Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


How to deal met 'ben ik al zwanger'?

<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 05 Nov 2014 22:08

How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Nou, na jaren er nog niet aan toe zijn eindelijk besloten om nu dan toch echt voor een kindje te gaan. En als je zoiets besluit, dan wil je het liefst ook meteen in één keer raak schieten.
Alleen ik moet eerlijk zeggen, is dat nou zo leuk?

Iedere maand rond de eisprong gaan seksen, omdat ik niet regelmatig ongesteld ben weet ik niet precies wanneer dat is. Om het zekere voor het onzekere te nemen dan maar een week lang elke dag gaan seksen. Ik weet niet hoe andere mensen dat doen, maar zowel bij mij als bij vriend is na 3 dagen achter elkaar de lol er ook wel van af hoor. Vooral als je dan denkt: we moeten nog een keer, anders is deze maand misschien ook wel mislukt!

Vervolgens het wachten tot je ongesteld wordt (of niet). Pff zenuwslopend hoor. En dan denk je yes! ik ben overtijd, helaas, drie dagen later toch ongesteld. En dan weer van voor af aan beginnen. Dan heb ik het nu nog niet eens over mijn twijfels over of we überhaupt wel kinderen krijgen. Straks ben je een jaar zo bezig en blijkt het niet te kunnen? Oh my ik weet niet of ik dat aankan...

Liefdesbaby my ass hoor, dit is toch niet leuk, of ligt dat nou aan mij? Doen we iets verkeerd ofzo? Wie praat mij wat moed in!
<<

Anoniem84

Bericht 05 Nov 2014 22:10

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

elke dag seks hebben is niet eens goed voor de kwaliteit van sperma, dat zou ik ten eerste dus al afschaffen als het daardoor een moetje wordt;)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Nov 2014 22:13

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Het zwanger worden los laten, al klinkt dat zo wel raar.
Ik was super gefixeerd op het zwanger worden bij de tweede en dat heeft toen ook even geduurd voordat ik zwanger was. Elke maand die spanning en verplicht sex, tenminste zo voelde het. Toen ik het los liet was ik snel zwanger.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 05 Nov 2014 22:18

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Oh is dat zo Rejoy? Ik heb er ook weinig verstand van hoor, ik ben niet zo'n inlees-type.
Kwak, hoe laat je dat los dan? Je wil toch wel seks hebben rond de eisprong, normaal doen we het 1 a 2 keer in de 1 a 2 weken, dan moet je toch wel enigszins in de gaten houden dat je het niet steeds mist?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Nov 2014 22:27

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Dat loslaten kon ik ook niet hoor. Ik heb normaal gesproken een ontzettend regelmatige cyclus. Ik hoef niet eens na te denken om altijd te weten waar ik in mijn cyclus zit. Het gaat gewoon vanzelf dat je er mee bezig bent. Wel kun je proberen in de hand te houden hoe je omgaat met die gedachten... vriend en ik accepteerden dat idee van 'moeten' op een gegeven moment gewoon, en hebben juist daardoor veel meer lol gehad dan als we deden alsof het allemaal superspontaan is :) Ik ervaarde ook heel erg die druk, en die soort van haast. Ik heb voor mezelf iig niets kunnen ontdekken, dus heb het uiteindelijk maar 'gewoon' geaccepteerd. Ja ik wil heel graag, en ja het liefst NU! Maar dat gaat nu eenmaal niet altijd :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Nov 2014 22:37

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat elke dag seks hebben echt zo slecht is voor het sperma. Ik denk dat dat meer wordt gezegd om de druk er een beetje af te halen, zodat mensen weten dat om de dag/enkele keren per week ook wel genoeg is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 05 Nov 2014 22:51

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik heb een beetje rondgezocht en ik kom ook beide theorieën tegen (elke dag of om de dag).
Mensen worden hoe dan ook zwanger, dus het zal wel niet zoveel uitmaken.
Moet eerlijk zeggen dat ik zoiets pas écht geloof als ik een wetenschappelijk artikel heb gelezen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Nov 2014 22:53

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Dat elke dag moeten vond ik ook vreselijk.
Ik ben na 2 maanden begonnen met ovulatietesten. Dit gaf mij juist rust. We deden het gewoon op momenten dat we er echt zin in hadden en rondom m'n eisprong begon ik te testen. Zo konden we iets makkelijker zin maken op het moment dat het nodig was. Uiteindelijk heb ik 2 maanden de testen gebruikt, toen was ik zwanger.

Bij een volgende zou ik direct beginnen met de ovulatietesten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiene

Bericht 05 Nov 2014 22:53

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Bij R had ik iets geks gelezen maar was wel meteen zwanger. Na de sex blijven liggen met je billen wat omhoog. Verder heb ik er nooit bij stilgestaan allemaal.. ik was beide keren sneller zwanger dan ik dacht.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Nov 2014 22:54

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Zoals Kwak zegt, loslaten. En ja, hoe doe je dat? Geen idee. Ik probeer er ook niet zo mee bezig te zijn, het komt wanneer het komt. En inderdaad verplichte seks (of het is nou sex?), daar heb ik niet zoveel zin in. Vind dat het wel een beetje spontaan mag blijven.
<<

Anoniem144

Bericht 06 Nov 2014 00:01

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik herken het helemaal, vooral bij de 1e voelde ik het ook zoals jij beschrijft. Loslaten....dat hoorde ik toen ook vaak, maar dat kon ik gewoon niet! ''gelukkig'' heeft het uiteindelijk bij beide keren maar 8 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Maar op het moment dat je er voor bezig bent, voelt het als veel langer I know :eyes:

edit: Achteraf gezien was het beide keren raak toen we seks hebben gehad direct na mijn menstruatie. Echt diezelfde dag dat het gestopt was of dag erna. Misschien had ik een vroege eisprong ofzo? Maar het was wel opvallend achteraf, omdat we dat normaal niet meteen deden na de menstruatie eigenlijk.
<<

Anoniem125

Bericht 06 Nov 2014 00:51

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Wij hebben op een bepaald moment het condoom niet meer gebruikt, verder niet nagedacht over het exacte moment ofzo dat we seks moesten hebben. Ik wist wel mijn cyclus en die was heel regelmatig, dus wist wel ongeveer wanneer mijn eisprong zou kunnen zijn.

Wij doen het sowieso wel 3x per week zo ongeveer, dus een weekje wat vaker is voor ons geen probleem. Juist wel bijzonder omdat je weet dat het misschien wel kan gebeuren.

2 weken erna had ik een positieve test in mijn handen. Is inderdaad kwestie van loslaten en niet al te serieus mee bezig zijn. Te krampachtig is echt niet goed.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 06 Nov 2014 09:40

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik wil niet vervelend doen tegen je Nougat, snap dat het voor jou zo was. Maar het is een lekkere reactie voor iemand die na 1 of enkele rondes zwanger is. De eerste rondes kon ik het ook nog wel loslaten. Maar nu we bijna een jaar verder zijn is dat wel anders.
Bij mij helpt het om er met mijn vriend er over te praten. Die staat er toch wat nuchterder in.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 06 Nov 2014 09:58

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik was er wel mee bezig in mijn hoofd, maar in bed is er niets veranderd. Dus de frequentie destijds was 1 a 2 keer in de twee weken. En of dat tijdens de eisprong is geweest? Do not know. Na 1 maand was het raak.
Bij de eerste is het een ander verhaal. Toen wilde we als anticonceptiemethode niet vrijen tijdens de ovulatie. Ik wist dus precies wanneer mijn eisprong was en die week gebeurde er dus niets in bed. Dat is 3 maanden goed gegaan en toen was ik dus toch zwanger. Geen goed idee dus mocht iemand deze methode ook willen proberen ;)
Wel hadden we destijds besproken dat een zwangerschap welkom was mocht ik toch zwanger worden.

Ik denk inderdaad dat je geen verplichte seks moet hebben. Heb gewoon seks zoals jullie gewend zijn, houdt leuk voor beiden. Wellicht even de benen in de lucht zoals iemand eerder noemde, wie weet :smile:

En natuurlijk snap ik dat het simpel klinkt uit iemands mond die zelf snel zwanger is geworden. Het lijkt mij ook erg frustrerend en uiteindelijk ook beangstigend als een zwangerschap uitblijft.
Probeer het los te laten en niet je leven te laten beheersen door je cyclus. Dan wordt elke mislukte poging moeilijker en pijnlijker.
Ik hoop van harte dat je snel een positieve test in handen hebt!
05-05-2005 01-05-2011
<<

Kat

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 12 Jun 2014 13:02

Bericht 06 Nov 2014 10:04

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Het schijnt ook zo te zijn dat je als vrouw rond je eisprong automatisch meer zin in seks hebt. Wij doen het niet ineens rond de eisprong extra vaak. Moet zeggen dat ons gemiddelde normaal gesproken al een stuk hoger ligt dan gemiddeld dus dat is makkelijk om te zeggen. Maar wat de echte truc nou is die hebben wij ook nog niet ontdekt.
28-33-34-33- zwanger

Afbeelding
<<

Anoniem199

Bericht 06 Nov 2014 10:14

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Fiene schreef:Bij R had ik iets geks gelezen maar was wel meteen zwanger. Na de sex blijven liggen met je billen wat omhoog. Verder heb ik er nooit bij stilgestaan allemaal.. ik was beide keren sneller zwanger dan ik dacht.


Dit heb ik ook gedaan en twee weken later had ik een positieve test in de hand. Gelukkig was het bij ons ook snel raak. Was ook erg bang dat het lang zou duren en zag het ook niet zitten om te 'moeten' en elke maand die teleurstelling te hebben, maar dat heeft niemand natuurlijk. En misschien geven ovulatietesten je een beetje rust, aangezien je dan weet wanneer je eisprong is. Heb ze zelf niet gebruikt omdat mijn cyclus redelijk regelmatig was.
<<

Anoniem97

Bericht 06 Nov 2014 10:23

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik wist wanneer ik een eisprong had die week deden we t om de dag, verder niks bijzonders, geen benen in de lucht ouzo, ik ging direct naar de wc daarna.
Ik was alle keren meteen zwanger. Maar het is idd wel lastig loslaten, als je iets graag wilt.
Je zou ovulatietesten kunnen gebruiken dat geeft je misschien meer rust.
<<

Anoniem112

Bericht 06 Nov 2014 10:29

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Bij mijn eerste duurde het 12 maanden voordat ik zwanger werd, bij de tweede keer na twee maanden (werd een mk) de derde keer na twee maanden en nu deze keer was ik direct zwanger, heel verschillend dus..
Wij hebben altijd eigenlijk al veel seks dus daar ligt het niet aan, verplicht vrijen hoefde dus ook niet en zo voelde het ook niet voor ons gelukkig, maar die eerste keer kon ik het zwanger worden na een maand of acht ook echt niet meer loslaten, heel vervelend.

Ik bleef altijd wel even liggen daarna, meer om even bij te komen dan om t een extra kans te geven ofzo, hahah
<<

Anoniem125

Bericht 06 Nov 2014 10:49

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik deed deze yoga oefening direct na de seks. We moesten er enorm om lachen :redface:

Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 06 Nov 2014 10:52

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

September, ik bedoel meer te zeggen dat het wel kan helpen om er relaxed in te staan. Wij hadden absoluut geen haast. Ik had al gezegd tegen mijn man, we laten de natuur gewoon haar gang gaan en dan zien we wel. We hadden er sowieso in ons hoofd al een jaar voor uitgetrokken. Pas daarna kun je eventueel andere stappen nemen, dus het heeft ook geen zin om voor die tijd te gaan stressen. Denk dat stress het alleen vertraagd. Wij hebben ons juist gericht op gezond leven, genoeg bewegen en ontspanning, etc.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Nov 2014 13:41

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Nougat schreef:September, ik bedoel meer te zeggen dat het wel kan helpen om er relaxed in te staan. Wij hadden absoluut geen haast. Ik had al gezegd tegen mijn man, we laten de natuur gewoon haar gang gaan en dan zien we wel. We hadden er sowieso in ons hoofd al een jaar voor uitgetrokken. Pas daarna kun je eventueel andere stappen nemen, dus het heeft ook geen zin om voor die tijd te gaan stressen. Denk dat stress het alleen vertraagd. Wij hebben ons juist gericht op gezond leven, genoeg bewegen en ontspanning, etc.



Wij richten ons ook op dat laatste en toch staan we twee jaar later met lege handen. Misschien kun je een therapie gaan geven, als jij hiermee de oplossing in handen hebt, ga je goud geld verdienen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Nov 2014 13:59

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

@Tommy Het is gewoon een kwestie van doen. Je kunt je nu al druk maken over volgend jaar, de huisarts, onderzoeken, operatie, maar dat verandert de zaak niet. Natuurlijk is het heel vervelend wanneer het lang duurt en wil je het liefst maand 1 een positieve test hebben. Alleen je hebt er geen invloed op (oké, seks en gezond leven kan geen kwaad ;-) ), dus verdrietig en gefrustreerd zijn om de situatie is logisch, maar je zult het verder over je heen moeten laten komen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 06 Nov 2014 14:45

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Nougat schreef:September, ik bedoel meer te zeggen dat het wel kan helpen om er relaxed in te staan. Wij hadden absoluut geen haast. Ik had al gezegd tegen mijn man, we laten de natuur gewoon haar gang gaan en dan zien we wel.We hadden er sowieso in ons hoofd al een jaar voor uitgetrokken. Pas daarna kun je eventueel andere stappen nemen, dus het heeft ook geen zin om voor die tijd te gaan stressen. Denk dat stress het alleen vertraagd. Wij hebben ons juist gericht op gezond leven, genoeg bewegen en ontspanning, etc.


Ja lekker makkelijk zeggen als je beide keren meteen zwanger raakt. Jij kunt nu niet weten of je er ook zo in had gestaan als het inderdaad een jaar of langer had geduurd bij jullie.
Wij hadden ook geen haast, maar staan na 3 jaar nog steeds met lege handen. En ook wij richten ons op een gezond leven en proberen nu juist extra te genieten van de dingen in het leven die we wel hebben.
Ik kan eerlijk gezegd niks met jouw advies, zeker niet in combinatie met uitspraken die je al eerder hebt gedaan mbt zwanger raken.
<<

Anoniem160

Bericht 06 Nov 2014 14:49

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Ik neem sowieso alles wat Nougat zegt met een flinke schep zout. Lekker makkelijk om zulk 'advies' te geven als jij zo makkelijk zwanger bent geworden. Van sommige dingen heb je echt totaal geen weet, doe dan ook niet alsof dat wel zo is.
<<

Anoniem117

Bericht 06 Nov 2014 14:56

Re: How to deal met 'ben ik al zwanger'?

Hoeveel keer in de week hebben jullie normaal gesproken sex? Als dat 3x of evt. meer is dan hoef je dat niet op te schroeven. Dan blijft het ook leuk en wat minder geforceerd. Ik zou in het eerste jaar 'gewoon' sex hebben wanneer je zin hebt, tenzij je minder dan 3 keer in de week sex hebt, dan is de kans groot dat je het goede moment mist. Je zou dan ovulatietesten kunnen gebruiken. Dan weet je welke twee a drie dagen je vruchtbaar bent. Dus dan hoeft het ook niet op stel en sprong. Na een jaar krijg je onderzoeken. En dan kom je er vanzelf achter of je hulp nodig hebt. Vaak heeft dat maar weinig te maken met ongezond eten. Dus leven zoals je leeft en seksen zoals je sekst. En alleen bij minder dan 3x in de week ovulatietesten gaan gebruiken.

Oja en alle opmerkingen van loslaten en vakanties naast je neer leggen. Natuurlijk hoop je dat het snel raak is en dat je niet het ziekenhuis in hoeft. En elke maand weer ongesteld worden is ook een teleurstelling. Als je van een wijntje houdt dan pak je dan een lekker glas wijn en ben je even heel zielig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron