Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijkheid

<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2014 10:43

Zindelijkheid

Wat een drama zeg!
Onze zoon is dit jaar zindelijk geweest van maart tot juli. Geen enkel ongelukje, niet overdag en niet 's nachts.
Vanaf halverwege juli ging het mis, vakantie, oma overspannen, een boel veranderingen in één keer. Dat begrepen wij ook wel dat dat lastig voor hem was.
In augustus is hij naar school gegaan, daar gaat het wisselend, de ene morgen is hij de hele morgen droog, de andere morgen plast hij 3x in zijn broek.
Zo ook 's nachts, de ene nacht geen enkel probleem, hij wordt zelf wakker, gaat naar zijn potje op zijn kamer en kruipt het bed weer in. De andere nacht plast hij zichzelf onder en slaapt verder, dan komen wij er dus later achter als we zelf naar bed gaan of de volgende ochtend. Soms plast hij in bed en roept hij ons/begint hij te huilen, sommige nachten zelfs 2x achter elkaar.
Vanmorgen was het helemaal drama. Hij was wakker vanaf half 6, toen hoorde ik hem naar zijn potje gaan. Hij kruipt bij mij in bed en slaapt nog een uurtje. Om half 7 hoort hij zijn zus die naar de wc gaat en hij gaat met haar mee en doet ook een plas. Vervolgens gaan ze samen beneden zitten. Om 6.45 kom ik beneden, hij is nog droog, ik ga brood maken, drinken voor ze pakken etc 5 minuten later heeft hij in zijn broek geplast. Gelijk op de wc en ook daar weer een plas.
Uiteindelijk gingen we om 8.15 naar school en in die tussentijd heeft hij nog 2x in zijn broek geplast en 3x op de wc. (in 1,5 uur tijd dus)

Thuis zet ik een kookwekker om de 30 minuten, zodat hij weet dat hij moet plassen, maar nog plast hij tussendoor in zijn broek. Inmiddels denk ik dus dat er meer aan de hand is, maar wat?
Qua zindelijkheidstraining hebben we echt alles al geprobeerd.
<<

Anoniem162

Bericht 05 Nov 2014 10:57

Re: Zindelijkheid

Werkt een beloningssysteem met stickers niet voor hem?
En anders misschien contact zoeken met een bekkenbodemfysio voor kinderen.
<<

Anoniem110

Bericht 05 Nov 2014 11:05

Re: Zindelijkheid

Jeetje wat plast hij veel. Hoeveel drinkt hij op 1 dag? Misschien anders even de urine na laten kijken bij de dokter misschien heeft hij wel een blaasontsteking?
Het lijkt mij idd dat er meer achter kan zitten als hij zoveel plast op een korte tijd.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2014 11:14

Re: Zindelijkheid

Mirthe: Nee.

Nonnevot: Hij zegt wel altijd dorst te hebben, als het aan hem zou liggen, zou hij elk uur 2 schoolbekers met drinken leegdrinken. Dat mag hij niet van ons, dus hij krijgt op gezette tijden drinken. Bij het ontbijt, 1x tussendoor, bij de lunch, 2x tussendoor, bij het avondeten. Dus 6x een bekertje drinken op een dag.
Blaasontsteking zou kunnen, maar van de kenmerken heeft hij alleen het vele plassen. Verder heeft hij nooit buikpijn en zijn plas is mooi helder.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 05 Nov 2014 11:19

Re: Zindelijkheid

Ik zou toch even contact opnemen met de huisarts. Zo veel dorst hebben en plassen is in mijn ogen niet 'normaal', nu ben ik sowieso heel alert op suikerziekte vanwege mijn vader maar bij mij gaan echt acuut alarmbellen rinkelen. Niet om je ongerust te maken of je iets aan te praten hoor maar ik zou hier echt mee naar de huisarts gaan en niet weg gaan voordat er op o.a. suikerziekte en blaasontsteking is getest.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Nov 2014 11:19

Re: Zindelijkheid

Als hij zo'n dorst heeft steeds zou ik hem laten testen op diabetes.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem97

Bericht 05 Nov 2014 11:20

Re: Zindelijkheid

Ik zou ook even langs de HA gaan, hij plast wel erg veel en heel veel willen drinken kan ook een oorzaak hebben.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Nov 2014 11:31

Re: Zindelijkheid

Ok. tnx! Straks de HA even bellen
<<

Anoniem110

Bericht 05 Nov 2014 11:44

Re: Zindelijkheid

Dat vele dorst herken ik hier ook idd. S mag van mij ook niet zoveel drinken. Maar hij plast echt gemiddeld maar 3 a 4 keer op een dag. Zelfs als hij veel gedronken heeft.
<<

Fiene

Bericht 05 Nov 2014 14:02

Re: Zindelijkheid

Er bestaat ook een poep- en plaspoli, misschien daar ook eens om informatie vragen? Ik heb inmiddels al twee kinderen die een soortgelijk '' probleem'' hadden als dat jij omschrijft en die hebben hier nu medicatie voor.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers