Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby (10m) schrikt veel

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Nov 2014 22:15

Baby (10m) schrikt veel

Mijn zoon schrikt zich vaak wezenloos van harde geluiden en moet dan huilen (soms bijna ontroostbaar). Je moet dan denken aan het laten vallen van een plastic bord, het loeien (?) van een eland of het blaffen van een hond. Of als het andere gastkindje gaat huilen of hard lacht.

In het geval van de hond bijvoorbeeld, vindt hij de hond zelf niet eng, juist reuze interessant. Alleen het blaffen... :cry:

Herkennen jullie dat?
L2014 & H2017
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 04 Nov 2014 22:16

Re: Baby (10m) schrikt veel

Hier had N. dat ook heel erg, als iemand al nieste schrok ze zich rot en was ze ontroostbaar. Ook hard geblaf van honden vind ze nog steeds niks, N. heeft ook een periode gehad dat ze haar handjes op haar oortjes hield omdat ze soms al bang werd van bepaalde dingen. Is allemaal vanzelf overgegaan hier :)
<<

Anoniem331

Bericht 04 Nov 2014 22:19

Re: Baby (10m) schrikt veel

Dat loeien heet burlen :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Nov 2014 22:20

Re: Baby (10m) schrikt veel

Popcorn schreef:Dat loeien heet burlen :)


Ha, weer wat geleerd!
L2014 & H2017
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2014 22:21

Re: Baby (10m) schrikt veel

Mijn zoo had dat...hij was toen wel wat kleiner. Hij is toen bij de fysio en osteopaat geweest en zo is het beter gegaan.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Nov 2014 22:22

Re: Baby (10m) schrikt veel

Schiet je zoontje wellicht niks mee op nu je weet hoe dat heet, maar toch!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Nov 2014 22:25

Re: Baby (10m) schrikt veel

Ik wil niks accuut ondernemen hoor, maar hoe lang hebben jullie het aangekeken CCC en Charles?

Popcorn, ik kan hem tenminste zeggen dat hij niet hoeft te schrikken van het burlen. Moet ik wel oppassen dat ik niet ineens burlesque zeg, want dat is dan wel een beetje mijn elandsbruggetje ;) hahaha!
L2014 & H2017
<<

Anoniem331

Bericht 04 Nov 2014 22:26

Re: Baby (10m) schrikt veel

mzcharlotte schreef:Ik wil niks accuut ondernemen hoor, maar hoe lang hebben jullie het aangekeken CCC en Charles?

Popcorn, ik kan hem tenminste zeggen dat hij niet hoeft te schrikken van het burlen. Moet ik wel oppassen dat ik niet ineens burlesque zeg, want dat is dan wel een beetje mijn elandsbruggetje ;) hahaha!



:lol:
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2014 22:29

Re: Baby (10m) schrikt veel

Nou eigenlijk was mijn zoon net 3 maanden toen we al bij de osteopaat waren. Moet er wel bijzeggen dat hij toen geopereerd was en onder narcose was geweest waardoor ik wat extra alert was.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 04 Nov 2014 22:33

Re: Baby (10m) schrikt veel

Het heeft hier wel een tijdje geduurd, geloof dat ze rond de 8/9 maanden was toen het ons ging opvallen en heeft zeker wel aangehouden tot 1.5 jaar denk ik.
<<

Anoniem162

Bericht 05 Nov 2014 09:51

Re: Baby (10m) schrikt veel

Mijn zoontje heeft het altijd gehad, schrok overal van. De post in de brievenbus, deurbel, wc doortrekken, blaffende honden, hoesten of niezen van anderen of andere huilende kinderen enzovoort enzovoort. Hij schrok zelfs wakker in zijn slaap en ging dan hard huilen als wij de trap op liepen.
Uiteindelijk is hij nu bijna 3 jaar en is het wat minder. Nog steeds kan hij niet tegen hoesten/niezen of huilen. Hij gaat met zijn handen op zijn oren zitten en als het lang duurt (bijvoorbeeld een ander kind wat huilt) dan huilt hij ook.
Sinds een maand of 6 kunnen we eindelijk weer de wc doortrekken zonder dat hij krijsend wakker wordt. en de trap oplopen zonder dat hij daarvan schrikt.
Verder schrikt hij overal van geluiden (buiten op straat, supermarkt), gelukkig huilt hij er nu niet meteen meer om nu hij ouder is, maar hij gaat met zijn handen op zijn oren.
<<

Fiene

Bericht 05 Nov 2014 14:14

Re: Baby (10m) schrikt veel

R was ook zo'n schrikachtige baby. Dit heeft hij enorm lang gehad, de eerste tijd op school vond hij harde geluiden ook erg vervelend. Nu gaat het steeds beter maar is hij inmiddels ook bijna 5 jaar.

Ik heb bij hem zeer sterke vermoedens dat hij hoogsensitief is en dat het daar vandaan komt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Nov 2014 20:57

Re: Baby (10m) schrikt veel

Zo Mirthe, dat is nog wel veel erger dan de manier waarop mijn zoon het heeft. Het is wel fijn te lezen dat het ook weer over kan gaan. Of in elk geval minderen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem162

Bericht 05 Nov 2014 21:03

Re: Baby (10m) schrikt veel

hahaha ja als ik er aan terug denk dat hij echt van alles schrok.. het was gewoonweg irritant :omg: :wtf:
Kan het helaas niet anders omschrijven. Als de postbode in de straat liep stond ik al bij de deur om hem op te wachten :palm: anders krijste hij weer het huis bij elkaar, dat soort dingen.
Je leert er wel mee omgaan, ik wist natuurlijk niet beter dan dat hij overal van schrok, maar als ik nu bij vriendinnen kleine baby's zie die gewoon in de box liggen te slapen terwijl wij er zitten te praten of er zelfs een broertje/zusje langs dendert dan kijk ik verwonderd omdat ik het niet ken.
Hopelijk voor je gaat het bij jouw zoontje snel beter. Het enige positieve aan mijn verhaal is dat het hier ook beter is geworden.
<<

Anoniem272

Bericht 05 Nov 2014 21:10

Re: Baby (10m) schrikt veel

Lopen er elanden rond bij jullie? :confused:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Nov 2014 21:12

Re: Baby (10m) schrikt veel

Nou ik hoop het ook. Een huilend kind is niks aan.

Hahaha, nee dat was in de dierentuin Filoria.
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers