Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neusspray verslaving

<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 20 Sep 2013 22:05

Re: Neusspray verslaving

Owhh zooo herkenbaar... Ik ben vorig jaar verslaafd geweest...

En toe. Moest ik toch echt 'afkicken' ik ben ook cold turkey gestopt en raakte volledig in paniek en ging ik weer sprayen.. Maar ik mest er vanaf want ik was zwanger. Dus op aanraden van man, ben ik toen begonnen om nog maar in 1 neusgat te sprayen en die ander niet te sprayen. Het heeft een paar dagen geduurd voordat het ene neusgat helemaal open was maar het werkte wel, en toen ben ik dus helemaal gestopt met sprayen en dat duurde ook weer een aantal dagen en toen was het over! En ik heb gezworen het noooooooooit meer te gebruiken... En ik maar denken dat een neusspray verslaving een beetje tussen je oren zat...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 21 Sep 2013 07:47

Re: Neusspray verslaving

Wat een enge verhalen. Ik ben nu verkouden en gebruik al 3 dagen veel neusspray met eucalyptus geurtje, maar nu durf ik niet meer! Kijken of ik vandaag zonder kan.
Maar een zoutoplossing spray is dus niet hetzelfde als de de spray waar je verslaafd aan kan raken?

Sterkte mrs Janssen.
<<

Anoniem7

Bericht 21 Sep 2013 08:01

Re: Neusspray verslaving

Aan xylometazoline kun je verslaafd raken, dat is slecht voor je neus. Zoutoplossing kan geen kwaad.

Ik gebruik trouwens altijd een vicks inhaler als ik verkouden ben. Nu volstaat m'n fluticason ook, maar zo niet, dan gebruik ik die inhaler. Is een soort klein plastic ding met een soort staafje erin met een hele sterke eucalyptusgeur, die je via je neus kunt inhaleren.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Sep 2013 09:17

Re: Neusspray verslaving

Maar is die neusspray sowieso slecht of alleen als je het langer gebruikt? Ik gebruik het zo'n 1 a 2 keer per jaar als ik heel verkouden ben, vooral voor de nachten, en stop dan na een week. Zo'n flesje is dan nog lang niet leeg. Kan het dan ook kwaad? Ik vind het altijd wel ideaal, want ik slaap dan stukken beter en knap ook daardoor dan sneller weer op.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 21 Sep 2013 10:31

Re: Neusspray verslaving

Suus schreef:Maar is die neusspray sowieso slecht of alleen als je het langer gebruikt? Ik gebruik het zo'n 1 a 2 keer per jaar als ik heel verkouden ben, vooral voor de nachten, en stop dan na een week. Zo'n flesje is dan nog lang niet leeg. Kan het dan ook kwaad? Ik vind het altijd wel ideaal, want ik slaap dan stukken beter en knap ook daardoor dan sneller weer op.


Volgens mij is het niet zo lang houdbaar, maar zou je op de verpakking moeten kijken.
Neusspray kan je prima af en toe gebruiken, als dat ook slecht is dan zou het niet betaan. Alleen mag je het niet langer dan een week gebruiken.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 21 Sep 2013 10:54

Re: Neusspray verslaving

Oh dit is echt de reden waarom ik een neusspray altijd alleen in uiterste noodgevallen gebruik :pale:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Sep 2013 10:59

Re: Neusspray verslaving

Het verbaast me best wel dat er toch nog wel een aantal meiden hieraan verslaafd zijn geraakt. Ik heb misschien makkelijk praten en heb geen allergieën. Lijkt me wel super moeilijk om af te kicken! Sterkte daarmee!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Sep 2013 11:08

Re: Neusspray verslaving

Verbazen doet het me juist niet eigenlijk. Een verstopte neus is zo vervelend en die neusspray zorgt ervoor dat je weer gewoon kunt ademhalen en functioneren. Maar als je (bijna) nooit last hebt van zo'n verstopte neus is dat misschien ook moeilijker voor te stellen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 21 Sep 2013 13:06

Re: Neusspray verslaving

**
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 04 Nov 2014 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 21 Sep 2013 13:08

Re: Neusspray verslaving

Dubbel
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:15

Bericht 21 Sep 2013 14:49

Re: Neusspray verslaving

Mrs. Jansen schreef:Jee Pepermunt. 1 flesje per dag! Hoelang heb je er over gedaan om er helemaal vanaf te komen? Mijn 'verslaving' valt er bij in het niet. Wat heeft bij jou de knop omgezet? Werkte het niet meer?
Bij mij ging de spray na twee maanden al averechts werken.

Caro ik moest wel lachen om je berichtje, want het voelt inderdaad alsof er een olifant op je neus staat.
Ik heb meer verhalen gelezen over afbouwend. Echt knap. Afbouwen is meestal voor mij geen optie. Ik moet meteen die pleister er vanaf trekken anders ben ik te gevoelig om toch nog één keertje (Ja écht nog één keertje) extra te sprayen oid.


Bij mij gaat het nu al een stuk beter, ik was er dan ook redelijk op tijd bij als ik jullie verhalen lees.
Zolang ik rechtop blijf en veel frisse lucht van buiten inadem, dan blijft mijn neus redelijk open! :D



Ik had steeds meer nodig en op een gegeven moment sprayde ik 3 keer in elk neusgat om resultaat te krijgen.
Ik wist dat het heel slecht was en dat ik er vanaf moest. Dit is gelukt door het flesje elke keer als hij half leeg was met water te vullen.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Sep 2013 15:07

Re: Neusspray verslaving

Suus, die neusspray is alleen slecht als het langer dan een week gebruikt. De xylometazoline zorgt ervoor dat de bloedvaten in de neus samentrekken. Daardoor slinkt het slijmvlies en maak je minder snot aan waardoor je weer beter door de neus adem kunt halen. Het veiligste is om de xylometazoline neusspray 3 tot 5 dagen te gebruiken.

Bij langer gebruik is het zo dat het aantal receptoren in het neusslijmvlies waar de xyometazoline op aangrijpt minder worden waardoor je de xylometazoline voor hetzelfde effect vaker nodig hebt en ook meer last krijgt van een verstopte neus ook doordat het slijmvlies ook dikker wordt. Het rebound effect noemen ze dit.

De beste methodes om te stoppen zijn al genoemd.
Zelf de neusspray keer op keer verdunnen of nog maar in 1 neusgat sprayen en zo afbouwen.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem 146

Bericht 23 Sep 2013 09:43

Re: Neusspray verslaving

Ik ben nu 5 dagen neuspray-vrij. :cheers:
Het gaat op en af. Het merendeel van de tijd ben ik adem vrij, gelukkig. Maar er hoeft maar iemand in zijn vingers te knippen en het kan ineens totaal anders zijn. Nog even doorzetten.
De spray die ik heb gekregen is Beclometason. Dit is ook tegen allergieën. Ik vraag me af of ik dit consequent moet gaan sprayen. Ik ga het straks even navragen.
<<

Anoniem11

Bericht 23 Sep 2013 10:21

Re: Neusspray verslaving

Hier ook iemand die neusspray verslaafd is. Ben in 2008 begonnen en nooit meer gestopt. Maaar, nu.. sinds de bevalling heb ik geen neusspray meer gebruikt. Waarom? Geen idee. Geen last van afkickverschijnselen, geen verstopte neus. Nu inmiddels 2,5 week neusspray vrij. En ben er zo blij mee! Heb al vaak geprobeerd te stoppen maar lukte steeds niet. Compleet in paniek bij een verstopte neus. Dus waarom het nu ineens wel lukt.. Zonder er ook maar iets voor te doen..
<<

Anoniem 146

Bericht 23 Sep 2013 10:50

Re: Neusspray verslaving

Super goed Rioolspook! Fijn zo zonder afkickverschijnselen. :)
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers