Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Porto

<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Nov 2014 22:24

Porto

Wie is er wel eens geweest? Volgens een vriend is het rete-saai, maar ik hoop stiekem dat het best leuk is. Heb leuke betaalbare tickets gevonden, kun je je hier een dag of 3/4 vermaken? De dingen die we willen doen zijn gewoon een beetje rondhangen in de stad, misschien iets cultureel verantwoords doen, en lekker eten en borrelen. Is dat wat?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Nov 2014 22:26

Re: Porto

Ik ben er nooit geweest, maar volgens mijn zusjes, moeder en een vriendin is het een hele leuke en relaxte stad. Het staat nog op mijn te bezichigten lijstje.

Enne, 3-4 dagen vermaak je je bijna overal altijd wel!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Nov 2014 22:37

Re: Porto

Ja dat vind/denk ik ook, maar die vriend dacht daar anders over. We zouden dan trouwens wel in januari gaan, weet niet of het dan misschien een beetje uitgestorven is bedenk ik me nu? Denk dat het misschien niet zo'n gangbare winterbestemming is voor een stedentrip.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Nov 2014 22:45

Re: Porto

Ik denk dat het in de winter misschien wel wat minder geschikt is. Maar ach, met genoeg port vermaken jullie je wel!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Nov 2014 22:59

Re: Porto

Haha dat was mijn motto nou ook ;-)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 09 Nov 2014 04:52

Re: Porto

Ik vind Porto prachtig. Het is alleen niet zo groot dus voor mij zou 3 of 4 dagen wel echt te lang zijn. Of je moet van plan zijn elk museum te bezoeken of de omgeving mee te pakken ofzo.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 09 Nov 2014 11:36

Re: Porto

Porto is ook een van mijn favoriete steden. Een relatief klein centrum, maar wel veel hoogteverschillen dus voelt als groter. Aan de overkant van de rivier vind je de porthuizen waar je rondleidingen kan krijgen en uiteraard proeven. Ik vond het ook erg leuk om een boottripje te maken over de rivier om de stad vanaf het water te bekijken.m
Paar culturele tips: de Sé Kathedraal en het museum er naast. De São Fransisco kerk, 14e eeuws met veel goud. Casa da Musica, Concertgebouw ontworpen door de Nederlander Rem Koolhaas. Boekwinkel Livraria Lello, prachtig interieur waar J.K. Rowling door geïnspireerd raakte voor Harry Potter.
Een dagtrip naar het binnenland per trein vond ik ook leuk om te doen, vanaf station São Bento (hele mooie stationshal) naar Regua en weer terug. Grootste deel gaat langs de rivier en bij Regua zie je een groot standbeeld op de velden van Port merk Sandeman. Kostte een paar jaar geleden maar een tientje retour en dan ben je een hele dag zoet.

Dit is wat ik zo even uit m'n hoofd als tips kan geven. Oh ja, mocht je nog willen shoppen heb ik daar ook nog wel een tip voor, maar die moet ik weer even opzoeken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Nov 2014 11:56

Re: Porto

Mijn zus is er geweest en die was erg enthousiast. Bij ons staat Porto nog op het lijstje om een keer te bezoeken.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 09 Nov 2014 23:31

Re: Porto

Ik ben er eerste week januari ooit geweest en was heerlijk weer toen. Ben er 2 dagen geweest en vond dat ook wel mooi, zo groot is het niet. Maar wel echt een aanrader!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 10 Nov 2014 12:43

Re: Porto

Hm ok, we gaan 3,5 dag dus misschien vrij lang dan. Maar een tripje met de trein lijkt me wel leuk, of evt ook een hotel boeken in Lissabon dus iets meer dan een dagtrip. Even kijken of dat haalbaar is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Nov 2014 12:46

Re: Porto

Op zich toch ook wel lekker om een stedentripje te maken naar een grote stad, dan kan je lekker overal de tijd voor nemen, uitgebreid ontbijten/lunchen/dineren, winkeltjes kijken, een plaatsje in de omgeving bezoeken, enzovoor. Ik vind het bij stedentrips in grote steden juist altijd zo jammer dat je zo kort de tijd hebt voor alles.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 10 Nov 2014 12:46

Re: Porto

Ik denk dat Lissabon en Porto combineren in 3,5 wat te veel is, omdat ze ook zeker wel 2 dagen nodig hebt voor Lissabon maar je je er zelfs wel 5 dagen zou kunnen vermaken met bezienswaardigheden in de directe omgeving. Dan zou ik eerder voor een dagtripje in de buurt van Porto gaan, zoals Verde aangeeft.
<<

Anoniem205

Bericht 10 Nov 2014 14:37

Re: Porto

Ik vond Porto een leuke stad! Maar 3,5 dag icm Lissabon is idd wat pittig. Ik heb dat in 4 dagen gedaan (2 nachten, 1 volle dag Lissabon, bezoekje aan Caiscais, Sintra en Estoril en 2 nachten/1 volle dag in Porto) en dat was pittig. Was overigens georganiseerd...

Porto had op zondag een markt waar ze oa huisdieren (goudvissen, vogeltjes, etc) verkochten. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar het was wel indrukwekkend om te zien. En verder waren de porthuizen echt gaaf om te bezoeken. Het treinstation zag er prachtig uit, etc.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 12 Nov 2014 16:41

Re: Porto

Ok dank voor de tips. Dan moeten we nog maar even nadenken of we porto en Lissabon willen combineren. We landen om 1545, dus dan zouden we meteen de trein naar Lissabon moeten pakken eigenlijk. Ach, we gaan onszelf vast wel vermaken :-)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron