Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mag jouw kind opblijven?

<<

Anoniem16

Bericht 01 Sep 2013 13:07

Re: Mag jouw kind opblijven?

Bij ons is het niet gebruikelijk en zal ik het ook niet doen, wij nemen de kinderen sávonds niet eens mee omdat ik dat zelf, en ook de andere mensen, juist vaak ook lastig vinden maar dus vooral omdat het hier niet gebruikelijk is en dus niet 'hoort' zeg maar. R zou het prima volhouden tegenwoordig en N zou ik dan in een campingbedje leggen. Maar wanneer het idd gebruikelijk is zoals jij omschrijft zou ik het ook gewoon doen zoals jij het gedaan hebt.
<<

Anoniem5

Bericht 01 Sep 2013 13:09

Re: Mag jouw kind opblijven?

Susan schreef:
Alibi schreef:In principe vind ik dat jullie moeten doen wat jezelf wilt, maar in sommige situaties hoort een kind er gewoon niet bij. In onze kennissen kring is ook een stel wat hun dochter van 8 overal mee naar toe neemt. En rustig tot 1 uur 's nachts. Ik heb het dan over feestjes waar veel drank vloeit, veel gerookt wordt en wat niet een situatie is om een kind tussen te laten lopen.


Maar in dit geval was het volgens mij een feestje bij Caroow thuis dus dan heeft een ander er echt nul komma niks over te zeggen.


Eens, en als ik mijn kinderen niet mee kan nemen kan ik ook nergens heen omdat ik geen oppas heb, anderen zitten op dezelfde verjaardag. Maar bij ons zitten kinderen ook altijd apart van de ouders, in de keuken, zolder of een andere kamer of het terras aan de andere kant van de tuin. En alcohol wordt gedronken door de meeste volwassenen maar nooit rijkelijk.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Sep 2013 13:44

Re: Mag jouw kind opblijven?

Daar zat ik vrijdag ook aan te denken. Toen was ik met een vriendin de stad in gegaan, endaarna nog wat gedronken. Om half 9 zaten we op een terrasje, waar ik dochter de fles had gegeven, en haar later in de maxicosi neer had gelegd, waar ze uiteindelijk in slaap viel. Was net tegen de tijd dat ik ging, rond kwart voor 10. Zlang ze dat goed doet is dat toch prima. Alleen maar makkelijk als ze dat nu kan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Sep 2013 13:59

Re: Mag jouw kind opblijven?

Sinds er kinderen zijn, en dan heb ik het niet over mijn kinderen maar over de kleinkinderen van mijn oom en tante, worden verjaardagen sowieso eerder op de dag gevierd, rond een uur of acht gaat iedereen dan wel naar huis.

Een tijdje terug had ik er wel een discussie over. Wij gaan al sinds ik heel klein ben met de familie op kerstvakantie en dan zitten we vaak 's avonds bij elkaar en doen spelletjes. Toen wij zelf klein waren mochten we altijd gewoon mee opblijven, maar de kinderen van nu niet, mijn oudste nichtjes (twaalf en vijftien) mogen dat pas sinds kort. Ik vond dat Dion en ik zelf bepalen of onze kinderen dat al eerder mogen, maar anderen waren het daar niet mee eens en vonden dat ze daar ook iets over te zeggen hadden. Ik vind dat onzin, als ik zou vinden dat mijn nichtjes best wat langer op kunnen blijven dan heb ik daar toch ook geen inspraak in?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Sep 2013 15:06

Re: Mag jouw kind opblijven?

Ik doe het zelf niet, omdat het niet werkt voor I. Maar als ze nog jong zijn is het toch sowieso geen probleem. Het lijkt me heel rot als anderen zich daar mee gaan bemoeien.

@ Susan, wat vervelend dat je niet zelf "mag"bepalen hoe laat je je kinderen naar bed brengt. Dat vind ik echt onterechte bemoeizucht.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem58

Bericht 01 Sep 2013 15:07

Re: Mag jouw kind opblijven?

Ja, Christian mag opblijven en alleen ik heb daar iets over te zeggen.
Susan, dat is wel heel erg raar vind ik. Jullie bepalen toch wanneer jullie kind naar bed gaat.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Sep 2013 15:08

Re: Mag jouw kind opblijven?

Susan schreef:
Alibi schreef:In principe vind ik dat jullie moeten doen wat jezelf wilt, maar in sommige situaties hoort een kind er gewoon niet bij. In onze kennissen kring is ook een stel wat hun dochter van 8 overal mee naar toe neemt. En rustig tot 1 uur 's nachts. Ik heb het dan over feestjes waar veel drank vloeit, veel gerookt wordt en wat niet een situatie is om een kind tussen te laten lopen.


Maar in dit geval was het volgens mij een feestje bij Caroow thuis dus dan heeft een ander er echt nul komma niks over te zeggen.

Dat ben ik met je eens. Eigen huis, eigen regels.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Sep 2013 15:12

Re: Mag jouw kind opblijven?

Ja, het is nu nog niet aan de orde hoor, voorlopig vind ik ze zelf ook nog te klein, maar we hadden het er een keer over en toen zei ik dat ik vond dat het aan ons was of wij onze kinderen al op jongere leeftijd erbij laten zijn 's avonds en toen zei mijn nicht heel kattig: 'Nou, dat ligt er maar aan.' Ik vond dat ook wel heel gek, maar het is al een tijd geleden, de discussie is later niet meer echt voortgezet. Misschien hebben zij ook wel het idee dat het voor scheve ogen zorgt bij die oudere kinderen, maar ik vind dat ook niet mijn probleem, dan zou ik me altijd moeten aanpassen aan wat zij vinden en daar pas ik voor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 01 Sep 2013 15:41

Re: Mag jouw kind opblijven?

Wij zijn de ouders dus wij bepalen en niemand anders. Die van ons mag gerust opblijven maar soms regelen we hier ook oppas of hij gaat logeren bij opa en oma. Dan hebben we ook een avondje zonder kind is ook soms erg fijn ;)
Afbeelding
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 01 Sep 2013 15:45

Re: Mag jouw kind opblijven?

kwebbeltje schreef:Wij zijn de ouders dus wij bepalen en niemand anders. Die van ons mag gerust opblijven maar soms regelen we hier ook oppas of hij gaat logeren bij opa en oma. Dan hebben we ook een avondje zonder kind is ook soms erg fijn ;)


Zo doen wij het ook!
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 01 Sep 2013 15:50

Re: Mag jouw kind opblijven?

R. gaat gewoon naar bed als we ergens zijn. We hebben vaak de kinderwagenbak wel bij ons, die zetten we dan boven/in een rustige ruimte. Thuis gaat ze ook gewoon naar bed.

Als R. moe is gaat ze jengelen. Ze heeft de rust echt nodig. Nu ze ouder wordt merken we ook dat ze beter slaapt in een rustige ruimte.
<<

Anoniem57

Bericht 01 Sep 2013 16:36

Re: Mag jouw kind opblijven?

Hier slaapt ze het allerbeste in haar eigen bed. Heel soms nemen we haar mee en houden we haar wakker tot ze het zat is, en dan gaat ze thuis haar bed in, daar in een campingbedje is echt janken tot en met.

De echte grote mensen feestjes dan gaan we samen en L naar mijn ouders, of een van ons blijft thuis.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Sep 2013 17:47

Re: Mag jouw kind opblijven?

Wat een onzin dat je daar opmerkingen over hebt gekregen zeg... Moet iedereen zelf weten en iedereen kent zijn eigen kind goed genoeg om te bepalen of dat een goed plan is.

Wij hebben het nooit gedaan. L had haar slaap gewoon altijd nodig en anders was ze totaal ontregeld (en werd er zelfs ziek van). Bovendien slaapt ze nergens anders dan in haar eigen bed. Dus nee, wij gingen s avonds gewoon nooit weg als gezin. Als iemand dan ECHT zijn verjaardag vierde ging 1 van ons, de ander bleef bij L.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 01 Sep 2013 17:51

Re: Mag jouw kind opblijven?

Als wij `s avonds een verjaardag hebben waar geen kinderen zijn, dan laten wij ze thuis bij de oppas of brengen ze daarheen. Als er wel kinderen zijn, gaan zij ook mee. Soms blijven ze op, soms slapen ze daar in bed/campingbedje.
Hier thuis blijven ze vaak wel wat langer op maar rond 20.00/20.30 liggen ze er dan wel in.
<<

Anoniem16

Bericht 01 Sep 2013 19:00

Re: Mag jouw kind opblijven?

Ik ga er eigenlijk altijd standaard vanuit dat wanneer een verjaardag s'avonds is de kinderen bij de oppas oid blijven. Ik regel dat zelf ook zo en ga er eigenlijk wanneer een verjaardag hier is er ook vanuit.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Sep 2013 20:41

Re: Mag jouw kind opblijven?

onze zoon gaat gewoon mee, slapen doet hij niet ergens anders en we gaan niet al te laat weg.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem16

Bericht 01 Sep 2013 20:51

Re: Mag jouw kind opblijven?

Happydobby schreef:onze zoon gaat gewoon mee, slapen doet hij niet ergens anders en we gaan niet al te laat weg.



Maar, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat vind jij niet te laat dan? Ik denk dan bijv aan max 19 uur ofzo.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 01 Sep 2013 20:54

Re: Mag jouw kind opblijven?

Ik neem dochter ook altijd gewoon mee. Als baby sliep ze in de draagdoek, nu gaan we gewoon niet te laat weg. Als een feest pas savonds begint gaat er maar een van ons, of proberen we een andere keer langs te gaan.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem57

Bericht 01 Sep 2013 22:07

Re: Mag jouw kind opblijven?

Printje, hier redt ze het met gemak tot half elf.
<<

Anoniem 42

Bericht 01 Sep 2013 23:26

Re: Mag jouw kind opblijven?

Nee, ik doe dat niet. Ik kan me er verder geen drie seconden druk om maken hoe andere moeders dat doen, die kennen hun kind het beste en weten of dat makkelijk kan met hun kindje of niet.
<<

Anoniem123

Bericht 02 Sep 2013 06:21

Re: Mag jouw kind opblijven?

Elsa schreef:Daar zat ik vrijdag ook aan te denken. Toen was ik met een vriendin de stad in gegaan, endaarna nog wat gedronken. Om half 9 zaten we op een terrasje, waar ik dochter de fles had gegeven, en haar later in de maxicosi neer had gelegd, waar ze uiteindelijk in slaap viel. Was net tegen de tijd dat ik ging, rond kwart voor 10. Zlang ze dat goed doet is dat toch prima. Alleen maar makkelijk als ze dat nu kan


Als ze zo klein zijn wil dit idd nog wel, dat deden wij in het begin ook. Maar zodra ze gaan kruipen/lopen dan lukt dat echt niet meer. Sowieso op een terras zitten niet zonder 150 keer over eind te komen om een kind te gaan vangen :lol:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 02 Sep 2013 06:50

Re: Mag jouw kind opblijven?

SarahKey schreef:
Elsa schreef:Daar zat ik vrijdag ook aan te denken. Toen was ik met een vriendin de stad in gegaan, endaarna nog wat gedronken. Om half 9 zaten we op een terrasje, waar ik dochter de fles had gegeven, en haar later in de maxicosi neer had gelegd, waar ze uiteindelijk in slaap viel. Was net tegen de tijd dat ik ging, rond kwart voor 10. Zlang ze dat goed doet is dat toch prima. Alleen maar makkelijk als ze dat nu kan


Als ze zo klein zijn wil dit idd nog wel, dat deden wij in het begin ook. Maar zodra ze gaan kruipen/lopen dan lukt dat echt niet meer. Sowieso op een terras zitten niet zonder 150 keer over eind te komen om een kind te gaan vangen :lo l:


Nog een reden dat ik wil dat mn kleine meisje voor altijd klein blijft :D
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Sep 2013 09:35

Re: Mag jouw kind opblijven?

Printje schreef:
Happydobby schreef:onze zoon gaat gewoon mee, slapen doet hij niet ergens anders en we gaan niet al te laat weg.



Maar, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat vind jij niet te laat dan? Ik denk dan bijv aan max 19 uur ofzo.


in het weekend tot 22.00 uur. het is wat caarow ook zegt, gewoon cultuur. Dit doen we ook alleen bij familie, ze houden allemaal hun kinderen bij zich. ook rustig tot het eind van een feest (1.00 uur bevoorbeeld) een kind van 5 bijvoorbeeld.

Bij feestjes van vrienden regelen we een oppas.
in de cultuur van mijn vriend begint een feest bijvoorbeeld al om 16.00 uur. het is dan normaal dat je zeker tot laat in de avond blijft.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem123

Bericht 02 Sep 2013 09:37

Re: Mag jouw kind opblijven?

Elsa schreef:
SarahKey schreef:
Elsa schreef:Daar zat ik vrijdag ook aan te denken. Toen was ik met een vriendin de stad in gegaan, endaarna nog wat gedronken. Om half 9 zaten we op een terrasje, waar ik dochter de fles had gegeven, en haar later in de maxicosi neer had gelegd, waar ze uiteindelijk in slaap viel. Was net tegen de tijd dat ik ging, rond kwart voor 10. Zlang ze dat goed doet is dat toch prima. Alleen maar makkelijk als ze dat nu kan


Als ze zo klein zijn wil dit idd nog wel, dat deden wij in het begin ook. Maar zodra ze gaan kruipen/lopen dan lukt dat echt niet meer. Sowieso op een terras zitten niet zonder 150 keer over eind te komen om een kind te gaan vangen :lo l:


Nog een reden dat ik wil dat mn kleine meisje voor altijd klein blijft :D


Persoonlijk vind ik ze leuker boven de 1 :mrgreen:
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:59

Bericht 02 Sep 2013 09:49

Re: Mag jouw kind opblijven?

Mijn kinderen zouden het makkelijk redden tot twaalf uur s'nachts. Want hoe meer moe ze zijn des te drukker worden ze.
Maar wij nemen ze avonds niet mee. Als baby is het nog wel te doen die slapen toch overal wel doorheen.
Maar nu ze ouder worden niet meer.
Gelukkig worden hier de meeste feestjes/verjaardagen toch al overdag gehouden dus ik sta nooit echt voor die keuze. En die enkele keer dat er wel avonds iets gehouden wordt dan gaat mijn man of ik alleen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers