Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 13 Nov 2014 13:19

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik doe ook mee!
Ben nu pas bezig mijn zwangerschapskilo's kwijt te raken.
Van de borstvoeding kreeg ik erg honger en viel ik geen gram af (omdat ik gewoon veel at), maar nu ik gestopt ben, heb ik het fitnessen weer opgepakt en let ik op mijn eten. Ik kies nu eerder voor gezond en mager eten en er is in 2 weken 2 kilo af.
Ik wil er nog 8 af hebben. Dan zit ik op mijn oude gewicht. En daarna misschien nog 5 zodat ik weer evenveel weeg als 4 jaar geleden en dus ook mijn broeken van die tijd weer aan kan (mooie spijkerbroeken).
Het fitnessen doe ik 3x per week 1,5 uur. Een uur intensief cardio en een half uur krachttraining en veel sit-ups. Aan mijn buik zien mensen het al, dus die complimentjes stimuleren om zo door te gaan.
En ik eet om de 3 uur iets kleins (een cracker/boterham/banaan/3 mandarijnen/tomaat met mozzarella).
In het weekend eet ik gewoon nog pizza of een patatje, zodat ik het wel vol blijf houden.
Mijn doel is om op 1 jan onder de 70 te zitten en daarna wil ik er dus nog 5 extra af voor het voorjaar.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2014 14:06

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik doe ook mee. Ik was de laatste tijd 3 kg aangekomen. Dat kwam door te weinig beweging en teveel eten. Ik at vooral weer teveel koolhydraten, dat merk ik dan echt goed. Inmiddels is er weer 1 kg af door alleen op m'n voeding te letten.
Over 1,5 week gaat mijn dochter naar de basisschool, dan zal ik op 4 dagen zo'n 14 km per dag fietsen. En ik wil ook echt weer op m'n crosstrainer gaan staan. Alleen moeten we dan wel even de zolder opruimen, want nu kan ik er met geen mogelijkheid bij, zo'n zooitje...

De hoeveelheid koolhydraten ga ik dus weer flink verminderen. En daarnaast probeer ik ook vaker gluten te vermijden, ik krijg daar altijd zo'n opgeblazen buik van. Dus ik moet gewoon flink wat eiwitten en vetten eten. Dan gaan de kilo's er zo vanaf.
Ik weeg nu 62 kg, 60 zou beter zijn. En ik wil zó graag een strakkere buik, dus daar moet ik ook mee aan de slag.
<<

Anoniem81

Bericht 14 Nov 2014 14:14

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Vanmorgen weer ruim 2 uur gelopen, dus mijn beweging voor vandaag zit wel oke.

Jans: Ik haal voor mezelf brood van Soma, oberlander, spelt of Brabants rogge. Brood is veel compacter en vult meer. Ik zit met 1 snee echt vol. Smeer er meestal alleen kokosolie op, heerlijk.

Nieuwe corrigerende hemdjes gehaald bij de Action, houd mijn slappe buikvel wat meer in vorm.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2014 15:16

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Corrigerende hemdjes staan mij altijd heel raar. Het duwt m'n buik naar beneden en dan lijk het net alsof ik zwanger ben. Heel raar.

Hiervoor at ik misschien 1 keer in de week brood. Dat beviel me heel goed. Dat wil ik nu weer gaan doen.

Heel misschien ga ik m'n zuurdesemcultuurtje weer opstarten, maar ik twijfel daar nog over.
<<

Anoniem127

Bericht 14 Nov 2014 22:30

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Aiaiai, het was erger dan ik dacht. Vandaag stond ik op een goede weegschaal en ik bleek zelfs 64,2 kilo te wegen. Een paar maand na de bevalling woog ik 52 kilo, dus dat heb ik wel schrikbarend snel voor elkaar gekregen. Was gelijk extra motivatie om vandaag eindelijk eens niet zoveel te snoepen / eten. Ben zelfs van de baksels afgebleven die ik met mijn dochter heb gemaakt. Qua beweging heb ik een klein uurtje gewandeld.

Jans: Da's een flink eind fietsen naar school zeg! Handig dat je dan gelijk zoveel beweging hebt. Denk dat je corrigerende hemdjes dan misschien te kort waren? Ze moeten vrij lang zijn om niet op een andere plek uitstulpingen te krijgen haha.

Milou: Fanatiek zeg, met al het sporten! Denk dat dat wel snel zal gaan met je kilo's.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Nov 2014 10:02

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Twellie, het is maar 1,8 km enkele reis hoor. Alleen fiets ik dat dus 8 keer. Dan tikt het wel aan, haha.
Oei, ja dan ben je best wat aangekomen.


Ik kwam net een heel leuk receptje tegen, een slaatje zonder aardappels. Ik dacht: ik plemp hem even hier.
http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/huzaren ... ker-leven/
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 15 Nov 2014 10:25

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Das ideaal als je de kinderen weg moet brengen, dan kom je er ook niet zo makkelijk onderuit en krijg je in ieder geval wat beweging.
Ik baal van het weer, geen weer om even een stukje te gaan wandelen. Zo meteen de 30 days shred weer eens doen als zoon mij dat toelaat, hij is nogal ongedurig.

Ik bedacht me net, de feestdagen zitten er weer al aan te komen, nu doe ik met Sinterklaas niet veel, maar met kerst en oud&nieuw stikt het altijd van de lekkernijen... dit jaar het ook maar eens bescheiden proberen te houden. :nopompom:
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem127

Bericht 16 Nov 2014 22:16

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ja, dat is wel een goed idee om het met de feestdagen bescheiden te houden qua eten en hapjes. Er is nu zelfs een speciaal topic voor zie ik.

Oh ja Jans, dan valt het mee ja.

Ik houd me nu al drie dagen in qua snacken en het kost me helemaal geen moeite. Er staan zelfs drie tompoucen in de koelkast die ik nu niet meer op ga eten. Aanstaand weekend ga ik een heel eind wandelen (zeker twintig kilometer). Ik heb alleen geen weegschaal, dus wel jammer dat ik niet steeds bij kan houden of het vruchten afwerpt. Ik kan me wel wegen als ik bijvoorbeeld bij mijn broer of een vriendin ben.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 17 Nov 2014 11:15

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

De lekkernijen van Sinterklaas heb ik de laatste weken al veel te vaak op, dus daar gaat vermindering in komen.

Dit weekend wel erg slecht gegeten, maar was met mijn man een weekendje weg. Dus lekker uit eten geweest, wezen gourmetten, patat gehaald en iedere ochtend ontbeten met verse broodjes. En natuurlijk hoop gesnoept. Maar wel iedere dag lange boswandelingen gemaakt met onze hond, ik denk dat we iedere dag wel gemiddeld 3 uur hebben gelopen in totaal, dus dat maakt het dan wel weer goed! :)
<<

Zeester

Bericht 17 Nov 2014 12:00

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik wil zo twee kilo afvallen. Ik denk door minder koolhydraten te eten. Ik weet alleen nog niet zo goed waarvoor ik het dan vervangen moet. Ik eet vaak brood tussen de middag, maar ook wel eens restjes van de avond ervoor, rijst of pasta met groenten, vlees en saus. Waar vervangen jullie de koolhydraten voor?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Nov 2014 12:03

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Als ik een rijstgerecht eet, dan eet ik heel weinig rijst, veel groente, wat vlees en 2 gekookte eieren. Porties rijst en pasta die we opscheppen kan je echt wel van schrikken. Ik vond 50gram rijst eerst echt heel weinig, schepte eerst veel meer op, maar nu vind ik het normaal.
<<

Anoniem81

Bericht 17 Nov 2014 13:10

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Hier gaat het best goed. Zit nu in mijn stopweek, dan heb ik 2 dagen veel eetlust, daarna amper dus is de verleiding ook niet groot. Drink wel veel meer, pies me een slag in de rondte.

Zat vanmorgen op 58,6, blij mee!
<<

Zeester

Bericht 18 Nov 2014 22:32

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik heb vandaag mijn nieuwe lunch uitgeprobeerd. Groenten gewokt met twee eieren erdoorheen gebakken. Daarbij twee crackers. Mijn ontbijt was havermout pap. En het avondeten veel spruitjes en een paar aardappeltjes en een klein gehaktballetjes. Tussendoor nog twee rijstewafels een kiwi en twee mandarijnen. En een klein muffintje.

Morgen ga ik twee boeterhammen eten in plaats van drie bij mijn lunch. Ik wil nog op zoek nar een lichter ontbijt. Havermout ligt als een blok op mijn maag.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Nov 2014 12:01

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik drink meestal een yoghurtsmoothie als ontbijt.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Nov 2014 12:20

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik eet vaak een bak kwark met fruit als ontbijt.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 19 Nov 2014 14:19

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik wil ook weer beter gaan ontbijten, drink nu vaak water met limoensap en een paar stukjes fruit. Ga straks even boodschappen doen en in ieder geval even havermout halen. Binnenkort wil ik ook een nieuwe smoothiemaker aanschaffen, twijfel alleen nogal tussen de vele apparaten...


Zit nu op dag 5 van de 30 day shred en nu voelt het wel goed, de eerste dagen was ik zo stijf als 'n hark. Daarnet ook lekker 2 tosti's met kaas, pesto en tomaat op. En denk dat het vanavond couscous wordt...
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Zeester

Bericht 19 Nov 2014 14:22

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Wat doe je in een smoothie dan? Vult dat wel een beetje?
<<

Anoniem186

Bericht 19 Nov 2014 14:29

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik maak een grote kan, voor mezelf en voor allebei de kinderen.

- yoghurt
- flinke scheut room
- 1 banaan (voor mij hoeft dat niet, maar de kids vinden het lekker, maakt het een stuk zoeter)
- halve geperste citroen
- 2 geperste sinaasappels
- halve avocado
- flinke hand diepvries bosvruchten (of alleen frambozen of blauwe bessen)

Dat vult heel goed. Ik neem een groot glas en zit tot de lunch vol.
<<

Zeester

Bericht 19 Nov 2014 14:33

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Dat lijkt me veel werk in de ochtend!

En room..maakt dat het niet vet?
<<

Anoniem186

Bericht 19 Nov 2014 15:21

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik ben er 5 minuutjes mee bezig. Als ik 's ochtends weinig tijd heb dan pers in de citroen en de sinaasappels 's avonds al. Dan is het binnen 2 minuten gedaan.

Ik doe er bewust geen granen in, dat wil ik namelijk niet bij m'n ontbijt. En om het voedzaam genoeg te maken gaat er dus wat room in. Het moet namelijk wel vullen.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Nov 2014 15:53

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Waarom doe je dat er bewust niet in Jans?
<<

Anoniem186

Bericht 19 Nov 2014 15:57

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Carrie, omdat ik zo min mogelijk granen wil eten. Hooguit 1 keer per dag, meestal minder. En dan kies ik er liever voor om eens een boterham bij de lunch te eten. Of een beetje pasta bij het avondeten.

Wellicht interessant voor je om te lezen:
http://www.paleo.nl/waarom-graan-niet-gezond-is/
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 19 Nov 2014 16:02

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Die smoothie klinkt wel lekker, Jans! Ik heb eens groene smoothies geprobeerd, maar dat kreeg ik echt niet weg.

Tot nu toe gaat mijn voornemen om 1,5 uur per dag te wandelen goed. Alleen vandaag heb ik nog niets gelopen. Er waren wat honden bij het strand en veldje aan het spelen en ik vond het wel leuk voor mijn hond dat ie daar ook eens mee mocht spelen :) Nu vanmiddag en vanavond maar een groter rondje in de hoop dat ik nog wel aan een uurtje wandelen kom.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Nov 2014 16:04

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Jans schreef:Carrie, omdat ik zo min mogelijk granen wil eten. Hooguit 1 keer per dag, meestal minder. En dan kies ik er liever voor om eens een boterham bij de lunch te eten. Of een beetje pasta bij het avondeten.

Wellicht interessant voor je om te lezen:
http://www.paleo.nl/waarom-graan-niet-gezond-is/


Ok, dank voor je antwoord! Zal vanavond je linkje eens lezen, vind het wel interessant.
<<

Zeester

Bericht 19 Nov 2014 16:08

Re: Een paar kilo afvallen, wie doet er mee?

Ik zal het eens proberen. Ik heb nu minder gelunched dan anders. Twee boterhammen, een gekookt ei en twee mandarijnen. En heb nu trek ondanks dat ik net een peer op heb :-( Heb nog wel een banaan bij mij, maar dan heb ik wel veel fruit op!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers