Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vroege vogel. Jullie nog tips?

<<

Anoniem186

Bericht 08 Nov 2014 09:45

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Fijn, UN! Ik hoop dat het bij jullie ook zo blijft.

Poeh, Gaia. Dat is wel echt killing vroeg zeg. Zijn ze dan allebei wakker?
<<

Anoniem97

Bericht 08 Nov 2014 18:53

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Nee alleen dochter, gelukkig kan ze wel lekker bij me liggen een uurtje en dan gaat mijn vriend eruit en probeer ik weer even te slapen. Maar breekt wel op.
<<

Fiene

Bericht 08 Nov 2014 22:12

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Maar gaan jullie er dan serieus om bijv 4.30 uur al uit? Daar begin ik dus echt niet aan. Wanneer R vroeg wakker wordt zeggen we eerst dat het nog nacht is, alle kindjes nog slapen etc. wanneer dat niet werkt mopperen we flink dat we hem niet meer willen horen;)

N krijgt haar speentje dan terug en zetten we dr muziekje nog eens aan.

Voor 7 uur ga ik niet naar beneden, werkdagen nagelaten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 08 Nov 2014 22:17

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Ik begin er ook liever niet aan, maar daar heeft N. geen boodschap aan hoor. Ik kan zeggen wat ik wil, ik kan prachtige verhalen ophangen.. maar helaas. Als N. wakker is, is ze wakker en moeten we aan het ochtendritueel beginnen.
<<

Fiene

Bericht 08 Nov 2014 22:23

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

R slaapt dan vaak ook niet meer maar hij moet van ons blijven liggen, desnoods een boekje lezen, maar ik ga niet naar beneden.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Nov 2014 22:39

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Tegen m'n dochter kan ik dat ook wel zeggen, maar tegen m'n zoon niet. Hij blijft gewoon net zo lang roepen en daarna huilen tot we komen. En als we niet komen, dan wordt m'n dochter ook wakker. En op dat tijdstip kan ik twee wakkere kinderen echt niet aan. Dus ja... Wat moet je dan?
<<

Anoniem234

Bericht 09 Nov 2014 12:37

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Het is idd wel makkelijk om te zeggen dat je er voor een bepaalde tijd niet uit gaat maar als je kind daar niet mee akkoord gaat door te schreeuwen huilen enz en niks helpt dan kun je toch niks als uit bed gaan?

Mijn schoonzus heeft ook 2 kindjes die altijd tussen 5 en half 6 wakker zijn. Alles geprobeerd maar het wil gewoon niet.
Zij kan echt niet zeggen blijf maar in bed met een boekje, dan is heel de buurt wakker.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Nov 2014 12:39

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Fiene schreef:Maar gaan jullie er dan serieus om bijv 4.30 uur al uit? Daar begin ik dus echt niet aan. Wanneer R vroeg wakker wordt zeggen we eerst dat het nog nacht is, alle kindjes nog slapen etc. wanneer dat niet werkt mopperen we flink dat we hem niet meer willen horen;)

N krijgt haar speentje dan terug en zetten we dr muziekje nog eens aan.

Voor 7 uur ga ik niet naar beneden, werkdagen nagelaten.


Het valt mij steeds vaker op dat wij qua opvoeding heel veel overeenkomsten hebben met die van jullie.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Nov 2014 13:15

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Nou heb ik over het algemeen goede slapers dus ik hoor hier niet echt, maar de enkele keer dat het hier voor 7 uur is zeg ik toch nog wel echt dat ze moeten blijven liggen en stil moeten zijn. Ik wil op niet werkdagen echt niet voor 7 uur naar beneden.

Kan het misschien een kwestie van gewenning zijn? Dat de kindjes die vroeg wakker zijn, de inwendig klok denk ik wordt altijd wakker op dit tijdstip dus hup wakker worden? En als je consequent blijft zeggen dat we in bed blijven en stil zijn, dat het kindje daar uiteindelijk aanwent en dus wel langer kan slapen of desnoods wel langer in bed blijft en stil blijft.

En dat bedoel ik niet makkelijk gezegd hoor, maar op een bepaald moment mogen ze toch wel leren dat 5 uur niet een gebruikelijke tijd is om beneden te zijn.

Sterkte meiden met de vroege vogels!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem85

Bericht 09 Nov 2014 13:23

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Ik weet niet of wat Fiene zegt met opvoeding te maken heeft.
Voor 7uur ga ik ook niet naar beneden maar lief met een boekje in zijn eigen bed laten liggen accepteert hij niet. Ik denk dat dit aan het karakter en temperament van een kind ligt of hij/zij zichzelf kan vermaken met een boekje in zijn eigen bed. En als een kind weer in slaap valt met een muziekje dan is her nog moe, er zijn ook kinderen die om 5,30 de slaap al uit hebben
<<

Anoniem186

Bericht 09 Nov 2014 13:38

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Mijn zoon is 19 maanden, die kan echt nog niet zo goed luisteren. Deden jullie kinderen dan wel zo goed naar jullie luisteren? Of heb ik zo'n ongeleid projectiel? Haha.
Als ik zeg dat hij stil moet zijn dan luistert hij daar echt niet altijd naar. Zou fijn zijn als je kind doet wat je zegt, haha, helaas werkt dat vaak niet zo simpel.

Toen we alleen nog onze dochter hadden gingen we ook niet zo vroeg naar beneden. Maar dat werkt met 2 kinderen gewoon niet zo simpel.

Vanmorgen werd hij om 05.00 uur wakker. Ik liep z'n kamer binnen en hij zei "poep, poep". Gepoept dus. Schone luier gegeven en ik zag dat hij nog duidelijk heel moe was. Terug in z'n bed gelegd en toen ging hij wel verder slapen, tot 07.45 uur.

Dat vroege wakker zijn komt hier in vlagen, vaak is het in de periode dat hij weer tanden of kiezen krijgt. Hij is nogal laat met z'n gebit, dus hij is voorlopig ook nog niet klaar.
Ik hoop dat we het nu weer even gehad hebben.
<<

Fiene

Bericht 09 Nov 2014 13:42

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Lady schreef:
Fiene schreef:Maar gaan jullie er dan serieus om bijv 4.30 uur al uit? Daar begin ik dus echt niet aan. Wanneer R vroeg wakker wordt zeggen we eerst dat het nog nacht is, alle kindjes nog slapen etc. wanneer dat niet werkt mopperen we flink dat we hem niet meer willen horen;)

N krijgt haar speentje dan terug en zetten we dr muziekje nog eens aan.

Voor 7 uur ga ik niet naar beneden, werkdagen nagelaten.


Het valt mij steeds vaker op dat wij qua opvoeding heel veel overeenkomsten hebben met die van jullie.


ja? wat leuk om te lezen.


R luistert dan uiteraard, maar die is ook bijna 5 natuurlijk. N blijft soms ook wel even roepen maar dan krijgt ze of een speeltje of een boekje ofzo en soms valt ze dan toch weer even in slaap.

Echt, ik ga echt no way om 5 uur beneden zitten. Wanneer N bijv aan de gang blijft leg ik haar bij ons maar dan moet ze blijven liggen en stil zijn. Hier helpt het dus vaak wanneer ik zeg; de kindjes slapen, de vogeltjes etc. Verder negeer ik het geklets en hou me '' slapend''
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Nov 2014 00:28

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Ik kan doen wat ik wil, zeggen wat ik wil.. N. komt toch wel uit bed en gaat gewoon op de bank zitten en roepen tot we komen. Alles, echt alles geprobeerd. Al jarenlang, aangezien N. een vreselijk slechte slaapster is. Ik kan haar moeilijk opsluiten.
<<

Anoniem74

Bericht 10 Nov 2014 08:20

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Lady schreef:
Fiene schreef:Maar gaan jullie er dan serieus om bijv 4.30 uur al uit? Daar begin ik dus echt niet aan. Wanneer R vroeg wakker wordt zeggen we eerst dat het nog nacht is, alle kindjes nog slapen etc. wanneer dat niet werkt mopperen we flink dat we hem niet meer willen horen;)

N krijgt haar speentje dan terug en zetten we dr muziekje nog eens aan.

Voor 7 uur ga ik niet naar beneden, werkdagen nagelaten.


Het valt mij steeds vaker op dat wij qua opvoeding heel veel overeenkomsten hebben met die van jullie.


Tja...makkelijk gezegd wanneer je kind de leeftijd ervoor heeft, en er naar luistert. Als de jongste hier de boel bij elkaar gilt, en klaarwakker is...laat ik hem niet in bed. Dan gaat 1 van ons met hem op de bank liggen oid.
<<

Anoniem92

Bericht 10 Nov 2014 08:25

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Wij doen het anders bij L ook vanaf dag 1 hoor, voor 7 uur/8 uur gaan we niet naar beneden. Ze kan wat drinken krijgen, muziekje weer aan, of tussen ons in (soms tv), maar 5 uur is echt nog midden in de nacht, dat vind ik zelf echt een belachelijk tijdstip om beneden te zitten. Ze heeft echt wel een paar keer alles bij elkaar gekrijst, maar so be it, na een paar keer had ze dat ook door. Bij baby 2 doen we dat ook weer, ook al schreeuwen ze elkaar wakker, ze moeten het toch leren.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Nov 2014 08:49

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Als ze onder de twee jaar zijn vond ik het ook moeilijk hoor om ze in bed te houden als ze te vroeg waren, nu zijn ze ruim 2,5 en 4,5 en nu weten ze prima dat ze niet eerder eruit mogen dan dat de kidssleep wakker is (7.00 uur dus)
Voor mijn zoon duurde dit echt wel een paar weken kei hard volhouden voordat hij het ook daadwerkelijk deed... Maar we hielden echt voet bij stuk.. Dochter doet t wel prima maar vorige week bleef ze om half zeven ook roepen en uiteindelijk huilen (ik ga er wel meerdere keren heen om te vragen wat er is enzo) en toen werd zoon er ook wakker van, nou ja even jammer denk ik dan maar ze heeft iig niet haar zin gehad.
<<

Anoniem92

Bericht 10 Nov 2014 08:55

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Precies, net zo hier, Annemijn.
Ze mag echt wel tussenin ofzo, maar verder dan dat gaan we niet.
Mijn vriend gaat tegenwoordig rond 6 uur douchen en haar kamer grenst aan de badkamer dus ze wordt daar meer dan eens wakker van. Ik ga haar kamer in en vertel haar dan dat papa mag gaan werken en dat wij nog heerlijk even mogen slapen. Voor haar verjaardag of Sinterklaas krijgt ze een wekker ook idd.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Nov 2014 08:59

Re: Vroege vogel. Jullie nog tips?

Mijn dochter is inderdaad oud genoeg om het te snappen. Zij blijft dan ook gewoon op haar kamer. Ze komt er nooit zonder toestemming uit.
Maar nu met de leeftijd van mijn zoon vind ik het lastig. Zeker als er tandjes en andere ongemakken in het spel zijn.
Vanochtend was het weer 05.45 uur. Even getroost en wat drinken gegeven, terug in bed gelegd, weer roepen en gillen. Toen Fiene's tip opgevolgd en een (houten) boekje gegeven. Daar kon hij zich 1 minuut mee vermaken en toen begon het weer opnieuw.
Uiteindelijk er maar uitgehaald en bij ons in bed genomen, maar dat is ook geen succes natuurlijk.

Vanavond gaat m'n dochter bij m'n schoonouders logeren, dan kan ik morgenochtend met hem aan de slag om hem in z'n bedje te houden zonder dat zij er last van heeft.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers