Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik kom anders over dan ik ben

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 10 Nov 2014 22:56

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat schreef:
Sheherazade schreef:Ik herken het! Kreeg het gisteren nog te horen. Het is echt absoluut niet bedoeld en voor mijn gevoel is het ook echt niet zo. Tegenwoordig check ik het gewoon bij diegene zelf als ik het gevoel heb of merk aan die ander dat het anders binnen of overkomt dan bedoelt.

Veranderen? Waarom? Je kunt niet meer dan aangeven dat het niet zo bedoeld is. Het hoeft niet altijd perse aan jou te liggen, het is ook maar net hoe die ander het opneemt.

Het is en blijft lastig. Succes.

Als je dit regelmatig te horen krijgt, dan ligt het dus wel aan jou... Persoonlijk zou ik wel aan mezelf gaan werken als ik zo negatief, nors, of kribbig overkwam. Werkt wel in je voordeel als je een positieve uitstraling hebt. Ik heb het persoonlijk nog nooit gehoord gelukkig.


HAHAHAHAHAHA!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem125

Bericht 11 Nov 2014 09:51

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Lenthe schreef:Hoewel ik Nougat ook niet altijd even tactisch vind, ben ik het wel met haar eens dat je met een positieve uitstraling veel verder komt en dat ik het persoonlijk ook wel zou willen veranderen als ik zo over zou komen.

Heb je je collega's gevraagd op welke momenten je zo over komt? Heb je zelf door wanneer je misschien zo doet? Je zegt dat je er op probeert te letten, maar hoe ervaar jij dat?

Ik zou er zelf eens op terug komen bij je collega's, door bijvoorbeeld te zeggen... Ik heb er nog eens over nagedacht en herken het zelf niet, maar vind het wel vervelend dat er zo over me gedacht wordt. Ik word er onzeker van en denk dat ik bij alles iets fout doe..
Ik zou wellicht eens vragen of je collega's een voorbeeld kunnen noemen of dat ze het kunnen benoemen op het momenten dat het ze opvalt. Misschien kun je het toelichten waarom je toen zo reageerde, zodat anderen je beter leren begrijpen
Probeer daarnaast jezelf bewust te zijn van de reacties die je geeft. Misschien kun je zelf na een gesprek misschien reflecteren wat je reactie was en hoe het over is gekomen. Het hoeft niet elke keer, maar door je zelf er bewust van te zijn, kun je daar ook op anticiperen.

Dit dus.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2014 10:04

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat zal best een punt hebben, maar het klinkt gewoon een beetje raar van iemand die zelf negen van de tien keer strontvervelend en onsympathiek overkomt en maar blijft beweren dat het aan anderen ligt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 11 Nov 2014 14:53

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat schreef:Als je dit regelmatig te horen krijgt, dan ligt het dus wel aan jou... Persoonlijk zou ik wel aan mezelf gaan werken als ik zo negatief, nors, of kribbig overkwam. Werkt wel in je voordeel als je een positieve uitstraling hebt. Ik heb het persoonlijk nog nooit gehoord gelukkig.


Meestal probeer ik je reacties over te slaan maar ik heb deze toch per ongeluk gelezen. Echt walgelijk, krijg er braakneigingen van. Het is echt een opmerking waar TO niks mee kan. Vooral die laatste zin, we weten allemaal al dat je geweldig bent. Dat is alle mensen die zich kwetsbaar opstellen of eerlijk met persoonlijke dingen komen al wijsgemaakt. Ga toch weg. Je benadrukt alleen maar wat ze al weet, wat zijn je tips?
2019
2022
<<

Anoniem181

Bericht 11 Nov 2014 15:34

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat schreef:Als je dit regelmatig te horen krijgt, dan ligt het dus wel aan jou... Persoonlijk zou ik wel aan mezelf gaan werken als ik zo negatief, nors, of kribbig overkwam. Werkt wel in je voordeel als je een positieve uitstraling hebt. Ik heb het persoonlijk nog nooit gehoord gelukkig.


Misschien heb je een positieve uitstraling tot je je muil opentrekt. Wat ben jij een onplezierig mens, bah.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Nov 2014 15:49

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat, jij bent hier een en al negativiteit en zegt bijna nooit wat leuks over iemand.
Je weet het altijd wel beter.
Bovendien heb je het nooit over jezelf of over je familie, alleen maar over anderen hier.
In tegenstelling tot anderen, durf jij je hier niet kwetsbaar op te stellen.
En dat terwijl anderen die zich hier wel voor durven open te stellen, door jouw verbale vuiligheid worden afgemaakt.
Geldt voor het afvaltopic, het datetopic, enz.
Je weet alles te verzieken.
Kan me niet voorstellen dat jij in het echt een leuke, spontane meid bent. Eerder een chagrijnig kreng.
04-2014
10-2015
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Nov 2014 16:15

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Gelukkig ben jij altijd het zonnetje in huis Milou :)

Nee even serieus, ik snap echt wel wat je wilt zeggen hoor, maar je punt was 10 reacties geleden ook wel duidelijk. Waarom zo blijven zagen en zagen over je standpunt over Nougat? Voeg haar gewoon toe als vijand als je je er zo aan irriteert. Ze verandert toch niet.

♥♥
<<

Anoniem131

Bericht 11 Nov 2014 16:31

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik weet niet wat voor werk je doet maar ik moest mezelf filmen als ik aan het werk was (studieopdracht) en dat heeft mij heel erg geholpen want (let op, Dundas :palm: ) ik was te meelevend en sympathiek.
De oorzaak was dat ik eerder werkte zonder rangen en standen en het altijd leuk had met collega's maar voor de klas moet je iets meer leiding nemen.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Nov 2014 18:02

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik stel me nooit kwetsbaar op? Dat is echt onzin, een tijdje geleden heb ik nog een topic geopend dat ik het moeilijk had met mijn verslaving die de kop weer kwam opsteken. Ik vind dat behoorlijk open/kwetsbaar. En verder vind ik het vrij logisch dat als je keer op keer kritiek krijgt op je houding, dat je daar iets aan gaat veranderen. Ik hoor hier op het forum wel eens dat ik niet prettig overkom, in het dagelijkse leven krijg ik echter vooral positieve feedback. Als ik wel kritiek krijg (bijvoorbeeld op mijn werk), dan zal ik altijd proberen om daar constructief mee bezig te gaan.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Nov 2014 19:01

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Dus als ze dat tegen je zeggen op je werk, of waar ook wil je wel eraan werken, maar als men hier meld dat je een zeer onplezierig persoon bent heb je daar het val dood aan? Waarom? Omdat je de mensen die je hier kwetst en je dat zeggen niet ziet? Je hebt echter nog steeds met levende mensen te maken hoor. Maar schijnbaar doet het er niet toe als je de mensen niet ziet of kent, die mag je kwetsen en pijn doen, en gewoon naar blijven doen terwijl het je al 100x gemeld is.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem125

Bericht 11 Nov 2014 19:09

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik hoor hier eigenlijk zeer wisselende verhalen, sommige forummers vinden me niet leuk, anderen juist wel. Die eerste groep is in het algemeen wat lichtgeraakt, ook in reactie naar anderen. Dus nee, die negativiteit laat ik liever aan me voorbij gaan. In het echte leven is dat wat gemakkelijker, omdat ik me verre houd van dat soort types. Het is eerder een bepaald soort kinderachtig pestgedrag, dan dat het opbouwende kritiek is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2014 19:13

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Mwoah, ik heb het idee dat veel mensen die je in eerste instantie wel verfrissend vonden je onderhand ook knap vermoeiend beginnen te vinden. Maar ik heb nog steeds het gevoel dat je een groot deel van de tijd er juist op uit bent om te irriteren, dus dan is de kans inderdaad klein dat je er iets aan verandert. Als het dan toch om pestgedrag gaat vind ik dat meer van jouw kant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem131

Bericht 11 Nov 2014 19:15

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat schreef:Ik hoor hier eigenlijk zeer wisselende verhalen, sommige forummers vinden me niet leuk, anderen juist wel. Die eerste groep is in het algemeen wat lichtgeraakt, ook in reactie naar anderen. Dus nee, die negativiteit laat ik liever aan me voorbij gaan. In het echte leven is dat wat gemakkelijker, omdat ik me verre houd van dat soort types. Het is eerder een bepaald soort kinderachtig pestgedrag, dan dat het opbouwende kritiek is.

En dan kan je geen rekening met die types houden? Dat je een keer je menig geeft is prima (doe ik ook altijd een keer zonder door te drammen) maar hoe jij je bek steeds opentrekt in het datetopic is belachelijk en dat geldt ook voor het afvaltopic.
Ik plaats in ieder geval niets persoonlijks meer tenzij ik jou zo kan blokkeren dat je niets van mij kan lezen. En ik ben al een heel onsympathieke persoonlijkheid hier.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Nov 2014 19:23

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat schreef:Ik hoor hier eigenlijk zeer wisselende verhalen, sommige forummers vinden me niet leuk, anderen juist wel. Die eerste groep is in het algemeen wat lichtgeraakt, ook in reactie naar anderen. Dus nee, die negativiteit laat ik liever aan me voorbij gaan. In het echte leven is dat wat gemakkelijker, omdat ik me verre houd van dat soort types. Het is eerder een bepaald soort kinderachtig pestgedrag, dan dat het opbouwende kritiek is.


Die eerste groep is lichtgeraakt door jou! Omdat jij ze al vaker hebt gekwetst, pijn gedaan. Wat maakt dat jij daar je scouders voor optrekt? Wat maakt dat jij je kinderachtig gedraagt daarin, je aandeel erin niet ziet. Je hebt met mensen te maken, levende personen die als ze aangeven dat jij ze pijn doet dat dat ook zo is, ook al vind jij van niet jij kan hun gevoel niet bepalen. En dat jij ervoor kiest daar het val dood aan te hebben maakt dat ik je een walgelijk persoon vind.

Jij moet niks zeggen over opbouwende kritiek, die heb ik bij jou namelijk nog nooit gezien, jij trekt je bek open met wat je vind en wat je in je omgeving ziet(typisch altijd dat jou hele omgeving altijd wel hetzelfde heeft meegemaakt, waarvan ik me uberhaupt afvraag wat er van waar is, ik gok weinig) en doet jouw mening af als waarheid en bent dan weer eens weg.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem125

Bericht 11 Nov 2014 20:09

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik distantieer me verder van deze ruzieachtige sfeer. Heb niet zo'n behoefte aan verwijten over en weer. Wens iedereen hier het beste toe en als ik ooit iemand heb gekwetst dan spijt me dat, is nooit mijn bedoeling. Ik hou van een pittige discussie dat is alles.
<<

Anoniem124

Bericht 11 Nov 2014 20:17

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat schreef:Ik distantieer me verder van deze ruzieachtige sfeer. Heb niet zo'n behoefte aan verwijten over en weer. Wens iedereen hier het beste toe en als ik ooit iemand heb gekwetst dan spijt me dat, is nooit mijn bedoeling. Ik hou van een pittige discussie dat is alles.


En nu laat je je account verwijderen? Of was het geen afscheid? :nopompom:
<<

Anoniem125

Bericht 11 Nov 2014 20:21

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nee hoor, dat lijkt me niet nodig.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2014 21:21

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Mijn collega's vinden mij heel optimistisch, open en stressbestendig overkomen. Ik heb dit dus andersom dan de TO, want ik ben juist niet zo spontaan en relaxt als ik lijk. Dat is mijn werkmodus. Als ik thuiskom, komt de chagrijnige, pessimistische ik om 't hoekje kijken.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Nov 2014 21:27

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Haha, dat is wel een beetje herkenbaar, Exo. Ik ben op mijn werk echt de rust zelve, zelfs in de meest stressvolle situaties reageer ik beheerst, maar zodra ik naar huis rij voel ik soms wel de moeheid/irritatie opkomen die ik de hele dag heb onderdrukt.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2014 21:33

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ja, precies. Op een gegeven moment is het 'op' en als ik thuis vervolgens niet even wat rust heb, moet mijn man er onder lijden :wink:
<<

Anoniem131

Bericht 11 Nov 2014 21:44

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Nougat schreef:Ik distantieer me verder van deze ruzieachtige sfeer. Heb niet zo'n behoefte aan verwijten over en weer. Wens iedereen hier het beste toe en als ik ooit iemand heb gekwetst dan spijt me dat, is nooit mijn bedoeling. Ik hou van een pittige discussie dat is alles.

Dan moet jij eens het verschil leren tussen mensen kwetsen en een discussie.
<<

Anoniem125

Bericht 12 Nov 2014 13:16

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik moet helemaal niks, Francaise. En nogmaals: hier hou ik het graag bij. Als iets je dwars zit, dan moet je misschien eens tegen een boksbal gaan slaan in de sportschool, ofzo, maar ik leen me daar niet voor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Nov 2014 13:19

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Vervelend hè, als mensen door blijven gaan terwijl je had gezegd geen zin te hebben in de discussie. Hou vast dat gevoel. In jouw geval heel leerzaam.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem140

Bericht 12 Nov 2014 13:22

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Hahaha, Nougat als je jou gewoon niet serieus neemt ben je eigenlijk best grappig!!
Ik kom vaak minder serieus over dan ik ben. Ik maak altijd grapjes en mensen die mij niet goed kennen denken dus dat ik moeilijk serieus kan doen. Maar ik vind dat helemaal niet erg.
Als ik bot zou overkomen terwijl ik dat niet ben zou ik wel iets daaraan willen doen.
<<

Anoniem321

Bericht 12 Nov 2014 14:44

Re: Ik kom anders over dan ik ben

Ik kom op anderen vaak verlegen en onzeker over.
Aan de ene kant vind ik dat vervelend, want zo voel ik mezelf vaak niet. Ik was vroeger veel onzekerder en heel erg verlegen. Vergeleken daarmee heb ik flinke stappen gemaakt.

Maar mensen die mij nu meemaken weten dat natuurlijk niet en gaan af op wat ze nu zien. Vervelend, maar als ik heel eerlijk ben klopt het wel wat ze zien. Ik ben nog steeds niet heel spontaan en voel me nog steeds niet heel zeker van mezelf. Maar dat niet spontane dat is ook een onderdeel van wie ik ben. En ik hou er ook niet van me anders voor te doen.
Dat onzekere ben ik mee aan de slag momenteel.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers