Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blunders in de keuken

<<

Anoniem185

Bericht 06 Nov 2014 00:39

Re: Blunders in de keuken

Aardappelen kapot koken, mijn specialiteit.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 06 Nov 2014 01:01

Re: Blunders in de keuken

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het in de keuken niet altijd allemaal op rolletjes loopt :-)

Ik heb ooit in een recept 5 theelepels custard vervangen door 5 eetlepels... bewust, want ik kende het product toen nog niet en kon me niet voorstellen dat 5 theelepeltjes genoeg was voor een hele taart ;-) de taart zag er werkelijk prachtig uit, maar je kwam er met geen mes doorheen. Je kon er zo een raam mee ingooien, haha! Ik heb hem uiteindelijk bestrooid met poedersuiker en nog een tijdje voor de sier op een mooie schaal op het aanrecht laten staan, was alle moeite niet helemaal voor niets geweest.

Een tijdje geleden had ik een heerlijke quiche gebakken, maar toen ik hem uit de oven pakte, struikelde ik en vloog de quiche over de hele keukenvloer :-( Zo balen!!

En deze zomer wilde ik voor visite een kwarktaart maken, met zo'n pakje van Dr Oetker. 's Ochtends vrij gehaast de taart gemaakt en in de koelkast gezet en toen ik hem er 's avonds uit haalde voor de visite, zag ik de kwark er nog naast staan... oeps, vergeten erbij te doen! Het was dus gewoon water gemengd met de inhoud van dat zakje ;-) Uiteindelijk maar een pakje stroopwafels op tafel gezet.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 06 Nov 2014 01:58

Re: Blunders in de keuken

Haha Feline ik moet altijd nog aan dat verhaal denken als ik laurierblaadjes in m'n handen heb. Vind het echt hilarisch hahaha.

Ik wilde een keer pasta pesto maken dus kocht een potje rode pesto (dacht ik) gooide dat hele potje door de saus, bleek het gepureerde peper te zijn. M'n ouders vinden al snel iets pittig, zijn echt van die boeren maar de tranen sprongen in m'n vaders ogen. Mijn eerste reactie was nog dat ie zich niet zo aan moest stellen maar het was dus echt onwijs pittig en niet te vreten.
Vorige week ging ik nog met m'n huisgenoot speltmuffins bakken, echt een uur bezig geweest en een fortuin aan boodschappen kwijt want ik had allemaal lekkere dingen bedacht. Gekarameliseerde appel met hazelnoot, walnoot, peer en honing dat soort dingen. Zaten we in de keuken beetje te kletsen (recht voor de oven dus) niet op de tijd gelet, muffins pikzwart, echt zonde!

Ik heb ook ooit een pastasaus echt zo hard verkloot, helemaal mijn best gedaan op verse tomatensaus, gegrilde paprika's er doorheen met de staafmixer en allemaal verse kruiden maar die was ook zo onwijs pittig dat het gewoon niet te vreten was. Ik heb nog steeds geen idee waar dat mis was gegaan. De volgende dag nog de saus gebruikt om turkse pizza's mee te beleggen maar zelfs dat was te pittig. Oh ja en m'n eerste keer zelf knoflooksaus maken was ook geen succes, wie had nou ooit gedacht dat daar eigenlijk maar heel weinig knoflook in gaat?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Nov 2014 11:29

Re: Blunders in de keuken

Wat een geweldige acties staan er tussen.

Ik kan me zo even niks bedenken dan de oven aanzetten terwijl er nog een plastic magnetrondeksel in stond. Vergeten te checken. Stinken, stinken! Heel die deksel gesmolten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2014 20:29

Re: Blunders in de keuken

-Ik heb een keer zo'n klein pakje boter (die je bijvoorbeeld bij een ontbijt krijgt) in de micro gestoken om het zachter te maken. Gevolg? De micro kapot.
-3u later eraan denken dat mijn hutsepot nog op het vuur stond, ex die het vervolgens in de WC gooit waardoor de WC verstopt geraakt
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 15 Nov 2014 20:58

Re: Blunders in de keuken

Mijn grootste fout was toch wel de mixer aanzetten op de hoogste stand terwijl die nog niet in de bak met beslag zat. Met al resultaat heel de keuken incl. mezelf onder het cake beslag.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Nov 2014 20:59

Re: Blunders in de keuken

Ik weet zeker dat ik ook blunders heb, ik kom er alleen niet op. Ik heb ze verdrongen geloof ik..
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Nov 2014 12:07

Re: Blunders in de keuken

De aardappels droog laten koken door te lang te forummen! :palm:
Zojuist gebeurd! :nopompom:
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 19 Nov 2014 17:02

Re: Blunders in de keuken

Niet een hele grote blunder want het was uiteindelijk prima te eten, maar toen ik vorige week Chili con carne wilde maken deed ik er onbewust Veel te veel gezeefde en gepureerde tomaten doorheen zodat het meer een pasta saus met bruine bonen werd dan een Chili

vroeger als jong meisje heb ik een keer rauwe boerenkool Door de aardappelen gestampt, ik dacht dat dit net als rauwe andijviestamppot moest :palm:

Ook heb ik een keer de verse boerenkool niet goed gewassen met als gevolg dat iedere hap knarste tussen mijn tanden. Zat gewoon allemaal nog zand in.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Nov 2014 18:41

Re: Blunders in de keuken

Bailando schreef:Haha ik ken ook het bakken van broodjes op de magnetronstand in plaats van mijn ovenstand. Een ex-vriend van me heeft ooit eens kroepoek in de broodrooster gedaan, omdat het al wat taai was geworden en hij het weer knapperig wilde maken. Kwam er uiteraard zwart uit :palm:


Dat kun je dan wél weer even in de magnetron doen, kroepoek. Dan is het daarna weer knapperig!
<<

Anoniem186

Bericht 19 Nov 2014 18:45

Re: Blunders in de keuken

Oja bah, zand ergens doorheen is zo goor. Ik heb dat wel eens door de spinazie gehad.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Nov 2014 18:54

Re: Blunders in de keuken

Ik heb op dit forum een keer een actie gelezen waar ik nog altijd om moet lachen, ik weet alleen niet wie het nou schreef. Het ging om een beslagkom met beslag die in de gootsteen stond en verwarmd moest worden ofzo, dus de kraan stond aan met warm water, maar toen ging de kom drijven door al dat water en de kwam onder de kraan terecht waardoor het een beslagsoep werd :)
#teammaple🍁
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Nov 2014 19:00

Re: Blunders in de keuken

Urban Naked schreef:Ik heb op dit forum een keer een actie gelezen waar ik nog altijd om moet lachen, ik weet alleen niet wie het nou schreef. Het ging om een beslagkom met beslag die in de gootsteen stond en verwarmd moest worden ofzo, dus de kraan stond aan met warm water, maar toen ging de kom drijven door al dat water en de kwam onder de kraan terecht waardoor het een beslagsoep werd :)



Eeh dat was ik :palm:
De kokosolie in het bananenbrood was nog niet vloeibaar en daarom wilde ik het verwarmen in een gootsteen vol met warm water. Top actie haha!
<<

Anoniem275

Bericht 19 Nov 2014 19:47

Re: Blunders in de keuken

Wat een geweldig topic dit! :)
Jans, die met de blender lijkt me vreselijk! Waar moet je beginnen met schoonmaken..?

Ik heb ook zo mijn blunders, met het lezen van het topic kwamen er wat 'oh ja'-momentjes..

Zo heb ik een keer vergeten het plastic (?) velletje van de chorizoworst te verwijderen. Gevolg: plastic velletjes in de quiche, niet echt een aanrader. Ik had de quiche 1x eerder gemaakt en ben er nogsteeds van overtuigd dat ik het toen ook niet gedaan heb en dat het toen niet nodig was.. :palm: volgens mij had mijn schoonzus afgelopen weekend hetzelfde probleempje.. :laughcry:

Verder heb ik:
- de eerste keer dat ik andijviestamppot kookte de andijvie mee gekookt -> niet te eten!
- de spinazie een keer niet gewassen omdat ik dacht dat ik gewassen spinazie had gekocht en dus zaten we zand te eten :thumbdown:

Verder vast nog wel meer, maar dit schiet me zo te binnen..
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Nov 2014 19:58

Re: Blunders in de keuken

Green_Pepper schreef:
Urban Naked schreef:Ik heb op dit forum een keer een actie gelezen waar ik nog altijd om moet lachen, ik weet alleen niet wie het nou schreef. Het ging om een beslagkom met beslag die in de gootsteen stond en verwarmd moest worden ofzo, dus de kraan stond aan met warm water, maar toen ging de kom drijven door al dat water en de kwam onder de kraan terecht waardoor het een beslagsoep werd :)



Eeh dat was ik :palm:
De kokosolie in het bananenbrood was nog niet vloeibaar en daarom wilde ik het verwarmen in een gootsteen vol met warm water. Top actie haha!

Haha, mooi.
#teammaple🍁
<<

Anoniem185

Bericht 19 Nov 2014 20:47

Re: Blunders in de keuken

Pandora schreef:Niet een hele grote blunder want het was uiteindelijk prima te eten, maar toen ik vorige week Chili con carne wilde maken deed ik er onbewust Veel te veel gezeefde en gepureerde tomaten doorheen zodat het meer een pasta saus met bruine bonen werd dan een Chili

vroeger als jong meisje heb ik een keer rauwe boerenkool Door de aardappelen gestampt, ik dacht dat dit net als rauwe andijviestamppot moest :palm:

Ook heb ik een keer de verse boerenkool niet goed gewassen met als gevolg dat iedere hap knarste tussen mijn tanden. Zat gewoon allemaal nog zand in.
OH kak. Volgens mij heb ik dat met de boerenkool ook wel eens gehad op mijn werk. Maar het dus wel wel serieus aan mijn bejaarden voorgezet. Heb alleen geen klachten gekregen.
<<

Anoniem205

Bericht 23 Feb 2015 12:10

Re: Blunders in de keuken

Wij eten vaker stamppot rauwe boerenkool hoor. Smaakt prima!
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers