Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De minder leuke dingen van je baan

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Okt 2014 22:45

De minder leuke dingen van je baan

Omdat het andere topic een beetje uit de hand loopt open ik hier ff een nieuwe. Ik zal beginnen

- inkomen is afhankelijk van het aantal behandelingen
- aantal behandelingen word behoorlijk door de verzekeraars bepaald
- enorm afhankelijk van de crisis
- mijn vakanties zijn niet doorbetaald.
- ik heb een verplicht pensioenfonds dat mensen die na 2011 afgestudeerd zijn uitkleed (betaal 416 euro per maand als ik voor 2011 lid was geworden was het 237 geweest)
- de communicatie van bovenaf (artsen) is slecht.
2015 💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 30 Okt 2014 22:52

Re: De minder leuke dingen van je baan

Reistijd
Wisseldiensten (ben vooral niet zo'n ster in nachtdiensten, heb erg moeite met terugschakelen naar normale ritme)
Lichamelijk zwaar werk met risico's (radioactiviteit, prikaccidenten, besmettelijke ziektes zoals TBC, MRSA etc)
Slechte baangarantie in de toekomst vanwege de crisis
Salaris kan beter :P
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 30 Okt 2014 22:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem119

Bericht 30 Okt 2014 22:52

Re: De minder leuke dingen van je baan

Welk andere topic?

Het grote nadeel van mijn werk is dat het onregelmatig is. Facebook kun je niet uitzetten, dus wij werken dag en nacht door, ook in het weekend en feestdagen. Nou werken we natuurlijk met shifts, maar het drukste moment van de dag is 's avonds, dus dan hebben we de grootste bezetting. Wat betekent dat ik de meeste shifts tot 11 uur 's avonds werk. En ik op dat soort dagen m'n vriend maar 5 minuten op een dag zie. Ook een nadeel zijn de weekenden werken. Ik heb het laatst uitgerekend: Dit hele jaar (dus tot en met december), heb ik maar 14 echte zaterdag/zondag weekenden, van de 52 weken. De rest van de weekenden moet ik werken. Dat is wel echt extreem en dat breekt mij en m'n vriend vaak wel op.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Okt 2014 22:54

Re: De minder leuke dingen van je baan

Maar marin dat is toch ook te veel, normaal gesproken zou je toch 50/50 moeten hebben of heb je je fotografie mee gerekend?

Oh ja vergeet er zelf nog 1 we hebben geen cao.
2015 💙
<<

Anoniem119

Bericht 30 Okt 2014 23:02

Re: De minder leuke dingen van je baan

Minx schreef:Maar marin dat is toch ook te veel, normaal gesproken zou je toch 50/50 moeten hebben of heb je je fotografie mee gerekend?


Nee, zo werken die shifts volgens het roterende rooster. Iedereen heeft dat. Dit is exclusief m'n andere baan. Maar ik schrok er wel van. 14 echte weekenden in een heel jaar is echt weinig!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Okt 2014 23:03

Re: De minder leuke dingen van je baan

Ja dat is gewoon echt veel, dan werk je dus 3 van de 4 weekenden minimaal 1 dag.
2015 💙
<<

Anoniem119

Bericht 30 Okt 2014 23:04

Re: De minder leuke dingen van je baan

Minx schreef:Ja dat is gewoon echt veel, dan werk je dus 3 van de 4 weekenden minimaal 1 dag.

Huh dat snap ik even niet haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Okt 2014 23:04

Re: De minder leuke dingen van je baan

52/13=4
2015 💙
<<

Anoniem119

Bericht 30 Okt 2014 23:05

Re: De minder leuke dingen van je baan

Hahaha dat maakt het er niet veel beter op! Maar geeft niet, ik volg gewoon m'n rooster. Het is niet echt anders. En ik ben natuurlijk wel doordeweeks vrij, zoals vandaag (hoewel ik vandaag weer foto' s bewerkt heb dus echt vrij is het niet te noemen, maar toch, lekker in pyjama).
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 30 Okt 2014 23:07

Re: De minder leuke dingen van je baan

Ik heb de leukste baan van de wereld, blijft elke dag uitdagend en afwisselend en ik krijg ook veel waardering maar minder leuk:
- al jaren geen salarisverhogingen buiten CAO om want het is crisis
- HBO opleiding maar salaris is vergeleken met wat ik hier regelmatig lees relatief laag. Ik woon ook in het oosten van het land en volgens mij zijn salarissen hier toch vaak wat lager
- Hoge werkdruk, door de crisis zijn er de afgelopen jaren alleen maar mensen uitgegaan en werk moet door veel minder mensen gedaan worden.
- overwerk wordt niet uitbetaald, maar ik moet het wel doen om mijn werk leuk te houden, alles op de rit te houden. Ik krijg er echt geen hulp bij en als ik dit niet zou willen dan is de kans groot dan het leukere deel / uitdagende deel van mijn werk wordt overgenomen door een manager die eigenlijk wat overbodig maar vast contract heeft. Op dit moment is er ook haast geen simpel en standaard werk omdat we alleen lastiger dingen binnen halen dus geen dingen wat ik bij iemand kan neerleggen, overbodige dingen zijn er door de werkdruk al uitgehaald. Dus ik maak zeker ca. 50 uur per week.
-Omdat ik geen vervanger meer heb (is twee jaar geleden wegbezuinigd) behalve iemand die naast zijn eigen functie dan echte spoeddingen voor me doet moet ik extra vakanties (bouwvak zijn we compleet dicht dus dan komt er gelukkig geen werk bij) dus weekje in voor- of najaar bijna compleet weer in halen, net als vrije dagen. Ik neem (net als veel collega's momenteel) dus ook niet zomaar een dag vrij omdat je dan jezelf weer tegenkomt omdat je alles weer moet inhalen met als gevolg dat ik nog een paar honderd uur aan snipperdagen heb staan.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 30 Okt 2014 23:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 30 Okt 2014 23:07

Re: De minder leuke dingen van je baan

Mijn werk is heel dynamisch en kan behoorlijk stressvol zijn. Ik kan niet altijd goed met stress omgaan (word ik zelf onrustig van, slaap ik slecht)
Laatst gewijzigd door Lenthe op 24 Dec 2014 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem170

Bericht 30 Okt 2014 23:08

Re: De minder leuke dingen van je baan

Constant die veranderingen, ene dag moet het zo, volgende dag weer zo, nee toch weer zo.
Druk van management
Momenteel is het heel druk bij ons en de kanten ondervinden daar direct gevolg van, dus we krijgen enorm veel klachten enz.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Okt 2014 23:09

Re: De minder leuke dingen van je baan

Nee dat snap ik dat dat er niet veel beter op maakt. Zou voor mij ook het grote nadeel zijn hoor. Voor mijnis het grote nadeel nu dat het eigenlijk financieel gezien niet uit kan dat ik vrij neem. Te weinig patienten niet uitbetaald tijdens mijn vakantie. Heb sinds december pas 1,5 week vrij gehad. En dan heb ik vanaf de kerst pas weer anderhalve week vrij. Nu al stress over hoe ik dat financieel ga trekken
2015 💙
<<

Anoniem88

Bericht 30 Okt 2014 23:11

Re: De minder leuke dingen van je baan

- eindejaarsuitkering is afgeschaft. Zo'n zeshonderd euro netto gewoon boem, weg. In plaats daarvan krijgen we nu een een 350 euro bruto, verspreid over twee termijnen. Hou je praktisch niets van over.
- laag salaris in verhouding tot de hoeveelheid taken die er verricht moeten worden. Maargoed, daar kan ik mee leven.
- geen doorgroeimogelijkheden
- fysiek zwaar werk, ik til de hele dag door. Je kunt je nog lelijk vergissen hoe zwaar die zestig baby's en zeventig dreumesen zijn die ik op een dag vast heb. Als je even gaat turven hoe vaak ik een kind moet tillen, na moet denken over mijn houding, etc etc, dan kom je daar wel op uit.
- taken worden steeds meer, schoonmaak, wasdienst, bestellingen opruimen, commissies, observaties, administratie, een lijstje voor dit, een lijstje voor dat, oudergesprekken, kinddossiers bijhouden.
- Belangrijkste van alles: door alle bijkomende taken hebben we steeds minder tijd voor datgene waar ons werk eigenlijk om draait: de kinderen. In feite zijn we inmiddels 60% van onze tijd met rand(!)zaken bezig, en 40% van de tijd met kinderen.

Echt, die poepbroeken zijn nog wel het minst vervelend. Dan kun je te minste even lekker met een kind bezig zijn.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Okt 2014 23:19

Re: De minder leuke dingen van je baan

Dat soort dingen hoor ik van mijn zus (doet hetzelfde werk) ook terug Dundas!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem125

Bericht 30 Okt 2014 23:23

Re: De minder leuke dingen van je baan

Waarom zou je 50/50 vrij moeten hebben van de weekenden? Ik werk gewoon standaard ieder weekend en mijn man ook.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Okt 2014 23:25

Re: De minder leuke dingen van je baan

Minx, dat klinkt echt naar! Dat je gewoon geen vrije dagen kunt hebben doordat die niet doorbetaald zijn!

Mijn nadelen:
- niet zelf vakantie uren in kunnen plannen
- reistijd
- te lage reiskostenvergoeding
- steeds meer registreren en nieuwe taken in dezelfde hoeveelheid tijd verrichten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem87

Bericht 30 Okt 2014 23:27

Re: De minder leuke dingen van je baan

- De constant veranderende regels van de zorgverzekeraar/overheid waar we ons aan moeten houden
- Dat aan patiënten moeten uitleggen, welke vaak niet begripvol reageren (agressie/schelden komt voor)
- Veel staan gedurende de dag
- Veel werkdruk, het is hard werken en het werk is bijna nooit af
- Regelmatig overwerken (wel betaald, maar toch.. Zijn lange dagen dan)
- Verplichte nascholing in je eigen tijd, moet zelfs toetsen maken waar ik minimaal een 8 voor moet halen
- Het salaris is nou ook niet echt super
- Moeilijk om vrij te krijgen, niet vrij rond feestdagen ivm drukte
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Okt 2014 23:28

Re: De minder leuke dingen van je baan

Dat ik elke week twee avonden moet werken, dat ben ik nu wel zo zat.
Dat ik er weinig uitdaging meer in heb.
De soms best hoge werkdruk, al is dat niet altijd zo.
Het salaris is op zich niet slecht, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden wel vind ik.
Dat ik voor vrije dagen altijd aan de vakanties gebonden ben en nooit zomaar tussendoor een dagje vrij kan nemen. Dat het veel relatief vakantie is is dan wel weer lekker hoor, maar soms niet praktisch voor mij.
<<

Anoniem119

Bericht 30 Okt 2014 23:31

Re: De minder leuke dingen van je baan

Nougat schreef:Waarom zou je 50/50 vrij moeten hebben van de weekenden? Ik werk gewoon standaard ieder weekend en mijn man ook.

Wanneer zijn jullie vrij dan en hoe doe je dat met je kind en straks een baby?
<<

Anoniem125

Bericht 30 Okt 2014 23:38

Re: De minder leuke dingen van je baan

Wij hebben weer op andere dagen vrij en vieren dus op andere momenten 'weekend', niet ideaal, maar het is niet anders. Gelukkig hebben we altijd opa's en oma's gehad die het leuk vinden om op te passen (juist in het weekend!) Niet iedereen heeft een 9 tot 5 baan, al wordt er helaas nog wel altijd veel in dat soort hokjes gedacht, dat maakt het soms wel lastiger om dingen te regelen.
<<

Anoniem103

Bericht 30 Okt 2014 23:40

Re: De minder leuke dingen van je baan

Nougat schreef:Wij hebben weer op andere dagen vrij en vieren dus op andere momenten 'weekend', niet ideaal, maar het is niet anders. Gelukkig hebben we altijd opa's en oma's gehad die het leuk vinden om op te passen (juist in het weekend!) Niet iedereen heeft een 9 tot 5 baan, al wordt er helaas nog wel altijd veel in dat soort hokjes gedacht, dat maakt het soms wel lastiger om dingen te regelen.


Maar je hebt dus nooit een weekend met je gezin buiten de vakanties om? Dat lijkt me echt heel vervelend voor jezelf maar vooral voor je kind, bijna nooit een dagje met papa of mama vrij zijn.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Okt 2014 23:43

Re: De minder leuke dingen van je baan

Nu begint het inderdaad vervelend te worden, omdat ze sinds kort naar school gaat. Om die reden zijn we druk bezig het anders te regelen met werk. Maar tot voor kort was het prima, want konden we makkelijk op andere dagen onze vrije dagen plannen.
<<

Anoniem119

Bericht 31 Okt 2014 00:16

Re: De minder leuke dingen van je baan

Nougat schreef:Wij hebben weer op andere dagen vrij en vieren dus op andere momenten 'weekend', niet ideaal, maar het is niet anders. Gelukkig hebben we altijd opa's en oma's gehad die het leuk vinden om op te passen (juist in het weekend!) Niet iedereen heeft een 9 tot 5 baan, al wordt er helaas nog wel altijd veel in dat soort hokjes gedacht, dat maakt het soms wel lastiger om dingen te regelen.


Dat snap ik. Zoals je kunt lezen heb ik ook geen 9 tot 5 baan. Maar ik vroeg me af hoe je dat met een schoolgaand kind doet inderdaad.
<<

Anoniem185

Bericht 31 Okt 2014 00:37

Re: De minder leuke dingen van je baan

- Om het weekend een vol weekend werken.
- Werk wat niet op mijn niveau is.
- Vaak overwerken wat niet betaald wordt (het is eerder regel dan uitzondering dat ik pas een half uur later weg kan).
- Altijd vroeg mijn bed uit óf tot 's avonds laat moeten werken.
- Inderdaad, alles wat in de zorg verandert, waardoor je veel dingen voor de mensen niet eens meer mág doen of waar er zorgminuten afgepakt worden en dat maar proberen uit te leggen aan gefrustreerde bejaarden die ineens het idee krijgen dat ze nergens meer mee geholpen gaan worden...
- Regelmatig afgesnauwd worden, want veel bejaarden denken toch 'wij zijn oud dus we mogen ons asociaal gedragen'.
- Veel scholingen die buiten je contract om moeten worden gevolgd.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers