Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardagscadeau dilemma

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 09:11

Verjaardagscadeau dilemma

B is eind januari jarig en ben langzaam al aan het kijken voor een cadeau.
Nu hadden we eerst bedacht dat we naar de Sprookjesboom musical zouden gaan. Maar dan wel met een dagje Efteling erbij ('Als we er dan toch zijn').
Dit is alleen denk ik nog wat te vermoeiend, een hele dag in zo'n park én dan nog naar een musical.
Dus dat idee werd geschrapt.

Toen kwam de musical van het Zandkasteel voorbij, maar die draait pas in mei weer een beetje hier in de buurt. En dat vind ik te laat (om het als cadeau te doen dan).

Dan misschien een 'gewoon' cadeau, maar wát dan!
Ben al blij dat ik wat kon bedenken voor Sinterklaas haha!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2014 09:18

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Hoe lang duurt die musical?
Wij zijn laatst naar de efteling geweest, de helft van het park is nog niet interessant voor deze leeftijd, maar wat wel interessant was vonden ze ook echt leuk. We hebben er ook echt van half 11 tot 6 gelopen. We hadden wel de kinderwagen mee zodat ze af en toe ook gewoon lekker konden zitten. Oh en zo vermoeiend vonden ze het volgens mij niet.. nu zijn ze een half jaartje ouder... maar goed.

En tja anders... een fiets/loopfiets/step?
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 09:30

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Studiebol schreef:Hoe lang duurt die musical?
Wij zijn laatst naar de efteling geweest, de helft van het park is nog niet interessant voor deze leeftijd, maar wat wel interessant was vonden ze ook echt leuk. We hebben er ook echt van half 11 tot 6 gelopen. We hadden wel de kinderwagen mee zodat ze af en toe ook gewoon lekker konden zitten. Oh en zo vermoeiend vonden ze het volgens mij niet.. nu zijn ze een half jaartje ouder... maar goed.

En tja anders... een fiets/loopfiets/step?


Dat zou ik even moeten checken. Volgens mij zo'n 1,5 uur.
B is echt Efteling gek, en inderdaad we kunnen ons er er een hele dag vermaken.
De buggy gaat dan ook wel mee hoor, als we gaan. Maar ik merk wel dat ze na zo'n dag echt gesloopt is.

Die laatste drie heeft ze al haha.
Ik vind het echt lastig. Met haar eerste en tweede verjaardag wist ik het al maanden van te voren. Toen ze 1 werd, wist ik het cadeau voor haar tweede verjaardag al.
En nu kom ik er gewoon niet uit.

Misschien moet ik me er ook gewoon niet zo druk om maken en gaat een dagje Efteling én een musical gewoon prima..
<<

Anoniem313

Bericht 07 Nov 2014 09:36

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Of je doet gewoon die musical zonder de Efteling, dat kan toch ook?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Nov 2014 09:44

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Mijn dochter is naar een Sprookjesboom musical geweest toen ze bijna 4 jaar was en ze hield het maar net vol. Duurde voor haar wat te lang zonder pauze. Maar ik weet niet hoe jouw dochter daarmee is? De musical is ook net een beetje op middagslaaptijd, dus als je er al een halve dag Efteling op hebt zitten zal ze tijdens de musical wel moe zijn.
Maar de musical lijkt me wel erg leuk, wij gaan er ook nog naartoe.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Nov 2014 10:52

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Kun je niet een nachtje Eftelinghotel erbij boeken, dat je 's avonds naar die musical gaat, dan slapen in het hotel en dan de volgende dag naar de Efteling? Dan is het niet allemaal op één dag. Of is dat nog vermoeiender?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem144

Bericht 07 Nov 2014 10:59

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Haha je kunt je maar alvast ergens druk om maken :wink:
Ik zou een dagje efteling doen. Musical kun je komend jaar altijd een keer tussendoor doen toch?
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Nov 2014 11:18

Re: Verjaardagscadeau dilemma

A is vorig jaar naar een Sprookjesboom musical geweest en toen was ze net drie. Voor het mooie was hij toen net wat te lang. Maar scheelt misschien ook dat A het soms eng vond, bijvoorbeeld de draak was ze absoluut niet van gecharmeerd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2014 11:22

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Susan schreef:Kun je niet een nachtje Eftelinghotel erbij boeken, dat je 's avonds naar die musical gaat, dan slapen in het hotel en dan de volgende dag naar de Efteling? Dan is het niet allemaal op één dag. Of is dat nog vermoeiender?



Jaa dat dachten wij laatst ook een nachtje efteling hotel te doen.. 342 euro... Maar ja dan was de entree wel gratis, dat is het sowieso nog voor mijn meiden. Ik vond het iets te duur voor een nachtje :)
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Nov 2014 11:22

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Jemig, is dat zo duur voor één nacht? Dat is inderdaad wel erg gortig. Dan is dat huisjespark vast helemaal onbetaalbaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Nov 2014 11:26

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Een ander kado: Iets van lego,duplo,playmobil. Een pop,barbie, zo'n vogel in een kooitje(geen idee hoe dat heet) o.a. bij de Hema te koop. Een voorleesboek,pyjama,kleren,theeserviesje,kassa,koffiezet apparaatje,stofzuiger.
2014 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 07 Nov 2014 11:34

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Heeft ze al wat Playmobil? Anders zou ik daarvoor kijken. De nieuwe speeltuin ervan is erg leuk. Ook zo'n meeneemhuis/-boerderij kan erg leuk zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 11:43

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Nee, eigenlijk nog niets. Wel wat duplo. Maar meer dan af en toe torens bouwen doet ze daar eigenlijk niet (meer) mee.

Ja, een nachtje slapen in de Efteling is geweldig, maar wat Studie al zegt, echt best behoorlijk duur..

Ik twijfel inderdaad ook of ze de musical wel trekt. K3 ging goed, maar dat is toch net wat anders, mag je denk ik 'vrijer' bewegen en lawaai maken.
Hij is vanaf 3 jaar, dus dan is in januari dus technisch gezien op het randje :P

Een dagje Efteling voor haar verjaardag vind ik niet zo leuk. Ik heb een abonnement dus we gaan er geregeld heen. Vind dat dan niet meer zo speciaal.

Playmobile is inderdaad misschien wel leuk. Wellicht leuk om te doen ipv te duplo dan.
Hier staat de etalage van de ToysXL vol met Playmobile, daar kijkt ze altijd zeer gefascineerd naar als we er langs lopen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 07 Nov 2014 12:17

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Wij gaan zondag naar de musical, zal wel laten weten of het ging.
Ter informatie, we zijn vorig jaar naar Woezel en Pip geweest, dat was toen absoluut geen succes.

Slaapt B normaal gesproken nog 's middags?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2014 12:56

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Hier hebben ze ook veel playmobil gekregen en ze vinden het wel echt leuk. De duplo daar deden/doen ze niet super veel mee omdat het niet van die bouwers zijn. Maar nu met de playmobil, ze hebben de speeltuin oa, de hele tijd zitten al die poppetjes op de glijbaan in de schommel en met de camper wordt heel wat afgereden, gaat alles uit de camper gaan ze eten en wordt alles er weer in gedaan :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem86

Bericht 07 Nov 2014 13:01

Re: Verjaardagscadeau dilemma

http://m.hema.nl/winkel/baby-en-kind/sp ... -(15110108)?fh_view_size=24

Ik zou deze kopen met allemaal aanvullingen, die kun je ook vragen aan visite.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 13:13

Re: Verjaardagscadeau dilemma

MrsMath schreef:Wij gaan zondag naar de musical, zal wel laten weten of het ging.
Ter informatie, we zijn vorig jaar naar Woezel en Pip geweest, dat was toen absoluut geen succes.

Slaapt B normaal gesproken nog 's middags?


Ja, fijn!
Hmm.. ja een musical is toch anders dan een concert natuurlijk.

Ze slaapt nog als haar pet er naar staat. Zonder red ze het lastig tot het einde van de dag, ik leg haar wel altijd in bed maar ze gaat niet meer altijd slapen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 13:14

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Pippa schreef:http://m.hema.nl/winkel/baby-en-kind/speelgoed/poppen-poppenhuis/houten-poppenhuis-(15110108)?fh_view_size=24

Ik zou deze kopen met allemaal aanvullingen, die kun je ook vragen aan visite.


Die heb ik ook gezien, toen die vandeweek in de aanbieding was.
R vond het alleen niets.

Maar.. nu ik er eens over nadenk. Gister bij de kinderpsychologe stond er ook een poppenhuis en daar heeft ze heel druk mee gespeeld! :good:
<<

Anoniem304

Bericht 07 Nov 2014 13:22

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Gewoon een cadeau is goed toch? Dat lijkt me voor een kind ook altijd het leukste.

Ik krijg een beetje het idee met die musicals enzo dat jij het leuker vindt dan zij haha.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Nov 2014 13:40

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Als ze van anderen ook al cadeaus krijgt dus meer dan genoeg om er een feestelijke dag van te maken dan zou ik haar toch bv een musical cadeau geven en dan zou het me niet uitmaken als dat later zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat B daar op deze leeftijd zelf moeite mee zou hebben/dit merkt. En dan heeft ze naast haar leuke verjaardag toch later ook nog weer een leuke dag.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 14:04

Re: Verjaardagscadeau dilemma

rapa nui schreef:Als ze van anderen ook al cadeaus krijgt dus meer dan genoeg om er een feestelijke dag van te maken dan zou ik haar toch bv een musical cadeau geven en dan zou het me niet uitmaken als dat later zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat B daar op deze leeftijd zelf moeite mee zou hebben/dit merkt. En dan heeft ze naast haar leuke verjaardag toch later ook nog weer een leuke dag.


Goed punt!

Valt mee Cotton, ze kijkt er op de tv ook graag naar :D
<<

Anoniem166

Bericht 07 Nov 2014 14:15

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Als je toch al een abonnement op de Efteling hebt en daar regelmatig naartoe gaat, dan zie ik de meerwaarde er niet van om dat te combineren met de musical. Ik zou dam de musical doen, daarna lekker patatjes eten o.i.d en op die manier een leuke dag met haar hebben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 15:01

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Sanne schreef:Als je toch al een abonnement op de Efteling hebt en daar regelmatig naartoe gaat, dan zie ik de meerwaarde er niet van om dat te combineren met de musical. Ik zou dam de musical doen, daarna lekker patatjes eten o.i.d en op die manier een leuke dag met haar hebben.


Daar heb je ook weer een punt.
Ik weet alleen niet of B dat ook accepteert. Die wil hoogstwaarschijnlijk naar Jokie toen dan haha.
En ik heb wel een abo, maar R niet :D
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Nov 2014 17:22

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Zou een gewoon cadeau doen, vind een musical meer iets als ze ouder is. Alsin dan kan ze vast nog wat herinneren ervan later, snap je wat ik bedoel?

En R. moet niet zo zeur ;) Hartstikke leuk cadeau vind ik.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Nov 2014 08:45

Re: Verjaardagscadeau dilemma

Wij zijn gisteren geweest. Lotte vond het een beetje spannend, maar ook erg leuk. Ze heeft wel de hele voorstelling bij me op schoot gezeten. Het duurde ongeveer 70 minuten, en op het einde vroeg ze wel een paar keer of het afgelopen was.
Het verhaal was soms wat te moeilijk voor haar en ik heb wat extra uit moeten leggen.
Ik weet niet of je ook de filmpjes kent waarin de muziekjuf dansjes doet met kinderen, dit speel in elk geval ook een rol in de musical. Lotte is gek op die filmpje (oa drakendans) dus dit was heel herkenbaar voor haar.
Na de voorstelling kon je nog met twee figuren uit de musical op de foto, in ons geval was dat de muziekjuf en roodkapje.
Lotte (en ikzelf ook) heeft heel erg genoten.

Na de voorstelling (wij hadden die van 16 uur) konden we nog het park in. Helaas zat mijn man ziek thuis, anders waren we nog even gebleven voor aquanura.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers