Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke kookboeken...

<<

Anoniem237

Bericht 05 Nov 2014 17:23

Welke kookboeken...

Heb je allemaal? En wat is je nieuwste aanwinst en waarom? :)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 05 Nov 2014 17:26

Re: Welke kookboeken...

Wij hebben verschillende. Nieuwste aanwinst is Jamie in 30 minuten, omdat we bijna alles uit Jamie in 15 minuten al geprobeerd hebben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem186

Bericht 05 Nov 2014 17:28

Re: Welke kookboeken...

Deze heb ik van de week gehad:

Afbeelding
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 05 Nov 2014 19:02

Re: Welke kookboeken...

Ik heb een paar weken terug van June het boek van Rens Kroes gekregen en ben er helemaal verliefd op. Zo verliefd, dat ik zelfs de foutjes in het boek accepteer.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Kitkat-chuncky

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 249

Geregistreerd: 03 Okt 2013 09:41

Bericht 05 Nov 2014 19:34

Re: Welke kookboeken...

Ik heb diverse boeken van Jamie Oliver en "Koken met karin zonder pakjes en zakjes".
Mijn laatste aanwinst is "Uit de oven" van Rachel Allen.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Nov 2014 19:38

Re: Welke kookboeken...

Reva schreef:Ik heb een paar weken terug van June het boek van Rens Kroes gekregen en ben er helemaal verliefd op. Zo verliefd, dat ik zelfs de foutjes in het boek accepteer.


Wat voor foutjes?
<<

Anoniem156

Bericht 05 Nov 2014 19:43

Re: Welke kookboeken...

Fresh and light - Donna Hay
Clean&Lean kookboek - James Duigan
Chickslovefood - Nina de Bruijn en Elise Gruppen
Voedselzandloper kookboek - Pauline Weuring
Powerfood - Rens Kroes
Meal in a mug - Denise Smart
Het eet jezelf mooi, slank en gelukkig kookboek - Amber Albarda
Mijn eigen kook-notitieboek - hierin schrijf ik alle recepten die ik tegenkom en die me wel wat lijken.

Op m'n wishlist staat nog Jamie in 15 minuten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 05 Nov 2014 20:10

Re: Welke kookboeken...

Poubelle schreef:
Op m'n wishlist staat nog Jamie in 15 minuten.


Wij hebben 'm en als je niet vasthaakt aan "aardappels vlees en groente" en bereid ben eea aan kruiden aan te schaffen zeg ik: dikke aanrader!!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem156

Bericht 05 Nov 2014 20:24

Re: Welke kookboeken...

Helix schreef:
Poubelle schreef:
Op m'n wishlist staat nog Jamie in 15 minuten.


Wij hebben 'm en als je niet vasthaakt aan "aardappels vlees en groente" en bereid ben eea aan kruiden aan te schaffen zeg ik: dikke aanrader!!


Ik eet eigenlijk nooit aardappels vlees en groenten en ik heb een plank in m'n voorraadkast vol met kruiden. Moet goedkomen hoor ik ;)
<<

Fiene

Bericht 05 Nov 2014 21:06

Re: Welke kookboeken...

Ik ben van het koken zonder teveel gedoe en het moet me niet teveel tijd kosten. Daarom was dit een ideaal kookboek.

Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Nov 2014 22:01

Re: Welke kookboeken...

Ik heb wel wat kookboeken (vast geen bekende) maar ik haal het meeste van internet af
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 05 Nov 2014 22:05

Re: Welke kookboeken...

Ik maak het meeste gebruik van Powerfood van Rens Kroes en het kookboek van Gewoon wat een studentje 's avonds eet van Leonie ter Veld. Uit dat laatste kookboek kook ik al bijna de hele week heerlijke, gezonde en simpele gerechten, echt ideaal!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Nov 2014 23:24

Re: Welke kookboeken...

Ik heb een hele reeks kookboeken ( krijg ze ook vaak cadeau omdat mensen weten dat ik koken leuk vind), maar ik gebruik ze echt bijna nooit. Meestal haal ik toch recepten van internet, ik ben dus het meest blij met mijn kookstandaard voor de I-pad met "pen" zodat ik niet met mijn vieze vingers aan het scherm hoef te komen!

Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/belkin-chef-sta ... 011780417/
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem237

Bericht 07 Nov 2014 19:33

Re: Welke kookboeken...

Poubelle schreef:Mijn eigen kook-notitieboek - hierin schrijf ik alle recepten die ik tegenkom en die me wel wat lijken.

Op m'n wishlist staat nog Jamie in 15 minuten.
Zo'n eigen boek heb ik ook, dat is inmiddels al een map vol. :)
15 minuten is trouwens zeker een aanrader!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 09 Nov 2014 14:39

Re: Welke kookboeken...

minoessepoes schreef:Ik heb een hele reeks kookboeken ( krijg ze ook vaak cadeau omdat mensen weten dat ik koken leuk vind), maar ik gebruik ze echt bijna nooit. Meestal haal ik toch recepten van internet, ik ben dus het meest blij met mijn kookstandaard voor de I-pad met "pen" zodat ik niet met mijn vieze vingers aan het scherm hoef te komen!

Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/belkin-chef-sta ... 011780417/


Dat is een leuk ding. Goed idee voor de feestdagen!!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 09 Nov 2014 14:52

Re: Welke kookboeken...

Wij hebben ontzettend veel kookboeken (man is kok), maar ik haal veruit de meeste recepten van internet of uit het tijdschrift Foodies. Daar hebben we sinds een jaar of 2 een abonnement op en daar staan telkens ontzettend veel leuke recepten in te vinden. Echt een aanrader!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem237

Bericht 11 Nov 2014 13:11

Re: Welke kookboeken...

Pineco schreef:Wij hebben ontzettend veel kookboeken (man is kok), maar ik haal veruit de meeste recepten van internet of uit het tijdschrift Foodies. Daar hebben we sinds een jaar of 2 een abonnement op en daar staan telkens ontzettend veel leuke recepten in te vinden. Echt een aanrader!

Ik twijfelde over Foodies maar jij zegt dus dat het echt een leuk tijdschrift is? Ook leerzaam?
<<

Anoniem237

Bericht 26 Feb 2015 10:17

Re: Welke kookboeken...

Ik heb weer eens een nieuw boek besteld;

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 26 Feb 2015 10:47

Re: Welke kookboeken...

Ben benieuwd wat je er van vindt Forumster!

Ik heb Jamie in 30 minuten maar heb er 1 keer uits uit gekookt, vind het toch teveel gedoe.
En het eerste boek van Amber, heb daar veel recepten uit gemaakt. De speltpasta met zelfgemaakte saus van zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes blijft favoriet.

Heb ook een Surinaams kookboek met gerechten als roti, pom en bami enzo erin. Meeste vind ik toch teveel werk, vooral roti! Maar allemaal superlekker.

Ook heb ik het boek van Chicks Love Food en die vind ik superleuk maar dat was al bekend :) Dat waren mijn kookboeken eigenlijk wel :smile:
<<

Anoniem156

Bericht 26 Feb 2015 11:13

Re: Welke kookboeken...

Leuk Forumster, als het goed is komt dat kookboek hier vandaag of morgen binnen!
Ik heb verder

- Chicks Love Food
- Powerfood
- Voedselzandloper kookboek
- Gewoon wat een studentje 's avonds eet
- Fresh and light
- Clean and lean kookboen
- Eet jezelf mooi, slank en gelukkig kookboek
- Jamie in 15 minuten
- Havermout
- Meal in a mug
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Feb 2015 18:30

Re: Welke kookboeken...

Ik heb vooral heel veel 'onbekende' kookboeken. Ik maak er bijna nooit wat uit maar het staat leuk in de kast!
Mijn nieuwste kookboek is wel een bekende, "Jamie's Comfort Food". Hij ligt alleen nog bij mijn ouders dus ik heb er nog niet in kunnen bladeren en er ook nog niets uit gemaakt.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Feb 2015 18:38

Re: Welke kookboeken...

Wij hebben onder andere twee boeken van de zilveren lepel (vis en toscane) en jamie in 15 minuten en jamie in 30 minuten. Meeste recepten zijn er gemaakt uit jamie in 15 min!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 26 Feb 2015 19:06

Re: Welke kookboeken...

Poubelle, is Gewoon wat een studentje s avonds eet de moeite waard? Lijkt mij wel leuk, maar gebruik je hem vaak?
<<

Anoniem318

Bericht 26 Feb 2015 19:07

Re: Welke kookboeken...

Ik heb een heel dik boek (weegt wel 2.5 kg ofzo) vol met super ongezonde maar lekkere recepten gekregen:

Afbeelding

Ik heb daarvan al de chocolade-karamel plaatkoek en de chocolade-pepermunt plaatkoek gemaakt, om uit te delen aan collega's want wat een suiker en boter ging daarin :shock:
<<

Anoniem237

Bericht 27 Feb 2015 14:30

Re: Welke kookboeken...

Ik heb het boek al binnen! Bij jou ook Poubelle? Ik vind het een mooi boek qua opmaak en foto's!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers