Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderdagverblijf communicatie

<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 31 Okt 2014 10:47

Kinderdagverblijf communicatie

.
Laatst gewijzigd door dolfijntje24 op 09 Mei 2015 11:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 31 Okt 2014 11:00

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Er worden hier wel 10minuten gesprekken gepland als je dat wil maar daar gaan wij nooit naartoe. Als er bijzonderheden zijn vertellen ze dat ons tussendoor wel.
Hier word ook een schriftje bij gehouden tot ze 2 jaar zijn. Er staat van elke dag een verhaaltje in en er word neergezet wat ze hebben gegeten/gedronken etc. Maar dat schriftje gaat tussendoor mee naar huis.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Okt 2014 11:49

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Wij hebben observatiegesprekken. Ze observeren elk jaar rond hun verjaardag de kinderen aan de hand van een lijst. En daar hebben wij dan een gesprek over.

Verder vertellen ze veel bij het ophalen hoe het gegaan is en wordt er wel elke week in het schrift geschreven, de ene week schrijven ze een specifiek verhaaltje over mijn dochters, de andere week is het een algemeen getypt verhaal en staan er ook foto's bij.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 31 Okt 2014 13:46

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Hetzelfde als bij studiebol. Wij hebben een voorgedrukt mapje wat we 1 keer per week mee mogen geven (ze gaan twee keer). Het zijn wel specifieke verhalen en de leidsters doen ook echt hun best om terug te koppelen naar vragen die wij gesteld hebben.

Het tien minuten gesprek is nog elke keer uitgelopen omdat ze zo veel weten te vertellen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 31 Okt 2014 13:57

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Onze zoon zit op een kinderdagverblijf dat net gestart is, ik weet niet of ze aan 10 minutengesprekken doen. Wel heeft hij een eigen schriftje waar ze elke keer inschrijven wat hij gegeten en gedronken heeft, ook schrijven ze elke keer een leuk verhaaltje wat hij die dag gedaan heeft. Bij het halen en brengen maken ze ook altijd even tijd om een praatje te maken. Ze maken ook veel foto's en filmpjes van hem. Nu hij bij hun voor het eerst is gaan zitten en kruipen, sturen ze die filmpjes en foto's elke keer naar hun toe. Erg leuk.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Okt 2014 14:01

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Bij ons kun je een observatielijst laten invullen. Het is de bedoeling dat ze dat uit zichzelf doen en de ouders uitnodigen voor een gesprek, maar dat gebeurt niet dus ik vraag dat zelf aan eens per jaar.

In 'het gesprek' leest de vaste leidster de lijst voor (steeds een puntje dat met ja of nee wordt beantwoord). En verder niets. Niet een algehele samenvatting ofzo, echt alleen al die punten (4 pagina's) en daarna klaar.
#teammaple🍁
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 14:08

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Even op mijn werk:
Tien minutengesprekken doen we alleen rond de verjaardagen van een kindje. Rond de eerste, tweede, derde en vierde verjaardag observeren wij de kinderen, kijken we of het kind zich welbevindt, en kijken waar het kind staat in zijn of haar ontwikkeling. Tijdens het tien minutengesprek bespreken we dat. Ik moet toegeven dat ik ook geen ster ben in een tien minutengesprek hoor, ik heb nog geen manier gevonden die voor mezelf prettig voelt om dat gesprek te voeren. Ik koppel wel altijd terug naar de ouders hoe zij het gesprek ervaren, vraag feedback. Ik heb gelukkig nog geen negatieve reacties gehad dus dat ik nog geen fijne manier heb gevonden speelt kennelijk alleen in m'n eigen hoofd.
Maar, het is bij ons dus absoluut niet de bedoeling dat er stiltes vallen en de ouder het woord doet.

Over schriftjes: wij streven ernaar om deze eens in de maand te schrijven. Voor vaker, zeker dagelijks, hebben we naast alle andere taken die we hebben geen tijd, dit zou ten koste gaan vam de kinderen. Ik moet ook zeggen dat het leidinggevend team er bij ons ook een beetje naartoe wil werken om de schriftjes af te schaffen. Dat zou ik wel jammer vinden hoor, want ik vind het wel leuk om te doen. In de schriftjes schrijven we alleen leuke verhaaltjes, met af en toe een schema erbij. Anekdotes, dat soort dingen. Het schema wat elk kind die dag gevolgd heeft wordt bij ons altijd bijgehouden op een whiteboard. Ouders kunnen dat aan het eind van de dag teruglezen, evt een foto van maken met mobiel. Maargoed, als jou verteld is dat ze dagelijks het schema in een schriftje bijhouden, zou ik dat dus wel melden.
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 14:16

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Oh, bij ons is het trouwens niet zo dat alle leidsters aanwezig zijn bij een tienminutengesprek. Dat zou ook heel intimiderend zijn voor ouders, drie of vier leidsters tegenover de ouder :wink: Bij ons is het zo dat kindjes, zodra ze bij ons op de groep komen, een mentor aangewezen krijgen. Vaak is dat de collega die het kindje het meest ziet. Zij doet de observaties, bespreekt dit uitvoerig met haar collega's en doet dan het tienminutengesprek.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Okt 2014 17:34

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Dundas, 1x in de maand is niet vaak, maar snap wel dat het veel tijd kost. Daarom snap ik wel dat ze hier de ene week een algemeen verhaal typen (kan als de kids in bed liggen) en dat dan zoveel keer uitprinten, het leuke daarvan vind ik ook altijd dat ze dan foto's er bij doen. Oh en het afschaffen zou ik heeel zonde vinden. Ik bewaar ze hier echt voor later voor de meiden, leuk toch om te lezen wat ze allemaal hebben gedaan.
:heart: :heart: 2011
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 31 Okt 2014 18:47

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Bedankt voor jullie reacties.
Natuurlijk verwacht ik niet dat ze ineens heel veel over zijn ontwikkeling kunnen vertellen omdat hij nog jong is én omdat hij nog niet zo heel lang op het kdv zit. Maar dan denk ik, ze kunnen toch wel iets vertellen. Maar goed, misschien ben ik zelf te kritisch.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Okt 2014 19:27

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Ohja en mijn kdv werkt met een app. Ze zetten daar gedurende de dag allerlei info op over wat ze doen en wat mijn zoontje aan luiers produceert. En foto's, en hoelang hij slaapt enzo. Via die app kan ik ook communiceren over extra dagen enzo. Handig.
#teammaple🍁
<<

Fiene

Bericht 31 Okt 2014 23:14

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Hier ook 10minuten gesprekken en ik vind het, als juf zijnde, ook raar om aan de andere kant ve tafel te zitten omdat ik ook soms neig te vergelijken met mijn gesprekken. Ik vind er ook niet zoveel diepgang inzitten. Beetje een globaal verhaal over N. Voor een dagverblijf eigenlijk ook helemaal prima maar ik denk misschien dan teveel na over hoe ik gesprekken gewend ben, die gaan natuurlijk veel dieper en over meer onderwerpen.

Edit, hier ook zo'n app. Erg leuk om te volgen. Helaas hebben ze dat op het nieuwe dagverblijf van n dan weer niet.
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 23:17

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Urban Naked schreef:Ohja en mijn kdv werkt met een app. Ze zetten daar gedurende de dag allerlei info op over wat ze doen en wat mijn zoontje aan luiers produceert. En foto's, en hoelang hij slaapt enzo. Via die app kan ik ook communiceren over extra dagen enzo. Handig.

Dát is handig! Die ga ik eens introduceren. Ik ben ambassadeur en heb binnenkort een bijeenkomst om te kijken hoe we klanten nog beter tot hun dienst kunnen zijn. Dit vind ik wel een mooie.
<<

Fiene

Bericht 31 Okt 2014 23:19

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Dundas schreef:
Urban Naked schreef:Ohja en mijn kdv werkt met een app. Ze zetten daar gedurende de dag allerlei info op over wat ze doen en wat mijn zoontje aan luiers produceert. En foto's, en hoelang hij slaapt enzo. Via die app kan ik ook communiceren over extra dagen enzo. Handig.

Dát is handig! Die ga ik eens introduceren. Ik ben ambassadeur en heb binnenkort een bijeenkomst om te kijken hoe we klanten nog beter tot hun dienst kunnen zijn. Dit vind ik wel een mooie.



Ik ben daar echt zeer te spreken over over die app. Vooral de foto's zijn natuurlijk erg leuk om te krijgen.
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 23:20

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Fiene schreef:
Dundas schreef:
Urban Naked schreef:Ohja en mijn kdv werkt met een app. Ze zetten daar gedurende de dag allerlei info op over wat ze doen en wat mijn zoontje aan luiers produceert. En foto's, en hoelang hij slaapt enzo. Via die app kan ik ook communiceren over extra dagen enzo. Handig.

Dát is handig! Die ga ik eens introduceren. Ik ben ambassadeur en heb binnenkort een bijeenkomst om te kijken hoe we klanten nog beter tot hun dienst kunnen zijn. Dit vind ik wel een mooie.



Ik ben daar echt zeer te spreken over over die app. Vooral de foto's zijn natuurlijk erg leuk om te krijgen.

Zitten jullie bij dezelfde organisatie dan?
<<

Fiene

Bericht 31 Okt 2014 23:21

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Geen idee, maar het klinkt hetzelfde.

Wij zitten bij Partou
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Okt 2014 23:22

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Ja wij ook.
#teammaple🍁
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 23:24

Re: Kinderdagverblijf communicatie

En wat kun je allemaal binnen die app? Extra dagen, ruildagen, vakanties doorgeven, foto's ontvangen, en de slaaptijden etc worden er bijgehouden?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Okt 2014 23:26

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Dundas schreef:En wat kun je allemaal binnen die app? Extra dagen, ruildagen, vakanties doorgeven, foto's ontvangen, en de slaaptijden etc worden er bijgehouden?

Klopt, ik wil je wel wat screenshots sturen per pm, moment
#teammaple🍁
<<

Fiene

Bericht 31 Okt 2014 23:27

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Dundas schreef:En wat kun je allemaal binnen die app? Extra dagen, ruildagen, vakanties doorgeven, foto's ontvangen, en de slaaptijden etc worden er bijgehouden?


Het heet ' mijn kind'. Via de website kun je inloggen, maar ook dus via een app. Je ziet/leest een verslag vd dag, foto's van de kinderen en individuele foto's etc. Ook kun je berichtjes sturen om dingen door te geven. Volgens mij kan ik niet een dag wisselen oid. Maar je krijgt ook een melding vd slaaptijden bijv. Dat is dan weer een ander kopje.


Je mag als je er echt iets mee wilt gaan doen best eens inloggen via mij, of dat ik je foto's stuur van hoe het eruit ziet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Okt 2014 23:33

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Nah ik krijg het niet voor elkaar ze te bewerken nu (wil de namen er uit ivm privacy andere kindjes), maar ik zie dat Fiene je zelfs haar inlog aanbiedt, daar heb je dan meer aan denk ik.

Edit: ik wissel wel dagen in de app.
#teammaple🍁
<<

Fiene

Bericht 31 Okt 2014 23:34

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Alleen als ze er echt iets mee wilt met haar werk hè. Maar volgens mij kun je via partou.nl ook een demo bekijken. Misschien heb je daar iets aan.
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 23:37

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Ik denk dat ik het al gevonden heb, op www.digdag.nl staat het principe uitgelegd, zij verzorgen ook een app. wat een goed idee, bedankt!
<<

Fiene

Bericht 31 Okt 2014 23:39

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Mocht je toch iets willen zien, dan mag je ook j nummer sturen dan app ik je het eea
<<

Anoniem88

Bericht 31 Okt 2014 23:41

Re: Kinderdagverblijf communicatie

Dank je Fiene. Mag ik daar evt ook over een tijdje op terug komen? Ik weet nog niet wanneer ik die bijeenkomst heb, ik heb pas vandaag gehoord dat er eentje gepland gaat worden, haha.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers