk aan die ander dat het anders binnen of overkomt dan bedoelt.

Veranderen? Waarom? Je kunt niet meer dan aangeven dat het niet zo bedoeld is. Het hoeft niet altijd perse aan jou te liggen, het is ook maar net hoe die ander het opneemt.

Het is en blijft lastig. Succes.

Als je dit regelmatig te horen krijgt, dan ligt het dus wel aan jou... Persoonlijk zou ik wel aan mezelf gaan werken als ik zo negatief, nors, of kribbig overkwam. Werkt wel in je voordeel als je een positieve uitstraling hebt. Ik heb het persoonlijk nog nooit gehoord gelukkig.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 10 Nov 2014 19:03

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat: lekker opbouwende feedback, jij bent echt zo niet tactisch. En ik verbaas me zeer dat jij iets dergelijks nog nooit gehoord hebt. Op het forum kom je dan heel anders over blijkbaar.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 10 Nov 2014 19:36

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Zegt idd degene die zelf het toonbeeld is van bovenstaande eigenschappen.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 10 Nov 2014 21:17

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Hoewel ik Nougat ook niet altijd even tactisch vind, ben ik het wel met haar eens dat je met een positieve uitstraling veel verder komt en dat ik het persoonlijk ook wel zou willen veranderen als ik zo over zou komen.

Heb je je collega's gevraagd op welke momenten je zo over komt? Heb je zelf door wanneer je misschien zo doet? Je zegt dat je er op probeert te letten, maar hoe ervaar jij dat?

Ik zou er zelf eens op terug komen bij je collega's, door bijvoorbeeld te zeggen... Ik heb er nog eens over nagedacht en herken het zelf niet, maar vind het wel vervelend dat er zo over me gedacht wordt. Ik word er onzeker van en denk dat ik bij alles iets fout doe..
Ik zou wellicht eens vragen of je collega's een voorbeeld kunnen noemen of dat ze het kunnen benoemen op het momenten dat het ze opvalt. Misschien kun je het toelichten waarom je toen zo reageerde, zodat anderen je beter leren begrijpen
Probeer daarnaast jezelf bewust te zijn van de reacties die je geeft. Misschien kun je zelf na een gesprek misschien reflecteren wat je reactie was en hoe het over is gekomen. Het hoeft niet elke keer, maar door je zelf er bewust van te zijn, kun je daar ook op anticiperen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Nov 2014 21:20

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Herkenbaar! Mijn hoofd zonder uitdrukking is blijkbaar gewoon een arrogant, chagrijnig hoofd. Supervervelend! Ik betrap mezelf vaak ook op dat hoofd, maarja, zo is mijn gezicht gewoon ontspannen haha :D Daarbij reageer ik nogal ad rem, en hou ik van sarcasme. Veel, eigenlijk altijd meisjes/vrouwen, vinden dat onaardig. Dat hoor ik dan achteraf, als ze me beter kennen en weten dat ik best aardig ben. Soms zo moeilijk! Ik kan het ook niet helpen, zo ben ik gewoon :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem81

Bericht 10 Nov 2014 21:29

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Zora schreef: en hou ik van sarcasme :)

Dat soort dingen moet je echt liggen, ik hou er van :laughcry:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Nov 2014 22:00

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Stofzuiger schreef:
Zora schreef: en hou ik van sarcasme :)

Dat soort dingen moet je echt liggen, ik hou er van :laughcry:


Sommigen vinden het maar spannend blijkt :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fiene

Bericht 10 Nov 2014 22:04

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Spencer schreef:Ik hoor altijd op het werk dat ik zo onaardig ben terwijl ik echt heel aardig ben voor mijn gevoel. Herken het dus.


Jij onaardig? Jij komt juist heel lief over vind ik. Maar ik ken je natuurlijk niet in het echt.


Mensen zeggen tegen mij altijd dat ik zo lief en rustig ben. Dat klopt deels wel maar ik heb meer pit dan dat collega's denken. Op het werk ben ik heel rustig, op de achtergrond.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Nov 2014 22:11

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Stofzuiger schreef:Herkenbaar. Al draag ik juist het "met mij gaat het prima" masker met een lieve glimlach erbij, terwijl ik me in werkelijkheid klote voel.


+1
<<

Anoniem124

Bericht 10 Nov 2014 22:23

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik heb dit gevoel vroeger wel eens gehad.

Ik heb geleerd te beseffen dat de kant die anderen van mij zien en vinden óók een kant is die mij bij hoort. Dus ben opgehouden met het te zien alsof anderen mij verkeerd inschatten. Ik schatte eerder mezelf en mijn uitstraling verkeerd in.

Vanaf toen kon ik er veel beter op letten en aan werken.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers