Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pampers / luiers hoe lang droog ?

<<

Anoniem70

Bericht 05 Nov 2014 16:15

Pampers / luiers hoe lang droog ?

Hoi hoi,

Hoe lang kast jij en kun je in de nacht een pamper aan houden bij je kindje?
Mijn zoontje heeft gisteren 7 uur achter elkaar geslapen maar een pamper houdt dat echt niet als ik niet om de 4 uur verschoon heeft hij een natte broek.
Beetje irritant want wil hem wel langere blokjes laten slapen dan 4 uur.
Ik gebruik kruidvat merk en pampers baby dry door elkaar.

Ik kan hem natuurlijk niet verschonen zonder wakker te maken en als hij wakker is wil hij eten wanneer dan ook.
Mijn baby was al te dik zeiden ze vandaag bij het cb !! Meer in de breedte gegroeid dan in de lengre.

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes rituals
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 05 Nov 2014 16:17

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

In het begin snachts max 10 uur en nu 12 uur. Overdag max 6 a 7 uur als het moet.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem70

Bericht 05 Nov 2014 16:18

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Misschien plast hij heel veel ofzo dan.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 05 Nov 2014 16:20

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Grotere luier proberen?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Patsy

Bericht 05 Nov 2014 16:58

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Welke maat luier gebruik je? Ik vond kruidvat luiers sowieso kleiner vallen dan pampers. Ik gebruik voor M nu luiers vanaf 9 kilo terwijl hij nog net geen 8,5 kilo weegt. Hij blijft nu 12 uur droog 's nachts.

Edit, misschien een domme vraag, maar vouw je de randjes rond de benen wel goed naar buiten? Dit deden wij zelf eerst niet namelijk.
<<

Anoniem70

Bericht 05 Nov 2014 19:06

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Ik gebruik maatje 3 hij is 6 kilo.
Heb 4 wel liggen maar dat lijkt me nu nog veels te groot nog misschien toch proberen voor de nacht dan.

Haha katrien dat had ik in het begin ook !! Ik dacht waarom ben ik nou elke keer nat.
<<

Anoniem162

Bericht 05 Nov 2014 19:40

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Een maat groter werkte hier beter. Maar mocht dat niet werken kan je nog de + maten nemen, die nemen meer op.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Nov 2014 20:32

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Ik verschoon Dian om 22.00 en dan weer om 7.00 uur. Of ze moet poepen tussendoor. Overdag gebruikt ze mastje 1 en in de nacht maat 2, wel van pampers. Gaat nog goed zo. Eerst werd ze ook nat wakker, toen dus een maat groter voor de nacht gebruikt.
<<

Anoniem84

Bericht 05 Nov 2014 20:36

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Ligt het piemeltje wel goed? Als het uiteinde net op een plek ligt met minder absorptie (zijkant, bovenkant) lekt ie ook sneller door natuurlijk.
<<

Patsy

Bericht 06 Nov 2014 09:07

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Hoe is het vannacht gegaan?
En hoe gaat het met drinken nu?
<<

Anoniem70

Bericht 06 Nov 2014 09:38

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Hij heeft geslapen van 10 uur tot half 6 :) :) wauw maar gisteren wel zijn eerste prikjes gehad en een zetpil misschien ligt het daaraan.
Ik heb hem niet verschoont omdat ik hem niet wakker wilde maken was wel beetje nat vanochtend ik dacht laat hem maar nat worden nou slaapt die zo lekker. Ook niet goed maar dacht hij heeft zijn slaap zo nodig.
Hij heeft zijn 00:00 uur flesje en om 4:00 uur dus over geslaan en kwam vanochtend eerder voor zijn flesje.
Ik geef hem nu 1x 180 cc 4x 150 en 1x120cc ik ben over op alleen maar forte nu wel nog een liter in totaal.
Al wel een hele verbetering dus !

Wel gisteren te horen gekregen dat hij waarschijnlijk verborgen reflux heeft op het cb. Bedje en de box moeten verhogen en zijn voeding indikken ben benieuwd of dit voldoende werkt. Vandaar dus ook het niet weg kunnen leggen overdag denk ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 06 Nov 2014 09:41, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem70

Bericht 06 Nov 2014 09:39

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Rejoy schreef:Ligt het piemeltje wel goed? Als het uiteinde net op een plek ligt met minder absorptie (zijkant, bovenkant) lekt ie ook sneller door natuurlijk.


We stoppen hem naar beneden maar ligt inderdaad beetje na de zijkant bij het open doen van de pamper. Op jouw advies op gelet haha.. Hij is gewoon beetje krom denk ik blijft namelijk niet recht dit zal het probleem zijn!!
<<

Patsy

Bericht 06 Nov 2014 10:01

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Rituals_ schreef:Hij heeft geslapen van 10 uur tot half 6 :) :) wauw maar gisteren wel zijn eerste prikjes gehad en een zetpil misschien ligt het daaraan.
Ik heb hem niet verschoont omdat ik hem niet wakker wilde maken was wel beetje nat vanochtend ik dacht laat hem maar nat worden nou slaapt die zo lekker. Ook niet goed maar dacht hij heeft zijn slaap zo nodig.
Hij heeft zijn 00:00 uur flesje en om 4:00 uur dus over geslaan en kwam vanochtend eerder voor zijn flesje.
Ik geef hem nu 1x 180 cc 4x 150 en 1x120cc ik ben over op alleen maar forte nu wel nog een liter in totaal.
Al wel een hele verbetering dus !

Wel gisteren te horen gekregen dat hij waarschijnlijk verborgen reflux heeft op het cb. Bedje en de box moeten verhogen en zijn voeding indikken ben benieuwd of dit voldoende werkt. Vandaar dus ook het niet weg kunnen leggen overdag denk ik.


Ik zou hem ook niet wakker gemaakt hebben hoor, als hij er last van heeft meldt hij zich wel denk ik dan.

Fijn dat hij nu niet meer te veel voeding krijgt! Ook een hongerlapje dus.

Wel heel vervelend van de verborgen reflex, maar wel fijn dat er nu wat puzzelstukjes op hun plaats vallen. Nu kan er wat aan gedaan worden.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Nov 2014 22:53

Re: Pampers / luiers hoe lang droog ?

Van wegwerp gebruiken we Moltex. Louise kan er 15 uur, Julie 6u, die moet ik dan 's nachts gaan verschonen.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers