Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie gaat?

<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 06 Nov 2014 11:16

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Ik doe alles. Cb is man alleen de eerste keer meegeweest. Vind ik zelf ook totaal niet erg, zo boeiend is het niet.
Dokter regel ik. School grotendeels ook. Hij is er bij heel belangrijke gesprekken wel bij, zoals toen onze dochter naar een andere school ging en wij ons beklag deden waarom wij dat wilden. Ook op nieuwe school samen op besprek geweest. Haar eerste keer naar school, ook begin dit jaar op nieuwe school. Oudergesprekken ga ik altijd heen. Speelafspraken en sportclubjes, al dat soort dingen gebeuren als man aan het werk is.
Als hij later naar het werk gaat bracht hij dochter naar school, ze gaat nu alleen, maar met zoon zal dat ook weer zo zijn.
Hij zwaait dochter uit als ze op schoolreis gaat.

Kortom de grote belangrijke activiteiten en gesprekken is hij bij en de alledaagse/wekelijkse dingen neem ik voor mijn rekening.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Nov 2014 12:51

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Als mijn vriend thuis is gaan we samen, anders ga ik alleen. Vanmiddag een rondleiding op een basisschool daar heeft hij vrij voor genomen zodat we samen kunnen gaan.
M:21072011
J :08012014
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 06 Nov 2014 13:24

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Wij hebben het nu nog wel redelijk verdeeld. Het cb hier heeft een avondbureau tot 14 maanden, daar gaan we nu altijd samen heen. Na de 14 maanden zal ik dat gaan doen.
Bij de intake van het kdv is mijn vriend ook meegeweest. Ik breng zoon altijd en mijn vriend haalt hem weer op.
Na de huisarts doe ik meestal. Als zoon straks ouder is en meer dingen heeft, zal dat wat meer op mij neerkomen omdat ik partime werk en mijn vriend anders overal vrij voor moet vragen. Belangrijke dingen zoals intake school en 10 minutengesprekken zullen we wel samen doen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem136

Bericht 06 Nov 2014 13:44

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Het wisselt hier heel erg. Cb, ha is maar net hoe het uitkomt en wie er vrij is, meestal ben ik dat maar als hij vrij is doet hij dat uiteraard. Tien minuten gesprekken bij de kleuters zijn overdag en die doe ik, voor hogere groepen zijn ze 's avonds die doen we samen. Ook ouderavonden gaan we samen heen, laatst waren er twee in 1 week en de tweede ben ik niet gegaan. Op school hebben ze 4x per jaar een weeksluiting, als we allebei vrij kunnen krijgen doen we dat ook allebei.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2014 13:48

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Als het even kan, gaan we samen, soms lukt het niet en dan ga ik meestal. We hebben een periode gehad waarin we vaak wel drie gesprekken van minimaal een uur per week hadden, daar kon hij niet altijd bij zijn, dus dat deed ik dan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem92

Bericht 06 Nov 2014 14:47

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Alles wat buiten kantooruren gepland kan worden, doen we samen, maar alleen als L. dan mee kan, we gaan er niet speciaal een oppas voor regelen.

Nu heb ik bijv meerdere groeiecho's maar dat doe ik alleen, omdat hij er anders vrij voor moet nemen.
Doktersafspraken, cb, doe ik allemaal alleen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 06 Nov 2014 19:38

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

10 minuten gesprekken e.d. doen man en ik samen, we proberen qua schooldingen dat samen te doen.

Zwemles doe ik, dat is maandagmiddag en dan ben ik vrij en man werkt.

Op zaterdag gaan de oudste 2 naar de gym, toen ik zwanger en net bevallen was ging mijn man, nu wisselen we een beetje af.

Consultatiebureau probeer ik zo te plannen dat ik erheen kan, ik werk parttime dus heb wat meer mogelijkheden. Als dat niet lukt gaat mijn man, en soms gaan we samen.

De rest doe ik voor het merendeel, maar dat komt puur omdat ik meer thuis ben dan hij. Wel is hij veel flexibeler dan ik qua werk want hij is eigen baas dus bij spoed dinhen (zoals de dokter oid) gaat hij.

Speelafspraakjes, kinderfeestjes, feestdingetjes overdag ip school etc. doe ik allemaal.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 06 Nov 2014 20:10

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Tot nu toe doe ik het meeste, mijn man werkt fulltime en ik 20 uur. Hij neemt er geen vrij voor, hoeft ook niet van mij.
We zijn wel een keer samen met haar naar de huisarts geweest (dit was tijdens zijn vakantie) en als er echt iets is waarbij hij mee moet/wil dan plan ik of zo vroeg of zo laat mogelijk zodat hij eerder kan beginnen of wat langer doorwerkt om die tijd te compenseren. Zo is hij destijds wel mee geweest naar alle echo's en onze verloskundigen hebben ook een aantal keer per week 's avonds spreekuur.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Nov 2014 20:58

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Ik ga overal heen. Ik werk het minste en ga met ze naar huisarts/ziekenhuis/cb. Wegbrengen en ophalen van gastouder en psz doe ik ook. Is er wat in de avond dan is mijn man thuis bij de kinderen en ga ik. Wij gaan geen oppas zoeken voor max een half uurtje een gesprek oid. Is hij toevallig thuis dan gaat hij mee. Tandarts gaan we wel als gezin, hoeven we maar 1 keer te rijden. Is meer praktisch :wink:
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 06 Nov 2014 21:05

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Naar ouderavonden gaan mijn ex en ik altijd samen. Naar alle gesprekken rondom onze jongste dochter gaat hij meestal wel mee, mits hij geen vrij kan krijgen. Zwemlessen hebben we altijd een beetje om en om gedaan.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Nov 2014 22:49

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

School en cb doen ik het liefst zelf, al gaat hij wel vaak mee. Sport is maar net hoe het uitkomt, meestal ook half een half.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 07 Nov 2014 00:10

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Ik doe dat altijd. Heel soms gaat hij mee naar het cb maar is vaak zo'n onzin bezoek dat hij in die tijd liever iets nuttigs in het huishouden doet.

Kdv heb ik uitgekozen en ook de gesprekken voer ik. Halen/brengen doe ik ook 95% van de tijd. De tussentijdse gesprekken doe ik ook alleen.

Het is niet dat het mijn vriend niets interesseert maar hij vertrouwd mij er op dat ik de juiste keuzes maak voor de kinderen. We bespreken de dingen achteraf natuurlijk wel.

We werken beide 4 dagen maar cb afspraken zijn altijd op vrijdag. Mijn vrije dag. En ik werk in onze woonplaats. Mijn vriend onregelmatig en met een uur reistijd. Het is dan gewoon makkelijker dat ik dit soort dingen plan en doe.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Nov 2014 09:13

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Het meeste doe ik.
Hij is 1 dag vrij doordeweeks maar dan heb ik de auto mee, dus een afspraak in bijv het ZH is dan wat lastig.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Nov 2014 09:33

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Gewoon wie er kan. Dus we trekken de agenda's en kijken wie er ruimte kan maken. Nu zijn we scholen aan het bekijken, dat doet mijn vriend grotendeels omdat ik nu veel weg ben voor mijn werk.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Nov 2014 11:34

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Hier is het eigenlijk alleen cb daar ga ik heen ze hebben maar een avond en meestal zit die al vol.
De eerste keer was wel op avond en toen was mijn man mee.
Hij werkt 40 uren en ik 24 dus meer vrije tijd.
En naar de oppas de een brengt de ander haalt.
2014 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Nov 2014 11:51

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Voor de oudste hebben we een aantal dingen vastgelegd in het ouderschapsplan.
Tandarts en zwemles regel ik.
School, logopedie en niet dringende huisarts dingen zijn vader.

10 min gesprek dacht ik samen te kunnen doen, maar bleek toen ik afgelopen week daar in de hal op school voor zat te wachten dat dat niet kon. Hij kwam met zijn vriendin aanlopen en vroeg wat ik daar deed, want hij had een afspraak. Ik niet. Uiteindelijk zijn we na elkaar gegaan... :confused:

Voor de jongste doe ik tot nu toe het meeste, maar mijn vriend gaat wel mee als hij kan. Cb is hij wel een aantal keer meegeweest.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 07 Nov 2014 12:05

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Dolphine, dat vind ik wel gemeen. Je hebt samen een kind, je zou dan denken dat je zoiets samen zou moeten kunnen doen toch?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Nov 2014 13:49

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Ja dat dacht ik ook.
Het afgelopen jaar zijn er flink wat moeilijkheden geweest. Vooral id communicatie, maar ik dacht dat dat nu beter ging. Blijkbaar niet dus...
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 08 Nov 2014 08:46

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Ik doe wel het meeste, maar dat komt ook doordat ik alle afspraken zoveel mogelijk gewoon door de weeks overdag plan (en vaak niet anders kan). CB etc. Toen ik zwanger was is hij wel de echo's meegeweest, daar had hij vrij voor genomen.

Het kijken op de basisschool heb ik eerst zelf gedaan met dochter. Toen ik er een goed gevoel over had, heeft hij nog een dagje vrijgenomen en zijn we nog een keer gegaan met hem. Ja, vrije dagen zijn best heilig en zo zonde als je dan voor niks vrij hebt genomen. 10minuten Oudergesprek op school hebben we laatst samen gedaan. Dochter is daar net begonnen, we verwachtten wel wat nieuws. Dochter is toen bij een vriendinnetje geweest, de jongste hebben we toen gewoon meegenomen. Ga geen oppas ervoor regelen. Laatst oudergesprek op KDV, waar de jongste van 8 maanden dus net 1,5 maand zit. Nou, daar ga ik dus echt geen oppas voor regelen. Zoveel kunnen ze me toch niet vertellen, dus toen ben ik (na overleg wie er zou gaan, hij wilde opzich ook wel) gegaan.

Ik zwem nog met de oudste dochter, maar ik ga mee het water in, het is ONZE zwemles (nog peuterzwemmen), dus dat doe ik ook altijd... Verdere sporten hebben we gelukkig niet...
Afbeelding

Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 08 Nov 2014 09:56

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Ik haal en breng M op Ma,di en woe naar en van school school.
Mijn man doet dit do en vr.
Ik breng T altijd naar het kdv (werk er zelf dus logisch) en als ik vroeg heb haal ik hem op, als ik laat heb, haalt mijn man hem al op.

Zwemles doe ik, mijn man blijft dan bij T. En eens in de maand gaat hij mee, omdat hij dat dan leuk vind om te kijken.

Cb en dokter doe ik meestal, omdat mijn man dan werkt.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 08 Nov 2014 10:29

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Wij doen echt alles samen. Hij is meegeweest naar alle afspraken van de VK, Gyn, echo's, CB, PSZ, KDV, basisschool, dokter/hap, enz. Daardoor onstaan er wel eens rare situaties op het werk. Want ik vraag er gewoon voor vrij als het niet buiten mijn werktijd kan vallen. Ik krijg dan steevast de opmerking van mijn collega's. Hoezo kan je man dat niet alleen? Ow jawel hoor, maar T. is van ons samen en wij willen bij dit soort afspraken graag samen als één front erin staan.
<<

Anoniem103

Bericht 08 Nov 2014 10:34

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

munk schreef:Wij doen echt alles samen. Hij is meegeweest naar alle afspraken van de VK, Gyn, echo's, CB, PSZ, KDV, basisschool, dokter/hap, enz. Daardoor onstaan er wel eens rare situaties op het werk. Want ik vraag er gewoon voor vrij als het niet buiten mijn werktijd kan vallen. Ik krijg dan steevast de opmerking van mijn collega's. Hoezo kan je man dat niet alleen? Ow jawel hoor, maar T. is van ons samen en wij willen bij dit soort afspraken graag samen als één front erin staan.


Maar neem je dan ook echt vrij als je kind naar de huisarts moet voor oorpijn ofzo?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Nov 2014 11:37

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Poeh, dat zou ik nooit redden. Als ik voor al die dingen thuis moet blijven krijg ik mijn werk nooit van z'n leven af.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 08 Nov 2014 13:05

Re: Bijeenkomsten school, consultatiebureau, sport....wie ga

Ja, zelfs voor zoiets zijn we tot nu toe samen gegaan. Maar haal mijn uurtjes wel netjes in. Ik begin die dag dan b.v. om 07.00 ipv 07.30 of ga langer door. Mijn werk zal er weinig van merken dat ik tussendoor even weg ben geweest.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers