Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk (Update)

<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 22:41

Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk (Update)

Update....

Inmiddels is haar speen weg :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan: Heb hem gewoon weggehaald en gezegd, toen ze erom vroeg, dat haar speen naar Bumba was. N is een grote meid en bumba had hem nog wel nodig.

Ze heeft wel even gehuild naderhand in bed maar nu gaat het inmiddels al een week of twee prima. In het begin vroeg ze of Bumba haar speen nog had en dan herhaalde ik dat speentjes voor kleine baby's zijn en niet voor grote meiden.

En dus weer een tijdperk afgesloten, alleen duurde dit tijdperk me eigenlijk veel te lang maar ben hier zelf ook te laks in geweest.
Laatst gewijzigd door Fiene op 17 Feb 2015 21:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 03 Nov 2014 22:47

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Ik lees mee!

Mijn dochter heeft ook nog steeds een speen in bed.
Ik had ook babypietje bedacht. Maar twijfel er nog over.

Mijn oudste had trouwens een cadeau gekocht in de speelgoedwinkel.
Een knalroze barbie paard plus barbie. Ze weet dat echt nog heel goed.
<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 22:48

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Hoe oud was ze toen Amaryllis?

N wordt in januari 2 jaar maar ze snapt passief zo enorm veel dat ik denk dat ze dit ook wel snapt. Vooral als er natuurlijk een cadeautje aan vast zit;)
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 03 Nov 2014 22:50

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Ook de leeftijd van jongste nu 2.5 jaar.

Mijn man zei al om dat nu weer te doen maar ja.. nog meer speelgoed in deze tijd :-)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Nov 2014 22:54

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Wij hebben hem net voor de tweede verjaardag weggelaten. Hij had hem alleen met de slaapjes.
Na 2 weken was hij er vanaf.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem275

Bericht 03 Nov 2014 22:55

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

De oudste was ruim 2, toen we hem vroegen of hij zonder speen wilde slapen zei hij 'ja', dus die kans hebben we gegrepen. De eerste avond vroeg hij er nog om, maar zeiden we dat ie weg was. Daarna was het over.

Ik hoop dat het bij de jongste net zo makkelijk gaat (die gebruikt ze ook alleen in bed), maar ik vraag het me af..
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Nov 2014 22:57

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Wat een vreselijk woord zeg. Hier heeft N. ook nog een speen, ze heeft hem alleen in bed. Vorig jaar hebben we een poging gedaan om te stoppen en ik was elke nacht van 1.00 tot 6.00 uur wakker en na 6 weken waren we er klaar mee. Ik wacht denk ik tot ze wat ouder is nog.
<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 22:58

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Maar dus in een keer Happy? en duurde het dan twee weken eer hij goed sliep zonder tut?


Ik wil idd nu niets ermee doen omdat we ook al zoveel speelgoed hebben en tsja babypiet zit in december weer in Spanje dus kan ie ook niet meer terugkomen.
<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 22:59

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Vreselijk woord bedoel je dan tut? Ik weet niet hoe ik erbij kom maar dat is hier volgens mij in de omgeving helemaal niet zo'n gek woord.
<<

Anoniem92

Bericht 03 Nov 2014 23:09

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Babypiet snapt ze nog niet denk ik?
Ik heb hem Loïs door laten knippen en samen weggegooid.
Ging gelijk goed.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 03 Nov 2014 23:13

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

L is is juni twee geworden. Ze had hem alleen nog maar in bed en dat ging prima. Tot ze hem ineens ook overdag wilde en er voortdurend om ging zeuren. Dat gebeurde in de zomervakantie. Na de zoveelste dramadag was ik er helemaal klaar mee. We hebben alle speentjes weg gegooid (L heeft dat zelf gedaan) en zijn daarna door gereden naar de speelgoedwinkel waar ze iets mocht uitkiezen (uiteraard koos ze het allergrootste cadeau). Ze heeft nog n paar weken benoemd dat ze een hele knappe meid is omdat ze de speen weg gedaan had. Ze is er niet anders om gaan slapen. Maar dat zegt niet zoveel, ze is sowieso een hele slechte slaper. Ons beviel het rigoureuze wel.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Nov 2014 23:14

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Fiene schreef:Maar dus in een keer Happy? en duurde het dan twee weken eer hij goed sliep zonder tut?




Ja in 1 keer, hij had hem alleen nodig bij inslapen. zodra hij sliep en hij viel eruit dan sliep hij zonder.

Toen we stopte was het huilen geblazen maar als hij eenmaal sliep was het oke.
En na 2 weken was het huilen over.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiene

Bericht 03 Nov 2014 23:16

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Dat geeft toch wel hoop. N heeft hem ook alleen nodig met inslapen, daarna valt hij ook snel uit dr mondje.

Parel ik weet idd niet zeker of ze het snapt van babypiet. Ik wilde het wel wat aankleden met een foto van babypiet en een verhaal erbij. Maar of ze het dan echt zal begrijpen inderdaad...

Maar voor haar tweede verjaardag moet dat ding weg zijn, dat sowieso. Misschien ook wel gewoon hup doorknippen en weg dat ding..kunnen we ook niet meer terug.
<<

Anoniem85

Bericht 03 Nov 2014 23:23

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Tijdje terug heb ik hier ook een topic over geopend. Ik was van plan hem weg te laten in de periode dat ik aantal dagen vrij had. Toen werd hij alleen ziek en daarna is het er niet meer van gekomen. Heel zwak maar ik heb geen zin in drama nachten. Hecht zoveel waarde aan mijn nachtrust. Ik probeer het straks met het baby Pietje, mocht het niet lukken wacht ik nog n half jaartje totdat hij het beter zal snappen. Overgings kauwt hij ze wel kapot, kan om de week n nieuwe halen.

Hij is net bezig met weer regelmatig op het potje te gaan? Slaapt sinds gister in een groot bed. Even genoeg nieuwe dingen.

Ik noem het trouwens tutti, man en zoon gewoon speen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Nov 2014 23:27

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Dochter is 7 maanden en ook verslaafd aan de speen.
Speen is sowieso nodig om in slaap te vallen maar het liefst heeft ze hem de hele dag. Pak ik hem af dan begint ze meteen te duimen. Weet niet wat slechter is. Ik heb tot mn veertiende geduimd.

en het woord tutje voor speen is idd vreselijk haha.
ken ook niemand die dat woord gebruikt hier in de omgeving.
04-2014
10-2015
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 03 Nov 2014 23:31

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Ik probeer de oudste al ruim een jaar van het duimen af te krijgen, zonder succes :-( Dus ik zou nu wel willen dat er een speentje was dat we 'zomaar' weg konden doen ;-)

On topic: in mijn omgeving werkt het ineens afschaffen van het speentje wel het beste heb ik gemerkt, de 'korte pijn' zeg maar...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 03 Nov 2014 23:32

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Mijn dochter had alleen met het slapen een speen, maar ze beet er vaak op. Ik heb haar toen uitgelegd dat als haar speen kapot is we geen nieuwe meer gaan kopen.
Een paar weken terug was het zover, voor het slapen gaan zag ik dat haar speen kapot was. En ze zei meteen 'nu is het klaar met speen!' En die avond is ze gaan slapen zonder speen, de volgende dag heeft ze haar speen "ingeleverd" bij een speelgoedwinkel en heeft ze een Barbie uitgekozen.
Twee dagen daarna heeft ze 1 keer naar haar speen gevraagd en toen weer uitgelegd dat ze het heeft "ingeleverd". Toen moest ze even nadenken en was het prima.
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Nov 2014 23:33

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Fiene schreef:Vreselijk woord bedoel je dan tut? Ik weet niet hoe ik erbij kom maar dat is hier volgens mij in de omgeving helemaal niet zo'n gek woord.


Ja, hoor het wel vaker. Maar vind het echt een vreselijk woord haha
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 03 Nov 2014 23:36

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Bij Ruben hadden we per ongeluk zijn speen laten liggen opt kdv op vrijdagmiddag en geen reservespeen. Uitgelegd dat hij het hele weekend zonder speen moest slapen en toen was hij eraf. Wel het kdv ingeseind over hoe en wat. Niks geen gedoe! Heerlijk!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem103

Bericht 03 Nov 2014 23:49

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Ik heb het bij allebei rond hun tweede verjaardag gedaan en dan in een keer weg. Ik heb ze de spenen in hun schoen laten stoppen voor het middagslaapje en daarna zat er een cadeau in (van de spenentovenaar volgens mijn zoontje ;) ). De eerste dagen wat gemopper en gehuil maar het ging eigenlijk boven verwachting goed. Binnen een paar dagen waren ze er wel aan gewend, ze vroegen er af en toen nog wel om maar dan legde ik uit dat de spenen nu weg waren en dat ze een cadeautje hadden gehad voor hun speen. En dan was het eigenlijk wel goed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Nov 2014 02:38

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Wij hebben de speen geleidelijk minder gegeven. Ging prima, hij was toen wel een stuk jonger (6 maanden was hij).

Mijn vriend noemt het een fopper, stom woord!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem80

Bericht 04 Nov 2014 04:37

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

We hebben hem bij Jason toen hij 2 was niet meer gegeven. Gezegd dat hij een grote jongen was en hij hem daarom niet meer kreeg. Hij heeft 2 avonden even gehuild en toen was het goed. Hij had hem overigens ook alleen in bed.

Hayley duimt, dat lijkt me moeilijker af te leren, althans ik kan me nog herinneren hoe moeilijk dat zelf was, omdat ik deze altijd bij me had (en volgens mijn man doe ik het nog steeds als ik heel moe of verdrietig ben in mijn slaap.

Het babypiet verhaalt lijkt N. mij nog erg jong voor trouwens. Ik zou hem denk ik gewoon niet meer geven en kijken hoe dat gaat.

Hier noemden we het gewoon speentje, maar ik de regio hier zeggen ze allemaal tutje of fiep.
<<

Anoniem88

Bericht 04 Nov 2014 07:48

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Bij kinderen van nog geen twee zou ik er geen mooie verhalen omheen verzinnen, maar gewoon de speen op een avond weglaten en kijken hoe ze reageert. Ze is nog zo klein, wie weet is ze er nog helemaal niet aan toe. En ze gebruikt hem al vrij minimaal. Stel dat ze hem echt nog nodig heeft om in slaap te vallen dan kun je hem altijd nog geven. En als je er dan toch een verhaal aan vast wilt hangen dan zou ik zeggen dat je hem kwijt bent. En mocht nou zijn dat ze hem echt nodig heeft en je gaat toch overstag, dan kun je altijd nog zeggen dat je hem achter de kast weer gevonden hebt. Geen grote en sensationele verhalen ervan maken, daar is ze echt nog te klein voor.

Voor het verhaal van babypiet is ze sowieso nog te klein, waarschijnlijk snapt ze het hele gedoe van Sint en z'n Pieten dit jaar nog niet eens (vaak begint dat pas te leven met 2,5-3jaar), en dan willen die gekke, wellicht in haar ogen ook enge Sint en z'n pieten, waar ze al zo weinig van snapt, ook nog eens háár speen hebben voor een zogemaamde babypiet. Ik denk niet dat zij, op haar leeftijd dat kan begrijpen.
Laatst gewijzigd door Anoniem88 op 04 Nov 2014 09:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 04 Nov 2014 09:03

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Wij hebben gewacht tot hij het zou begrijpen, vond het zo sneu om hem gewoon af te pakken. Hij had een aantal spenen en hij beet ze uiteindelijk kapot. Gezegd dat we geen nieuw meer kopen als er een kapot ging en zo kwam hij op een gegeven moment zelf met zijn kapotte speen aan. Die hebben we "opgestuurd" naar de "fiepenfee" en hij heeft een cadeautje gekregen. Ik verwachtte grote drama's maar hij heeft het ding nooit gemist en ging meteen goed slapen.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Nov 2014 09:40

Re: Tutje (speen) weg.. ineens of geleidelijk

Hier gewoon op de dag dat de speen stuk was, besloten dan helemaal te stoppen.
Geen mooie verhalen, geen kadootjes achteraf, gewoon weg.

Werkte prima.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers