Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vreemdgaan

<<

Anoniem110

Bericht 01 Nov 2014 12:04

Vreemdgaan

Wat versta jij onder vreemdgaan?
Kan het jou overkomen? Of zul je het nooit toelaten?
In hoeverre ga je dan eerlijk zijn naar je man/vriend wanneer je bent vreemd gegaan? Denk je dan "ach het stelde niks voor, hij hoeft het niet te weten"

Wat is jou mening hierover?
Deze vragen stel ik n.a.v. een biecht in het biecht topic.
<<

Anoniem140

Bericht 01 Nov 2014 12:19

Re: Vreemdgaan

Wat versta jij onder vreemdgaan?
Ik versta onder vreemdgaan heel intensief contact waarbij het verder gaat dan normale kletspraat, zoenen, seksen. Eigenlijk alles waardoor de relatie met je partner in het gedrang kan komen.

Kan het jou overkomen? Of zul je het nooit toelaten?
Het kan mij zeker overkomen, toen ik jonger was wel eens vreemdgegaan, maar ik zou er nu ten alle tijde voor waken. Zou niemand zo'n verdriet nog eens willen aan doen.

In hoeverre ga je dan eerlijk zijn naar je man/vriend wanneer je bent vreemd gegaan? Denk je dan "ach het stelde niks voor, hij hoeft het niet te weten"
Ik heb nu geen partner, maar ik hoop dat ik wel de ballen zou hebben om het al in een vroeg stadium aan te geven. ik ben zelf ook bedrogen, en het doorhebben (alarmbellen die afgaan) maar dan allerlei leugens moeten horen ging ik echt kapot aan.

Wat is jou mening hierover?

Ik denk dat het iedereen kan overkomen dat je iemand ontmoet waarbij je kriebels krijgt, die je aantrekkelijk vind. Alleen de manier hoe je ermee om gaat kun jij zelf wel beinvloeden.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Nov 2014 12:23

Re: Vreemdgaan

Wat versta jij onder vreemdgaan?
Al een innig contact opbouwen met iemand anders, terwijl je nog in een relatie zit. Niet alleen qua afspraken maar ook qua sms/app contact. Dat je iets aan het opbouwen bent met iemand anders wat vergelijkbaar is als het opbouwen van een relatie. Hierbij hoeft er nog geen spraken te zijn van zoenen of sex.

Kan het jou overkomen? Of zul je het nooit toelaten?
Ik durf dat niet te zeggen, ik weet wel dat als het zou gebeuren mijn relatie niet goed zijn zitten en dat ik daar over na moet gaan denken.

In hoeverre ga je dan eerlijk zijn naar je man/vriend wanneer je bent vreemd gegaan? Denk je dan "ach het stelde niks voor, hij hoeft het niet te weten"
Mijn ex heeft het gedaan en nooit toegegeven en dat heeft mij heel veel pijn gedaan. Dan maar iemand op dat moment meer pijn doen om het te vertellen dan het te verzwijgen. Daar doe je uiteindelijk iemand meer pijn mee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem216

Bericht 01 Nov 2014 12:35

Re: Vreemdgaan

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 13 Okt 2017 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Nov 2014 13:43

Re: Vreemdgaan

Ik versta onder vreemdgaan zoenen en alles wat verder gaat. Ik ben in het verleden wel vreemdgegaan (wel met een enorm schuldgevoel - het was echt géén leuke tijd), maar nu kan ik zo goed als zeker zeggen dat ik het nooit meer zal doen. Ik weet nu waarom ik destijds vreemdging en heb nu een heel andere relatie met een heel andere man. Sowieso heb ik dus die behoefte niet meer en mocht ik de behoefte wel hebben, weet ik nu ten eerste dat er dan iets niet klopt in mijn relatie en dat ik dáár iets mee moet i.p.v. mijn heil bij een ander te zoeken en ten tweede hoe vreselijk veel pijn en schade vreemdgaan bij de ander en jezelf kan veroorzaken.

Mocht het tóch gebeuren zou ik deze keer eerlijk zijn (ben ik uiteindelijk ook wel geweest de vorige keer, maar pas toen het al veel te lang aan de gang was en ik het uitmaakte - niet bepaald de meest nette manier).
<<

Anoniem108

Bericht 01 Nov 2014 14:28

Re: Vreemdgaan

Nonnevot schreef:Wat versta jij onder vreemdgaan? Stiekem contact onderhouden met iemand dat seksueel geladen is. Hoeft dus niet per se fysiek te zijn.
Kan het jou overkomen? Of zul je het nooit toelaten? Wat een rare woordkeus. Overkomen is geen sprake van, het is geen hogere macht.
In hoeverre ga je dan eerlijk zijn naar je man/vriend wanneer je bent vreemd gegaan? Denk je dan "ach het stelde niks voor, hij hoeft het niet te weten" Ligt eraan, denk ik. Ik vind eerlijkheid soms overgewaardeerd. Als je bijvoorbeeld all the way bent gegaan en weet dat je niet verder wil met de relatie, zou ik me kunnen voorstellen dat je het wel meteen uitmaakt maar niet diegene nog een trap nageeft door aan te geven dat je seks hebt gehad met een ander. Het voegt niets toe, behalve dat je je vriend(in) nog meer kwetst. Binnen 24 uur zou ik de relatie wel verbreken.

<<

Anoniem75

Bericht 01 Nov 2014 18:58

Re: Vreemdgaan

Lonely Goatherd schreef:Ik versta onder vreemdgaan zoenen en alles wat verder gaat. Ik ben in het verleden wel vreemdgegaan (wel met een enorm schuldgevoel - het was echt géén leuke tijd), maar nu kan ik zo goed als zeker zeggen dat ik het nooit meer zal doen. Ik weet nu waarom ik destijds vreemdging en heb nu een heel andere relatie met een heel andere man. Sowieso heb ik dus die behoefte niet meer en mocht ik de behoefte wel hebben, weet ik nu ten eerste dat er dan iets niet klopt in mijn relatie en dat ik dáár iets mee moet i.p.v. mijn heil bij een ander te zoeken en ten tweede hoe vreselijk veel pijn en schade vreemdgaan bij de ander en jezelf kan veroorzaken.

Mocht het tóch gebeuren zou ik deze keer eerlijk zijn (ben ik uiteindelijk ook wel geweest de vorige keer, maar pas toen het al veel te lang aan de gang was en ik het uitmaakte - niet bepaald de meest nette manier).


Precies dit
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Nov 2014 19:02

Re: Vreemdgaan

Alle vormen van aanrakingen zoenen en verder zonder dat de andere partner daar toestemming voor heeft gegeven. Waar die grens ligt bepaald ieder stel voor zich.
2015 💙
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Nov 2014 21:37

Re: Vreemdgaan

Ik ben het eens met Lonely Goatherd. Ik hoop dat mijn man onze relatie open genoeg ervaart om als hij bepaalde gevoelens ontwikkeld voor anderen dat hij dit met mij deelt zodat we het er over kunnen hebben. Vice versa natuurlijk net zo. Al zie ik het niet als vreemdgaan maar ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn man gevoelens voor anderen ontwikkeld.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem211

Bericht 01 Nov 2014 22:24

Re: Vreemdgaan

Ik vind vreemdgaan niet alleen lichamelijk vreemdgaan. Ook zulkdanig contact dat verder gaat dan alleen vriendschap. Dingen verzwijgen voor je partner enzovoort.

Of ik het ooit zou doen? Ik kan nooit iets uitsluiten omdat je simpelweg niet in de toekomst kan kijken, maar ik zou bijna zeggen dat ik het nooit zal gaan doen. Vreemdgaan vind ik zo ongelofelijk fout en kwetsend dat ik me niet kan voorstellen dat ik dit mijn partner ooit aan zou doen.
<<

Anoniem147

Bericht 02 Nov 2014 09:23

Re: Vreemdgaan

Wat versta jij onder vreemdgaan?
Zeer intiem contact met een andere man (of vrouw mocht je daar op vallen). Seks vind ik sowieso vreemdgaan, zoenen ook als daar gevoelens bij komen kijken. Ik zou bij wijze van spreken wel voor de lol zoenen met een vrouw in een dronken bui omdat ik weet dat mijn vriend naar niets achter zou zoeken en ik daar niets mee zou bedoelen. Of bij wijze van spreken een trio ofzo haha. Maar zodra er gevoelens bij komen kijken of het nou innige gesprekken, flirts of echt seks is. Ik vind dat een No No.

Kan het jou overkomen? Of zul je het nooit toelaten?
Ik steek mijn hand voor mezelf in het vuur. Ik kijk naar rechts, zie mijn vriend op de bank zitten.. En moet serieus bijna huilen bij het idee dat ik dat zou doen. Hij is zo ontzettend goed, lief en aardig voor mij (en andere). Dat ik dat gewoon nooit zou kunnen doen. Mijn breekt bij het idee.

In hoeverre ga je dan eerlijk zijn naar je man/vriend wanneer je bent vreemd gegaan? Denk je dan "ach het stelde niks voor, hij hoeft het niet te weten"?
Ik zou het vertellen. Maar zoals hier boven moet ik serieus al bijna huilen bij het idee. Zo zielig :pale: . Waarom iemand tot op het bot, zo hard kwetsen? Terwijl je er ook voor kunt kiezen om overal iedereen in en uit je te laten gaan, na dat je je relatie hebt beëindigd.

Wat is jou mening hierover?
Ik vind het gewoon heel zielig voor het 'slachtoffer'. Ik snap niet dat je iemand zo pijn kan doen en dat nog opzettelijk met je volwassen gedachte en hersenen. Waarvan je mag verwacht dat die volgroeid zijn om dit soort acties eerst te doordenken.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 02 Nov 2014 09:57

Re: Vreemdgaan

Wat een mooie en lieve reactie Marni!
<<

Anoniem181

Bericht 03 Nov 2014 13:25

Re: Vreemdgaan

Carra schreef:Wat een mooie en lieve reactie Marni!


Helemaal mee eens. Ik denk er precies zo over trouwens.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Nov 2014 13:33

Re: Vreemdgaan

Ik sluit niet uit dat er ooit iets kan gebeuren, dat er gevoelens kunnen ontstaan, dat je in een situatie verzeild kan raken waarin je van iemand ondersteboven raakt, maar ik sluit wél uit dat wij de ander hierover langdurig zouden voorliegen. Ik acht mijzelf en zeker mijn man, niet in staat om de ander moedwillig zo voor de gek te houden en te kwetsen.
<<

Anoniem124

Bericht 03 Nov 2014 13:38

Re: Vreemdgaan

Voor mij is vreemdgaan alles vanaf zoenen en verder qua lichamelijk contact.

Even een interesse-vraag aan de mensen die aangeven een innige band opbouwen met een ander ook al vreemdgaan te vinden. Ik heb met een aantal mensen behalve mijn man een heel innige band. Ook van het andere geslacht. En wij bespreken ook wel eens intieme zaken. Ga ik nu vreemd? Ik vind dat best apart want dat zou betekenen dat je met niemand behalve je partner close zou mogen zijn behalve als het je eigen geslacht is. Wat ik alleen nooit doe is intieme zaken rondom mijn man, ons gezin of onze relatie bespreken met anderen mannen.
<<

Anoniem125

Bericht 03 Nov 2014 13:44

Re: Vreemdgaan

Ik heb ook een goede vriend waarmee ik ontzettend veel bespreek, het verschil is voor mij, dat ik al 12 jaar bevriend met hem ben en dat - ook toen we allebei single waren - er nooit iets is gebeurd tussen ons. Er is geen enkele spanning of iets dergelijks. Hij heeft nu ook een vriendin waarmee hij al 8 jaar samen is en we spreken ook wel eens met z'n vieren af.

Maar voor mij zou het anders zijn als ik nu een man zou ontmoeten met wie het heel goed klikt, daar zou ik veel voorzichtiger mee zijn. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man nu ineens heel innig om zou gaan met een vrouw die hij eerder nog niet kende. Misschien bekrompen, ja. Dat is dan maar zo.
<<

Anoniem124

Bericht 03 Nov 2014 13:45

Re: Vreemdgaan

Nee, spanning is er bij mij ook niet.
<<

Anoniem117

Bericht 03 Nov 2014 13:48

Re: Vreemdgaan

Dimmel schreef:Wat versta jij onder vreemdgaan?
Vreemdgaan is voor mij contact, al dan niet fysiek, dat seksueel geladen is. Dat hoeft dan niet eens concreet seksueel te zijn, een spanning/ aantrekkingskracht vind ik al verkeerd.

Kan het jou overkomen? Of zul je het nooit toelaten?
Ja ik heb op het eind van een relatie weleens genoten van de aandacht die ik kreeg. Ik ben daar tot op zekere hoogte wel op in gegaan. Al heb ik nooit fysiek contact gehad met de ander. Ik vond het wel plezierig om aandacht te krijgen en ik ging daar wel op in.

In hoeverre ga je dan eerlijk zijn naar je man/vriend wanneer je bent vreemd gegaan? Denk je dan "ach het stelde niks voor, hij hoeft het niet te weten"
Ik zou het bespreekbaar maken als ik open sta voor aandacht van andere mannen. Als ik er al op in zou zijn gegaan, zou ik waarschijnlijk de relatie verbreken. Ik zou het wel eerlijk opbiechten. Uit egoïsme overigens, want ik voel me heel rot als ik me ergens schuldig over voel.

Wat is jou mening hierover?
Het kan iedereen overkomen, ook de mensen die roepen dat ze dat nooit zouden doen. Op dat vlak zou ik niemand vertrouwen.

Ik denk dat iedereen wel in een fase terecht kan komen waar aandacht van anderen interessant is en fijn voelt. Wat je er mee doet is een tweede. Als je dan meteen aan de bel trekt, kan je denk ik escalatie voorkomen, maar als je er op in gaat en dit niet deelt dan lijkt het me dat het fout kan gaan. Maar dan overkomt het je niet. Dan heb je het toegelaten.

<<

Anoniem108

Bericht 03 Nov 2014 14:44

Re: Vreemdgaan

Charles: dat zou voor mij geen vreemdgaan inhouden. Ik doel puur op elkaar seksueel getinte berichten sturen. Lustopwekkende berichten. ;-)
<<

Anoniem110

Bericht 03 Nov 2014 15:43

Re: Vreemdgaan

Wat versta jij onder vreemdgaan?
Op het moment dat je een contact met iemand die nogal close is of begint te worden, en je verzwijgt dit voor je vriend/man. Daarbij alle lichamelijke contact wat daar nog eens bij komt is voor mij al een dikke streep te ver.

Kan het jou overkomen? Of zul je het nooit toelaten?
Of het mij nooit overkomt kan ik natuurlijk niet 100% garanderen, maar ik zal er alles aan doen dat ik niet in zo'n dergelijke situatie terecht ga komen. Ik ben zelf meerdere keren bedrogen en weet dus heel goed welke pijn en littekens dit met zich mee brengen. Dit zou ik never nooit over mijn hart verkrijgen om dit mijn vriend aan te doen.

In hoeverre ga je dan eerlijk zijn naar je man/vriend wanneer je bent vreemd gegaan? Denk je dan "ach het stelde niks voor, hij hoeft het niet te weten"
Stel ik krijg gevoelens voor iemand, of ik voel een aantrekkingskracht, dan hoop ik dat ik sterk genoeg ben om dit kenbaar te maken in mijn relatie zonder dat de andere partij überhaupt van deze gevoelens af weet.

Wat is jou mening hierover?
Ik ben nogal stellig geworden in het vreemd gaan en dat komt natuurlijk mede door eigen negatieve ervaringen daarin. Ik kan daar gewoon geen enkel begrip voor op brengen. Mijn huidige relatie is heel sterk nu al. De communicatie tussen ons is goed. Meer dan goed. En ik ben van mening dat alles bespreekbaar moet zijn in een relatie. Vertrouwen is de sterke basis en die verwacht ik dan ook.
Op het moment dat mijn vriend vreemd zou gaan, dan is het een verspilde kans en daar het gat van de deur. Er is geen enkel excuses voor.
<<

Anoniem216

Bericht 03 Nov 2014 21:30

Re: Vreemdgaan

...
Laatst gewijzigd door Anoniem216 op 14 Okt 2017 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem211

Bericht 03 Nov 2014 21:43

Re: Vreemdgaan

Charles, mijn ex had een intieme band met zijn scharrel eerst zonder lichamelijk vreemd te gaan. Maar wel dromen over een toekomst samen, dat in gedachten al inrichten en meer dingen met elkaar delen dan hij met mij deed. Ik vond dat wel degelijk vreemdgaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Nov 2014 08:44

Re: Vreemdgaan

Marilyn schreef:Charles, mijn ex had een intieme band met zijn scharrel eerst zonder lichamelijk vreemd te gaan. Maar wel dromen over een toekomst samen, dat in gedachten al inrichten en meer dingen met elkaar delen dan hij met mij deed. Ik vond dat wel degelijk vreemdgaan.


Dit is ook gewoon soms pijnlijker dan in een dronken bij hem er een keertje inhangen. Je partner deelt vanalles met een ander, heeft continue contact en leeft daar ook voor. Een keerje dronken vreemdgaan is ook stom, achterlijk en pijnlijk maar dit is doelbewuster en sneaky. Gemeen.
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2014 09:25

Re: Vreemdgaan

Ja, maar alles wat jullie beschrijven doe en bedoel ik dus net NIET :smile: . Er werd eerst gesproken van een innige band met iemand opbouwen. Dat samen toekomstplannen smeden van een ander kaliber is ben ik uiteraard met jullie eens. Maar dat doe je volgens mij ook weer niet zo snel zonder dat er ooit een kusje of een hand ergens aan te pas is gekomen, toch?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Nov 2014 09:28

Re: Vreemdgaan

Charles schreef:Ja, maar alles wat jullie beschrijven doe en bedoel ik dus net NIET :smile: . Er werd eerst gesproken van een innige band met iemand opbouwen. Dat samen toekomstplannen smeden van een ander kaliber is ben ik uiteraard met jullie eens. Maar dat doe je volgens mij ook weer niet zo snel zonder dat er ooit een kusje of een hand ergens aan te pas is gekomen, toch?


Ohh hahaha! Ik ben er ook niet helemaal bij want ik zie dat van jou ook echt niet als vreemdgaan. Je kan idd gewoon close bevriend zijn met iemand, zonder dat daar ook maar iets bij komt kijken hoor!

En dat laatste: eens :-). Ik denk ook niet dat je je relaite van tig jaar met iemand op het spel zet, voor een ander die je alleen 'digitaal' kent. Je 'moet' toch weten hoe iemand kust, ruikt, zoent, knuffelt en sext?
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers