Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreme vermoeidheid

<<

Anoniem71

Bericht 04 Nov 2014 17:29

Extreme vermoeidheid

Al langere tijd heb ik last van extreme vermoeidheid. Zo erg, dat ik soms niet eens overeind kan komen. Elke vezel in mijn lichaam protesteert om iets te gaan doen bijvoorbeeld. Het zijn vooral momentopnames. Zo heb ik het ene moment nergens last van, en het volgende moment kán ik gewoon echt niets meer. Vaak dwing ik mezelf om dan wel iets te doen, maar soms kan ik ook alleen nog maar huilen van frustratie, en het is ook lastig omdat de omgeving het gewoon niet snapt (en ik zelf ook niet).

Ik heb bloedarmoede en b12 tekort en slik hiervoor al ijzertabletten en krijg spuiten. Mijn bloed en b12 zijn op dit moment in orde, en de dokter weet het niet meer. Die zegt nu dus; wacht de zwangerschap maar af, daarna moet het beter gaan.

Maar het is al van ver voor de zwangerschap, en ik ben de wanhoop zo onderhand echt nabij. Ik slaap verder goed, geen gebroken nachten, slaap gemiddeld 7/8 uur op een nacht. Soms minder, soms meer. Ben niet depressief, al zou ik het zo onderhand wel gaan worden van die verrotte vermoeidheid. Heb verder ook vrij veel regelmaat in mijn leven.

Zijn er mensen die dit herkennen? En wat heb je er aan gedaan? Iemand tips om hiermee om te gaan?
<<

Anoniem81

Bericht 04 Nov 2014 17:32

Re: Extreme vermoeidheid

Is je vitamine D en je schildklier al nagekeken?

En ja, ik herken het, ik kan meestal wel janken van moeheid.
<<

Anoniem131

Bericht 04 Nov 2014 17:46

Re: Extreme vermoeidheid

Laat inderdaad je vitamine D checken. Dit hangt vaak samen met B12- tekort. Ik voelde me na 5 dagen al een stuk fitter.
<<

Anoniem71

Bericht 04 Nov 2014 18:57

Re: Extreme vermoeidheid

Mijn vitamine D waardes en schildklier zijn goed. Alles is wat dat betreft onderzocht door de huisarts.
<<

Anoniem75

Bericht 04 Nov 2014 19:07

Re: Extreme vermoeidheid

Heel herkenbaar. Hier komt het echt door het slechte slapen in de nacht door de jongste. Gemiddeld zit ik op 5,5 uur en dat is natuurlijk ook veel te weinig. Overdag heb ik nauwelijks tijd om wat bij te komen want ik ben veel tijd kwijt aan het wegbrengen en ophalen van de oudste (school), de verzorging van de jongste en het huishouden. Ook werk ik nog 2 dagen waar ik lichamelijk ook heel de dag door bezig ben. Kortom ik ben echt gesloopt en ik heb al vanalles geprobeerd zoals vitamine pillen met extra energie, energie drankjes etc maar het helpt allemaal niet. Afgelopen zaterdag heb ik een potje magnesium tabletten gekocht. Ik las dat Dundas dat gebruikt en dat het hielp. Ik ga er morgen mee starten en ik hoop dat ik daar wat meer nergie van krijg. Mijn dieptepunt is trouwens echt rond een uur of 3. Dan heb ik echt zoveel moeite om m'n ogen open te houden.
<<

Anoniem126

Bericht 04 Nov 2014 19:47

Re: Extreme vermoeidheid

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem81

Bericht 04 Nov 2014 22:47

Re: Extreme vermoeidheid

Magnesium slik ik ook, maar vooral tegen spierkrampen. Wat voor mij wel helpt is Spirulina.
Zeker toen ik het pas slikte merkte ik enorm verschil.

Nu heb ik ook veel last van omslag naar vroeg donker, de kou, de herfst. Dat slurpt bij mij ook energie.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 05 Nov 2014 13:47

Re: Extreme vermoeidheid

Ik herken het, helaas.
Maar ik heb het inmiddels al 13 jaar lang, vanaf mijn 12e. Ik heb dan ook Chronisch Vermoeidheid Syndroom.
Enige wat ik er op kan zeggen is, denk aan jezelf. Ga niet over je grenzen heen, neem je rust wanneer je dat echt nodig heb en probeer je niet verplicht te voelen om dingen te doen.
Het is ontzettend rot om je zo moe te voelen :hug:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2014 20:44

Re: Extreme vermoeidheid

Ik heb het ook, op dit moment heb ik om me enigszins goed te voelen 13 uur slaap per dag nodig. Lig nu ook al in bed en heb morgen een afspraak bij de huisarts staan. Zit er ff helemaal door.
2015 💙
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 05 Nov 2014 20:50

Re: Extreme vermoeidheid

Knuffel Minx!!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Nov 2014 16:37

Re: Extreme vermoeidheid

Ik heb een briefje gekregen om bloed te prikken. Dokter wil alle algemen dingen plus Pfeiffer en schildklier weten.
2015 💙
<<

Anoniem81

Bericht 06 Nov 2014 16:41

Re: Extreme vermoeidheid

Hopelijk komt er iets uit waar je iets mee kan!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers