Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collega is terminaal ziek

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Okt 2014 12:54

Collega is terminaal ziek

Dit topic is vooral bedoeld om even van me af te schrijven, want ik merk dat ik er erg mee zit.

Een collega is vorige week maandag na weken buikpijn en veel aandringen van mijn collega's naar de dokter gegaan. Mijn collega is direct doorgestuurd naar het zh en accuur geopereerd aan een geperforeerde darm. Deze week zijn uitslagen binnengekomen en het blijkt kanker te zijn. Om het maar af te maken, is het al uitgezaaid naar nieren, lympfe en lever en is er niet veel meer aan te doen. Mijn collega is er eigenlijk al klaar mee (voordat de uitslagen binnen waren, lag de handdoek eigenlijk al in de ring), maar qua prognose is er nog niets van te zeggen of het om dagen, weken of maanden gaat. Maar goed, door de teneergeslagen indruk en het gebrek aan motivatie om verder te gaan, verwacht ik dat het eerder kort dan lang gaat duren.

Nu wil ik niet pretenderen dat ik een onwijze band met mijn collega heb, maar we delen onze liefde voor Engeland en we kunnen altijd leuk kletsen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn moeilijke klantverzoeken te veel waren, althans niet persoonlijk. Ik heb altijd een zeer prettig gevoel gehad in de omgang. Toen ik naar Londen ging, volgde mijn collega mijn blog en toen mijn zoon werd geboren, is er ook altijd veel interesse geweest.

En nu komt deze collega nooit meer terug op het werk. De ene dag werk je met elkaar, de andere dag is je collega terminaal en zul je hem niet meer zien (ik heb wel de mogelijkheid om mijn collega te bezoeken, maar ik vind het wat dubbel en vooral, ik wil me niet opdringen om in mijn behoefte te voorzien). Als ik het omdraai, vind ik het ook waanzinnig bizar en confronterend, het leven is zo kwetsbaar.

Ik merk dat ik in dat gevoel blijf hangen, ik vind het zo erg! Pffff...
L2014 & H2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Okt 2014 13:01

Re: Collega is terminaal ziek

Wat vreselijk. Het is helemaal niet gek dat je hiermee zit, want het is nogal intens en zwaar nieuws. En zeker zo plotseling. Ik denk dat je hem zelf toch het beste kan benaderen, dat je aan hem denkt, dat het nieuws te onwerkelijk is maar als het hem schikt, je nog wel naar hem toe zou willen. Dan leg je het even bij hem neer. MIjn vader vond het bijvoorbeeld wel prettig om nog allemaal mensen te zien, en zeker die hem behandelde als méns en niet als zieke. Maar ik denk dat dat voor iedereen zeer persoonlijk is.

Sterkte!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Okt 2014 13:02

Re: Collega is terminaal ziek

Oh meid, wat heftig.

Ik zou een kaartje sturen en toch vragen of het op prijs wordt gesteld al je langskomt!

Sterkte
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Okt 2014 13:40

Re: Collega is terminaal ziek

Ik begreep van collega's die wel al langs waren geweest dat collega bezoek erg leuk vindt en juist wilt. Het is eerder mijn gevoel dat me stopt, wat als ik nou juist een collega ben waar collega niet echt op zit te wachten. Collega bekijkt momenteel geen kaartjes (ik heb mijn beloofde ansichtkaart van mijn laatste vakantie al meegegeven), dus ik heb een andere collega/vriendin gevraagd of ze me op de hoogte kan houden. Ik wil graag met mijn zoon langs, zodat het niet te 'zwaar' hoeft te zijn. Bedankt voor het lezen, soms is het forum best een lief dagboek ;)
L2014 & H2017
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 31 Okt 2014 14:05

Re: Collega is terminaal ziek

Wat heftig zeg, snap dat je het van je af wilt schrijven. Als hij collega`s wilt ontvangen zou ik het ook inderdaad bij hem neerleggen of hij het fijn vind dat je langs komt. Sterkte!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem152

Bericht 31 Okt 2014 16:29

Re: Collega is terminaal ziek

Wat vreselijk. Veel sterkte.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Okt 2014 21:04

Re: Collega is terminaal ziek

Snel ziek, snel regelen. Ik ben in overleg vanmiddag nog langs geweest. Het is steeds superdruk, maar hij vindt het fijn. Ik was er net toen iedereen even weg was. Wat was ik zenuwachtig zeg! En wat zag hij er grauw uit. Wat een kutziekte.
L2014 & H2017
<<

Anoniem149

Bericht 31 Okt 2014 21:08

Re: Collega is terminaal ziek

Wat heftig zeg. Ben je wel 'blij' dat je langs bent gegaan. Sterkte! Het is inderdaad een klote ziekte :(
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Okt 2014 21:12

Re: Collega is terminaal ziek

Ja, ik ben namelijk bang dat het zomaar ineens gebeurd kan zijn zonder dat ik gedag heb kunnen zeggen. Hij gaf zelf aan dat hij het lief vond dat ik langskwam. Ik vind het zo vreselijk voor hem, voor zijn familie.
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Okt 2014 21:50

Re: Collega is terminaal ziek

Het is ook vreselijk. Helaas zit ik in hetzeldee schuitje. Ook een collega met heftige buikpijn, ook op aanrade van ons (haar collega's) naar de huisarts gestuurd, doorgestuurd voor darmonderzoek maar eerder opgenomen vanwege ondragelijke pijnen. Onderzoek wees uit dat ze een grote tumor heeft in dr darmen, levensverwachting is nog onduidelijk.

Ik snap je totaal en ik ga je voorbeeld volgen. Zsm ga ik langs (we hebben wel regelmatig app contact).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 31 Okt 2014 22:00

Re: Collega is terminaal ziek

Wat verschrikkelijk meiden, brrr!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 01 Nov 2014 00:00

Re: Collega is terminaal ziek

Oh gets Steep, jij ook sterkte.

"Fijn" dat je vanmiddag al bent langsgegaan MzCharlotte, en begrijp dat je er zenuwachtig voor was. Het is ook niet niks allemaal en het gaat zo snel.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Nov 2014 01:06

Re: Collega is terminaal ziek

Het zijn ook absoluut geen leuke dingen om mee te maken en het kan behoorlijk confronterend zijn.
Goed dat je bent langs gegaan, dat kan ook een stukje rust geven. Helaas kan het zo zijn dat die persoon er inderdaad zo ineens niet meer is maar dat is helaas het leven. Alleen kan dat uiteraard wel enorm *** zijn (zeker als dat dichtbij je komt).
Sterkte!
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Nov 2014 14:06

Re: Collega is terminaal ziek

Jeetje Steep, jij ook al. Ik hoop dat je snel langs kan. Sterkte!

M-G, het komt inderdaad ineens dichtbij. Je kan natuurlijk ook iemand door een ongeval plotseling verliezen, maar zolang je iemand nog gedag kan zeggen, pak ik die kans graag aan. Ik denk dat ik, voor zolang het mogelijk is, nog wel een paar keer langs ga. Hij vindt het fijn, zegt hij.
L2014 & H2017
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Nov 2014 02:59

Re: Collega is terminaal ziek

Ik denk dat zolang het kan het zeker goed is voor jezelf om langs te gaan en ook voor hem zodat hij ook merkt dat hij niet " ontlopen" wordt. Met een ongeval is het inderdaad anders, dan krijg je die "kans' niet meer.

Of het nu een goede vriend is of een collega, zoiets komt dan gewoon ineens dichtbij.

Zoals ik het lees doe je er vóór jezelf en voor hem goed aan om dit te doen.

Nogmaals veel sterkte!
Afbeelding
<<

Anoniem149

Bericht 02 Nov 2014 21:00

Re: Collega is terminaal ziek

mzcharlotte schreef:Ja, ik ben namelijk bang dat het zomaar ineens gebeurd kan zijn zonder dat ik gedag heb kunnen zeggen. Hij gaf zelf aan dat hij het lief vond dat ik langskwam. Ik vind het zo vreselijk voor hem, voor zijn familie.

Het is ook vreselijk. Eng ook, dat het gewoon kan dat je ineens zo ziek blijkt te zijn.
<<

Anoniem149

Bericht 02 Nov 2014 21:01

Re: Collega is terminaal ziek

Steep jij ook veel sterkte!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron