Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik lijk wel helderziend.

<<

Anoniem110

Bericht 03 Nov 2014 20:45

Re: Ik lijk wel helderziend.

Ik ben van mening dat een sterk intuïtief gevoel niks te maken heeft met het hele paranormale.
Paranormaal vind ik iemand die een poging doet een toekomst te voorspellen. En daar kan je in geloven of niet.
Het intuïtief gevoel hoef je niet zweverig of nuchter voor te zijn. Idd wat exo zegt, je kan het ook trainen zodat het sterker wordt.
Het is maar net of je ervoor open staat.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 03 Nov 2014 21:38

Re: Ik lijk wel helderziend.

Nonnevot het valt wel allemaal onder de kop paranormaal. Maar ik noem het liever spiritueel. De toekomst voorspellen is daar een onderdeel van. Voorspellende dromen bijvoorbeeld ook. Het is net zoiets als dat fruit een verzamelnaam is en een kers en een appel beide bij fruit horen ofzo (een beter voorbeeld kon ik even niet noemen hahaha)
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem81

Bericht 04 Nov 2014 09:49

Re: Ik lijk wel helderziend.

Ik had wel in mijn werk een sterk gevoel voor de dood, alsof er dan een bepaalde kou om iemand heen hing. Overigens heb ik helemaal niks met het paranormale.
<<

Anoniem110

Bericht 04 Nov 2014 09:55

Re: Ik lijk wel helderziend.

Stofzuiger schreef:Ik had wel in mijn werk een sterk gevoel voor de dood, alsof er dan een bepaalde kou om iemand heen hing. Overigens heb ik helemaal niks met het paranormale.


Zo ervaar ik het ook idd soms een ijzige kou. Een aantal uren daarna overleed de persoon dan ook daadwerkelijk.
<<

Anoniem140

Bericht 04 Nov 2014 09:58

Re: Ik lijk wel helderziend.

Stofzuiger schreef:Ik had wel in mijn werk een sterk gevoel voor de dood, alsof er dan een bepaalde kou om iemand heen hing. Overigens heb ik helemaal niks met het paranormale.


Dit is echt heel erg herkenbaar. Een heel akelig koud gevoel. Dat heb ik vereschillende keren gehad. Ook bij mijn hondje een paar jaar geleden toen hij stervende was.
Dingen aanvoelen kan ik ook heel goed, ook door naar een foto te kijken vanalles oppikken van die persoon. Stemmingen kan ik aanvoelen, ook van veraf, als ik met iemand app bijvoorbeeld. Ik krijg dan vaak een heel drukkend gevoel in mijn hoofd, het zuigt energie. Nu heb ik toevallig van Weetjewel eens gelezen dat je dan in gedachten een roos tussen diegene en jou moet plaatsen, en het werkt.
Verder gaat mijn telefoon ook als ik net iemand wil bellen (vaak dezelfde persoon, dus ik wil die bellen, en prompt gaat de telefoon), zo ook met berichtjes, niet zozeer van mensen waar ik dagelijks mee app, maar as ik iets moet regelen met mensen die ik niet eens zo goed ken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Nov 2014 11:21

Re: Ik lijk wel helderziend.

Zat er nog eens over na te denken en volgens deze omschrijvingen zou je mijn vriend ook als helderziende kunnen zien. Het verschil is dat hij heel erg goed mensen hun lichaamstaal kan lezen. Overal in de wereld zijn er patronen. Onbewust pakken we die op. Dit is lang niet voor iedereen goed te verklaren en word vaak helderziend of paranormaal genoemd terwijl je je zelf er prima op kan trainen. Daarnaast hebben veel mensen ook nog eens last van een confirmation Bias zonder dat ze zichzelf hier bewust van zijn. Dat houd in dit geval dus in dat je vaker voorspellingen doet die niet uitkomen maar die je niet onthoud dan dat je voorspellingen doet die wel uitkomen die je dan wel weer onthoud. Hierdoor lijkt het alsof je vaker goed zit dan fout terwijl het eigenlijk anders om is.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Nov 2014 11:40

Re: Ik lijk wel helderziend.

Dundas schreef:Mijn vriend heeft voorspellende dromen. Zo heeft hij o.a. gedroomd dat het vliegtuig waarmee zijn ouders op vakantie gingen, ging neerstorten. Uiteindelijk bleek dat vliegtuig inderdaad technische mankementen te hebben. En zo heeft hij vorig jaar gedroomd over een aanslag bij een hardloopevenement. Hij dacht eerst nog aan het evenement dat hier altijd in onze woonplaats gehouden word, maar die was pas nog geweest. En toen gebeurde die aanslag tijdens de marathon van Boston.

En zo heeft hij wel meer van dat soort dromen.



Het toestel is niet neergestort dus het klopt niet helemaal, maar gelukkig dat het niet is uitgekomen natuurlijk.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Nov 2014 07:44

Re: Ik lijk wel helderziend.

Ik heb soms ook wel dingen die uitkomen. Zo zei ik eens tegen mijn man om 1 uur belt je moeder dat je opa om 12 uur is overleden. Mijn man zo nee joh opa gaat niet dood hij was ook niet ziek. Om 1 uur gaat de telefoon schoonmoeder dat opa om 12 uur is overleden.

Ook vaak dan zet ik de koffie aan en loop naar de voordeur en dat staat mijn moeder er die koffie wil drinken.

En ik zeg al van kleins af aan als ik 18/21/25/30 word gebeurt er iets erg. Tot nu toe is het uitgekomen en word in juni volgend jaar 30
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 10 Nov 2014 09:10

Re: Ik lijk wel helderziend.

Ik ben ooit eens door iemand aangesproken die tegen mij zei dat ik broccoli heel lekker op een manier kon klaar maken zodat ik het echt lekker vond. Diegene kende mij niet, maar wist in een oogopslag al dat ik niet van broccoli houdt.
Ik vond dit best eng. Wilde mijn gedachten dan ook leegmaken bij die man, maar werkte niet.

Wel is mijn intuïtie vrij sterk. Ooit eens ergens over heen gereden wat plat op de weg lag, dacht daarna, wij staan straks aan de kant van de weg. 10 minuten later, allemaal zwarte rook achter de auto, slang stuk. Was zo bizar om dat eerst te denken en 10 minuten later was het echt zo.

Ik heb bij de meesten, die zwanger zijn of zijn geweest in mijn directe omgeving, het geslacht nog altijd goed gehad.
Zo dacht ik, was 6 weken zwanger, ik denk dat het een meisje is, maar hoop een jongen.
De nacht voor de eerste echo heb ik gedroomd over een tweeling, ik dacht zwanger te zijn van een tweeling, ook dat kwam uit die dag. Daarna weer, dit zullen meisjes zijn en ook dat klopt.

Ook heb ik een sterke telepathie met mijn zus op afstand en als ik of mijn vriend ergens aan zit te denken, begint 1 van ons er ineens over.

Ook wilde oit eens iemand zich aan mij voorstellen, die man gaf mij de hand en trok hem meteen terug, hij zei, je hebt ongeveer net zo'n spirituele gave als ik, alleen jij doet er weinig mee. Hier kun je mensen mee helpen als je er voor open staat. Dat is iets wat ik absoluut niet wil. Ik wil mensen niet afschrikken met dat ik zo'n gave heb.
Ik voel mensen ook snel aan. Maar sluit mij daarna weer voor dingen af.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers